Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 27204 záznamů. Zobrazuji 27091-27105.

ČERNÝ HUMOR Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Ostatní

:-D Vidím, že jsi znalec ;-)

20.04.2013 00:10:18 | Amonasrreagovat

ČERNÝ HUMOR Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Ostatní

Pokud jde o tu přírodu, o to právě jde, že nad ní se vyhrát v konečném důsledku nedá. Pokud se nebudeme chovat jako její integrální součást, ale jen jako její neomezený pán, bude to lidstvo, kdo nepřežije, nikoliv příroda. Nejsme tedy v rozporu. A dál už zacházet nebudu - třeba, že vyhynutím lidstva se z pohledu vesmíru nic tak strašného nestane, bude to jen konec jedné kraťoučké epizodky :-D Abych to vrátil k tématu, není to nakonec taky černý humor?

19.04.2013 23:47:05 | Amonasrreagovat

ČERNÝ HUMOR Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Ostatní

No právě... Tím se ale otevírá řada dalších otázek. Například - máme právo poučovat ty, kteří nejsou "naši" a vnucovat jim svůj model? Máme patent na zjevenou pravdu? Máme duchovní převahu? Jsme něco lepšího, než "oni"? Platí jiná spravedlnost pro "nás" a pro "ně"? Když ono navíc to "my" a "oni" už v té dnešní globální vesnici je trochu něco jiného, než když jsme barbarsky vedli křižácké války s civilizací, od které jsme se mohli lecčemu přiučit a také se přiučili... A možná ještě závažnější otázka - jak dlouho ještě bude ta představa o "naší" výlučnosti udržitelná? Pokud se toto vše opírá o ještě nedávno neotřesitelnou ekonomickou a potažmo vojenskou převahu, i ta už se zřetelně začíná přechylovat postupně někam úplně jinam. Není tedy už načase začít přeci jen uvažovat trošku méně nafoukaně? A kde tedy začíná a končí pokrytectví?

To, co píšeš, je zřejmě docela výstižné pojmenování podstaty, kterou ale nikdo neřekne takto nahlas /až na Tebe :-) /. Ale třeba se už takové nazírání vyčerpalo? Nejde jen o střet mezi civilizacemi navzájem, ale možná o ještě větší hrozbu - střet mezi námi a přírodou. Ten taky nemůžeme vyhrát, ale chováme se, jako kdybychom mohli. To už je globální problém nás všech - tady už není žádné "my" a "oni". A dokud to nepochopíme, nikam se nepohneme... Nebo s námi bude pohnuto bez toho, aby se nás někdo ptal.

19.04.2013 21:52:00 | Amonasrreagovat

ČERNÝ HUMOR Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Ostatní

Ta sebeúcta - to je docela klíčová věc, si myslím. A dost nedostatkové zboží, zvlášť v některých sférách mimo Liter... Už jsem potkal pár týpků v životě, u kterých pak přemýšlím, co si tak asi o sobě říkají, když se podívají ráno do zrcadla... I když jeden můj bývalý kamarád se tím dokonce rád vytahoval (a nejspíš ještě i vytahuje), koho zrovna někde podfoukl a ožulil a čekal, jak ho druzí budou za jeho schopnosti obdivovat... Tak nevím... Ale to už by bylo na úplně jinou úvahu ;-)

19.04.2013 18:56:55 | Amonasrreagovat

ČERNÝ HUMOR Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Ostatní

Nechci Tě strašit, ale mně moc nepomohl ani ten věk, ani ty zkušenosti :-D Tak malinko možná... ;-)

19.04.2013 18:38:10 | Amonasrreagovat

ČERNÝ HUMOR Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Ostatní

Robine, myslím, že nás bylo víc, co jsme o sobě po té diskuzní smršti přemýšleli :-D A je nás taky asi víc, co si z toho taky něco odnášíme, což je jedině ku prospěchu :-) Ono někdy neškodí, když se něco vezme trošku víc zgruntu...

19.04.2013 18:29:53 | Amonasrreagovat

Prázdniny na Podpuklí Publikoval(a): Amonasr | Básně » Romantické

;-) :-)

19.04.2013 18:07:45 | Amonasrreagovat

ČERNÝ HUMOR Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Ostatní

Určitě to víření vod je dobré, zvlášť když se užívají věcné a smysluplné argumenty. A myslím si, že i tím, cos teď napsal, leckdo uvidí, že nejsme navzájem všichni až v takovém rozporu, jak se to na první pohled může jevit.

Taky trošku cítím, že ne každý dokáže v "zápalu boje" a mladistvého elánu pak tu svou argumentaci napsat dost precizně /ale ani já ne :-) /. Mimochodem, měl jsem dnes obsáhlou korespondenci vzkazů s Isquieasuusem a víceméně jsme si navzájem vše vysvětlili tak, že už nemáme skutečně sebemenší důvod celý ten diskurs vnímat v nějaké osobní rovině. On rozhodně není ten, který by tím chtěl znevážit hodnoty, jež máme v podstatě společné, schválně to tu zmiňuji, protože to považuji za důležité.

Ale spor o to vyznění díla je naprosto legitimní a pokud se budou v tomto směru vody ještě trochu vířit, snad to všichni uneseme a může to být docela užitečné :-)

19.04.2013 18:05:46 | Amonasrreagovat

ČERNÝ HUMOR Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Ostatní

Ono se nedá určitě paušalizovat, díky za tuto poznámku. Zůstat jen v rovině nějakého generačního sporu by bylo určitě hodně ploché a černobílé.

Já se právě při psaní té úvahy schválně trošku oprostil od té psané diskuze, ale zkusil jsem si pro sebe nějak interpretovat hlavně tu "tichou" podporu v tipování a i tam to myslím vypadá trochu generačně podmíněné. Ale ani to tipování fakt necítím jako podporu nějakému znevažování obětí či celé té tragédie, dokonce si už ani nemyslím, že to sám autor tak zamýšlel, byť to tak bohužel alespoň nám vyznělo či vyznívá.
Ale umím si představit, že to, co my si tak vykládáme, si může někdo vykládat jinak - jen mi tam právě i v té psané diskuzi chyběla nějaká podložená argumentace zastánců.

Ale třeba k tomu ještě někdo něco napíše - ať se nepřesvědčujeme jen sami navzájem ;-)

19.04.2013 17:19:22 | Amonasrreagovat

ČERNÝ HUMOR Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Ostatní

Jasně, s tím se nedá nesouhlasit. Ono to konkrétní dílko ale má trochu hlubší pozadí, nějakou konkrétní motivaci, nakonec Isquieasuus /to se nedá napsat, to se musí zkopírovat :-) / tu získal poměrně silnou podporu a to mě taky přimělo, se nad tím zamyslet trochu víc, zkusit pochopit i to, co je za tím. Hloubit jen vzájemně zákopy taky není cesta. Dospěl jsem k tomu, že motivací Isquieasuuse nebylo znevážit oběti, ale poukázat na mediální pokrytectví atd. Otázka je, jak se to povedlo - podle mne se to konkrétně zde nepovedlo, podle jiných možná ano, někteří možná vůbec vidí problém někde jinde... Ale jestliže se tady vytvoří dvě tak poměrně vyhraněné "frontové linie" - mladí vs. starší, tak zkrátka stojí za to, si o tom podiskutovat. Tím spíš, že z jiných věcí, které tu Isquieasuus má, je vidět, že jednak umí dobře psát a jednak, že to určitě není necitlivý nebo málo vnímavý člověk. A nijak mi to ani nebrání trvat nadále na všem, co jsem vyjádřil i ve svých komentářích u předmětného díla a přihlásil se k tomu i zde.

Bez výhrad se můžu podepsat i pod tento Tvůj koment, je to jasně a srozumitelně vyjádřený názor, jasná argumentace.

19.04.2013 16:41:58 | Amonasrreagovat

Prázdniny na Podpuklí Publikoval(a): Amonasr | Básně » Romantické

Děkuji, Kett :-) Vykouzlila jsi mi úsměv na tváři a chuť zase něco někdy napsat :-)

19.04.2013 09:38:31 | Amonasrreagovat

Prázdniny na Podpuklí Publikoval(a): Amonasr | Básně » Romantické

Radhuzo, Ty to umíš vždycky tak hezky pojmenovat - to mi pokaždé udělá velkou radost, když to někoho (Tebe) takto osloví ;-) Děkuju :-)

19.04.2013 09:19:52 | Amonasrreagovat

Také život člověka… /II/ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ze života

Jó, mládí... Jako bys patřil tenkrát do té naší maryášnické party :-D To se fakt šlo po čtyřce nebo liciťáku ráno rovnou na přednášku :-D

18.04.2013 19:20:37 | Amonasrreagovat

Politika v ženském lůně Publikoval(a): v.hercik | Básně » Politické

Jasně, chápu. Když někdy se to tak sejde, že člověk čte v jednu dobu různé věci a pak se to tak zvláštně propojí...

18.04.2013 19:03:17 | Amonasrreagovat

Také život člověka… /II/ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ze života

Aťane, děkuju za toho potěšeného mladíka, co to kdysi složil ;-) Tenkrát při tom vynikajícím rumunském Pinot Noir se vymýšlely metafory snad samy - ten dnešní o 37 let starší skoroabstinent už to má s jejich lovením mnohem složitější, bohužel... :-D

18.04.2013 18:59:23 | Amonasrreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí