Jak pracovat u Korejců

Jak pracovat u Korejců

Anotace: …pár útržků z mého působení před lety, které uvízly v paměti..nenechte se zmást... některé věci opravdu umí Korejci moc dobře…

Ze všeho nejdůležitější je si pamatovat, že Korejci jsou nejlepší národ na světě.  Všechno dělají jenom správně . Jen oni mohou řídit a rozhodnout.  Ostatní národy jsou z tohoto pohledu podřadné a to včetně místních zaměstnanců jejich výrobních závodů. Korejce je nutno náležitě a neustále OBDIVOVAT a dostatečně uctivě, nejlépe s poklonou hlubokou anebo aspoň mírnou tento fakt respektovat.  

 

Ženy obecně mají  očekávanou nižší inteligenci, tudíž ve VIP zóně nepotřebují dámské záchody, nemohou se tam totiž vůbec jako VIP vyskytnout. Zato pozlacené kliky ano. Obvykle za ně bere Korejec nejvyšší, se jménem „Kim“.

 

Korejští manželé běžně tráví většinu života odděleně. Tudíž existují silné vazby na pracovišti a to mezi jedinci stejného pohlaví i vazby na korejské ženy vyskytující se poblíž. Také existují nákladové faktury za „karaoke show“.  Ženy na pracovišti mají za úkol zejména zdobit a zpříjemňovat prostředí a velmi obdivovat korejské pracující muže, jejich vysokou profesionalitu.

 

Evropská demokracie končí a začíná hranicí korejského podniku. Uvnitř je tvrdý pracovní režim, kde se vlastní názory a myšlení nepřipouští. Vše je řízeno shora, většinou z centrály v Jižní Koreji. Předem určeno. Klidně nechte mozek doma, jdete-li do korejské práce.  Pokud začnete myslet, zjistíte, že zákony vaší země zde neplatí a budete z toho mít zbytečné trauma.

 

Také nechte doma kapesník, jelikož to je nechutnost, kterou rozhodně po použití není vhodné dát do kapsy. U Korejců se zásadně potahuje a divně chrochtá. Nikdy nesmrká! Nudle u nosu je běžně přípustná, obzvlášť v chřipkovém období.  V letadle, pokud sedíte vedle takto postiženého Korejce, si požádejte o přesazení. Palubní personál je chápavý a ví, o co jde. Rád vám vyhoví. Je to lepší než stírat cizí nudli z vašeho rukávu.  

 

U jídla s Korejci je vhodné vydávat velmi hlasité zvuky. Jednak tím dáváte najevo svou jasnou autoritu u stolu a vysoké postavení a pak také si jídlo vychutnáte. Hodně ostré…až tečou slzy z očí …je prostě kuuuul…., kdo nemlaská je v….l .

 

V průběhu pracovního rozhovoru mezi dvěma očima je dovoleno si jakkoliv hlasitě ulevit, jenom ne do kapesníku, prosím!  

V průběhu školení si vše pečlivě vyslechněte a zapisujte, přestože školitel zvládá v angličtině pouze slova „you click here and there and you see“…což doplní vážným výrazem vědce, a to i více než stokrát za hodinu. Zásadně se v průběhu školení na nic NEPTEJTE! Školitel by byl hrubě uražen. On přece ví nejlépe, jak má učit a pokud ně/ičemu nerozumíte rozhodně to není jeho chyba!   Každý nesouhlasný výraz a nebo dotaz může být důvodem ke stížnostem vašemu nadřízenému ze strany školitele.

 

Měli byste také dostatečně poznat pohostinnou korejskou kulturu. Jídlo v ní hraje významnou roli. Specialitou vysoce ceněnou je kočičí a psí maso, mořské řasy, houby. Korejská kantýna na pracovišti vaří rozhodně lépe než česká. Sice máte každý den rýži, ale po dvou týdnech zjistíte, že i o víkendu doma je rýže přesně to, co potřebujete. Začnete kupovat stejnou značku nejlepší rýže, jako každý správný Korejec.

 

Korejci jsou fascinováni evropskými vynálezy. Kupují je, rozkládají a skládají jejich vzájemné kombinace.  Vznikají tak nové, korejské vynálezy. Umění kopírovat s nejvyšší přesností dotáhli do dokonalosti. Také umění řídit peněžní toky tak, aby tekly do domovské země a místní státní pokladna v česku a domácí firmy neustále balancovaly v nejistotě a na hranici únosnosti.

 

Korejský vedoucí má zpravidla několikanásobně vyšší plat než jeho český podřízený. Jednak živí svou ženu doma v Koreji, také její a své rodiče a platí studia svých dětí. Prostě peníze potřebuje více než Čech, jehož země je tak štědrá, že si může z peněz daňových poplatníků dovolit dotovat i bohaté korejské firmy.

  

Ráno kolem 7. hodiny  je v korejské práci nejlepší udělat poradu. Před ní je dobré dát si kimchi – jelikož je velmi blahodárné. Vyrábí se z čínského zelí a rybí pasty omamného česneku a dalších surovin. Zraje až půlroku v lednici. A ta jeho ranní vůně! Nejíte-li kimchi http://cs.wikipedia.org/wiki/Kim%C4%8Dchi, budete si muset po ránu otevřít okno anebo pustit naplno klimatizaci.

 

Okna jsou ovšem nejlepší zatemněná a světla rožnutá, během celého dne a noci , týdne a i o víkendu. Aspoň vás od práce neruší pocit dne anebo noci. Pracovat se totiž musí pořád. Někdy je Korejec tak unaven, že si pospí v židli, na schůzi anebo po obědě. Drobné chrápavé zvuky Korejců jsou přijímány s pochopením vysokého pracovního nasazení. Češi by spát neměli, ale pracovat by měli a stále víc… jelikož NIKDY nemohou dosáhnout korejské dokonalosti.

 

Na závěr si pamatujte: Neproveditelná korejská rozhodnutí se zásadně vykazují jako provedená a splněná! Jak jste to nakonec všechno udělali, nikoho nezajímá, a proto není třeba o tom hovořit. 

Publikoval(a): MARKO, 27.03.2015

 

Autor MARKO, 04.08.2016
Přečteno 1890x
Tipy 14
Poslední tipující: AndreaM, Helen Zaurak, bogen, Móny, Amonasr, Jort, Frr
ikonkaKomentáře (18)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Také jsem tento text od Tebe už jednou četla, ale Tvá "recyklace" mi vůbec nevadí, ráda jsem si to přečetla znovu :)

19.10.2016 20:29:02 | AndreaM

Díky za komentář.
Recyklace měla důvod. Teď už ji opakovat nebudu :)

20.10.2016 18:42:13 | MARKO

zajímavá sonda...kdysi jsem ochutnal kimči zakopané v zemi...radši ale budu v zemi péct jen brambory...

03.10.2016 16:37:20 | enigman

Mňam :)

04.10.2016 06:30:09 | MARKO

Děkuji, ráda jsem si přečetla, kimchi někdy zkusím také :-)))

04.09.2016 08:05:05 | Helen Zaurak

Děkuji za návštěvu. Snad sepíšu i aktuální druhý díl, jak u nich nepracovat :)

04.09.2016 09:52:02 | MARKO

Mám stejný pocit jako Amonasr, ale ráda jsem si přečetla znova :)

05.08.2016 13:10:38 | iluzionistka

Děkuji. Ano, před několika měsíci jsem to vymazala a teď mi to připadá zas aktuální.

05.08.2016 16:35:09 | MARKO

Tenhle sarkastický styl mám rád - dobře jsem se bavil :-) Nečetl jsem to už ale tady od Tebe kdysi dřív...? ;-) ST

05.08.2016 12:46:42 | Amonasr

Děkuji, ano nejde o novinku. Smazala jsem to a po víkendovém golfu zas vyvěšuji. ;)
Stále platné.

05.08.2016 16:33:42 | MARKO

Tak už to snad nebudeš znovu mazat - myslím, že je to nejen zábavné, ale do jisté míry i poučné čtení... ;-))

05.08.2016 16:36:04 | Amonasr

Děkuji Josefe. Slibuji, že nesmažu a neodvolám :)

05.08.2016 16:37:26 | MARKO

:-)Dovolím si rýpnout:-),
ve Vlastí zemi(a snad ještě do budoucna budem), jsme otrky Korejců, a i jijých cizáků:-(.Nic vezlém.:-)

05.01.2017 11:23:49 | Jeněcovevzduchukrásného

Ano, jsme zeme velmi levne pracovni sily. Nase cena je stovnatelna s cenou prace v Indii.
Kolonizatori vzdycky budou mit navrch.
A nasi papalsi se pred nimi plazi, jelikoz jim ledasco ukapne do bazenu, vil a zahranicnich kont.

05.01.2017 18:24:35 | MARKO

Nemusí, pokavaď, jim to nedovolíme.Já mám Jasno na jakou stranu se přidám.Vždycky to tak bylo, a bude tomu tak zase, Nejsme v Ráji.

05.01.2017 18:28:50 | Jeněcovevzduchukrásného

V teto zemi neni koho zvolit. Je to totiz jedna sehrana parta.

05.01.2017 18:34:53 | MARKO

:-)To je přece jasné už Dááávno, ale změny i Tak Budou.Musíme čekat až TO dozraje, ostatně, teď mě napadlo, můžeš být i Nevoličem a čekat.Já zatím alespoň píši, co píši.

05.01.2017 18:48:22 | Jeněcovevzduchukrásného

Díky za uklidnění :-))

05.08.2016 16:54:21 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí