Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 27204 záznamů. Zobrazuji 27061-27075.

Myšlenka dne (2) Publikoval(a): Aťan | Ostatní » Ze života

Tak souhlasím, že je lepší znát tu motivaci, než se o ní jen domnívat... V dnešním píárovém světě se jeden těžko orientuje, co je pravým důvodem čeho. Připouštím, že tak jako velký humanista a demokrat Čapek nechal Matku poslat syna do války, může tou puškou z vitríny být v jistých situacích i třaskavá karikatura. Jen mi přijde, že tenkrát Čapek i jeho Matka měli to rozhodování svým způsobem snazší - bylo tak nějak poměrně zřetelně dáno, kdo je kdo a co je co. Možná tehdy všeobecně uctívané hodnoty byly ještě opravdovými hodnotami a ne jen naleštěnými obaly ukrývajícími často zboží pochybného původu...

25.04.2013 11:13:38 | Amonasrreagovat

449. Zápisky na stéblech trav Publikoval(a): Robin Marnolli | Básně » Příroda

Navodil jsi takovou atmosféru, že místo natírání podlahy na chalupě o víkendu vyběhnu na nejbližší louku lehnout si do trávy s šálkem kávy v ruce. Jen ještě musím vymyslet, jak ji cestou nevybryndat :-D Zvlášť pěkně ses omotal tětivou tepla, ten příměr mi přijde hodně povedený :-)

25.04.2013 09:29:27 | Amonasrreagovat

Myšlenka dne (2) Publikoval(a): Aťan | Ostatní » Ze života

Diskutujeme zatím spolu jen my dva, já přitom nejsem žádný expert na tuto ani jinou problematiku, co se v Myšlenkách dne zatím probírala, jen mám nějaký názor. No dobře – tak karikatury.

Z našeho pohledu karikatury urážka nejsou, z pohledu muslima zřejmě karikatury Proroka urážka jsou. Je to dáno rozdílností kultur. Odpovím otázkou – máme právo nutit muslimy, aby přizpůsobili svou kulturu té naší? Samozřejmě tím nesouhlasím s extrémními jevy, jako je snaha vraždit autory karikatur, Salmana Rushdieho atd. Ani islám však není jednotný, má své umírněné větve a také ty radikální, jako je např. ten saúdskoarabský – kupodivu náš spojenec. V Sýrii dnes vraždí našimi zbraněmi a za naše či saúdskoarabské peníze (což je z podstaty totéž) ti radikální islamisté příslušníky těch tolerantních větví, o tom se v našich novinách moc nedočteme, to se nám nehodí do krámu. Čili jsem proti jakémukoliv vraždění kdekoliv za cokoliv, i proti vraždění autorů karikatur Proroka Mohameda.

Pak je tu ale pohled na ty autory karikatur jako takové. Považuji v lepším případě za hloupost kreslit Prorokovy karikatury, pokud vím, že to uráží cítění muslimů, což ten autor zcela jistě ví. Je to však jen hloupost? Do hlavy mu nevidím, ale tipoval bych to spíš na snahu se zviditelnit za každou cenu. Někdo nakládá žraloky a krávy do formaldehydu a umí třískat prachy z bohatých nabobů neškodným způsobem, někdo to neumí a kreslí tedy třaskavé karikatury. Jaksi ani pro toto nemám pochopení, já si demokracii nepředstavuju jako jednosměrnou ulici. Kdo je přesvědčený demokrat, má určitě úctu i k jiným, než je on sám, a nebude je nesmyslně urážet. To není demokrat, ale hlupák nebo „vyčuraný“ pacholek, který se žene za penězi či za slávou způsobem, který mu přijde zrovna jako ten nejspolehlivější, bez ohledu na cokoliv. A v případě karikatur tím dokonce ohrožuje i své spoluobčany.

A pak je tu ještě širší aspekt. My se domníváme, že ten chaos ve světě šíří jen radikální islám. Jsou i jiné a ne úplně nepodložené teorie, že ten chaos vyhovuje i někomu jinému. Např. zásah v Lybii se dává do časové souvislosti s pronikáním Číny a zvyšováním její prestiže v této oblasti. Z tohoto pohledu se máme zřejmě ještě na co „těšit“. Myslím, že případnou popravou jednoho teoristy původem z Čečenska, ani zadržováním desítek jiných možných teroristů za hranou mezinárodního i amerického práva na Guantánamu se chaos ve světě nevyřeší.

25.04.2013 08:18:02 | Amonasrreagovat

Myšlenka dne (2) Publikoval(a): Aťan | Ostatní » Ze života

Ten vtip mi nepřijde vůbec špatný. A nemuselo by to být o muslimovi v Londýně, ale třeba klidně o Čechovi v Číně apod. Já bych taky neurážel čínského taxikáře tím, že bych zesměšňoval či haněl čínskou operu, pokud by si ji zrovna pouštěl, a rozhodně bych to nezdůvodňoval náboženskými předsudky platnými v mé zemi, ale ne v Číně. Možná hlukem, ale to mohl udělat i ten muslim v Londýně, to je pak o vztahu zákazník a poskytovatel služby, nikoliv o respektu k hostitelské kultuře. Nevnímám ten vtip a priori jako snahu útočit na muslimy, ale jako trefné poukázání na hranice multikulturalismu. Tu třaskavost teď ponechávám stranou, přímou urážku Proroka to snad neobsahuje, s tím bych také nesouhlasil.

Myslím si, že každý člověk, pokud se ocitne v jiné zemi či kultuře, by měl ctít tamní zvyky, snažit se je respektovat a přizpůsobit se jim. Já se taky v mešitě zouvám, při vstupu do synagogy si nasadím jarmolku, do křesťanského kostela si vezmu i v parnu dlouhé kalhoty a tričko přes ramena, pokud se to tam požaduje. Snažím se ochutnat místní jídla a nestěžuju si na to, že tam nevaří vepřo knedlo zelo atd. Ten vztah je oboustranný, vážím-li si svých hostitelů, jejich zvyků i tradic, získám si taky jejich srdce a oni si váží mě a respektují mě. Mám arabského kamaráda, který se po studiích usadil v ČR, žije tu víc než dvacet let a jeho čeština je mnohem kultivovanější než mnohých zde na Literu, gramatické chyby nedělá žádné. Přitom je hrdý i na svou kulturu a tradice a dokáže k nim vzbudit úctu i u Čechů, protože si váží i země, ve které žije.

Nevnímám multikulturalismus tak, že do jiných kultur se mají vnášet cizorodé prvky. Žije-li někde početná komunita, ať ctí uvnitř své komunity své tradice a zvyky, současně by se ale měla snažit přízpůsobit se mimo svoji komunitu hostitelské kultuře. A už vůbec nemůže po hostitelské kultuře vyžadovat, aby se sama zříkala svých tradic. Nebude mi vadit, když se někde u nás postaví mešita pro místní muslimy. Bude mi ale vadit minaret někde na sídlišti, kde začne muezín hlasitě zpívat v pět hodin ráno a budit mě, protože to do naší kultury nepatří a obtěžovalo by mě to. Pokud zahalené postavy a tváře mohou skrývat bezpečnostní riziko, je myslím oprávněné trvat na dodržování zvyklostí běžných v naší kultuře. Je to vždy o míře, ta tolerance by měla být vstřícná a oboustranná. Ale zachování kulturní identity imigrantů nemůže mít přednost před zachováním kulturní identity hostitelské země. Jsem pro maximální toleranci, ale jako všechno i ona má své meze A o nich je určitě přípustné se bavit a nějak je regulovat, pokud to pochopitelně nezavání pouhou šikanou či xenofobií, kterou jsme my Češi jinak docela pověstní a má hodně co společného s tzv. českou malostí. Setkal jsem se v životě s množstvím lidí z různých kultur, s některými mám i dlouholeté přátelské vztahy a s nikým jsem nikdy neměl sebemenší problém se domluvit – protože jsme se chtěli domluvit. Pokud se někdo nechce domluvit, pak je to jiná písnička...

24.04.2013 20:29:28 | Amonasrreagovat

Začátek i konec Publikoval(a): Radhuza | Miniatura, hříčka » Ze života

Potěšení na mé straně :-)

24.04.2013 13:33:14 | Amonasrreagovat

Krajina bez motýlů Publikoval(a): Isquieasuus | Básně » Smutné

Jo, tomu rozumím, taky to tak dělám, že někdy upřednostním to původní vyznění a syrovost, před formálním vybroušením, nic proti tomu. To je autorská licence ;-)

24.04.2013 12:53:26 | Amonasrreagovat

Krajina bez motýlů Publikoval(a): Isquieasuus | Básně » Smutné

Kvůli těm podle mě zbytečně prvoplánovým vulgarismům jsem váhal, zda to otipovat, ale protože jinak je z toho vidět tvůj talent a dobrá poetika i sdělnost, tak jsem se přemohl :-) Chápu, že v tom alkoholovém opojení tam ty vulgarismy padají samy a zachycují to momentální rozpoložení, určitě nejsi první ani poslední velikán, který tvoří v takovém alkoholovém rauši, nic proti tomu, dělal jsem to taky, dokud jsem pil. Ale právě u těch vulgarismů mi přijde, že ta tvoje poetika dostala trochu na frak... Samy o sobě mi nevadí, jen mi tam vrže nějak ten konkrétní způsob zasazení...

24.04.2013 12:37:47 | Amonasrreagovat

Začátek i konec Publikoval(a): Radhuza | Miniatura, hříčka » Ze života

Hezké, výstižné a pravdivé s laskavým nadhledem :-) Smrt v takto příjemném balení se hned tak nevidí, to se holt musí umět... ;-)

24.04.2013 10:20:36 | Amonasrreagovat

Myšlenka dne (1) Publikoval(a): Aťan | Ostatní » Ze života

Aravara, já to částečně přijímám. Tak závažné téma lze těžko uchopit jinak, než ze široka, pokud by se tedy člověk neomezil jen na pouhé přitakání nebo nějakou ironizující poznámku, ale co pak z toho? Řada autorů tu ale ve své tvorbě odráží i onu všeobecnou devastaci hodnot a solidaritu s postiženými a trpícími, proč by se nemohli vyjádřit i přímým názorem k nějakému konkrétnímu tématu? Souhlasím s tím, že tato platforma unese asi jen něco a vyžaduje specifický přístup, možná spíš vypíchnutí nějakých dílčích témat. Uvedu příklad – třeba to, jestli zrovna sociální sítě (včetně Literu) mohou nějak přispět ke kultivaci prostředí a být i nositelem nějakých účinných tlaků na zparchantělou politickou sféru. A jak k té kultivaci případně přispět – třeba tím, že začneme kultivovat sami sebe ve vzájemných diskuzích a dokážeme se povznést nad nějaké přízemní skupinkaření. Je směšné útočit kolikrát malicherně na sebe navzájem, když třeba zrovna kultura je okolo nás barbarsky devastována různými burany, kteří bohužel sedí úplně jinde, než by správně sedět měli. A právě v tom i vnímám potřebu té Aťanovy Myšlenky dne, zkusme mu s tím nějak pomoci, třeba se to nepovede, třeba jo. Ale bylo by mi líto, kdyby s tím přestal, sotva začal...

Ale vzhledem k tomu jeho nadějnému vzhlížení na oblohu to vypadá, že to snad ještě zabalit nechce :-)

24.04.2013 09:13:23 | Amonasrreagovat

Myšlenka dne (1) Publikoval(a): Aťan | Ostatní » Ze života

Až do této chvíle jsem zrovna v této diskuzi žádnou hádku, vytahování ani znevažování nezaznamenal... Ale i Tvůj příspěvek má svou vypovídací hodnotu ;-)

23.04.2013 17:05:02 | Amonasrreagovat

Myšlenka dne (1) Publikoval(a): Aťan | Ostatní » Ze života

Aťane, jsem rád, že ses nedal na chlast ještě během této diskuze a pojďme tedy do té polemiky, je fajn, že se přidal „kolemjdoucí“ a třeba nezůstane jen u něj :-)

Nastolil jsi otázky, na které asi není nikomu známá odpověď. Tak možná dřív, než nějaké nové elity začnou usilovat o přímou demokraci švýcarského nebo nějakého nového českého typu (a proč ne rovnou nějakého celoevropského typu?), pojďme něco dělat proti té české malověrnosti. Ta je opravdu děsivá a kromě historických kořenů pramenících z komplexu méněcennosti malého (přitom vůbec nejsme malý), porobeného a uťápnutého národa, a mravně devastující zkušenosti z druhé republiky, protektorátu a komunismu, se na tom podílí nepochybně i to dnešní rozčarování z mafiánského kapitalismu. Ale moje osobní zkušenost z té mlčící většiny je stejně pořád trochu jiná - „obyčejní“ lidé jsou ve své většině stále ještě normálně slušní a vzdělaní lidé, kteří pouze nevidí tu možnost změny k lepšímu. Jsme krmeni tím, že dnešní politická reprezentace jen odpovídá statistickému vzorku národa – s tím hluboce nesouhlasím. Díky těm mafiánským mechanismům je dnešní politická reprezentace vzorek spíše spodiny národa, i když pár pozitivních příkladů se mezi nimi snad ještě stále tu a tam najde – ke komu mají lidé vzhlížet, když vidí jen samé negativní vzory? Pokud se najdou dostatečně přesvědčivé a charismatické pozitivní vzory, věřím, že na svou stranu získají i tu mlčící většinu. Já si pouze myslím, že v prostředí politických stran se takové pozitivní vzory nemohou prosadit, protože tam budou z podstaty věci vždy zadušeny. Jako se to třeba děje momentálně Dienstbierovi v ČSSD. Na to se prostě musí jinak – tak jako třeba NFPK dostal Michálka do Senátu. Žižkováci taky volili celá desetiletí spolehlivě ODS a její mafiánské symboly, vypadalo to, že jsou definitivně slepí a hluší – až se našel Michálek a ve druhém kole už si neškrtla ani ČSSD. A klobouk dolů i před Matějem Stropnickým, tak chytrého mladého a charismatického politika budou lidi rádi následovat, pokud mu to vydrží. To je jenom moje žižkovská zkušenost a když ji zobecním, tak to s tím českým národem zas tak špatné být nemusí ;-).

Než jsem to dopsal, zavěsil jsi další dva komentáře - naprostý souhlas. Kellera taky vysoce uznávám, umí věci přesně pojmenovat, a k té Tvé související výzvě se jednoznačně připojuji.

A dík za nápovědu s tím Bilderbergem :-D Ale asi fakt nebude tak důležitý, když jsem zapomněl, jak se tahle zednářská lóže jmenuje. Tak třeba Aťana si zatím ještě pamatuju... ;-) :-D

23.04.2013 16:54:21 | Amonasrreagovat

Myšlenka dne (1) Publikoval(a): Aťan | Ostatní » Ze života

Nepochybně zajímavá poznámka :-) Rozhodně bych ji osobně nechtěl odbýt tím, že nevěřím na konspirační teorie, i když na ně opravdu moc nevěřím. Necítím se povolán k zasvěcené odpovědi, nejsem politolog, beru to jen selským rozumem. To, co vypadá jako zednářská sešlost nějakých mocných světa (zapomněl jsem při své skleroze a dnešním bolavém zubu , co je to za „...berg“), kteří si rozdělí své role a pozice ve světě za nějakým cílem, to mi přijde poněkud přitažené za vlasy, byť podobné snahy a motivace bych a priori neviděl jako nereálné. Určitě ale existuje nějaká hierarchie moci, i klasická šlechta měla (a má) své barony, hrabata, knížata, krále, císaře a určitě na chod světa měl větší vliv svého času císař Svaté říše římské než jiného času středoafrický císař Bokassa, čímž chci říct, že není ani císař jako císař. Dřív byl nad všemi ještě Bůh, zastupovaný papežem, ale ani jemu se nechtěli všichni slepě klanět. Boha dnes nahradily peníze, ty mají myslím víc samozvaných „papežů“, kteří navíc od skutečného papeže mají raději přítmí či úplnou tmu a ty současné "císaře" motivují poněkud jinak a sofistikovaněji, než tomu bylo v minulosti.

Ale v dnešní Aťanově Myšlence dne myslím jde primárně o něco trochu jiného – zda opravdu zůstaneme všichni jen poslušnými ovcemi, které se nechají pasivně manipulovat, nebo se dokážeme ozvat a občansky angažovat tak, aby demokracie nezůstala jen prázdnou slupkou, pokud se bude vyprazdňovat i nadále tím tempem, co doposud. A to je celé nesmírně složitá záležitost, přesahující asi možnosti tohoto poměrně omezeného prostoru v komentářích. Jenom si myslím, že jako kdysi bylo nástrojem demokratizace volební právo, dnes je již poměrně dobře ošetřeno různými ekonomickými mafiemi, aby ve skutečnosti nerozhodoval občan, ale zase jen ekonomická moc, což všichni vidí a vede to k té obrovské rezignovanosti a pasivitě. A tady právě vidím roli sociálních sítí jako budoucího nástroje přímé demokracie. Není to nic tak nepředstavitelného – informační revoluce určitě přinese poměrně sofistikované nástroje pro možné a snadné uplatnění principu přímé demokracie, abychom se obešli bez zbytečného mezičlánku – politických stran, případně se potlačila jejich moc, kterou si neprávem přisvojily a uzavřely k tomu mimo vliv občana mezi sebou tiché kartelové dohody. Atd. atd. Společenský vývoj nelze zastavit.

A poslední poznámka – budu raději, když se mi bude tykat, nehledě na věkový rozdíl, možná to je i v nějakých nepsaných pravidlech Literu? Pokud ne, tak bych se za tohle pravidlo docela přimlouval ;-). Takže Ti děkuju za budoucí tykání :-)

23.04.2013 15:47:34 | Amonasrreagovat

Myšlenka dne (1) Publikoval(a): Aťan | Ostatní » Ze života

Aťane, to ST dávám především Tvému nápadu s "Myšlenkou dne". Jsem tu na Literu ještě cucák, ale tolik jsem už stačil pochopit, že rozproudit smysluplnou diskuzi k čemukoliv, není až tak jednoduché. Nemám nic proti ryze osobním vzkazům, jen mi někdy není jasné, proč tvoří převážnou část komentů – tam bych očekával spíš věcnou diskuzi, ať už formou kritiky daného díla, rad těch zkušených těm méně zkušeným (sám bych je ke způsobu i obsahu svého psaní uvítal), polemiku s věcným zaměřením, ale i s tou kritikou (polemika přece není výraz nepřátelství k někomu a i kritik musí umět čelit protiargumentům a umět je přijmout s nadhledem) atd.

Domnívám se tedy, že by ta Myšlenka dne mohla být jakousi „školou“ smysluplné diskuze nejen k tomu tématu, ale na Literu vůbec. Takže bych se přimlouval, abys to nerušil ani tehdy, když nebude okamžitý ohlas a chvíli to přeci jen vydržel. Všechno chce svů čs, do nové hospody třeba lidi začnou opravu chodit až tak po roce - tady to třeba bude rychlejší ;-)

A pak je ten samotný obsah daného tématu. Možná jsi mohl zvolit na začátek něco trochu lehčího – porozumět tomu, co chtěl Vlastimil Podracký sdělit, není myslím úplně snadné. Ale dobře – není důležité, co tím chtěl básník, pardon – bloger, říci, důležité je, jak to vnímám já (a nejen já).

Tak asi souhlasím s tím, že je v lidské povaze neměnné to, že se mnozí skloní buď kvůli nedostatku odvahy nebo kvůli nutnosti přežití před silou, ať už biče či peněz, tedy to jsou asi ti dnešní lokajové. Beru to samozřejmě jako nadsázku, jsou mi osobně mnohem bližší lokajové než majordomové a zřejmě jsem jedním z lokajů (?) - toť také otázka, kam se sami řadíme, v tom mi ta klasifikace přijde příliš zjednodušená, ale tak je to satira, že? Bylo by zajímavé zjistit, zda se třeba Vladimír Podracký sám řadí mezi majordomy. :-D Já bych tedy mezi ně řadil management korporací s příjmem nad 50.000 měsíčně, státní úředníky bez výjimky, silové složky, celou justici, většinu novinářů v mainstreamových médiích, TV baviče, a kdo všechno nás vlastně ještě oblbuje a usměrňuje do neškodných mezí ? To ať si dosadí každý sám. A pak jsou tu ti, kterým to vše (včetně nás samotných) slouží – pokud to vezmu třeba v ČR, tak skrytí akcionáři slunečních elektráren ( = x% poslanců, kmotři, politický management atd.), vedení mafiánských klanů (= politických stran), nejvyšší management polostátních firem, atd. Jenom mě mrzí, že je p. Podracký nějak nenazval – tak to zkusím já: třeba „nová šlechta (?)“. To jsem odvodil od spojení „noví Rusové“, tam asi tušíme, o koho jde.

Ale skepsi p. Podrackého ohledně možností Facebooku (sociálních sítí, vč. Literu) jinak nesdílím. Sociální sítě jsou ještě stále v plenkách, ale své možnosti už naznačují docela dobře. Myslím, že nejpozději do 10 let se nebude stačit divit nejen "nová šlechta", ale i "majordomové" a možná i my "lokajové". A třeba to pojmenování „lokaj“ už na nás nebude ani tak moc sedět... ;-)

23.04.2013 12:30:53 | Amonasrreagovat

O TOUZE A ŠTĚSTÍ Publikoval(a): Amonasr | Miniatura, hříčka » Filozofické

:-D

22.04.2013 20:57:27 | Amonasrreagovat

O TOUZE A ŠTĚSTÍ Publikoval(a): Amonasr | Miniatura, hříčka » Filozofické

Ta mongolská přísloví jsem už kdysi na Tvém profilu četl, jen jsem zapomněl, že byla mongolská. Nejvíc se mi líbí toto: Netopýr schne od slunce, zlý člověk sám od sebe. To je takové hodně neotřelé a přitom krásně výstižné ;-)

22.04.2013 19:33:14 | Amonasrreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí