Bohatí,chudí...

Bohatí,chudí...

Anotace: ...a rozdíly mezi tím. Úvaha o rozdílných lidech a jejich cestě ke štěstí

Kdo jsem?To je otázka kterou si lidé pokládají už po staletí.Ale jak si odpovědět?Jsme lidi.Jsme živé bytosti,které jsou částečně odkázány na sebe,částečně na své okolí a hlavně na své nitro.Všichni jsme stejní.Všichni potřebujeme jíst,pít,dýchat.Potřebujeme společnost,potřebujeme protstor,potřebujeme podmínky.Proč je ale tolik z nás nemá?

Objevují se lidé,kteří si o sobě myslí něco co nejsou.Jsou to většinou bohatí lidé,politici,mocnáři a podobní lidé.Protože mají moc tak si myslí že jsou víc.Že jim petří svět.Ale opravdu mají všechno?

Co člověk potřebuje ke štěstí?Někomu stačí maličkost,někdo má velké nároky ale každý má něco co ho může udělat šťastným.A když toho člověk dosáhne tak se cítí skvěle.Pak se cítí jako že jemu patří svět.Kam se potom hrabou boháči,kteří mají jen své peníze a problémy s nimi?I když má člověk všechno co chce,nemusí to být to co potřebuje.

Typický člověk z Evropy.Co ten chce?Peníze,moc,majetek.Typický člověk z Etiopie.Co ten chce?Jídlo,pití,léky.A co člověk k životu doopravdy potřebuje?Potřebuje auta nebo potřebuje jídlo?Lidé z chudých částí světa jsou pak podstatně šťastnější pokud se jim přání splní.Ale jejich přání je to,co my máme za samozřejmost.A přesto se zabýváme jen sami sebou a svým prospěchem.Jak je to tedy s těmi boháči?

Opravdu mají všechno?Mají dobrý pocit že například pomohli příteli v nouzi?Těžko!Zajímají se jen svým prospěchem a jsou schopni pro něj někoho potopit.A jak šťastný může být člověk,který přivede druhého na mizinu?

A jak je to s námi?Máme to co potřebujeme ale nemáme to co chceme.Nejsme většinou tak bohtí abychom se mohli rovnat těmhle ,,boháčům,, ani se nemáme tak špatně jako Etiopanci.Máme to,za co by byli chudí afričané schopni zabíjet a přesto chceme víc.Tady je jasná ukázka lidské vlastnosti-nespokojenisti.Lidé v africe zemřou,když nemají to co my.Ale někteří z nás zemřou,když ztratí to co mají.Kolik už tu bylo sebevražd když nekdo zkrachoval?Zase se dostáváme k té nespokojenosti.Tímhle způsobem se můžeme s Afričany srovnávat.

Ale utíkám od tématu.Boháči nemůžou být šťastní,protože to bývají špinavci a nepoctiví lidé.A to co mají jim připadá jako samozřejmost,dokud neklesnou na dno.Zatímco takový Etiopan by byl šťastný kdyby měl alespoň to co považujeme za samozřejmost my.

Vidíte jak je to zamotané?A přitom jsme všichni stejní...

Všichni jsme jen lidi...
Autor Ičnisan, 21.09.2009
Přečteno 353x
Tipy 1
Poslední tipující: ewon
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

citím to jako svoje téma, které musím taky někdy zpracovat... nu což jdu se zatím nějak zabavit.

23.09.2009 22:58:00 | ewon

Ono je to ještě zamotanější, nemůžeš napsat že boháči bývají špinavci a nepoctiví lidé, stejně jako nejde napsat že chudáci bývají hlupáci a lúza, byť jich spousta takových je, ona vláda dělnické třídy nebyla žádné terno, vzpomínáš? ale spousta lidí zbohatlo díky své dřině, nebo dobrému nápadu, dávali do své práce víc úsilí a času, což se někde projevilo a je to naprosto v pořádku, že u nás v ČR jsou podmínky pro spravedlivou soutěž pokroucenější než kdekoliv jinde je věc jiná, každý využívá prostoru jaký se mu nabízí, je třeba vymezit pravidla, a když si z nás už pak dělají naprosté blázny tak vyjít do ulic, když to vezmu obecně, tak nebýt lidské nespokojenosti s tím co mám, tak se vývoj opravdu zastavil někde na úrovni afrických kmenů, nebylo by pokroku v žádném oboru, a stále by nás po statisících kosil zápal plic a všemožné chřipky, neříkám že každý pokrok znamená výhru, ale je to tak správné, nemůžeme stát na místě, ale můžeme si vybírat co z nového pustíme do svého života... a umět si dobře vybrat je půl vítězství, pak se totiž dostaví ono vytoužené štěstí

22.09.2009 11:08:00 | Doki

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí