Jak pracovat s Indy

Jak pracovat s Indy

Anotace: ....přísahám, že nelžu :)

 

 

S Indy je nutno  komunikovat „měkce k lidem a osobám“ a tvrdě k jednotlivým úkolům.

Používejte krátké věty.

Musíme počítat s obtížemi.

Indové jsou vždy přátelští a snaží se pomáhat, jak nejlépe umějí.

Jejich komunikace se zákazníky je obvykle velmi přátelská a příjemná.

Indové se nikdy nepřou se zákazníky.

Raději onemocní, anebo nepřijdou do práce, než aby řešili pro ně nepříjemnou situaci.

Vytvářejte pro indické kolegy detailní návody  - nenechávejte v instrukcích prostor pro volný výklad. Postup musí obsahovat všechny potřebné kroky s velmi podrobným popisem o tom, co je třeba udělat.

Ověřte si, zda indičtí kolegové postup a dokument správně pochopili. Mějte na paměti, že snadno jej mohou interpretovat naprosto jinak než lidé v EU.

Častěji provádějte a opakujte shrnutí důležitých informací.

Konec každé schůzky je nutno zakončit písemným shrnutím.

Často kontrolujte jejich pracovní zátěž a pokrok. Mluvte s nimi, volejte jim, setkávejte se. Ověřujte si průběžně, co opravdu dělají. Indové potřebují mnohem více schůzek, než které používáme v EU.

Je nutno určit priority a zkontrolovat, zda jsou náležitě pochopeny.

Indové mají tendenci si nabrat a slíbit více práce, než mohou skutečně udělat.

Neříkají, že nerozumí anebo nestihnou něco udělat  - vždy se snaží udělat, co slíbili. Ve stresu nacházejí velmi neobvyklá řešení, která nemají dlouhou životnost.  

Lžou - to je součástí indické kultury - a to zejména v situacích, kdy Indové chtějí potěšit své posluchače a nechtějí hovořit o nedostatcích, případně sdělit, že nedokončili práci.

Ve stresové situaci Ind možná nepřijde do kanceláře a onemocní. Není jisté, zda se ještě někdy do práce vrátí.  Proto si pamatujte: Snažte se vyhnout kritice konkrétní osoby, pokud toho člověka nechcete ztratit.

Indové si mohou snadno najít jinou práci.  Jsou silně orientováni na peníze a příjmy.

Nikdy nekompromitujte a nekritizujte indického manažera, zejména pokud jsou přítomni jeho kolegové (už by nemusel přijít do práce).

Indická kultura je hierarchická. V ní pouze hlavní vedoucí může rozhodnout a přijít s nápadem anebo názorem. Tým musí za všech okolností. následovat a podporovat šéfa (jde o opak ploché severské kultury).

Nesnažte se stát blízkým přítelem kolegy Inda. Vaše autorita by byla možná otřesena.

Fyzické setkání pomáhá zlepšit pracovní vztahy.

Úterý má špatnou karmu – v tento den nelze udělat rozhodnutí nebo důležitou schůzi.

V listopadu je v Indii velký festival Dival.

 

 

 

Na závěr si  pamatujte: 

MĚJTE PEVNÉ NERVY A NEŘVĚTE NA NĚ, ANI KDYŽ (NE) DĚLAJÍ  NIC UŽITEČNÉHO A NEBO JEN ŠKODU! NAKONEC JE TO STEJNĚ VAŠE VINA!

Autor MARKO, 09.02.2015
Přečteno 1362x
Tipy 15
Poslední tipující: enigman, Aida, AndreaM, Luky-33, hanele m., jitoush, Amonasr, kudlankaW, srozumeni, Jort, ...
ikonkaKomentáře (33)
ikonkaKomentujících (11)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

to mi jeden Ind taky říkal abych na něj neřval...tak jsem ho nakop...

12.02.2015 12:32:07 | enigman

...teda jses vybarvil...sama romantika a ted tohle (?) :D

12.02.2015 15:03:02 | MARKO

to bylo nakopnutí jen nadýchaným komentářem...povzneslo ho to...

13.02.2015 08:48:41 | enigman

Ach tak...povznesení nad nedorozumění :D
...úplně vidím ten létající koberec.

13.02.2015 10:01:01 | MARKO

i létající koberce je občas dobré vyklepat...

13.02.2015 10:03:09 | enigman

Zajímavý "manuál" :-) A.

10.02.2015 21:58:23 | AndreaM

A nejlepčí bůh je Ganéša. Ten chlapík se pořád jen směje a jí. Též mám dost buddhisticko/hinduistickou pracovní morálku a jak to tak sleduji, žiju mezi samými Indy-ány. No vždyť jsme taky příbuzní, a nejen jazykovou skupinou. Napsala jsi to moc hezky. Možná je to někdy k zbláznění, určitě to ale není výsadou jen Indů. My lidé obecně jsme někdy na zabití. V každém z nás je kousek Švejka. :O)

10.02.2015 20:15:02 | Tichá meluzína

Meluzínko, ano jsem Indka...ale nikomu to neříkej.

10.02.2015 20:19:51 | MARKO

dopracovala jsem se tu ke zjištění, že mimo jiných, dříve poznaných či potvrzených kořenů, vlastním natuty i nějaký ten indický :o)

10.02.2015 15:55:20 | hanele m.

Já už mám také indický čaj a výborné koření.
Ale kořen zatím nemám. Pošleš?

10.02.2015 16:59:54 | MARKO

kořeny má každý vlastní - ale třeba ženšen nebo vitánii bych třeba sehnala :o)

10.02.2015 19:02:22 | hanele m.

Ono i střety těch evropských kultur umějí být zajímavé. Jak ještě před pár lety (někdy i teď) se různí zaměstnanci různých zahraničních akcionářů divili málem, že umíme číst a psát a světe div se, že se s nimi i domluvíme. :-)
Svět je zamotaný.

10.02.2015 10:02:02 | A42

A42, děkuji za přízeň. Ano, pravda. Pro mé severské kolegy jsme myslím stále trochu "offshore" země trochu šmudlíků...ale vědí, že jim za méně peněz můžem dodat poměrně slušnou práci...přestože nenosím do práce obleky od Armaniho :)

10.02.2015 12:11:12 | MARKO

...zajímavé postřehy z vlastní praxe....díky za poučení....Ji.

10.02.2015 09:53:52 | jitoush

Jitko, děkuji za milou návštěvu. Ano, žiju v tom už několik let. Prvotní frustrace přešla do mírnějších poloh s lehkou rezignací.

10.02.2015 12:13:18 | MARKO

...Je mi jasné,že v pracovním procesu je ten souběh různých kultur
docela náročnou záležitostí,a tak ta mírná rezignace je vlastně
taková nějaká sebezáchovná reakce....ale možná to vede k tomu,že se
člověk inspiruje nebo trošku vysune z polohy těch svých zeměpisných
kořenů a podívá se/nebo je nucen/na věc jinýma očima.....Ale chápu,že
to nemusí být jednoduché.Že máš mezi nimi i přátele v soukromém životě
je vlastně "důkaz",že si otevřená a chceš poznávat,aniž by si bazírovala
jen na svém pohledu na svět....A to je fajn..../úsměv/....Ji.

10.02.2015 17:30:41 | jitoush

Jitko, jsi citlivá a milá. Díky.

Ono je to převážně business...a tam city nemaj místo. Mám se dvěma Indy výborné zkušenosti jako s přáteli...jsou skvělí a s jedním katastrofální, špatnou.
Nejsem rasistka ani po zkušenosti s Indy a dokonce ani s Korejci, kteří jsou "nejlepší" národ světa.

10.02.2015 18:24:13 | MARKO

...on by to člověk taky mohl otočit opačně,i my jsme jinými lidmi nějak
vnímáni,třeba by to bylo poučné a zajímavé.....Ji.

10.02.2015 22:07:27 | jitoush

Ano Jituš. Je to velmi zajímavé. Dokonce v UK jsou firmy, které se živí školením těchto zajímavostí... myslím, že je velmi zajímavé tohle zkoumat.

10.02.2015 22:23:44 | MARKO

..jsem to s těmi zajímavostmi nějak přehnala koukám...:)

10.02.2015 22:35:48 | MARKO

Dekuji, MARKO :)za zmapovani indickeho pristupu k plneni ukolu, k jejich zaujeti, uvodniho nadseni a oslich mustku pri IT konstrukcich pro nasince nepochopitelnych. Preji dobry... Nejen dobry, ale velmi dobry den. Basnik a lidumil Martin Kristian Kudlak

10.02.2015 09:13:40 | kudlankaW

Márty, díky za tvou návštěvu.
Myslím, že v IT je to všechno pěkně dané...logické flow, jasná interpretace pravidel a kalkulací. Mám ráda tohle IT jasno.
Mezilidské vztahy mi připadají daleko složitější a nevyzpytatelné. Politikaření, lobování...to je hotová věda :)

10.02.2015 12:16:18 | MARKO

No nedá mi to, ještě se vmísím do povídání. IT jasno, to by bylo krásno. :-))
Business analýza, funkční specifikace, analýza dopadů, IT solution, use case, ... a tohle v projektu nebylo, tohle jste už akceptovali, to by muselo být změnové řízení, na to není budget, to musí až do příštího releasu.... bla bla bla
Krásné a přehledné světy jsou možná v jiných vesmírech. Někdy se zaletím podívat a třeba dám vědět. :-D :-D

10.02.2015 13:52:16 | A42

aaa...ty v tom taky lítáš...:)
na časový plán a budget zapomeňme...jsou i jiné světy..třeba indické :)

10.02.2015 15:46:07 | MARKO

Jistě. Bylo tomu tak odpradávna.
Pár mocných tahá za lanka
a ostatní to je selanka...

Anebo sebranka?

10.02.2015 12:52:10 | kudlankaW

:) ...ano je možné to takto vidět...ale není všechno jenom černé...jsou i bezva věci jako třeba modrý Liter

10.02.2015 15:47:57 | MARKO

Snažíš se odvést pozornost od velkých loutko hereckých scén světa.


Budiž.

Zadumán

MartyW

10.02.2015 15:51:15 | kudlankaW

Jednou jsem jela v buse a přede mnou seděla nějaká slečna, která se dost nahlas bavila se svou kamarádkou a mluvila právě o nějakém indovi, kterého mají v práci. A že jí leze na nervy. Prý se jí ptal, kudy se u nás (na Ostravsku!) dostane k moři a taky chtěl odletět do Itálie na jakési představení a do večera téhož dne se vrátit do ČR, jako by to bylo za rohem. :-D

10.02.2015 09:03:32 | Isabella Monvoisin

Děkuji za milou návštěvu. Ano jsme si navzájem zábavně exotičtí :)
Indové nechápou k čemu je dobré zdravotní a důchodové pojištění...třeba.
Výlety do Evropy si plánuji jako 1 den v každém městě....stačí jim to.

10.02.2015 12:17:48 | MARKO

Jsem ráda, že nejsem ohrožena setkáním s Indem, notabene po pracovní stránce. Ale ono to asi nebude možná ani o moc lepší v osobní linii. O tom nám třeba také něco zajímavého napíšeš příště...***

10.02.2015 05:57:14 | srozumeni

Děkuji za návštěvu.
Tyhle poznámky jsem si psala, abych pochopila, jak to vlastně je.
V některých oborech (IT třeba) už máme téměř všichni něco s Indií společného.... takže nikdy nevíš...:)
Po letech v tomto stylu mám myslím vypěstovaný smysl pro "šolušn" (rozuměj solution...řešení).
Rozhodně Indové předčí Čechy ve slušnosti a ve snaze neurazit a nikomu neublížit.
Na internetu jsou šokující informace o Indii. Třeba nemají trvalý přísun eletřiny. 40 proc. obyvatel nemá trvalý přístup k pitné vodě a 60 procent neví k čemu je záchod a chodí do přírody...ale věřte číslům z Indie, že ?:)

10.02.2015 06:13:53 | MARKO

...myslím, že Indovi se raději vyhnu...:-)

09.02.2015 23:34:10 | Jort

Jorte, někdy je to docela humorné. Nedopátráš se skutečnosti, ani kdybys byl Sherlock se Scullyovou.

Indové umí být velmi přátelští a starostliví v soukromí. Mám mezi nimi pár přátel.

Prostě střet kultur a globalizace vytvářejí velmi podivné situace v práci, které někoho mohou vyvést z rovnováhy

10.02.2015 06:00:30 | MARKO

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí