Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 27204 záznamů. Zobrazuji 19756-19770.

Sila stromov Publikoval(a): Olex | Básně » Ostatní

Tohle umí třeba meditace. I při tomhle by se dobře meditovalo - pardon, vlastně už medituje... :-)

15.01.2015 19:37:16 | Amonasrreagovat

Nesmysly o smyslu II. Publikoval(a): Gaspi03 | Básně » Ze života

Co není, může být - třeba si všichni nestihnou ztlumit zvuk dostatečně rychle... ;-)))

15.01.2015 19:33:12 | Amonasrreagovat

Nesmysly o smyslu II. Publikoval(a): Gaspi03 | Básně » Ze života

Ten odkaz to fakt skvěle celé korunuje - pro mě povedené dílo po všech stránkách, prima nutí k zamyšlení i dalšímu doznívání, jako ten zvuk... :-)

15.01.2015 19:05:05 | Amonasrreagovat

její úsměv Publikoval(a): Frr | Miniatura, hříčka » Sex, erotika

Stále nestačím zírat, do jakých výšin dokážeš některá slova z jejich zdá se příliš těsných škatulek jen tak jako nic povznést :-D Tvé verše se nedají nikdy číst s krabatým čelem - dík za tyhle dary, s nimiž se tu nezištně dělíš... ;-)

15.01.2015 18:56:29 | Amonasrreagovat

MATEŘSKÝ BOL Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

:-D

15.01.2015 18:47:14 | Amonasrreagovat

MATEŘSKÝ BOL Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

A víš, žes mi udělal radost, že s tím donucením k větší pokoře máme obdobnou zkušenost? (I když dnes to tak možná úplně nevypadá, ale každé pravidlo má přece i své výjimky) :-D

Ta závislost na Literu se však ukazuje bohužel horší, než na alkoholu. Osoba blízká, co mě z té alkoholové dokázala kdysi nekompromisně vytáhnout, to z té druhé zatím zkouší naprosto bezvýsledně, ač zhruba skoro stejně důrazně - záverečný nůž pod krkem mi ale ještě nepřistál. A co teprve já nebohý závislák... :-/ Nicméně vystihl jsi, jak už to tu z nějakých zvláštních důvodů občas chodí, téma textu, který jsem napsal včera a zavěsím ho asi zítra... ;-)))

15.01.2015 17:34:58 | Amonasrreagovat

MATEŘSKÝ BOL Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Ale jo, já se zas tak vážně neberu, na to jsem tu už dostatečně dlouho :-D Zpočátku to bylo horší, ale Liter je v tomhle ohromná škola a člověku dá mnohem víc, než jen tu rozcvičku v psaní a čtení, a já si ten hřebínek na stará kolena trochu srazit navzdory vlastní představě o sobě i potřeboval a jsem za to vděčný ;-)) Ovšem dík za připomínku - tenhle boj by měl člověk vést sám se sebou v jednom kuse, toho není nikdy dost :-D To "bohužel pro mě" jsem ale napsal v souvislosti s časem, který mi to neskutečně žere a neumím tomu zatím efektivně čelit - když mě to tu zkrátka nepřestává bavit a neumím si poručit :-D

15.01.2015 17:03:58 | Amonasrreagovat

MATEŘSKÝ BOL Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

To jsi uhodil hřebík na hlavičku – hlavně že nás to baví :-D Důležité je, nenechat se otrávit – příště si i já budu dávat větší pozor, abych chuť ke psaní někomu třeba i bezděky neubíral, abych si z téhle epizodky vzal i pro sebe nějaké ponaučení a nebyl to pro mne jen zmarněný čas. Mně už tu chuť ale nikdo nevezme, možná bohužel nejen pro mě... ;-)))

15.01.2015 16:35:46 | Amonasrreagovat

MATEŘSKÝ BOL Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Naprostý souhlas - chtít umění svázat beze zbytku do předem daných jasných pravidel je podle mne contradictio in adiecto. Mohou být samozřejmě různé obecně přijaté formy, které se jistými pravidly řídí, což je v podstatě ale řemeslo a uměním se to stává teprve obsahem. Pak je umění bez předem daných forem, které se samo sobě stává svým vlastním pravidlem, ovšem o obsahu platí podle mne totéž. A označit za kýč jakoukoliv individuální tvorbu, která nekopíruje a neseká líbivé formy bez individuálního obsahu (jako třeba jeleni v říji, trpaslíci, západy či východy slunce atd.) a nese si jasný autorský otisk, postoj či záměr, mi připadá zcestné. Ale jelikož žádná obecně přijatá definice kýče neexistuje, může si za něj označit vpodstatě kdo chce, co chce, pokud ten názor nemíní druhým vnucovat. Já osobně bych si nedovolil označit za kýč téměř nic, co se objeví na Literu - nemusí to být vždycky umění, i když kdo má na to gebír? Ovšem rovnou kýč? Vždyť všichni tu píšeme téměř jen své osobité výpovědi... Ach jo, jsem se zase neudržel, to už dnes zase nic neudělám... ;-))

15.01.2015 15:44:23 | Amonasrreagovat

MATEŘSKÝ BOL Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Díky, Pamíno, za Tvé empatické vnímání těchto „promluv“. Napadlo mě před pár dny podívat se na nás očima některých živlů, bez kterých bychom nemohli existovat – začal jsem vzduchem, včera to byla láska (pro mě je to taky „živel“) a dnes tedy země. A třeba se zkusím vcítit i do dalších, je to i pro mě určité dobrodružství zkusit obrátit ten úhel pohledu a pokusit se v něm vyhmátnout to aktuálně podstatné. Vím, že je trochu drzé vciťovat se do toho, co nás tak nesmírně přesahuje, a ještě to pak jejich jménem prezentovat, neručím tedy za výsledek - ale je to vlastně jakési mé vyznání lásky vzduchu, lásce, zemi,... Žádná láska koneckonců nemůže být dokonalá – hlavně, aby byla upřímná... ;-))

15.01.2015 14:43:41 | Amonasrreagovat

MATEŘSKÝ BOL Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

1) Odpovídám na Tvé nálepky, těžko se tedy vyhnout zájmenům Ty nebo Tvůj. Zmínka o postmodernistech byla užita zejména kvůli ostatním, kteří třeba ještě nepostřehli Tvé preference – těmi se totiž zpravidla řídí i motivace. Není jistě náhoda, že třeba Nikotinovi ležím zrovna tak v žaludku jako Tobě ;-)

2) Domnívám se, že je to záležitost naprosto nová, odpovídající současné přelomové etapě vývoje západní společnosti, která prochází hlubokou duchovní krizí. To se projevuje zákonitě i v umění, respektive v jeho hodnocení. Ze současného oficiálně ceněného umění se stal téměř výhradně obchod, nejvíc ceněni jsou tedy ti, kteří těmto obchodním a reklamním principům umí vyhovět, v podstatě jde o showbussines. Nepochybně existuje i umění, které se těmto principům nepodvoluje, naopak odhaluje tuto duchovní krizi a dokáže ji kriticky reflektovat. Jako myšlenkově náročné a obchodně nezajímavé však logicky nemůže být úspěšné na současném globalizovaném trhu, kde prodejnost je alfa a omega všeho. Jako vždy tohle protřepe až budoucnost, nová ale bude ta skutečnost, že dojde k zásadní změně celého společenského paradigmatu a těžko předvídat, jak konkrétně k ní dojde, včetně posuzování toho, co je a není umění. Mimochodem uměnívědná kritika je nyní celosvětově (nejen u nás) ve stejně hluboké krizi, jako všechno ostatní, a papouškuje jen globálně marketingově vytvářené módní vzorce, aniž by si toho často byla vědoma. Tahle všudypřítomná stádnost je také nový jev.

3) Je mi jedno, že v Tvých očích je můj text kýč. Nejsi pro mne autorita a způsob Tvého myšlení (z mého pohledu značně klišovitý a zabředlý ve zřejmě nabiflovaných stereotypech) je mi z velké části cizí (až na výjimky). Oba nicméně máme na svůj názor právo a nepochybně si ho také i nadále oba podržíme :-)

15.01.2015 13:44:22 | Amonasrreagovat

MATEŘSKÝ BOL Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Díky za tuhle reflexi, bogene :-)

15.01.2015 13:41:29 | Amonasrreagovat

MATEŘSKÝ BOL Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

1) Nekomentuji Tvou osobu, ale styl Tvého nálepkování – rozebral jsem na rozdíl od Tvého komentáře mého textu zcela konkrétně jednotlivé z mého pohledu hlouposti, které jsi stačila v jedné větě vychrlit. Škoda, že na to stejně konkrétně neodpovídáš svými protiargumenty. Takto se těžko někdo z naší diskuze poučí.

2) Tohle by stálo za delší odpověď. Je to myslím velký omyl postmodernistů a zejména (post)postmodernistů, že umění se musí stále vymykat z vlastních kloubů a překvapovat stále čímsi novým, co tu ještě nebylo. Je to podle mne slepá ulička, umění těchto za každou cenu „novátorů“ se zhusta stává jen formálními šokantními povrchními hříčkami, které nedokáží oslovit širší auditorium nějakým hlubším poselstvím – stávají se, zvlášť třeba ve výtvarném umění, buďto předmětem marketingového zbožštění, nekritického povrchního obdivu mas pod vlivem reklamy a astronomických cen, které jsou reklamně stvořeným ikonám nejbohatší ochotni zaplatit, nebo naopak nevzbuzují žádný zájem, což je osud většiny těchto věčných experimentátorů. Tohle vnímání je samozřejmě velice subjektivní – jak z Tvé, tak i z mé strany, já Ti to Tvé neberu, nesouhlasím však s Tvým vymezením dobrého umění zcela zásadně. Na rozdíl od Tebe se ale nesnížím k tomu, abych zdejší Tebou preferované "postmodernisty" nazýval kýčaři jen proto, že podle mne často křečovitě napodobují módní přístupy svých idolů. Respektuji cestu každého autora, jakou si vybere, a umím ocenit i ty, kteří nepíšou zrovna podle mé šablony, pokud v tom zahlédnu zajímavou myšlenku či zajímavé ztvárnění.

3) Pokud jsi v mém textu četla jen metafory a úhly pohledu, které znáš odjinud a vadí Ti to, pak jsem asi někoho (některé) vykradl či napodobil. Bylo by od Tebe poctivé napsat konkrétně koho a třeba bychom se oba posunuli dál.

15.01.2015 12:46:27 | Amonasrreagovat

MATEŘSKÝ BOL Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Já v to doufám taky - děkuju, Blanko :-)

15.01.2015 11:58:42 | Amonasrreagovat

MATEŘSKÝ BOL Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Pojem „nová emoce“ je hloupost sám o sobě, u Tvých komentářů zdaleka ne první a zřejmě ani poslední. Posuzovat kvalitu poezie pouze podle novosti metafory či pohledu na věc je podle mne hloupost jakbysmet, nehodná někoho, kdo se tu občas vytahuje tím, že se literaturou snad zabývá na akademické půdě. Vyžadovat od poezie sdělení pokaždé o tom, co čtenář ještě neprožil nebo o čem neslyšel, je nemenší stupidita a nesmysl. Všelidská témata jsou v podstatě stále stejná, opakují se, mění se jen akcenty a svébytný jazyk či styl autorova vyjádření. Pokud přeci jen trváš na tom, že od někoho opisuju metafory či úhly pohledu, někoho napodobuju či snad píšu kompiláty, uvítám, pokud zvlášť při svých odborných znalostech budeš konkrétnější (pokud možno i s uvedením děl) – rád se poučím.

Tvé definici kýče pak beze zbytku odpovídají prakticky všechna Tvá vyjádření na Literu, nálepkování bez konkrétně podložených argumentů, Tobě tak vlastní, by si nemělo hrát na kritiku. Tohle Tvoje rychlé odplivnutí mě nicméně utvrzuje v tom, že tentokrát jsem se Ti dostal pod kůži zřejmě ještě hlouběji, než jindy, takže díky... ;-)

15.01.2015 11:55:34 | Amonasrreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí