Komentáře přijaté

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 213 záznamů. Zobrazuji 136-150.

Jak vypadá schopná kritika Publikoval(a): Jezero | Ostatní próza » Akční, detektivní, dobrodružné, válečné

já na tom tedy nic zvláštního nevidím... jsem si jistý, že i na lékařském, fotbalovém, nebo třeba zahrádkářském fóru by se našel nějaký dobrý kritik tvého psaní... většina lidí číst umí, knihomolů je u nás ažaž, a vždycky se najde nějaký, co rád do všeho pindá, a není úplně blbej, což na slušnou kritiku docela stačí :-D

pokud bys očekávala spíše kritiku na literárním serveru, musím se tě zeptat: proč? na literárním serveru chce většina lidí psát, ne o tom mluvit :-) já vím, to věčné: Kritikou za tvarování autora! - no, ono to tak moc nefunguje, já velmi dobře a často kritizuji sestavu fotbalové reprezentace, ale je to úplně k hovnu :-D

03.01.2018 10:36:41 | reagovat

Lit.weby Publikoval(a): Jezero | Recenze » Smutné

Ano je to tak drahoušku. Silácké řeči a kritiku si smí ona vodní plocha ponechat na kolbiště či boxerského ringu případně do herny

02.01.2018 20:18:35 | kudlankaWreagovat

Děkuji za pochvalu můj milý. Nemám ráda lidi, kteří neustále kritizují. Vždyť v tom normálním obyčejném světě jsme neustále vystavováni kritice a soutěživosti ať je to v práci nebo v soukromí. Každý chce být nejbohatší, nejkrásnější, nejlepší.

28.12.2017 09:10:25 | Šípková Růženkareagovat

Výborně vystiženo, Růženko!

27.12.2017 21:24:16 | kudlankaWreagovat

Krystal Publikoval(a): Jezero | Povídky » Filozofické

No, to máš hledači pravdu. Napsal jsi to dobře a víš co ho odvádí od tématu? To jak se opírá do bezpředmětné a neopodstatněné kritiky ostatních. Vlastně je to chorý člověk, který nedokáže rozvinout svůj (jednoznačně viditelný) talent, protože mu duši zastírá panovačnost a nenávist. Škoda ho jako spisovatele. Tady je asi ve špatnou dobu na špatným místě.

23.12.2017 23:17:48 | Petrlesnareagovat

:-D Jo, někdy to s tím přeháněním zkrátka přeženu, jako teď, když jsem knížecí radu povýšil na královskou, tak díky za upozornění… ;-) Taky samozřejmě nepovažuju každou zdejší případnou radu rovnou za knížecí, ale to už bychom asi slovíčkařili. A k tomu prostředí by se taky asi dala vést až nekonečná polemika… Možná ho zbytečně přeceňuješ, a naopak podceňuješ své vlastní možnosti. Chápu, že herna není zrovna intelektuálně příliš nabíjející prostředí, naopak si ale myslím, že pro literáta je taková zkušenost mnohem cennější a zajímavější než třeba prostředí kanceláře v Ústavu pro jazyk český, jestli mi rozumíš… A nikoho se tím nechci dotknout, pokud někdo z podobného prostředí na Literu účinkuje – spíš mi jen tak připadá (možná se mýlím), že tito lidé si občas udělují navzájem všelijaké literární ceny a pohybují se tak v poněkud uzavřeném kruhu mimo opravdovější vrstvy života. Dobrá literatura se podle mě v akademickém prostředí rodí jen málokdy, životní zkušenosti a potřebný životní nadhled a rozhled se podle mne generují jinak a jinde… A ty psát podle mne umíš, nepotřebuješ se příliš hnípat v tom, jestli Ti to někdo schválí nebo zkritizuje a předělávat po sobě x-krát nějaké odstavečky. Spíš si myslím, že se potřebuješ uvolnit a získat větší sebevědomí, ne však to navenek deklarované (to svědčí spíš o opaku), ale takové to vnitřní, klidné a s jistým nadhledem. Když si člověk věří a nepotřebuje si to neustále skrz reakce druhých nechat potvrzovat, dokáže někdy divy… Ale to jsou zase jen tak nahozené poznámky – žádná hlubokomyslná úvaha… A možná to teď i od někoho schytám, je v tom samozřejmě i trošku provokace, jsem už takový… ;-)

22.12.2017 18:09:40 | Amonasrreagovat

Našlo by se ještě pár věcí, co k literárním serverům dodat. I z toho administrátorského zákulisí, ale to je jiná písnička.

No, mě psaní rozhodně neživí a ani svým způsobem nebaví - občas něco napíšu, ale spíš jen proto, aby se mnou okomentovaní autoři (když už si na to najdu čas) necítili "ublíženi" tím, že "nenesu svou kůži na trh".

A jestli svými "díly" či názory na někoho působím jako oligofrenní jedinec... voda bude mokrá a nebe modré tak či tak :-)

22.12.2017 17:55:52 | reagovat

:-D Něco na tom mém alibismu asi bude ;-)) To víš, když člověk trpí tak zoufalým nedostatkem času jako já, tak si asi hledá výmluvy i podvědomě ;-) A navíc raději chválím, mám-li za co – pokud bych někoho kritizoval, nebo ho upozorňoval třeba na gramatické chyby, nedělal bych to nejspíš veřejně, právě proto, abych ho zbytečně neshodil. A psát někomu do vzkazů jen tak, to by mi přišlo zase příliš vtěrné (i když zpočátku jsem to ze sympatií k někomu občas i udělal, než jsem si tu na ty chyby zkrátka zvykl) – vidíš, pro alibismus mám docela vlohy :-D Nicméně já jsem stejně absolutní samouk a sám nemám žádné literární vzory, takže se necítím tím pádem ani povolaný udílet někomu královské rady. Nicméně v Tvém případě jsi tu už, zdá se mi, získal dobrého mentora, jednoho z nejlepších možných (to myslím naprosto vážně) – hledače. Takže pokud Vám to oběma vydrží, můžeš být víc než spokojený… ;-)

22.12.2017 17:24:25 | Amonasrreagovat

Ano, vyjímky potvrzují hloupost pravidla. A vyjímečná kvalita potvrzuje hloupost literární kvantity. Na to se ale cítí každý, dobrý autor či špatný. :-))

21.12.2017 21:27:27 | Lighterreagovat

Jezero, ty jsi vůl... když už umíš trochu psát (a to umíš), najdi si konečně hlavního hrdinu, dobu, prostředí... a v jednotlivých povídkách vše pomalu rozvíjej, propojuj... zaháčkuj a navykni si čtenáře na hlavního hrdinu, tak aby tu čekal a slintal co bude dál, nebo co bylo předtím...

to přebíhání z tématu na téma, převtělování se stále do jiných osob (a panebože, přestaň psát jako ženská!!!), vymýšlení prostředí... musí být děsně únavné, a hlavně zbytečné, zdržuje tě od psaní... vždycky něco načneš, není to špatné, ale nic z toho... tolik nápadů, a zapadají prachem, protože se nerozvíjejí... to je autorsko-ekonomická sebevražda :-)

21.12.2017 19:17:43 | reagovat

pokora rodí spolupráci a ta posuny vpřed...děkuji Ti Jezero, nezklamalo jsi svou štědrostí :)

21.12.2017 16:17:16 | Malá mořská vílareagovat

Milý Anděli, kdo se chce věnovat psaní profesionálně, proč by chodil na Liter. Profesionálně dnes píší novináři, z nichž většina ani pořádně psát neumí (nepotřebují to) anebo scénáristé, což také není žádná záruka skutečné profesionality, a navíc na to snad mají obor na FAMU, pokud se tam dostanou. Spisovatelé a básníci se už psaním dávno neuživí, a mnohé z toho, co vychází knižně, mnohdy nedosahuje úrovně ani těch lepších textů zde na Literu. A dokonce ani té čtenosti, bráno podle nákladů. Anebo je to dobře prodejný škvár. Tu a tam i něco hodnotného, ale toho zas tolik původního českého určitě není. Takže dělit dnes psavce na profesionály a amatéry zní možná na první pohled logicky, ale opravdu jen na ten první. Navíc amatér není sprosté slovo, víceméně všichni jsme tu amatéři a nemáme se za co stydět. Právě jsem dočetl jakousi autobiografii, kterou mi půjčil pro zajímavost kamarád, s níž pomáhala na svět autorovi profesionální TV scénáristka, a na Literu by tedy s něčím podobným stěží obstála. Mizerná stylistika bez ladu a skladu atd. A pokud někdo chce, může si vlastním nákladem vydat prakticky cokoliv a dostane se tak i do rejstříku autorů v Národní knihovně. Do encyklopedie spisovatelů ale jen stěží. Myslím si, že Liter je dobrý takový, jaký je, a pokud si tu někdo občas ulevuje shazováním druhých od svých vlastních frustrací, žádná technická opatření, kromě blokovacího tlačítka (z vlastní zkušenosti vřele doporučuju), mu v tom nezabrání. Naštěstí tu zas tak moc takových není, bývalo to tu kdysi mnohem horší. Tak bych současný status quo na Literu neměnil. Což je samozřejmě jen můj osobní názor :-)

A pokud jde o obsah děl, vidím to podobně jako Ty – pokud má někdo co sdělit, je to pro mě důležitější než samotná forma. I když harmonický soulad obého je samozřejmě to nejlepší, ovšem vkus máme každý jen ten svůj :-)

21.12.2017 15:16:49 | Amonasrreagovat

Píšeš moc krásně. Nemám moc ráda při psaní přímou řeč. Zdržují mne apostrofy. Jsem asi netrpělivá. A dost stará na to, abych se trpělivosti učila...

21.12.2017 14:57:40 | Andělreagovat

Moc krásný příběh. Člověk by měl být rytířem i v dnešní době. Ničemu a nikomu neuhýbat, ale je to hodně bolestné. Proto často sklopíme podpatky. Děkuji za tento příběh. Dnes jsem řešila něco podobného a neuhnula jsem i za cenu peněz.

21.12.2017 14:14:16 | Šípková Růženkareagovat

Nedá mi to - musím ještě reagovat. ve vyhledávání zadat co je Liter.cz vyleze - amatérský literární server. možná by se měl majitel zamyslet a rozdělit na dvě sekce. jednu pro ty, kteří se chtějí psaní věnovat profesionálně, druhou pro amatéry. možná bychom byli překvapeni, kolik literáků by kde bylo. ono - kritika děl - jak bylo mnokrát řečeno - člověk vyjadřuje psaním svoje pocity. kolikrát říkám synovi když píše texty k písním - proč tam máš tolik hrubek? a on mi odpoví vždy stejně - nekoukám na gratamatiku, zamýšlím se nad obsahem. pokud by někdo kritizoval obsah toho, co napíšu - kritizuje moje pocity, tak to prostě v danou chvíli cítím. a styl? někomu se může líbit, jinému ne. od gramatiky tu máme korektury. a jsou setsakra drahé...a kritizovat někoho za interpunkci - no tak to mi připadá už úplně směšné. jsem amatér a chci jím zůstat.

21.12.2017 06:30:05 | Andělreagovat