LITER – malá společnost na malém prostoru

LITER – malá společnost na malém prostoru

Anotace: - - -

 

 

Střídání pohody a neklidu se na Literu objevuje přibližně v pravidelných intervalech. Konflikty se rodí ze stejných příčin, většinou u stejných autorů. Hlavní příčiny jsou většinou netolerance k odlišnému názoru, hrubost, klackovitost, neodbytná jízlivá jedovatost, apod. To vše umocněno koncentrací na malém prostoru. Co s tím? Zachovat klid a do vřavy nezasahovat? Nebo naopak bránit nejen sebe, ale zastat se i druhých? Na to není jednoduchá odpověď.

 

Napadlo mne zhruba sedm variant, nevím, která varianta vám je nejbližší, možná je střídáte podle nálady a času:

 

K agresivnímu chování zaujmu tento postoj:

 

1. do hádky nelezu, protože nejsem konfliktní typ

2. do hádky nelezu, protože se tím nic nevyřeší

3. do hádky nelezu, protože nezájem na ně platí nejvíc 

4. přidám se, ať je sranda

5. přidám se, i když vím, že to nemá cenu

6. přidám se, abych se zviditelnil

7. přidám se, protože když to neudělám, agresorů bude na Literu čím dál víc, oni totiž umí využít každé slabosti okolí. Pokud ucítí odpor davu, opět se stáhnou, ..anebo je majitel webu vyrazí, bude si chránit svůj majetek.

 

 

Autor Aťan, 06.08.2013
Přečteno 596x
Tipy 10
Poslední tipující: Inna M., Radhuza, mikrojimbo, Klaný, Amonasr, Robin Marnolli
ikonkaKomentáře (58)
ikonkaKomentujících (11)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Prosba pro "AŤANA" Zkus prosím odblokovat autora "Nikotin" ať má stejná práva v této počaté diskuzi, jako my ostatní, jinak to není fér.
Vím, že je pruďas, ale své nárory by tu měl svobodně vyjádřit, ostatní pak mají právo si udělat názor na každého autora.
Předem děkuji.
RM.

06.08.2013 21:07:48 | Robin Marnolli

Dal jsem mu dostatečný prostor (viz dole), ale začal prudit i do vzkazů mimo kontrolu literácké veřejnosti - proto je zpátky na černé listině. Dal jsem mu doživotí společně s jeho kohortou.

Mimochodem - v úvaze nepadlo jediné jméno. Ale přesto mám radost, že se tam poznali všichni tři, kterých se to týkalo především.

06.08.2013 21:17:42 | Aťan

Chápu tvé blokování.
Nicméně alespoň po někakou dobu diskuze by měl být dám prostor i uživateli "nikotin", aby to bylo nestanné...pokud tě pobuřují vzkazy, nemusíš přece reagovat...nicméně v zájmu svobody bych možnost vyjádření v diskuzi ponechal i nikotinovi, právě pro tu nestrannost.

06.08.2013 21:23:34 | Robin Marnolli

Jeho reakce a komentáře jsou níže volně k nahlédnutí. Zbytek si dopovídejte ve vzkazech, nechce se mi tu mluvit o něm bez něj... úvaha byla obecnější.

06.08.2013 21:26:25 | Aťan

Ano, já to budu respektovat.
Myslím si ale, že tento příspěvek je napsán s cílem diskuze a tudíž by k ní měl mít svobodně přístup každý. I nikotin, nebo třeba i hagrid a několik jeho nicků, byť se vyjadřují jakkoli.
(nechápej to tak, že bych chtěl někomu nadržovat, ale mělo by to být skutečně nestranné...)A to proto, že příspěvek přímo vyzývá k diskuzi. Pokud se to zvrhne, může zasáhnout admin...
...na druhou stranu chápu, že vzkazy si musíš ošetřit pouze ty.

06.08.2013 21:34:26 | Robin Marnolli

Nevím jak ti to vysvětlit, abych se neopakoval... už pro mne neexistuje, nevím o kom mluvíš.

06.08.2013 21:48:01 | Aťan

dobrá tedy, už mlčím.

06.08.2013 21:51:53 | Robin Marnolli

díky moc.. dnes byl náročný den :D

06.08.2013 21:53:05 | Aťan

Kropydlínu na Tebe! :D

Jsou, Aťane, jen dva typy Literáků. První typ se bojí, resp. neumí se bránit a obhajovat své postoje, tak raději mlčí a svoji neschopnost vysvětluje pokrytecky body č. 1, 2 a 3. Druhý typ se zapojuje a montuje do všeho, z důvodů popsaných v bodech 4, 5 a 6, avšak své postoje vysvětluje, opět pokrytecky, bodem číslo sedm.
Mimochodem - druhá věta bodu číslo 7, Aťane, není bohužel pravdivá, dokonce bych řekl, že platí její pravý opak.

Tento můj příspěvek, Aťane, není plácnutí do větru, něco o tom vím.

06.08.2013 20:36:23 | Cikáně

Můžu se jen zeptat - chtěl jsi skutečně napsat, že jsou jen dva typy Literáků - jedni se bojí a ti druzí jsou pokrytci? To mi připadá přeci jen poněkud přitažené za vlasy, zvlášť když podotýkáš, že o tom víš své... ;-) A ke kterému typu se vlastně přikláníš? Nechci se hádat, ale skutečně mi vrtá hlavou, zda jsem třeba jen něco špatně nepochopil... :-)

07.08.2013 00:36:56 | Amonasr

Upřesním první větu: Co se týče - Aťanem popsaných - sedmi postojů k agresorům, jsou na Literu pouze dva typy lidí...
...a jen malý doplněk: Na agresora neplatí, bohužel,nic. Ani ignorace, ani blokování, ani "tresty" od admina. Okázalá ignorace agresora jen provokuje k soutěži "kdo dýl vydrží" až to jednou "ignorující" nevydrží a chytne se. Vždycky se nakonec chytne. Blokovací tlačítko agresora donutí vytvářet nová a nová alter ega, svádí ho k provokacím na diskusním fóru atd.

K Tvojí otázce - rád se vložím do čehokoliv, avšak pouze dle bodů 4 a 5 a občas se, pokrytecky, obhajuji bodem č.7.
Moje příspěvky ber, prosím, jako příspěvky psané pohledem člověka, který sám byl agresorem.

07.08.2013 07:33:03 | Cikáně

Díky za vysvětlení, už Ti rozumím... ;-) A je důležité, žes to rozvedl - jsou to cenné názory.

Občas sám tvrdím, že zlým se člověk nestává, ale rodí. Schválně to takto přeháním, protože když se někdo rozhodne ubližovat druhým, dělá to zcela vědomě a nějaká přesvědčovací diskuze je zpravidla předem odsouzena k nezdaru. Ta úspěšnost, že někoho přesvědčíš pouhým slovem, je skutečně asi dost malá. Nicméně člověk se občas může chytit za nos a za ten pokus to snad stojí. Koneckonců sám tvrdíš, že jsi byl agresorem - to přece ukazuje, že změna postojů je možná a jsem rád, žes to tu otevřeně napsal, protože jsi tak sám důkazem, že se všichni nebojí ani nejsou pokrytci ;-)

Asi záleží i na té motivaci - pokud je člověk zlý proto, že nemá rád sám sebe kvůli tomu, že se cítí jiný, než by chtěl být, ale nemůže to změnit, pak s ním svým způsobem cítím a vidím tam i šanci, že se může s pomocí okolí sám se sebou vyrovnat a zbavit se své agresivity. To je myslím případ i Nikotina, on je podle mne agresivní kvůli nějakému svému vlastnímu mindráku - to je cítit i z toho, že sice provokuje, ale otevřeně se k vlastnímu skrytému náckovství nehlásí, zřejmě se za ně sám stydí a ví, že se chová v rozporu se svým skutečným svědomím. Osobně ho blíže neznám, je to tedy jen hypotéza, ale chtěl bych tomu aspoň věřit, že je mu ještě pomoci.

A pak jsou samozřejmě tací, kteří to mají opravdu v genech a těm skutečně pomoci není. To jsou různí sociopati, kteří jdou agresivně a bezohledně za svým takříkajíc přes mrtvoly, těm je nějaká empatie s lidmi naprosto cizí a tam je každá diskuze úplně zbytečná, smysl má jen tvrdý distanc od nich. Takoví jsou i hodně nebezpeční. Bohužel víc než za mřížemi je jich dnes třeba ve vrcholné politice, ale to už je jiná písnička... ;-)

07.08.2013 08:35:12 | Amonasr

On totiž Liter je v malém měřítku Česká republika (nebo svět, chcete-li). Malá skupinka terorizuje okolí, a teď jde o to, jak se k tomu postaví okolní většina. Vy přemýšlivější sledujte, co se děje, ...a HLAVNĚ, jak se k tomu vy sami osobně postavíte: jít do toho? ignorovat? nějak se to vyřeší i beze mne? Kdo se trochu zajímá o historii, tyhle otázky tu běhají tisíce let.

07.08.2013 07:48:00 | Aťan

Aťane souhlas, jen malou poznámku v návaznosti na mou předchozí odpověď Cikáněti a s přihlédnutím i k jeho zajímavé reakci. Někteří agresoři jsou skutečně nenapravitelní a diskuse s nimi tak může být svým způsobem kontraproduktivní. Ale aspoň jasné odsouzení každého takového rozbíječe Literu by tu mělo veřejně zaznít a čím víc nás bude, tím líp, abychom jim aspoň trošku srazili hřebínek. Jen místo nekonečných diskuzí bych to viděl na jasný distanc od nich a pak je poslat nekompromisně do... Literáci jsou podle mne dost inteligentní na to, aby si udělali obrázek i podle několika jasných vyjádření. Možná by ale sami mohli občas napsat, na čí straně jsou - třeba by ty otravné diskuze pak byly o to kratší. Ani agresor nepůjde proti většině, jsou podle mne sami zbabělí...

07.08.2013 08:51:33 | Amonasr

Zbabělost a statečnost jsou ve virtuálním světě také jenomm virtuální. Zbabělec nepůjde proti většině - to je pravda, ale jen v reálu. Na internetu ho to naopak rajcuje, neb si přijde statečný.

07.08.2013 09:12:42 | Cikáně

Chlapi (Cikáně, Amonasr), s oběma souhlasím. To je přesně ten důvod, proč jsem tento příspěvěk sem zavěsil - a zároveň odpověď nahoře Robinovi: ze stejného důvodu jsem u sebe všechny tři zablokoval. Diskutoval jsem s nimi tak dlouho, až jsem přišel na to samé co Cikáně.

07.08.2013 09:20:16 | Aťan

To zní racionálně - ano, náckové ve všech mutacích jsou "odvážní" v tlupě nebo v anonymitě, proti tomu nemůžu nic namítat...

07.08.2013 10:22:42 | Amonasr

čau Cikáně, dík že ses stavil
S Kropydlínou to byl zvláštní vztah :D Nevěřím, že je dead.. jestli ho potkáš, pozdravuj ho ode mne. :)
U části poslední věty... no, to ukáže čas.. Třeba víš o tom víc, je to možný, ..do lidí nevlezu. :) Uvítal bych nenápadný vzkaz.

06.08.2013 20:48:24 | Aťan

Možná stačí, že tenkrát uvěřil někdo, kdo uvěřit měl. Pozdrav vyřídím.

06.08.2013 20:51:24 | Cikáně

rozumím :)

06.08.2013 20:52:57 | Aťan

Nechtěl jsem se do těch "znovunalezených" hádek zapojovat, protože mi stačilo to klubový šílenství a hony na Nikotina z posledně, leč..

Problém je v tom, že Nikotin má holt prořízlou pusu a měl by podle mě trošku zvážit postup, jakým radí autorům, ale k tomu mu nedopomůže asi nikdo tady z nás, což by si měli zase uvědomit ti, co tu s ním začali rozehrávat další hádky na 2 metry. Druhej problém je v tom, že někteří nevidí, kde je v diskuzi vhodný místo na konec a to pak sklouzává k oboustranným přetahovačkám.

Řešení zná jenom Nikotin (i když si nemyslím, že to uzná) my ostatní můžeme ignorovat jeho výstřelky do únosný hranice, do tý doby než nepřepískne, když už je to moc, tak se ozvat, ale zas vědět, kde to má ještě cenu a nedělat z toho kauzu a dávat tím agresorům prostor.


Tak trochu bludnej kruh..

06.08.2013 20:05:53 | Jan Voralberg

Irelevantní.

06.08.2013 19:06:03 | Kaitlynn

O mně platí 1, 3 a 7, ale jen částečně. Vidím-li nějakou nespravedlnost nebo urážku, pak se snažím zasáhnout - pokud mám k tomu co říci.

06.08.2013 17:42:04 | Inna M.

dík Inno, že ses stavila. Já do sedmičky taky vždycky nelezu, ale občas jiná možnost není.

06.08.2013 17:50:47 | Aťan

Není zač:)

06.08.2013 18:19:58 | Inna M.

nejsem tu dlouho a ze začátku se mi tu fakt líbilo..jak tak postupně sleduju co dokáže malá partička lidí bez špetky empatie, takoví spíš bioroboti kteří nedokážou respektovat názory jiných lidí a kopou do všeho co jim není po chuti..začínám být dost znechucený, přikláním se k té ignoraci, tihle lidé žijí z vyvolávání konfliktů a zviditelnování se tím, pokud si jich přestaneme všímat nebudou se mít čeho chytit..

06.08.2013 17:12:58 | mikrojimbo

Pro ignoraci jsem taky - pokud mi někdo třeba bude do komentů dávat další latentní náckovské komenty, můj blacklist ho určitě nemine. Ale když je takovým agresorem napaden autor, který to nejdřív považuje za upřímnou kritiku a agresor se v tom pak rétoricky vyžívá a léčí si svůj mindrák stále silnější agresí, myslím, že pouhá ignorace je málo - tam by se nás co nejvíc mělo na jeho adresu vyjádřit jasně a nekompromisně, aby agresor věděl, že na Literu mu pšenka nepokvete... Ale nemusí to být přestřelka na několik stran. Oceňuju, že Aťan otevřel tento ventil - možná by se na Literu mohlo s pomocí tohoto průduchu aspoň na čas vyvětrat... ;-)

06.08.2013 17:26:42 | Amonasr

Je smutné, že existují lidé, kteří označí za latentní nacistický projev, když někdo řekne, že by si lidé měli být rovni, a že by nikdo neměl být zvýhodňován.

06.08.2013 17:33:07 | Nikotin

Zapomínáš, že číst se dá i mezi řádky. Což zvlášť u Tebe je poměrně snadné v kontextu Tvých různých vyjádření - pokryteckou rétorikou a používáním povrchních frází zbavených původního obsahu to nijak nezachráníš. Proto jsem napsal latentní - já to tam poměrně zřetelně vidím a určitě nejsem sám. Připouštím ale, že Ti chybí jakákoliv empatie, takže možná příliš nechápeš, že jsou lidé, kteří vnímají i to, co je skryté pod maskující fasádou slov. Maskuješ totiž poměrně neobratně, promiň mi tu upřímnost. Kdyby tam nebylo to latentní náckovství, nebyl bych tak příkrý - ale tady toleranci neumím, je mi líto.

06.08.2013 17:47:45 | Amonasr

Ne. Náckovský slova si mi do meziřádků vkládáš sám.

06.08.2013 17:49:39 | Nikotin

Nácíček byl nějakej kocour?

09.08.2013 21:19:42 | Sleepwalker

Ani netušíš, jak by se mi ulevilo, kdybych Ti mohl dát za pravdu. Znovu jsem si celou naši diskuzi přečetl a bohužel, musím si stát za svým. Ta Tvoje dikce bohužel neumožnuje jiný výklad, i kdybych zavřel obě oči... Třeba to někdo bude vnímat jinak, já jsem bohužel na některé věci hodně citlivý...

06.08.2013 18:06:21 | Amonasr

Přecitlivělý.

06.08.2013 18:07:07 | Nikotin

To není ten správný výraz - já prostě náckovství netoleruju ani v latentní podobě, tomu bych neříkal přecitlivělost. Ber to asi tak, jako když kanárek v dole rozpozná zápach dřív, než horníci škrtnou sirkou. Snad tu jen na rozdíl od toho kanárka nezaklepu z toho smradu nožičkama... Už jsi pochopil, jak jsem to myslel?

06.08.2013 18:19:27 | Amonasr

Jenom slyšíš trávu růst.

06.08.2013 18:25:20 | Nikotin

je smutné, že k argumentaci a obhajobě svých činů použiváš jen to, co se ti zrovna hodí, a překrucuješ realitu. jaktože najednou všichni nefetujeme a nepijeme okenu? nesnaž se obhájit své urážení pokusů ostatních autorů tím, že jsi někde napsal, že by si lidé měli být rovni.

06.08.2013 17:34:44 | CCGREE

Teď mícháš hruška s jabkama. Vyslovení domněnky, že se někdo nachází pod vlivem okeny, opravdu není nacismus.

06.08.2013 17:37:23 | Nikotin

jestli jsi to pochopil takhle, tak co víc dodat? snad jen, že jsi pouhý Nikotin. Co sem vlastně lezeš, když ti tady každý vadí?

06.08.2013 17:39:05 | CCGREE

Mně tady nikdo nevadí, ale co ty sem lezeš? :-)

06.08.2013 17:39:46 | Nikotin

zmrzlina

06.08.2013 17:41:06 | CCGREE

dík, Josef..

06.08.2013 17:30:10 | Aťan

mikrojimbo, někdy tu je prostě mazec, ale pak vysvitne slunko, vydrž :) Taky se může stát, že agresivní klackovitá nekvalita odradí nové slušné autory, i to je možné. Záleží na nás všech, jak si to uděláme, takové to na Literu budeme mít.

06.08.2013 17:21:46 | Aťan

Slušné autory naopak vyzdvihujem a podporujem.

06.08.2013 17:23:48 | Nikotin

omlouvám se, že reaguji... ale slušný autor je kdo?
je to ten, krerý v poezii nepoužívá vulgarismy (a třeba ani v komentech) a nebo je to ten, jehož poezie je kvalitní?

..a kdo v takovém řekl bych až abstraktním umění stanoví laťku toho, co je dobrá poezie? ...každý má totiž jiný vkus.
..navíc v hlavičce literu je napsáno..cituji :"amatérský literární server"
tudíž je otázka, jakým způsobem budu komentovat nováčky, jelikož někteří autoři se chtejí takzvaně vypsat z pocitů a kvatita je jim jedno. rád naťuknu kritiku, pokud o to někdo stojí, ale jinak bych rád respektoval jejich svobodu se pouze vypsat z pocitů a necpal jim svě názory na to, jak má superbáseň vypadat.
(ani já sám to totiž nevím)

06.08.2013 20:55:58 | Robin Marnolli

Tak to jsi napsal krásně. Úplně jsi mě dostal. Vim, jak se cítíš- bratře.

06.08.2013 17:20:36 | Nikotin

nechápu to jako úvahu, spíš jako podnět k diskuzi, kde teprve ty pravé úvahy přijdou, že? a za sebe říkám, že když někdo dělá bordel nebo něco, co považuju za nepřípustné, tak prostě zasáhnu. a proč? protože dívat se na nějakého případného malého hitlera (hitler taky považoval za umění jen to, co považoval za umění, nějaká umělecká invence, volnost, to mu bylo cizí), který chce z literu udělat unifikovaný bezpohlavní stránku na výrobu básní, které se mu líbí, to opravdu nechci. a způsob? to záleží na agresorovi. někdy je mlčení opravdu nejsilnější zbraň.

06.08.2013 16:52:42 | CCGREE

K tomuhle názoru se rád přidávám, včetně toho hitlera. Nemám nic proti odlišným názorům či kritickým komentářům, ale nesmí pramenit z čisté nesnášenlivosti - to už pak to přirovnání skutečně nijak nekulhá... A ta nesnášenlivost se vcelku rychle pozná - to si možná jen ti nesnášenliví neuvědomují, jak jsou ve skutečnosti průhlední.

A pokud jde o taktiku - jsou různé způsoby a na každého platí něco jiného. Zásadně by se ale člověk neměl nechat strhnout na sníženou úroveň nesnášenlivého kritika, tím mu totiž nahrává a ostatní to může taky odpuzovat. Chce se to třikrát nadechnout, než se to hodí do monitoru. Ale i když se někdo adrenalinu neubrání, vždy budu na straně toho, který se bude snažit ty infantilní "rozkopávače báboviček" nějak umravnit. To umravnění ale může mít skutečně různé podoby - někdy může stačit bonbón za odměnu, ale když to nezabere, tak někdy zkrátka musí padnout i ta facka, případně zavření vrátek na pískoviště pro nesnášenlivého a sobeckého dacana...

06.08.2013 17:18:33 | Amonasr

Jinak jsi normální s tim Hitlerem?

06.08.2013 16:59:07 | Nikotin

CCGREE, souhlas.
A taky souhlasím, že úvaha je to jen částečná, pokud v rubrikách najdeme něco vhodnějšího, šoupnu to tam

06.08.2013 16:57:00 | Aťan

za chvíli to tu začne...respektive začalo...všiml jsem si, že jistá osoba opět neudržela nervy na uzdě. takže protentokrát se nebudu dál vměšovat a budu sledovat, jestli vyhraje můj oblíbený fotbalový klub :D

06.08.2013 17:10:33 | CCGREE

Čekal jsem silnou úvahu, nad kterou bych se mohl i sám zamyslet- na to jsem se zvlášť těšil. Tohle je na úrovni bezpečnostních směrnic ala "požár ohlašujeme voláním hoří"...

06.08.2013 16:44:31 | Nikotin

Ano, každý ať si z toho vezme co chce... tohle prostě neovlivním, to je každého věc. Fízli si z toho také vybral po svém, viz DF.

06.08.2013 16:51:06 | Aťan

Fízli rozjel DF, protože ho máš zablokovaného.

06.08.2013 16:57:04 | Nikotin

no jo, ..ale už ho v bloku nechám, ať se vydovádí v DF, když ho rozjel

06.08.2013 17:01:51 | Aťan

Já se hádkám spíše vyhýbám, ale není to tak vždy. je to podle okolností, často to spíše brzy vzdám, jelikož to dle mne nemá význam. Takže bych za sebe dal :2,3,5,7 .
Ale často mě mrzí ta nerozumnost.
Obzváště mladí autoři se nechají drzým a třeba nekompromisně negativním chováním vytočit, pak se stává, že pak oplácejí stejnou mincí, když se to vyhrotí.
bible ohledně chování k lidem dává moc krásnejch rad, kterých si vážím a snažím se je uplatňovat.

..a ta věc se vlastně také týká i zaměření webu a tématu svobody, o kterém psala autorka INNA.
RM.

06.08.2013 16:41:06 | Robin Marnolli

Líbí se mi Robine Tvůj zklidňující přístup. Je dobře, že do toho vnášíš prvky nadhledu a přitom neuhýbáš ze svých zásad. ;-)

06.08.2013 18:44:48 | Amonasr

Nadhled je svým způsobem dar, jelkož když ho nemáš, tak tě dostanou na vařenou nudli... já myslím nemám 100% nadled, ale snažím se o to.
Děkuji.

06.08.2013 21:03:22 | Robin Marnolli

100% nadhled nemá asi nikdo a je lidské, když se někdy člověk i zdravě vytočí, nejsme přece roboti... Ale máš naprostou pravdu, s nadhledem toho člověk zvládne mnohem víc a dává to i určitou převahu, ta snaha o něj je důležitá... ;-)

06.08.2013 23:41:14 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí