Moje citáty - Strach

Moje citáty - Strach

Anotace: ... strach... všichni ho známe...

Strach je jed, co koluje v našich žilách a připravuje nás o naši odvahu, hnací sílu, jako měsíc, co zakryje slunce, aby nám vzal světlo a aspoň na chvíli nás nechal v temnotě...

Strach je náš zlý kamarád, jehož nemáme rádi a přitom se ho bojíme a jen stěží mu dokážeme čelit. Kdo mu však podlehne, jakoby se nechal shodit z útesu...

Strach je loutkař, který tahá za nitky našich pocitů, aby jimi zmátl náš rozum a divadelní scénu obohatil o mnoho náhlých zvratů...

Strach je náš starostlivý rádce, který nás chce chránit před neznámými a podle jeho názoru nebezpečnými věcmi, jež kolem nás jsou. Brání nám, abychom poodhalili, co se skrývá za záclonou, co číhá ve tmě a svazuje naši mysl i údy, abychom se zadrželi. Jenže čas se nezastavuje, tak proč my ano?

Strach je nemoc, co z nás dělá zbabělce, co se schoulí v koutě a promění v kámen, aby nemohli jít a srazit se s tím, co je může potkat...

Zbabělec přestává být zbabělcem ve chvíli, kdy vedle něj stojí zbabělci, co se bojí mnohem víc, než on sám. To mu totiž dá odvahu ukázat ostatním, že není čeho se bát...

Strach je plamen, co hoří před námi, a k němuž raději nejdeme, jen ho sledujeme zpovzdálí. Můj táta říkával: "Čeho se bojíš, na to si sáhni." Takže proč se nepřiblížit k plameni a nedotknout se jej? Třeba hoří jen v našich představách, ale ve skutečnosti se nemusíme popálit...

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
/... Strach lze definovat mnoha definicemi a lze ho rozdělit na mnoho druhů... Ale je jen jeden způsob, jak ho překonat, neposlouchat ho!... Snad to jednou dokážu i já.../
Autor Nikytu, 14.04.2007
Přečteno 1915x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

mazané:-)))mazané:-)))
jsi dobrááá:-))

17.04.2007 13:37:00 | lonely.princess

Ale strach tě někdy pomáhá přežit. Důležité je neplést si ho s trémou. Tréma se dnes nenosí. Ale strach je základní pud sebezáchovy, ten nech klidně působit.
Každá úvaha, co mne donutí uvažovat je skvělá.

17.04.2007 13:22:00 | J.Švihovský

moc pěkný myšlenky... a nic se neboj, ty to jednou dokážeš;)

14.04.2007 23:01:00 | deusexmachina

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí