Komentáře přijaté

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 892 záznamů. Zobrazuji 526-540.

Definice bytí Publikoval(a): Krahujec | Básně » Filozofické

Smysl života není totožný s pocity štěstí, to s Vámi souhlasím napůl, protože pokud člověk přijme jako fakt, že se vše mění a není závislý na pocitu štěstí vycházejícím z dobrých okolností zvnější anebo zevnitř, tak pod hladinou běžného života se všemi pro něho dobrými a špatnými okolnostmi, může být spokojený neustále. A tím nemyslím, že by byl sluníčkář, naopak. Mluvím z vlastní zkušenosti, kdy si takto dovedu poodstoupit od problému a vidět ho pak více zeširoka.

Jak se srovnat s tím, že lidé sobečtí a zlí jsou si tak jisti a tak šťastni?

To netuším ani já. Asi bych si ale nejdřív položila otázku, jestli jsou skutečně šťastní a spokojení, je možné že vy je tak pouze vidíte a skutečnost je při bližším pohledu jiná. Další možnost je ta, že ty zlé a sobecké lidi nevědomky a nebo ze strachu nebo z jekéhokoli důvodu podporujeme a jestli jsou závislí na štěstí, které jim poskytuje okolí a okolí jim jde na ruku, proč by pak neměli být spokojení a sebejistí.

06.10.2021 11:24:09 | paradoxyreagovat

Definice bytí Publikoval(a): Krahujec | Básně » Filozofické

No s výchovou dětí a i jinými věcmi se to má takhle, dělám to podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, neexistuje žádná příručka nebo postup jak to dělat. Opět uvedu příklad: mohu se snažit dítěti vštěpovat, aby nekradlo a klidně z něj vyroste spokojený zloděj a je to špatně nebo dobře? Jiný rodič bude učit naopak dítě krást a vyroste z něho poctivý člověk.

Já tuším, že krása je naprosto ve všem. Jestli existuje spravedlnost, to netuším, v přírodě se vše jenom děje, kde je dána šance životu, tam roste a bují a pak zanikne, přesně jako jste psal vy příklad s tou zahradou.

Každý máme jiné možnosti uvědomění.

,,TY VĚCI MUSÍ BÝT OBSAŽENY VE SVĚTĚ JAKO TAKOVÉM,
ABY JE MOHLA NA VLASTNÍ KŮŽI POCÍTIT, VYBRAT, ABY JI BOLELY
A VĚDĚLA, JESTLI JE NÁSLEDOVAT,,
v tomto výroku s Vámi souhlasím, pokud mluvíte o lidských vlastnostech.

06.10.2021 11:07:57 | paradoxyreagovat

Definice bytí Publikoval(a): Krahujec | Básně » Filozofické

Ano souhlasím, je třeba vlastní úsilí a vkladu. a taky se nebát a nepředjímat. Je i dobré se na to dívat jakoby s nadhledem.

A v neposlední řadě dobrá vůle.

06.10.2021 10:30:24 | paradoxyreagovat

Definice bytí Publikoval(a): Krahujec | Básně » Filozofické

A jak se ukazuje,
smysl života a bytí není totožný s tím či oním pocitem štěstí.

Uvědomování si smyslu světa a svého života jde jinou rychlostí
a jinými místy než pocity štěstí. Často se ocitají v úplném
protikladu.
Ale pravda je pohyb v prostoru a čase.
Možná, lépe řečeno, doprovázený
prostorem a časem.
Jejich výsledný souběh je v budoucnu.

Jak se srovnat s tím, že lidé sobečtí a zlí
jsou si tak jistí a tak šťastní ?

To fakt nevím.

06.10.2021 10:28:14 | reagovat

Definice bytí Publikoval(a): Krahujec | Básně » Filozofické

Určitě.
Smyslem rození je výchova dětí a jejich ztráta.
Smylsem je zahrada. Tam se to všechno děje před našima očima.
Rození, růst, květ, plod, krása, práce, i ničení a pohromy.
Svět v malém.

Duše je svět. (Aristoteles)

Pletou se sem další výseky světa - při výchově dětí obtížné:
odvaha, spravedlnost, pravda, kamarádství, velkorysost,
poctivost...

ODKUD BY DUŠE VĚDĚLA, ŽE EXISTUJE KRÁSA A SPRAVEDLNOST ?
JEN Z VYPRÁVĚNÍ ? TO JE MÁLO.
MŮŽEME VYPRÁVĚT A DUŠE SE TO ANI NETKNE.
BUDE JEN CHROUPAT KUŘATA A HÁZET KOSTI Z OKNA.

TY VĚCI MUSÍ BÝT OBSAŽENY VE SVĚTĚ JAKO TAKOVÉM,
ABY JE MOHLA NA VLASTNÍ KŮŽI POCÍTIT, VYBRAT, ABY JI BOLELY
A VĚDĚLA, JESTLI JE NÁSLEDOVAT.

06.10.2021 10:16:52 | reagovat

Definice bytí Publikoval(a): Krahujec | Básně » Filozofické

Nelze to říct jednodušeji.
Ale na pochopení to může být náročné.

Pro mě stejně jako pro Vás. Na tom jsme stejně.
text a sdělení jsem četl víckrát.
Třeba několik dní.
Za půl roku jsem se k tomu vrátil.
Nnechal to být.
Přemýšlel o tom.

Bez vlastního vkladu a úsilí nikdy člověk neporozumí.
To nejde.

06.10.2021 10:08:59 | reagovat

Definice bytí Publikoval(a): Krahujec | Básně » Filozofické

Omlouvám se, ale žádné poučky jsem nikdy nečetla a ani neporovnávala. To co Vám píšu je moje vlastní obyčejné přemýšlení a pozorování života a sebe.

Pokud chcete pokračovat v diskuzi, tak Vás poprosím o obyčejné vyjadřování Vašich vlastních myšlenek, jinak si budeme bohužel na míle daleko.

06.10.2021 10:02:32 | paradoxyreagovat

Definice bytí Publikoval(a): Krahujec | Básně » Filozofické

Budete se mnou souhlasit, když Vám napíši, že smyslem života je pohyb, který obsahuje začátek a konec a konec je opět začátkem? A nebavím se o nějakém převtělování duší, bavím se o jednom lidském životě. Snad jako příklad uvedu, že matka se stará o své děti, než odejdou z domu a pak si najde jako smysl třeba zahradničení. A zároveň je v člověku něco statického a neměnného co bychom mohli nazvat duší? Duše jako základ všeho tvořeného nebo stvořeného. Tam bych hledala ten nejvyšší smysl.

06.10.2021 09:57:24 | paradoxyreagovat

Definice bytí Publikoval(a): Krahujec | Básně » Filozofické

Jak zhoubné jsou poučky marxismu !
Vlezou pod kůži a jsou tam nevinně celý život.
Jaké důsledky pro vedení Univerzity to má!

Jan Hus nebo Bedřich Hrozný byli rektory University.

Porovnejte je s dnešními neomarxisticky i staromarxisticky vyrostlymi doktory medicín,
kteří ji vedou.

Jakými neblahymi vzory jsou pro právníky, přírodovědce, lékaře, filosofy, pedagogy.

06.10.2021 09:46:25 | reagovat

Definice bytí Publikoval(a): Krahujec | Básně » Filozofické

Svět není subjekt- objektová plocha.
Toto dočasně praktické rozvržení je výhodné pro vědecko technickou bázi. Pro život je zhoubné.
Anna Hogenová

Duše je svět. Příroda. Příroda je to, co je přítomno při rození. Natura. Natus. Proto to slovo.

Semeno palmy obsahuje jako potenci výsledný tvar. Pohyb k tomuto tvaru je smyslem bytí a žití palmy.

Každá duše se musí rodit a pochybovat ke svému výslednému tvaru. Každá sama zvlášť.
Žádné převtělování. Ten pohyb musí být výkon.
Od startu. Už jen to je smyslem. Zcela evidentním.

06.10.2021 09:41:09 | reagovat

Definice bytí Publikoval(a): Krahujec | Básně » Filozofické

Ano. To jsem si taky začínal myslet.
Ale pravda to není.

06.10.2021 09:23:22 | reagovat

Definice bytí Publikoval(a): Krahujec | Básně » Filozofické

Ano:)

06.10.2021 08:40:32 | paradoxyreagovat

Definice bytí Publikoval(a): Krahujec | Básně » Filozofické

V den, kdy byla Helleyova kometa nejblíž, proto si to pamatuji,
jsem položil otázku asistence marxistické filosofie:

Jaký smysl má to, co existuje ?

"Nemá smysl hledat smysl tam, kde není", řekla.

06.10.2021 08:31:50 | reagovat

Definice bytí Publikoval(a): Krahujec | Básně » Filozofické

Ten konec, to je přesně ono- milovat a být šťastný:) a v tom se už ztrácí jakékoliv hledání smyslu, kdo by nechtěl být šťastný, ale hledala jsem to venku, vztahy, rodina, chtěla předělávat ostatní...pak když jsem šla do sebe, měla jsem tendenci předělávat sebe a najednou všechno padlo a jsem :)
když se pokusím slovy popsat smysl, tak je to právě žití, bytí se vším všudy:) je to nějaký jakoby statický základ, ale zároveň se neustále měnící:)
Krásný den i tobě:)

06.10.2021 08:00:20 | paradoxyreagovat

Definice bytí Publikoval(a): Krahujec | Básně » Filozofické

Chtěla jsem být chytrá a napsat něco o smyslu života, ale nejde mi to. Prázdno:)
V mém případě jsem ho hledala venku, potom uvnitř, dostala jsem se k sobě, že bych byla sama sobě smyslem života?:) Asi by to mělo být něco trvajícího a mě přesahujícího? Existuje vůbec něco jako smysl? Já to tuším a vnímám, ale nelze to vystihnout slovy...

06.10.2021 07:20:18 | paradoxyreagovat

© 2004 - 2025 liter.cz v1.8.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel