Ztracen sám v sobě.

Ztracen sám v sobě.

Anotace: Nikoliv otázka, ale spíše upřesnění mě samotného. Tohle snad ani úvaha není. Určitě né podle osnov. Nenacházím však žánr, do kterého bych zařadil to, co jsem zde napsal. Pište své názory. Modlím se, aby těch pravopisných chyb tolik nebylo. Snažil jsem se.

Říká se, že člověk by měl žít každý den tak, jako by byl jeho poslední.
A já jej žiju. Ale jakmile poznám něco krásného, je mi z toho až do pláče. A proč?
Bojím se, že přijdu o to, co mi život nadělil. To, co se mi stalo nejcennějším.
Někdy se bojím budoucnosti, ale ne ve smyslu nových krůčků, které musím udělat, ale bojím se, že ty krůčky, které jsem už udělal a které mi nadělily štěstí. Takže se vše v prach obrátí a já ztratím to, co je pro mne nejdůležitější. Víte, já jsem poznal něco krásného a skrze všechno, co miluju, se přiznávám, že se té krásy bojím. Velice se jí bojím. Mé myšlenky jsou různé a ani netuším, proč mám tu touhu a nutkání zde všechno vypsat. Mám v hlavě skrytou myšlenku, ale nedaří se mi ji znova najít. Jako bych pořád psal o tom, co právě chci... a na druhou stranu si říkám - hochu, ty zas plácáš nesmysly. Jsem hloupý, já to vím. Srdce však mám. Někdy mě napadá, že hloupý člověk dokáže dát lidem víc nežli badatel, který jen celé dny tráví svůj život nad životním dílem a přesto se o něj nedělí, s nikým nemluví a ven téměř nevychází.
Někteří lidé jsou natolik hloupí, že nedokážou ani lhát, a v tom je taky jistá krása.
Skutečně handicapovaní lidé nelžou. Sami jistě vidíte, jak rychle se mi myšlenky v hlavě mění. Jedna za druhou, ale všechny mají úzkou spojitost. Avšak nevím jakou. Pořád mě svírá nikoliv úzkost, ale dojetí... tam někde hluboko uvnitř. Vzpomínky na jednu krásnou chvíli, kterou jsem prožil právě dnes. Nikdy na ni nejspíš nezapomenu. Ale jak jsem již říkal. Dnešní den byl natolik krásný, až mě to nyní bolí. Protože všechno nejspíš skončilo. Já ani netuším, co jsem zač. Proč zde píšu hlouposti.
Právě sedím mezi čtyřmi zdmi sám. Vlastně v celém bytě je jenom jedna jediná osoba - a to jsem já. Popíjím sklenku vína. U monitoru si rozžínám svíčky a přemýšlím. Přemýšlím nad dnešní společností, nad mými pocity a vytvářím si názory, které jsou pro mnohé z vás jistě pouhopouhá fraška, hloupost sama o sobě. Kdo ví, možná někteří řeknou. Ty máš recht, ale někteří zas budou tvrdit, že je načase se probudit z blouznění.
Tak mě tak z čista jasna omámila už dříve mnou položená otázka. Jsou slzy upřímné?
Já jako chlap jsem těch kapek upustil až přespříliš, ale byla to ode mne čistá upřímnost?
Můj názor zní, že ano. Pokud jsem prožíval zklamání a vztek, kdy jsem křičel do prázdnoty a slzy tlačil silou z očí, tak to, co jsem prožíval, bylo v pramenech slz. Tak rovněž mohu soudit, když jsem ztratil někoho blízkého. Tentokrát to nebyl vztek, tentokrát to byl stesk, strach a nevyrovnanost s tímto osudem.
Další věcí, která mě už dávno přepadává, je myšlenka, kterou jsem opěvoval. Nikoliv proto, že bych na ní byl hrdý, ale protože jsem cítil její pravdivost. Avšak váha pravdy je nakloněna možná pouze na mou osobnost.A tj. názor ,ve kterém tvrdím —Čím více se učím,tím více vím,čím více vím,tím více mě srdce bolí ze zjištěných životních skutečností.
Nedivil bych se, kdybyste tento všestranný blábol nedočetli. Sám se tomu jistě jednou budu divit. Prosím přec, nemějte mi to za zlé a odpusťte mi mou češtinu. Děkuji.
Autor Replix, 01.12.2007
Přečteno 449x
Tipy 9
Poslední tipující: ewon, dead-head, Romana Šamanka Ladyloba, Bíša, už ne pernikova princezna, Lorraine
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

ten text,ty slova,je to temer jako bych to psal ja sam. na jednu stranu jsem rad, ze v tom nejsem sam,ale na druhou stranu je mi smutno, ze to musi prozivat i nekdo dalsi..

31.05.2011 19:36:00 | jenda

no, dobra uvaha - nebo vypoved? to je jedno.. Ona ta precitlivelost s vekem ustane (me to preslo v 19ti) - to jen, ze clovek nema dost informaci, jak se s novou veci vyporadat, tak pak telo dela spousty veci: nedokaze souvisle mluvit,nedokaze se prestat smat,nebo treba slzi oci:)

a ted ta horsi stranka tveho odkazu..
Jak se rika: nebud zvedavej, budes brzo starej. To znamena, ze poznani zpusobuje stari - ale to uz zalezi jestli chces se kompletne svyma vedomostma oddelit od sve generace nebo se zase naopak vratit do nevedomosti tvych soucasniku - obe cesty jsou mozne a vyhledavane.

No a slovo jednoho spisovatele (Richard Bach) ,i kdyz mozna nevis v jake souvislosti,ale to mi nevadi,presto to musim napsat : Svoboda je dozivotne. Nejde se uz vratit.

03.12.2007 13:28:00 | dead-head

já se spíš ješte vrátim ... chce to číst víc než jednou ...

01.12.2007 15:13:00 | Romana Šamanka Ladyloba

Úvaha splňuje všechny předepsané zákonnitosti. A navíc
je psána srdcem a duší. Je v ní mnoho otázek, na které
jsi si sám odpověděl, Nemám obavu, že kdo by ji začal
číst, že ji nedočte!

01.12.2007 14:24:00 | Bíša

Poznání někdy otevírá oči a člověk pak vidí i to, co by raději neviděl...a slzy jsou to nejupřímnější, nikdy totiž nečekají na Tvé svolení...prostě přijdou.
Hlavu vzhůru, zhluboka se nadechni a zase vykroč, zas bude líp :o))

01.12.2007 01:11:00 | Lorraine

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí