K očím lidí

K očím lidí

Anotace: magie i bez magie, pro ty, kdo na kouzla nevěří .....starší dílko ze šuplíku

Lidé rádi zavrhují věci, o nichž ve skutečnosti vědí jen málo.
Odmítají víru, protože sami údajně nic nevidí, odmítají opravdovost, protože není v jejich očích vždy pohodlná, nebo účelná. Odmítají volnost, neboť jim příjde nebezpečná…
Podle mě se prostě jen bojí, snad proto, že se málo dívají.
Možná, že mají jednoduše strach se rozhlédnout, vysvětlovalo by to, proč se mnozí z nich nedokážou dívat ani na to, k čemu není potřeba pražádného vnitřního zraku, proč se dívají jen skrz krásu, namísto na ni, a nedokážou ji už takovým způsobem docenit.
Mají strach vidět kouzla? Děsí je pohled na krásu, jež je tak křehká, že by mohla být každým okamžikem zničena?
Jejich vinou se oni sami mění v prázdné schránky, jež si téměř nic skutečné ani neužívají.
A přitom je toho kolem nás tolik…
Tak třeba nádraží, obyčejné, odrbané, rutinní, a přeci v mnoha smyslech krásné.
Nevěříte? Mohu vyrukovat s příkladem:
Nevím, jak to má kdo z vás, ale když čekám já na vlak tam u nás, je to pokaždé jiné.
V mnohém se to liší od čekání na nádraží ve městě (ale, když na to příjde, ne zase tolik). Svým způsobem je to jen obyčejné nádraží, ale i na tak obyčejném místě je kdeco magického, a všechno se to nabízí k vidění i těm nejprostším očím.
Teď tedy konkrétně nemluvím o magii, jako magii, na niž většina dnešních lidí už ani nevěří, momentálně mluvím o té, jíž si může všimnout každý, kdo jen chce.
Stačí k tomu i běžné, nám lidem samozřejmé smysly… a stejně tomu kouzlo neodepřete.
Je to vůně sena, nebo kvetoucí trnky, mísící se s pachem motorového oleje, je to šelest větru ve vysoké trávě naproti přes koleje, a elegance té staré, toulavé mourovaté kočky, co se tam vypravuje tak často lovit. Jsou to barvy krajiny, a jejich jednotlivé odstíny, měnící se podle počasí, ročních období, i prosté denní doby, duha vytvořená uvnitř kapky rosy zachycené v síti pavouka, jsou to ti rozjaření vrabčáci, co si udělali hnízdo ve štítu polorozpadlé nádražní budovy, kosi, co se sem chodí koupat v té velké kaluži vyježděné auty, a taky myšky, se zálibou v trhání bylinek…
Zpěv konipasa, kukání kukačky, věčné poklepávaní strakapoudů a datlů, kuňkáni žab a hravost zatoulané veverky… Úsměvy lidí, jejich známé „dobrý den… je to nespočet nesčíslných kouzel, drobných a nádherných, která se odehrávají, ať už se někdo dívá, nebo nedívá.
A to tu popisuji jen jedno obyčejné, staré, vesnické nádraží.
Kouzla jsou ve všem krásném, a krásných věcí je bezpočet.

…a přesto je svět lidí s tímto důkazem magie nespokojený.
Autor Anjesis, 03.11.2013
Přečteno 455x
Tipy 3
Poslední tipující: Amonasr
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Na Tebe nezvykle pozitivní, i když oSTen vůči těm líným (neboť je to podle mne lenost, co mnohým brání vidět, ne se jen dívat), tam je taky - to bys ani nebyla Ty :-D

A na základě jedné Tvé poznámky v některém z Tvých nedávných komentářů jsem si i vybavil svou cestu ve čtrnácti s kamarádem na kolech z Jeseníků na Českomoravskou vrchovinu, která díky přetíženému nosiči kamarádova Favorita skončila neplánovaně v Uničově, takže jsme se ještě ten den večer vrátili vlakem. Třeba jsme jeli i přes to Tvé nádraží...? :-) Tenkrát se největší magie dostavila až přede dveřmi u kamarádova rodného domku - jeho máma, když ho viděla po zazvonění u dveří neskutečně špinavého (přeci jen jsme na těch kolech ujeli asi 90 km), tak si zcela vážně myslela, že to je jeho duch a on tu jízdu nepřežil - málem z toho měla sama smrt, omdlela a museli ji křísit... ;-)

03.11.2013 14:10:26 | Amonasr

:) pěkně :D no, aspoň, že to nebyla smrt pravá
podle mě to nebude ani lenost, ale spíš jakýsi druh letargie, do níž nás tahle rychlá a přetechnizovaná doba uvádí.
:) no, jestli jste jeli směrem na Olomouc, tak jste přes mé nádraží jeli určitě :)
pokud na Šumperk, tak jste to asi minuli

03.11.2013 14:20:31 | Anjesis

Spíš jsme jeli přes Zábřeh a dále na Jeseník, takže jsme těsně minuli i Šumperk ;-)) Stejnou trasou, jako jezdíval Alois Nebel ;-)

03.11.2013 14:37:25 | Amonasr

:D
přes Zábřeh? tak to jste jeli od nás na opačnou stranu :)

03.11.2013 14:44:36 | Anjesis

Jo, to už mi došlo :-D Až se příště narodím a budu si chtít tu cestu zopakovat, tak si udělám ze zvědavosti malou zajížďku podél trati z Uničova na Olomouc, jestli to nádraží podle Tvého popisu poznám. Akorát si předtím vygoogluju konipasa, páč nevím, jak vypadá ;-))

03.11.2013 14:56:58 | Amonasr

:-D
jo, a taky nám tam i nasomrovali solární panely :(
ale konipasy, strakapoudy, sojky.... ty tam máme pořád :)

03.11.2013 17:45:00 | Anjesis

No jo, solární baroni, ani nepřipomínej... Ti zasvinili celou republiku - to byl zatím asi největší podvod dosavadních porevolučních vlád, zákonem posvěcená celonárodní cynická loupež, která bude ještě řadu let beztrestně pokračovat... A pak se musí šetřit na důchodcích a nemocných... :-(

03.11.2013 21:17:14 | Amonasr

Nezbývá než souhlasit. :) Jen si myslím, že zarovnané do bloku by text působil líp. :D

03.11.2013 12:14:20 | v.t.v.h

no jo, já a rovnání do bloku :) (mořná zlozvyk, nebo jen to, že mi vždycky trvá přejít od něčeho k něčemu jinému... ale nějak mě to prostě k němu moc netáhne... teda aspoň zatím :) za týden to nebudu chtít možná zas jinak, než jen v blocích, jak se znám =)) ...s odsazenými odstavci, které tam mají být původně, to ale vypadá zase jinak :)

rozhodně ale moc děkuji, budu nad tím přemýšlet :)
a dík už i za přečtení ;)

03.11.2013 12:33:12 | Anjesis

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí