Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 27204 záznamů. Zobrazuji 27106-27120.

Také život člověka… /II/ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ze života

Díky Robine, jsem rád, že Tě to oslovilo, a za tu pochvalu se pýřím i po těch málem 40 letech :-) Vlastně je to poprvé, kdy tyhle věci čte někdo jiný, než já sám po sobě, když jsem to psal... :-D

18.04.2013 13:02:16 | Amonasrreagovat

Boomston Maraton Publikoval(a): Isquieasuus | Ostatní » Humor

Deset rozdílů hledat nebudu, stačí mi jeden velmi podstatný. Tenhle vtip si nedělá srandu z obětí, ale z české vyčuranosti. Je to dobrý černý humor, pohybuje se právě na té hraně a nejde za ni - prostě se to musí umět, jak tu trefně poznamenala Lilien.

Beru to víceméně už jako "věcnou" diskuzi, rozhodně nechci někomu podkládat zlé úmysly a vnímám i to, že je tu v té diskuzi jisté generační pnutí. My jsme asi nebyli jiní, také nám nebylo nic svaté, to k mládí patří a odpor k autoritám a zavedeným klišé, pokrytecké morálce atd. se mi u mladých líbí i dnes, pokud tedy je skutečný a není to jen zoufalá póza z bezradnosti za každou cenu. A souhlasím i s JaJardou, že to dílko odpovídá zřejmě věku - jinak řečeno zkušenostem, s těmi se nikdo nerodí. Každý si k těm svým hranicím musí dospět vlastními prožitky a nějakým vnitřním vývojem, ve věku po dvacítce se člověk ještě stále hledá a zkouší, kam až lze jít a kam už ne - mám na mysli hledání vlastního já, nikoliv konformity s okolím. A to nejde jinak, než metodou občas spálených prstů a omylů, které si kolikrát uvědomíme až s velkým odstupem. Smyslem skutečné polemiky není nad někým zvítězit, ale seriozně promýšlet argumenty i druhé strany. Třeba si z toho dokážeme všichni něco vzít, k tomu tu ty diskuze nakonec jsou. ;-)

17.04.2013 22:59:10 | Amonasrreagovat

Boomston Maraton Publikoval(a): Isquieasuus | Ostatní » Humor

Vyjímám z téže wikipedické definice: "Černý humor a jeho konkrétní projevy se často pohybují na hraně společenského vkusu či přípustnosti. Například se lze ptát, zda je eticky přípustné, když si vtipy o koncentračních táborech vyprávějí pro své obveselení ti, kdo takovým traumatem neprošli".

Připouštím, že jsem se zmýlil v tom, co lze ještě podle wikipedie považovat za černý humor. Ale podstatou tohoto sporu je především ta rovina etická. Pokud nemáš z Bostonu (nebo třeba ze Sýrie či z nějaké vlastní nehody) sám utrženou nohu, bylo by asi vhodnější, kdybys zdroj svého černého humoru čerpal ve svém vlastním neštěstí. Pak bych Ti dal s klidem ST. Ale samozřejmě Ti nic takového nepřeju a rozhodně bych si z Tebe ani sám tu srandu nedělal. Spíš by mě mrazilo...

Je to opravdu o tom vkusu.

17.04.2013 19:17:27 | Amonasrreagovat

Boomston Maraton Publikoval(a): Isquieasuus | Ostatní » Humor

Tohle přece nemá nic společného s moralizováním. Dělat si jakoukoliv srandu z cizího konkrétního neštěstí, doslova tragedie (vždyť tam zahynulo i osmileté dítě), a je úplně jedno, jestli se to stalo v Bostonu, v Somálsku, Palestině nebo v Horní Dolní, je nevkus a cynismus. To není černý humor, to je přinejmenším vrchol trapnosti. Nepředpokládám, že to těm obětem Ty nebo někdo z Tvých podporovatelů tady snad přejete, ale tohle je opravdu za hranou. Ano – každý ať si píše, co chce, ale tam kde se konkrétní cizí neštěstí stává potravou pro zviditelnění se tímto způsobem, to přece je proti elementární lidskosti... Je to snad důsledek toho mediálního hyenismu všude okolo, ale ani to nemůže být dostatečná omluva. A dá se to snad ještě vzít zpátky – není přece zbabělé nebo ostuda, přiznat si chybu...

17.04.2013 18:50:42 | Amonasrreagovat

Sny Publikoval(a): Raďa | Úvahy » Ostatní

Krásně dialekticky a moudře řečeno. Všechno je vždy dvojaké, skládá se z protikladů a má samo vždy i svůj vlastní protiklad... Ta myšlenka o zhroucení reality, kdyby se nesnilo, je moc hezká, to už je vlastně poezie :-)

17.04.2013 17:53:07 | Amonasrreagovat

Co jen se pamatuji... Publikoval(a): JaJarda | Povídky » Humor

Skvělé a vtipné :-))) Z rodu těch historek, o kterých se říká, že se snad nedají ani vymyslet a musí je napsat sám život. Klobouk dolů!

17.04.2013 11:38:09 | Amonasrreagovat

DESATERO PRAOTCE ČECHA Publikoval(a): Amonasr | Poezie v próze » Ostatní

Dík :-) Máš pravdu, naštěstí vždycky někdo hoří, jde o to ho v tom nenechat ;-)

17.04.2013 11:20:24 | Amonasrreagovat

352. Ruce zmrzačený strachy Publikoval(a): Robin Marnolli | Básně » Láska

Ta diskuze o číslech mě docela zaujala, tenkrát jsem tu ještě nebyl, tak do ní přispěju aspoň ex post. Zpočátku mi to číslování připadalo taky divné, možná trochu sebestředné, ale časem jsem si uvědomil, že je fajn, když si jako čtenář můžu na první pohled zařadit každé dílko do chronologie vzniku a vývoje autorovy tvorby, třeba v tom seznamu jím doporučených. A taky na první pohled u nově zavěšených věcí vidím, od koho to je, a vím tak, že nebudu klikat zbytečně ;-) Tím vlastně reaguji i na jednu z podstatných otázek, která tu zazněla - co to může přinášet čtenáři.

17.04.2013 11:15:45 | Amonasrreagovat

poorevoluční... Publikoval(a): enigman | Úvahy » Ostatní

Skvěle vystižená iracionalita dnešní hyperracionální doby :-) Rozum bez opory ducha (kultury) začíná požírat sám sebe...

17.04.2013 10:22:48 | Amonasrreagovat

Medvídek Pajda Publikoval(a): danaska | Povídky » Pro dospělé

Nejen hezky napsáno, ale je v tom i hodně životní moudrosti, lásky, porozumění a laskavosti - všeho toho, čeho se v té zrychlující se a zplošťující se době stále víc nedostává... :-)

16.04.2013 23:25:37 | Amonasrreagovat

UVĚZNĚNÁ PÍSNIČKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Smutné

Děkuji, od Tebe je mi uznání také vždy milé :-)

16.04.2013 23:04:30 | Amonasrreagovat

UVĚZNĚNÁ PÍSNIČKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Smutné

Děkuji, to potěší, když se záměr aspoň trochu podaří a najde milou odezvu, ST ten prima pocit ještě násobí :-)

16.04.2013 23:02:58 | Amonasrreagovat

Politika v ženském lůně Publikoval(a): v.hercik | Básně » Politické

Cituji z úvodu nové knihy Václava Bělohradského Mezi světy & mezisvěty (ukázku publikovaly Literární noviny v posledním 15. čísle): „... od angažovanosti šedesátých let v boji proti systému k okukování celebrit přes okna jejich luxusních vil a aut nultých a desátých let nového tisíciletí. Vyústěním toho vývoje je pak hegemonie antipolitického individualismu, který považuji za totalitarismus nového století.“ Výstižně řečeno, až z toho mrazí.

Když jsem to před chvílí četl, nevím proč, ale vybavila se mi tato báseň, kterou jsem tu dnes také zahlédl... ;-)

16.04.2013 19:21:05 | Amonasrreagovat

UVĚZNĚNÁ PÍSNIČKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Smutné

Ta Erbenova grafická úprava se neuložila :-D : http://cs.wikisource.org/wiki/Proston%C3%A1rodn%C3%AD_%C4%8Desk%C3%A9_p%C3%ADsn%C4%9B_a_%C5%99%C3%ADkadla/D%C3%ADv%C4%8D%C3%AD_%C5%BEalost

16.04.2013 13:46:22 | Amonasrreagovat

UVĚZNĚNÁ PÍSNIČKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Smutné

Děkuju :-) Ty zdrobněliny tam jsou intuitivně asi kvůli tomu, že jsem to opravdu cíleně chtěl napsat ve stylu "prostonárodní písničky". A pro další případné komentátory rovnou uvádím, že jsem se nespletl a nechtěl jsem napsat "sprostonárodní" :-D

Přiměl jsi mě ale ke googlování, abych si tu tezi o zdrobnělinách teď oveřil, a vybírám první písničku (taky smutnou), co mi padla pod ruku:

Prostonárodní české písně a říkadla
Karel Jaromír Erben
Dívčí žalost

Ту hvězdičko malá,
kdybys slzy znala
a měla srdíčko,
má zlatá hvězdičko,
jiskry bys plakala!

Plakala bys se mnou,
plakala noc celou,
že pro věno zlaté
nevěsty bohaté
s milým mě rozvedou.

Jen teď koukám, že to Erben uměl hezky pojmout i graficky. Na rozdíl ode mne už byl básníkem moderním, jak vidím. Asi s tím budu muset udělat něco i já... ;-)

Tak mě ještě napadá - třeba se smutek váže na zdrobněliny? A vztek zase na něco jiného, a sprosto... atd. To by mohla být zajímavá úvaha, možná i disertace :-)

16.04.2013 13:42:29 | Amonasrreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí