Tvář

Tvář

Anotace: Proč jsme nešťastní? Proč ty věčně zachmuřené tváře?

V poslední době jsem si všiml několika nešvarů, které vidím všude okolo sebe. Jedním z nich je věčně zachmuřená tvář. Z čeho tato zachmuřenost plyne? Proč jsme vlastně nešťastní nebo neustále naštvaní?

Především je to z důvodu neustálého reptání. Nevím, kdy přesně tento nešvar vznikl, ale ptaří k tomu nejhoršímu. Stále si stěžujeme. Nejčastěji nadáváme na nedostatek fiančních prostředků. Všechno zdražuje! I u doktora se platí! Ten nájem je tak nehorázně drahý. Ale trpí snad někdo z nás? Ukažte mi prstem na jednoho jediného člověka, který nemá na chléb. Ukažte mi jednoho jediného, kterým nemá co pít. Máme dům nebo byt, oblečení, stravu...Většina z nás má práci. Co nám tedy pořád vadí? Národ Čechů se stal národem věčných ubrblanců. Nijak netrpíme, avšak pořád si stěžujeme. A televize a všemožné véčkové noviny a časopisy nás v tom smělě podporují. Vůbec už ale nevidíme druhou stranu mince. To, že máme jídlo, střechu nad hlavou, rodinu – to je přece úžasné! To, že se ráno probudím a září slunce. Vidím hvězdy v noci, naslouchám zpěvu ptáků. Mohu mluvit a radovat se s jinými lidmi. To je přeci důvod k úžasné vděčnosti a radosti. Zapomínáme na velkou krásu okolo a stále hledáme malé chybičky. Ale tím neustálým reptáním si otravujeme srdce a celý život a to je důvod toho kyselého výrazu ve tváři.

Pak zde máme závist. Televize a média nás bez přestání krmí tím, že musíme být hvězdami. Žít jako obyčejný člověk se již bezmála považuje za zločin. Musíš mít postavení, peníze a moc, jinak... Jinak nejsi nic. Kdy se to stalo, že peníze zvítězily nad lidskostí? Pro postavení jsme ochotni podvádět. Lhát i pomlouvat. Denně to vidím v práci. Ale nic z toho nemá smysl. Zamysli se, boháči. Ještě dnes večer zemřeš a tvůj majetek rozkradou lupiči a rozežerou moli. Zamysli se! Peníze, moc a sláva život nenaplní. Jediné, co naplí život, je láska sdílená s druhými, její rozdávání a přijímání.

Jak by řekl Dharmaby, často lpíme na úplně zbytečných věcech. Není divu, vždyť je nám to bez přestání vtloukáno do hlavy. Lpíme na majetku, penězích, postavení, ale také na svém vzhledu nebo na manželce a dětech. Těch věcí může být spousta. Mít rodinu a starat se o ni, to není nic špatného. Stejně jako je v pořádku vlastnit peníze. Problémem je lpění – tedy nezdravá závislost. Člověk není svobodný, jestliže stále na něčem lpí. A život bez svobody není životem. Je to jen přežívání, neustálé strachování se, aby mě podřízený nevyšoupl z mé pozice, aby mi zloděj neukradl auto, aby má ženě neodešla za jiným. Lpění je život ve strachu. Ale nám byl přece darován život radostný, láskyplný a svobodný. Na tomto místě je, myslím, zapotřebí uspořádat si uspořádat si své životní hodnoty. Bez toho to nejde. A najít sílu vzdát se věcí, které nás svazují nebo vlastní. Peníze, drogy, práce, ba i příroda – to vše je nižší než člověk. A věci nižší člověka nenaplní radostí nebo štěstím. To mohou udělat jen hodnoty vyšší – láska, schopnost dělit se, pomoc druhým. Odevzdejme to, co škodí a nalezneme neuvěřitelnou svobodu. Nic pro nás nebude nemožné.
Autor Hippy, 02.07.2008
Přečteno 422x
Tipy 10
Poslední tipující: Anne Leyyd, Jammie Spark, Dao de, Romana Šamanka Ladyloba, Grafomanická MIA
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Opět moc pěkné. Máš zvláštní schopnost: když tvou úvahu začnu číst, říkám si, že je mooooc dlouhá. Pak se do ní začtu a ani nevím jak a jsem na konci. :) Píšeš upřímně, a kéž by bylo víc takových, kteří by se na věci dívali tvýma očima.

14.03.2009 21:44:00 | Anne Leyyd

Taky bys mohl začít lpět na nelpění..:-)

24.08.2008 09:25:00 | Weylin

dobré, rozvedl jsi to, co jsem napsal v jediném odstavci a na více už jsem neměl sílu. Mám období mlčení ;)
Nepamatuju se, že bych něco takového psal, ale mám strašně špatnou pamět. ;) Každopádně máš pravdu, můžeme využívat všechny výstřelky doby, pokud si budeme vědomi její krátkodobosti a prázdnoty. Potom nebudeme jejími otroky a zůstaneme svobodní.
Příroda není nižší, my jsme její součástí, my budeme ctít jí, ona bude ctít nás. Teď ji nectíme a jí brzy skončí její božská trpělivost.

03.07.2008 11:40:00 | Dao de

To znám. Máti mi pořád otlouká o hlavu, že pořád na něco brblám jak protivný důchodce. A taky dost lpím na svém ubohém obsahu peněženky, jojo, já jsem holt na prachy. Ale i tak, život beru s nadhledem a úsměvem, nějak bylo, nějak bude, a to, jestli mi žena odejde za jiným, mě fakt netrápí:D

02.07.2008 20:30:00 | Grafomanická MIA

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí