Komentáře přijaté

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 225 záznamů. Zobrazuji 136-150.

Vlna covidová, vlna antidemokratická Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

pokračování:
4) většinu věcí jsem nečekal: roušky, rozestupy, lockdown, většinu z těch věcí. Před rokem na podzim, jsem nemohl pochopit, jaktože vláda nemá postup na to, co když to znova přijde (reakce typu: jé, tak to jsme nečekali... a heslo "best" in covid). (ano zpětně někoho obviňovat, že v srpnu neví, co se stane v říjnu je snadné...)(ale měl by! aspoň hypoteticky). Nepochopil jsem proč se před Vánoci rozvolnilo... A nevím, jestli určité lavírování na nový rok bylo to správné - každopádně hrůza mrtvých je z částí problémem Brity (půlky? ... analyzujte ta data...).
To co se děje teď považuju částečně za šílenství; iracionalitu (u lidí), a neschopnost či neochotu cokoliv řešit. (teď se zase porcuje prase...). Na druhé straně díky bohu za očkování, protože jinak (tipuju) bychom si těch 30 000 mohli tenhle rok zopakovat, ne-li překonat. Z druhé strany - která mě moc nezajímá, přijde mi, že COVID s ekonomikou zamáve víc než finanční krize r. 2007 - přijde mi, ale že zatím se tak neděje. (ehm: omyl? zdražování energií?). Zcela obecně: Španělská chřipka: myslím, že mrtvých a smrtnost byla vyšší, ale klidně mě opravte; plus tehdy asi lidi úplně nevěděli, co je vir (myslím lékaři) ... Ale klidně mě v chybách opravte.
obecně pak: jsme lidi, vidíme věci jinak. :-)

05.12.2021 22:29:20 | ewonreagovat

Vlna covidová, vlna antidemokratická Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

příspěvek 3, pokusím se nastínit, jak situaci vidí Ewon. 1) je to složité a vzhledem k tomu, že si vše nepamatuju, nemůžu popsat všechno.
2) Předně nějak nemám tendenci covid spojovat s úbytkem práv. Možná bych měl tendenci ho spojovat s úbytkem zábavy, na které je značná část společnosti závislá - hospody atd. Na druhou stranu ale netvrdím, že práva omezena nebyla - jen se v tom tolik nevyznám. Stav nouze byl patrně nejdéle v historii...
3) jak jsem si naivně představoval, že to bude: vláda nebo spíše odborníci představují nějaký PLÁN, nějaký strategický přístup: typu když bude situace taková, uděláme toto, když jiná uděláme toto. Jestli vůbec nějaký plán byl, tak jsem si ho pojmenoval: naplňme nemocnice, pak začneme brzdit. Za cenu 30000 mrtvých - což dle mého je příliš, ale moc lidí se nad tím nepozastavuje. Překvapuje mě to. Když terorista zabije 100 lidí, je kolem toho mnohem větší humbuk.

05.12.2021 22:20:12 | ewonreagovat

Vlna covidová, vlna antidemokratická Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

přijde mi docela zajímavé, jak se lišíme v interpretaci; takže si říkám, možná už mi definitivně hráblo. :-)
Ale možná to je taky naprosto normální: až skutečné krize ukazují, jaké má kdo postoje.
Ale zdaleka nechci říct, že to je jednoduchá problematika.

05.12.2021 22:14:33 | ewonreagovat

Vlna covidová, vlna antidemokratická Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

spíše nesouhlasím, ale nevím, jestli jsem schopen to lépe popsat. Jinak je v tom značná kvalita stylu.

05.12.2021 20:12:41 | ewonreagovat

Vlna covidová, vlna antidemokratická Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

Excelentní a s patřičným nadhledem vyargumentovaná úvaha. Takové se nejen tady často nevidí. A v mainstreamu už bohužel vůbec ne.

30.11.2021 20:51:18 | Amonasrreagovat

Vlna covidová, vlna antidemokratická Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

Historické vlny více a méně demokratické.
Jsou.
Historické vlny očekávání velkých katastrof.
Jsou.
Jsou to jevy, jsoucna. To, co je. To, co se jeví.

Lze se jich chytnout a žít z nich. Žít na nich.
Vydělat na nich. Prodělat na nich.

Těmto lidem se říká - jsoucnaři.
Nejdou k podstatě, k pramenům.
Nežijí z pramenů, nežijí z podstat, žijí ze jsoucen.

Anna Hogenová

Hodně záleží na poskytnutém typu vzdělání.
Jsou takové typy vzdělání, které podstaty zcela zakrývají.

Pamatuji lidi od nás, z Polabské nížiny, kteří žili celý život
v Nové Vsi u Chotěšic. Znali pole a pole a vůkol pár lesů.
Občas tudy projeli první prezidenti. Zřídka přijel doktor.
neměli nic než obecnou školu a tradici.
Znali podstaty.

Zvláštní věc.

Mně se úvaha dobře četla.
Je v ní hodně. A myslím, že správně.

Taky si myslím, že nemůžeme to dělat, jako většina novinářů.
Neustále hledat nějaké kardinální chyby a neustále je vyčítat
politikům. Tady politici sice mají velkou odpovědnost - ale věc,
která před nimi stojí, je daleko větší než lidské chápání.

Tady se politici nemohou spoléhat jen na protichůdná sdělení
lékařů a epidemiologů. Vždyť jsme viděli, jak jdou ode zdi ke zdi.

Prymula nařizoval oddělovat od sebe přísně boty v předsíni.
Pak chodil bez roušky a navíc na fotbal - a myslel, že se to
neprovalí, tak jako si myslel, že se neprovalí jeho vyčůránství
ve Fakultní nemocnici.

Lékaři jsou jsoucnaři. Věda se zabývá nahodilostmi.
Rod, druh nebo čeleď v biologii je nahodilost.
Funkce štítné žlázy je nahodilost.

Věci obecné a závažné mají jiný charakter a jinou rovinu.


"Nemyslím si, že by svět mohli řídit filosofové.
Ale jsem přesvědčena, že politici by jim měli
pozorně naslouchat "

Anna Hogenová

29.11.2021 22:38:38 | reagovat

Vlna covidová, vlna antidemokratická Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

https://www.francesoir.fr/videos-lentretien-essentiel/sonia-delahaigue

28.11.2021 22:31:11 | reagovat

Volby 2021 - další náhled Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

Nicméně a vlastně to taky naznačuješ, je tu právě něco, co neumím správně pojmenovat - právě to "špatná demokracie" a "ne diktátu Bruselu". Pocit určité a nemalé části veřejnosti, že tahle zem jde špatným směrem, ne-li do pekla. Nejde tu tedy jen o to: nemám peníze/ nemám práci/ nemám budoucnost. Je to něco, co neumím vystihnout. Možná by se to dalo nazvat strach.

10.10.2021 20:37:15 | ewonreagovat

Volby 2021 - další náhled Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

ad 1) nesrozumitelnost
- já jsem si spíš pro sebe zkoušel, kolik "ztratili" Piráti resp. Piráti a Starostové oproti předchozím volbám je to pokles 15.97% na 15.62% ale přitom vzrůst z 28 osmi mandátů na 37. Jak to píšu přijde mi, že jsem musel někde udělat chybu. Tj. volební systém (a že ho příliš neřeším) je set sakra důležitý.
Ale ano - je to řekl bych intelektuální nuance.

ad radikalita nevím jestli radikalita politiků nebo voličů. Ale otázka je přesně ta, co motivuje voliče SPD, nebo možná i, co motivuje ty, co volit nejdou. Pokud jsou ve stádiu "stávka" nebo "defenestrace" jdou úvahy o volebním systému stranou. MOžná to nebude přesné, ale mám v paměti, že pravicové reformy pana Kalouska vzbuzovaly jistý neklid ve společnosti (jehož jsem se trochu též účastnil), a teď vzhledem k dluhu by něco podobného mohlo nastat též.

10.10.2021 20:35:08 | ewonreagovat

Volby 2021 - další náhled Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

Tvé zamyšlení je velmi přesvědčivé....jo, je namístě skeptická naladěnnost..bohužel...ST* :-D* :-)*

10.10.2021 16:34:38 | Frrreagovat

Výročí 11. září Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

Já jsem ten poslední člověk. Ale máš pravdu, žiji dnes ve světě, který už není můj! Žil jsem ve skutečnosti právě jen mezi dvěma Pády, od berlínského k newyorkskému. :-) Ale myslím, že takhle se cítí hodně lidí, celá moje generace...Jen si myslím, že to co se snažíš všem osvětlit, může pochopit jen ten, co to zažil, jako třeba já. Historická zkušenost je, jak se říká a zřejmě je to i tak, nepřenositelná. Protože ti, co zažívají jako mladí dnešek nemůžou s ničím minulým srovnávat, to je celý problém. Taky jsme takoví byli jako mladí. :-)

06.09.2021 12:33:18 | Lighterreagovat

Jménem zdraví Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

Tak to opravdu chceme po demokracii hodně málo, takže si politici budou stále dělat své "zajištěné kariéry parazitů" a ovčanům zbyde zase hov...hovíme si přece v blahobytu, ne? (slušně řečeno, ironie, jak jinak.) Nejlepší systém je ten, který nefunguje, nejlepší stát je slabý, chaos podněcuje inteligenci a schopný se přes všechny překážky stejně prosadí, vítězství je naše!, jak vykřikoval Švejk...Takových žvástů je celý populismus. :-)) Hodně demokracii překrucujeme a ponižujeme jako služku kapitalismu a globalizace, to mě nevymluvíš. :-)Jinak celkem souhlasím, Churchill byl chytrý známý cynik, o Cimrmanovi jako o Největším Čechu historie nikdo nepochybuje, Masaryk byl tvrdý "realistický" pragmatik, protřelý poslanec za Rakousko-Uherské monarchie a po fázi naivního zbožnování "sametových idolů" přichází ještě naivnější nenávist, protože si všichni rádi hrajeme na veliké osobnosti a úroveň etická a zodpovědnost žádná. Kradnú přeci všeci. Za každého tyrana si lidé můžou sami, protože mu umožnili, aby se tyranem stal - zaslouží si ho. :-)) A jako konec legrace si myslím, že pandemie celosvětově ukázala nefunkčnost "občanské společnosti", mezinárodních zbyrokratizovaných organizací, států, politiků, takže i demokracie, která je v ruinách, sociologové tomu říkají rozdělená společnost, prostě zbyl jen tupý většinový dav lidských zdrojů pro ekonomiku, byznys oligarchů a jeden prsten vládne všem, jeden jim všem káže, jeden všechny přinutí, do temnoty sváže. :-D

18.06.2021 11:04:50 | Lighterreagovat

Jménem zdraví Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

Takže dle tebe má být demokracie úředně pomalá, neřešit hlavně žádný problém, držet se vyměnováním politiků "dočasných tyranů" hlavně dle zákonů, co na tom že špatných? a "otevřeně se nebránit" proti žádným problémům, které jsou globální? To je pěkně scestně nedemokratická představa! Přímo idelogická! Můj starý otec říká postaru "protistátní". Tenhle tvůj postoj je oslabování demokracie...

Znovu jsem si tvůj text přečetl, než jsem tohle psal.
Vůbec neschvaluji postup vlády v pandemii a kritizuji podobné věci jako ty v článku, považuji mnoho z nich za diskriminační. Ale co dělat když prezident překrucuje ústavu jak může, ministrem dnes může být každý, kdo má důvěru ale nerozumí oboru, a premier místo odborníků se řídí hlavně radou PR mediálního poradce, aby u toho populisticky dobře působil? A opozice je tak tupá a slabá, že se zmůže jen na hádání se a slovní obstrukce v parlamentu místo, aby ji to sjednotilo? Takový pěkný český politický bulvár, Kocourkov hadra. A blížící se volby vše budou jen dramatizovat...

17.06.2021 17:29:23 | Lighterreagovat

Jménem zdraví Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

Není to mimo téma úplně, jen jsem rozšířil pohled o globální kontext, který má větší vliv než si obvykle připouštíme. Jsem velmi konzervativní a realista a pokud by se měl stát řídit jen zákony, často pokaženými ustavičnými "novelizacemi" ke klientelisticky tendenčnímu účelu, a ne se řídit zdravým rozumem, duchem zákonů a ne jen literou, zájmem vlastního státu a ne tupou implementací nařízení, třeba Eu, nebo jiných "globalizovaných" seskupení, tak je to s námi občany špatné. To můžeme státy klidně zrušit. Zvláště v krizových globálních situacích je nutné "akčně" reagovat i nad rámec zákonů. Pandemie jen ukázala celou nahotu demokracie jako ideologie, která sice chrání občany před ideologicky totalitními snahami politiků, ale navenek "zdlouhavě byrokraticky" oslabuje státy proti negativním globalizačním tendencím, nejen ekonomickým, kterým nejsou schopny účinně čelit...

16.06.2021 11:37:43 | Lighterreagovat

Jménem zdraví Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

Státy už nemají téměř žádnou reálnou ekonomickou moc, jen politicky-byrokratickou "demokracii", kapitalism je o soukromém kapitálu, ne o státním-jak se dříve říkalo "nadnárodím". Ani nemusím věřit na něco jako NWO či Aspen, ale je jasné, že z jakékoliv krize i z téhle pandemické vždy bohatnou globální firmy, nyní samozřejmě nejvíc farmaceutické. Na krizi se dá nejvíc vydělat, základní teze kapitalismu.

15.06.2021 11:53:48 | Lighterreagovat

© 2004 - 2025 liter.cz v1.8.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel