Komentáře přijaté

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 22084 záznamů. Zobrazuji 18256-18270.

OTÁZKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Filozofické

Nebude nepřítel, nebude hrdina, nebude vzor, nebude systém, vznikne chaos. Pouze systém to drží pohromadě. Mizerně, jak pes ježka, ale drží. Hrdinů se nikdo neptá, jestli chtějí. Pokud nejsou, vyrobí se. (Hrdina = člověk a dodatečně upravenou minulostí.) Na hrdinech to stojí. Na nepřátelích. Rovnováha drží svět.

26.09.2014 17:37:32 | reagovat

OTÁZKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Filozofické

No, něco v tom bude. Kde by byl hrdina, nemít nepřítele?

26.09.2014 17:16:59 | reagovat

OTÁZKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Filozofické

Ano, přesně takhle jsem to myslela, jsem ráda, že si rozumíme :)

26.09.2014 17:06:30 | reagovat

OTÁZKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Filozofické

Máš pravdu, je to otázka normy - jejího nastavení. ( Mimochodem, o prolomení cizího soukromí se nemluví ani v desateru, není ani mezi sedmi hlavními hříchy. Myslíš, že byla doba, kdy to opravdu nebylo důležité?)

26.09.2014 17:06:13 | Pamínareagovat

OTÁZKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Filozofické

Jeje, ale já to nechtěla vztahovat na sebe, myslela jsem to spíš obecně :) Každopádně díky za diskusi :))

26.09.2014 17:05:30 | reagovat

OTÁZKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Filozofické

A taky si zasloužíme mít rádi sami sebe, což mnohdy nečiníme;-)

26.09.2014 17:01:27 | básněnkareagovat

OTÁZKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Filozofické

Ach ano, sdílím tento názor - jenže kolik myslíš, že nás je? Mému synovci se zrovinka rozpadá manželství se dvěma dětičkami kvůli zvědavé manželce a její fantazii... a co potom všechny ty bulvární plátky a hlavně jejich čtenáři...?

26.09.2014 16:26:53 | Pamínareagovat

OTÁZKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Filozofické

O kousek výš jsem napsla cosi o vtělení vyšší existence do všech bytostí. Jort ve mně vyvolal vzpomínku na jednoho hrdinu z opery Síla osudu, Don Carlo se tam dostává do situace, kdy řeší dilema z dnešního hlediska zcela zanedbatelné, zda číst cizí korespondenci a svoji nerozhodnost komentuje:

Mohu to udělat? Mohu. Nikdo mě nevidí.

Ale já se vidím.
(Kupodivu si nevzpomene v tu chvíli, že ho vidí taky Bůh, že.)

A hádanka - co myslíte, přečetl si to?
-
Jo!

26.09.2014 15:14:44 | Pamínareagovat

OTÁZKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Filozofické

...jejda, co bychom byli bez vlastního názoru?...a jedině díky těm rozdílným názorům je to tady zajímavé...máš pravdu, že zamilovaný člověk je opravdu hodně zmatená bytost, a že to byl dle všeho extrémní případ a mě jenom těší, že dokážeš stát za svým názorem...vlastně jsi mě připomněla moje období pošťáka, kdy jsem na tom byl mnohdy hodně mizerně, ale lidé na mě nepoznali nic, protože jakmile jsem vyrazil mezi lidi, tak jsem se plně soustředil na druhé lidi a nikoliv na sebe...a vlastně jsem byl tak zvyklý jednat vždy...:-)...přesvědčila jsi mě, že je to možné...víc než možné nebýt plný lásky k sobě a přesto to nedávat najevo a mít lidi rád...:-))

26.09.2014 14:58:24 | Jortreagovat

OTÁZKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Filozofické

Tato vějička je nastražená pomocí velmi kvalitního lepidla :-)

Trochu jako bys potvrzoval teorii o božím vtělení do každé bytosti, sami sebe přece umíme báječně sledovat, když se do toho dáme. Možná na nás Bůh pohlíží právě našima očima.
A jsem v konci s teoriií - napadá mě totiž, co si asi tak potom myslí...

26.09.2014 14:53:20 | Pamínareagovat

OTÁZKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Filozofické

...tutově...:-))

26.09.2014 14:49:18 | Jortreagovat

OTÁZKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Filozofické

Ale když je člověk zamilovaný, tak vlastně jedná v afektu. Kromě toho, že je schopný lásku rozdávat, tak je schopný taky spoustu špatných věcí opomíjet. Nevím, jestli je to zrovna nejlepší příklad. Zamilovaný člověk může taky pod tíhou lásky někoho dost těžce ranit, jen protože si myslí, že je to tak správné. Podle mě opravdu nezáleží, v jakém vnitřním rozpoložení jsi, milovat můžeš pořád, i když sám sebe budeš nenávidět. Možná je to nepochopitelné, asi to neumím správně vysvětlit. Ale zas na druhou stranu na to fakt můžem mít každý jiný názor a nic se neděje :)

26.09.2014 14:22:49 | reagovat

OTÁZKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Filozofické

Omlouvám se, ale prostě s tím nemůžu souhlasit. Uznávám, že v některých věcech máš pravdu. Ale podle mě je to o konrétním člověku. Učili nás, že nikdy nesmíš projikovat svoje problémy do ostatních. Je na tobě, jak moc to necháš na sobě znát. A můžeš se třeba nenávidět, ale k ostatním být milý a milovat je, vůbec to o tobě nemusí vědět. Vždycky je to o konkrétním člověku. Zřejmě to každý máme jinak :)

26.09.2014 14:18:38 | reagovat

OTÁZKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Filozofické

...ono je někdy docela dobré, když odsekneš kvalitní myšlenky od původu a v tomhle případě je to ono křesťanství, protože tě to pak svazuje a přikládáš pak k takovým větám spoustu toho ostatního balastu, který je spíš na obtíž...:-)...jen malý příklad oné lásky k sobě...když jsi zamilovaná a šťastná, tak vidíš svět kolem sebe v mnohem zářivějších barvách než odpovídá skutečnosti a taky se k němu jinak chováš...tím, že máš v sobě štěstí, tak ho dokážeš daleko více rozdávat svému okolí, aniž jsi si toho mnohdy vůbec vědomá...je to taková přímá úměra...je to vlastně řetězová reakce...vše je plné fyziky...nic s tím nenaděláme...:-)

26.09.2014 14:02:45 | Jortreagovat

OTÁZKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Filozofické

...vlastně se zde dotýkáš kvantové fyziky, kde se často proces děje zcela jinak, když je přítomen pozorovatel...pro mě je kvantová fyzika vlastně potvrzením boží přítomnosti, protože jinak by neměla smysl naše existence, pakliže by nás nikdo nesledoval...:-)...a pak, že není Bůh vědecky prokázán...:-)...

26.09.2014 13:56:02 | Jortreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí