O partnerských vztazích

O partnerských vztazích

Anotace: Životem poučená poznané dávám dál.

Jak a kde najít budoucího životního partnera, to je jedna z nejobtížnějších záležitostí svého druhu, co vůbec v životě existuje. Věřící mají všechno „vyřešené“: „On mi někoho Pán Bůh pošle.“ Co poradit ostatním? Snad jen: soustředit se na to, jaké lidi kde potkávám. Nejsou-li někde v pořádku, rychle tu společnost opusť a hledej dál. Když říkám společnost, myslím tím typ společnosti, např. hospoda, bar, kavárna, atd. Domnívám se, že hospoda je vyhledávána především kvůli pití a poměrně jednoduché zábavě. Až do třiceti let naše dcera hledala své známosti právě v hospodě, každá z nich nakonec ztroskotala… Podobné to bude asi s barem a tak trochu i s kavárnou. Takže moje rada: Jdi o level výš – knihovna, knihkupectví, kino, divadlo apod. A vybírej nejen podle vzhledu…

 

Pak nastávají další etapy – vzájemné poznávání se a pečlivé pěstování vzniklého vztahu.

Když něco založím, musím o to pečovat. Jinak to uhyne. Záhon zalévat a proplít, chovám-li stádo domácí zvěře, musím přemýšlet, co pro ně mohu nebo musím udělat, aby prospívalo.

Vlastním-li firmu – musím se starat nejen o ekonomickou prosperitu, ale taky o zázemí, o potřeby zaměstnanců v rámci pracovního prostředí, musím se zabývat spoustou starostí a problémů…

Když toto vše dá hodně práce, což teprve ty „neformální“ mezilidské vztahy – přátelství, manželství, rodina!

Vztah mezi životními partnery vyžaduje oboustrannou péči, snahu vzájemně spolu dobře vycházet, samozřejmě ne za každou cenu. Jsou to věci všeobecně známé, téměř se dá říci samozřejmé, přesto dochází tak často k rozchodům.

Mladí mají právo svého životního partnera po nějakou dobu hledat, což se neobejde i bez rozchodů a v mnoha případech jde o správný postup, prostě pokus – omyl. Někdy může nastat problém, nezvládá-li náš miláček své finance nebo nezvládá ani svoje emoce nebo dokonce má problém s alkoholem či drogami. Samozřejmě taky nadměrná žárlivost je závažným problémem.

 

Je nesporně nutné svého druha v lásce blíže poznat, zejména si dát pozor, jak se chová k jiným lidem, k dětem, seniorům, nebo ve vyhrocených situacích krajní nouze.

Ale jde taky o takové zdánlivé maličkosti, jako umí-li ten druhý uznat svou chybu (jestliže já to umím) nebo zda je například velkorysý, pracovitý, pravdomluvný atd. Smysl pro humor též není k zahozeníJ

Je nasnadě, že všechny vyjmenované přednosti bych měla mít i já. Měla bych se chovat vždy tak, jak chci, aby se ke mně choval ten druhý. Měla bych se taky učit umění naslouchat a být citlivou k jeho potřebám (empatickou). Kdo ví například o sobě, že je trochu hašteřivý, měl by se v tom směru co nejvíc ovládat. Prostě ty svoje chyby upozadit. Taky je důležité zajímat se o práci a o záliby svého partnera.

Vzájemné pozorování po nějakou dobu je určitě velmi prospěšné. Taky je, domnívám se, nanejvýš dobré, když žebříček hodnot je u obou podobný.

Žijí-li ovšem manželé nebo jen partneři ve vztahu, ze kterého se narodily děti, měli by se oba velmi semknout, snažit se o jednotu ve výchově a o vzájemné porozumění. V této době by se už měli dobře znát a (vzhledem k tomu, že nikdo není dokonalý) měli by být již dávno přesvědčeni, že chyby toho druhého jsou schopni snášet. Sami pak na sobě stále pracovat – to je záležitost do konce života!

Autor Inna M., 17.05.2014
Přečteno 473x
Tipy 6
Poslední tipující: Jeněcovevzduchukrásného, Bakchus, poeta, kudlankaW, Amonasr
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Říkám a připouštím jen nerad, ale Josef má v lecčems pravdu.
Jen člověk musí být dostatečně sebevědomý, či ošlehaný vztahy, aby dokázal neperspektivní vztah ukončit.

Souhlasím s I.M. v tom,že člověk musí mnohé ve vztahu překousnout, nad mnohým se povznést,ovšem nelze tak činit do nekonečna a stávat se trpitelem nesnesitelné těžkosti bytí.

Pak je lépe říci: "již dosti bylo trýzně, najděme si jedince, jenž více pochopí naše záměry, snahy a snad nás i v našem úsilí podpoří!"

17.05.2014 15:14:20 | kudlankaW

Vidíš to dobře, Martine, a děkuji:)

17.05.2014 15:52:36 | Inna M.

Hezký praktický návod :-) Mohl bych Ti sice trošku oponovat, že, jak se říká, lásce neporučíš, ale možná by se to mělo vztáhnout spíš na zamilovanost. To prvotní bezhlavé okouzlení časem stejně pomine (aspoň většinou) a láska, pokud se následně dostaví, už se dá podle mne opravdu takto i zušlechťovat či přímo pěstovat. Určitě občas neškodí, si Tebou zde formulovaná pravidla připomenout, zejména bych položil důraz na vzájemnou vstřícnost, toleranci a empatii... :-) Ale pokud se už v počátcích ukáže, že žebříčky hodnot nejsou navzájem kompatibilní, raději z takového vztahu co nejdřív bez zbytečného váhání pryč. Jen pro jedno kvítí skutečně nikdy slunce nesvítí, i když to tak někdy může zdánlivě vypadat... :-D

17.05.2014 13:31:07 | Amonasr

V jednom článku se nedá vyjádřit úplně vše, takže dík za doplnění a za příjemnou návštěvu.

17.05.2014 13:50:23 | Inna M.

Jistě, tohle téma je nevyčerpatelné, ale to podstatné jsi zde vystihla a povedeně :-)

17.05.2014 13:57:36 | Amonasr

Díky, Pepo:)

17.05.2014 15:54:18 | Inna M.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí