Komentáře přijaté

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 125 záznamů. Zobrazuji 46-60.

Den který všechno změnil Publikoval(a): Tanula | Povídky » Romantické

Krásne, fakt nadhera!

02.05.2008 15:43:00 | Megsreagovat

Den který všechno změnil Publikoval(a): Tanula | Povídky » Romantické

...možná je to chyba...možná to tak mělo být..mrazí...

01.05.2008 11:54:00 | Early Riserreagovat

Odkaz čtyř. Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Ze života

Doufám, že navždy

22.04.2008 13:25:00 | Dao dereagovat

My a svět Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Politické

Dík za nálepku-ateista radikál..To jsem to dopracoval..:-)))

22.04.2008 11:40:00 | Weylinreagovat

U nás v Malíčkově Publikoval(a): Tanula | Fejetony, sloupky » Ze života

;) kvalitní.

20.04.2008 14:52:00 | Grafomanická MIAreagovat

Víra a svět. Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Bůh, víra

Dobrá úvaha, moc se mi líbí. Právě čtu zajímavou knížku, "Nebe-Peklo-Nirvána", je o Buddhovi, Ježíšovi a Muhhamedovi(omlouvám se za pravopisné chyby), a je s podivem, kolik toho mají tito tři "šiřitelé odlišných vír" společného... Lidé by se občas měli zamyslet, že víra je součástí každého člověka, protože každý v něco věříme, ať už v Boha(jedno jakého), lásku, v život, v osud...

19.04.2008 11:33:00 | Simísekreagovat

My a svět Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Politické

Nemyslím si, že jsi to psal cíleně, nemohl jsi vědět, jestli na tvé úvahy někdo bude reagovat.

Sci-fi? Proč sci-fi?

Nevím tedy, kdo budu já. Aby jsi poznal charaktery a myšlenky, měl sis přečíst všechny naše díla. Pokud budu vyznavačem východu, fajn, ale nejsem vyznavačem jen východních náboženství, to sis měl prostudovat. :) To, že souzním s Čínou má úplně jiný základ, měl jsi někdy pocit, že tvůj domov byl kdysi někde úplně jinde a ten pocit v tobě setrvává dodnes? ;)

17.04.2008 09:00:00 | Dao dereagovat

My a svět Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Politické

Jenom jedna malá změna... já jsem evangelík a pokud ti to nebude vadit, rád bych se ve tvé povídce opravdu poznal jako evangelík. Asi bych se necítil dobře, když bych zjistil, že za sebe nechám orodovat panenku Marii... :-)

17.04.2008 06:32:00 | Daniel S.reagovat

Dalajláma a svět. Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Politické

Já osobně bych nebyl tak hr...

Obzvlášť ne ohledně Dalajlámy. Většina toho, co řekne se k nám dostane přes třetí a čtvrtou ruku. Stačí vzpomenout na nedávné palcové titulky, že katolická církev změnila seznam smrtelných hříchů a přidala tam třeba i recyklování a tak... A po dvou dnech se ukázalo, že je to jen velká kachna... Ono s Dalajlámou to nebude jiné... A jeden novinář opisuje od druhého a třetího.
Novináři jsou ti, co vyrábějí masové poplašné zprávy o Tibetu a Číně a když si pak člověk přečte české cestovatelské blogy, tak zjistí, že se vlastně nic nestalo... V nějaké Tibetské díře někdo zapálil pár aut a pár domů. Přijeli policajti, co neměli ani přilby ani zbraně jen s bambusovým klackem a štítem a trochu se to tam pomlelo...
Jen tak namátkou, když na Pařížských předměstích došlo k demonstracím, shořelo 60.000 aut. Ano šedesát tisíc. Zatčeno a vyslechnuto pak následně bylo asi deset tisíc osob. A ejhle... nikdo nepálil francouzskou vlajku, nikdo nekřičel o bojkotu země galského kohouta...
A souhlasím... žádná země nedokázala tak rychle přejít ze středověku do moderní doby s tak malým počtem mrtvých. V roce 1900 ještě čínská armáda používala luky a oštěpy a dnes jsou na druhém místě. A brzy budou první. Nebál bych se... ti stejní, co dnes křičí proti číně, budou pěkně zasvěceně povídat, jak skvělá země Čína je a budou dšít síru na USA...

16.04.2008 13:48:00 | Daniel S.reagovat

Dalajláma a svět. Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Politické

Šokující zprávy přicházejí i od jinud, ale je vidět, že zatím brouzdáš jen kde si na východě. ;)
Je opravdu vidět, že mu do hlavy nevidíš, tvoříš totiž myšlenky dle svého a vkládáš je do pusy druhému. Ne nadarmo se říká: "Podle sebe soudím tebe" ;) Až se plně staneš člověkem soucitným, určitě pochopíš :)
Proč by nemohl jmenovat svého nástupce, sám říkáš, že žádnou funkci nemá a ta duchovní tě přece tolik nezajímá. ;)
Feudální zaostalost? Když my jsme tu běhali po stromech, oni už byli úplně jinde. Jestli ale vše poměřuješ penězi, tak máš pravdu. Jenže peníze nejsou všechno, snad na to jednou přijdeme.

,,Co se stane až budou mít všichni Číňané plná břicha?“
Další egoistický strach, takových už jsem tu četl :) Že by pocit viny? Pracuj na sobě, ať je s láskou přivítáme ;)
A ty ses ptal?

16.04.2008 09:00:00 | Dao dereagovat

Dalajláma a svět. Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Politické

Zajímavá úvaha. Ale myslím, že budhismus jako takový není náboženství. Sami budhisté ho tak neoznačují. Je to spíše jakýsi duchovní směr. Takže bych dalajlamu nevnímal jako reinkarnaci boha, nýbrž jako duchovního vůdce. A ten si může nástupce vybrat i za svého života.

Těžko soudit jeho postoje a názory. Až tak do budhismu nevidím.

15.04.2008 21:22:00 | Hippyreagovat

Rasismus a svět Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Politické

Musím znovu říct své oblíbené přísloví, že co je dovoleno Jovovi není dovoleno volovi...

Něco jiného je, když Tanula fandí Teplicím a má rád svou Evropu, svou zemi, svůj národ, svou rasu, svůj kraj, svůj rodný dům, svou rodinu.
A něco jiného je, když by ve své domácí lásce upíral totéž jinému člověku, jinému národu, jiné zemi. Rasista není ten, kdo má rád ty své, ale ten, kdo nemá rád ty druhé. Rasista není ten, kdo je rád za úspěchy své země, ale kdo druhým přeje neuspěchy. Rasista není ten, kdo miluje svůj národ, ale ten, kdo ničí národ jiný.
Ten, kdo miluje svou zemi, ten není vinen. Ten kdo miluje svůj národ ten není vinen. To není rasismus.
Ale ten, kdo svůj národ rozděluje na bílé a černé, ten kdo svou zemi rozděluje na vhodné a nevhodné, ten, kdo jedněm dává a druhým bere, ten kdo si pod pojem národ schovává jen své bílé, křesťanské, ateistické nebo židovské soukmenovce, to je rasista.
Ten, kdo jedny vyzdvihuje a jiné posílá do plynu a nebo do otroctví kvůli směšnému důvodu barvy pleti, národnosti, rasy a vyznání, to je rasista. A takový člověk nemá svobodná práva. Svoboda je pro ty, co si ji zaslouží a co si jí váží. Láska k vlasti není totéž co rasová segregace a cikán v ghetu není totéž co černá verbež...

13.04.2008 20:32:00 | Daniel S.reagovat

Rasismus a svět Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Politické

všechno je věcí názoru a všechny názory jsou relativní, ten můj, ten tvůj ten Klausův.
Komentáře tu jsou, aby lidé reagovali, komentovali svůj pohled na věc. To tak prostě je.
Moc nerozumím označení "dogmatik". Klaus tedy dogmatik není, kdežto každý kdo oponuje jeho názoru je dogmatikem? Není snad i Klaus dogmatik?
Je těžké zůstat nestranný, ale jde to i trénovat, třeba u fotbalu, skončí zápas a vyhraje soupeř tvého oblíbeného týmu, i v této chvíli v tobě může zůstat klid, pokud víš, že vše se děje jak má a tvůj vnitřní rozbroj s výsledkem ten výsledek vůbec nezmění ;)

Pěkná úvaha, dokážeš se na věci dívat z různých úhlů ;)

13.04.2008 17:40:00 | Dao dereagovat

Víra a svět. Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Bůh, víra

Tak teď už si rozumíme víc... pak to, co ty nazýváš vědomou přítomností, kdy hodnotíš a snažíš se žít, abys neublížil, tak přesně tomu já říkám přemýšlení o budoucnosti. Stejná věc - jiné termíny.

A duchovní vůdci? Ano, každý člověk má určitou tendenci nechat se zmanipulovat. Někdo větší, někod menší. A také je pravda, že občas tě spolek drží při zemi a neenechá tě jít nahoru. Ale to já neberu jako tragédii. Nemám rád ty, kteří přijímali od svého okolí a pak, jednou, když ho dorostli, tak ho opustili, že nemohou nadále růst. Jak už jsem psal, člověk není idividualista a nese odpovědnost nejen za sebe, ale i za celou tu svoji skupinku. To je právě rozdíl mezi křesťany a Budhisty. Křesťané vždycky preferovali růst společenství víc než růst jednotlivce. V Bibli také Bůh častěji promlouvá ke skupině lidí než k jednotlivcům a na mnoha místech Bible připomíná, že buď všichni, nebo nikdo... Křesťané občas nerostou tolik, prootže je společenství zdržuje, ale na druhou stranu mu nezpůsobí svým odchodem újmu.

09.04.2008 13:11:00 | Daniel S.reagovat

Neonacismus a svět Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Politické

Myslím že člověk níže to popsal dosti výstižně, a tak nemá cenu psát snad ani nic dalšího, kdyby se v roce 1646 našlo třeba deset chlápků v modrém, kteří by takhle bránili těm v rudých barvách, možná jsme tu nemuseli mít komunismus a přes 40 let úpadku, politických procesů, vražd a dalšího svinstva...

09.04.2008 12:37:00 | Dokireagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí