Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 27204 záznamů. Zobrazuji 3346-3360.

(NE)PODMÍNĚNĚ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ze života

Přesně tak, Jitko, někdy už je pozdě bycha honit, ale na skutečnosti, jaká je, to stejně nic změnit nemůže. Všichni jsme tu jenom proto, že se naši rodiče nějakým zázrakem potkali - kdyby se minuli, byli by tu místo nás úplně jiní lidé a my bychom si tu hlavu ani ničím lámat nemohli... ;-)) Napsala jsi to moc hezky, s takovým svým typicky laskavým a moudrým nadhledem, navíc Tvá schopnost empatie, porozumění textu, je jako vždy mimořádná - díky :-)

30.05.2020 20:16:07 | Amonasrreagovat

MODLOSLUŽEBNICTVÍ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Filozofické

Ano, ty zkušenosti, co jsme ve svém životě získali, jsou k nezaplacení, k těm se ale každý musí teprve prožít, z knih se všechno nevyčte - také ničeho nelituju, v každé době má člověk možnost žít tak, aby mu to něco dalo a aby se přitom mohl podívat do zrcadla, aniž by před sebou musel uhýbat očima. I když životní nástrahy někdy můžou být hodně kruté a člověk může posuzovat spravedlivě jen to, čím sám prošel. Ti před námi měli mnohem krutější zkušenosti, mnozí prošli i dvěma světovými válkami, a to tedy beru jako svou velkou kliku, že jsem se narodil až po té poslední... ;-)

30.05.2020 20:08:29 | Amonasrreagovat

MODLOSLUŽEBNICTVÍ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Filozofické

Ano, mnozí se modlami stávají možná i proti své vůli - to není jejich vina, to je vina těch, kdo z nich ty modly dělají, protože se to dá využít i zneužít k manipulaci s davy. A hlavně vina těch, co se té manipulaci podvolí a nekriticky někoho zbožňují. Nemám nic proti celebritám jako takovým, mnohé jsou mi i sympatické a bývají to kolikrát i obdivuhodné osobnosti. Ale vždycky si k nim snažím zachovat i nějaký kritický odstup a pokud objevím nějaké jejich slabosti, vnímám to dokonce jako plus, že jsou to lidé z masa a kostí, jako já, a ne právě ty neživotné "bezchybné" modly... ;-)) Nemám problém zatleskat ve stoje famóznímu výkonu slavné herečky na divadle a smeknout klobouk před jejím mimořádným výkonem, ale zároveň se usměju nad tím, že se ráda hubičkovala postupně se všemi prezidenty, co jsme v naší kotlině za posledních 60 let měli. Každému, co jeho jest, nekritický obdiv si nezaslouží vůbec nikdo, ani sám papež, byť toho posledního zrovna obdivuju, ale ne nekriticky - taky je to určitě jen člověk ;-)) A ještě k tomu strachu a davu - mívám větší strach uprostřed davu, než mimo něj. Leda by se ten dav hrnul mým směrem a já neměl kam uhnout... ;-))*

30.05.2020 19:58:28 | Amonasrreagovat

(NE)PODMÍNĚNĚ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ze života

Přesně tak ;-)*

30.05.2020 19:34:25 | Amonasrreagovat

MODLOSLUŽEBNICTVÍ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Filozofické

To je mi sympatický přístup a je to i pěkně řečeno ;-) Jj, štěstí se nedá ukrást - to je moc hluboká myšlenka. Dá se jen zkazit, druhým i sobě. Nad štěstím je asi lépe nepřemýšlet a když přijde, tak si ho zkusit vychutnat, dokud je. "Já su tak šťastné!", říkal vyčerpaný Venclovský do kamery, když jako první Čech přeplaval kanál La Manche, a dalo se mu to věřit, vidím ho ještě teď. Já, když se mi něco po hektickém úsilí povede, jsem kolikrát jen vyčerpaný a myslím si, že ten pocit štěstí teprve přijde - většinou se ale nedostaví, přijdou zas další starosti a štěstí mezitím odešlo někam jinam. Ale když vidím šťastný úsměv mého přítele a jiskření v jeho očích, pokud se mi povede mu něčím udělat překvapivou radost, tak to jsem šťastný taky - sdílené štěstí někoho blízkého, to je asi to ze všech nejhezčí, i když trvá třeba jen mžik... ;-)

30.05.2020 19:32:39 | Amonasrreagovat

Odkvétám Publikoval(a): jenommarie | Básně » Láska

;-)*

30.05.2020 19:19:46 | Amonasrreagovat

(NE)PODMÍNĚNĚ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ze života

Ano - jestliže je každý člověk jedinečný originál, a to opravdu je, jak potom mnohonásobně rozmanitější co do originality musí být i všechny ty rodinné a další vazby a propletence. Aspoň tak život není žádná stereotypní nuda a pořád se můžou psát i nové básně a romány a nemusí to být jen opakování stále téhož, jak někteří hořekují s poukazem na to, že všechno už tu bylo a nic nového se nedá vymyslet. Život sám přináší stále něco nového, takže inspirace nikdy vyschnout ani nemůže :-)) Prima sobotní večer i Tobě! :-)*

30.05.2020 19:18:23 | Amonasrreagovat

MODLOSLUŽEBNICTVÍ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Filozofické

Modloslužebnictví odsuzuje i Bible - nejsem nicméně odborník na církevní či náboženskou problematiku. Hus má ale každopádně moje sympatie za to, jak se dokázal vzepřít "zkorumpované" církevní hierarchii a nenechal si nasadit ohlávku i za cenu nejvyšší oběti :-) Tohle ale není mnou myšleno jako protináboženský text - zrovna čtu Nietzscheho a občas narazím na tak inspirativní myšlenky, že mě to motivuje k filozoficky naladěným textům, které tu poslední dobou občas zavěsím /Nietzsche mě za to už naštěstí zprdnout nemůže ;-)) /. V dnešní konzumní společnosti jsou mnohem uctívanějšími modlami ty z úplně jiných prostředí než církevního či náboženského - šoubyznys, politika, sport, kultura, sociální sítě a všelijaké módní celebrity, taky bych za ně označil různá ideologická dogmata, která se tváří jako ta jediná správná a není radno o nich pochybovat, atd. Jde mi tedy zejména o kritické myšlení, což je mé trvale oblíbené téma, protože tomu žádná doba ještě nikdy nepřála - ani ta dnešní ne, byť metody jeho potlačování či marginalizace se s dobou i příslušně mění... :-)

30.05.2020 18:23:48 | Amonasrreagovat

nie bezhlavne Publikoval(a): LV | Aforismus, citát, říkanka » Ze života

Vykládej to ale mocichtivým... ;-)

30.05.2020 17:54:56 | Amonasrreagovat

Odkvétám Publikoval(a): jenommarie | Básně » Láska

Láska tepe v sinusoidách - stejně jako pocity, když se je snažíme v tom kterém jejím stadiu zachytit :-)

30.05.2020 17:48:18 | Amonasrreagovat

(NE)PODMÍNĚNĚ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ze života

Vidím to podobně, Honzo - rozumíme si :-)

30.05.2020 17:23:18 | Amonasrreagovat

(NE)PODMÍNĚNĚ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ze života

Děkuji za souznění, milá Donne :-) Taky jsem při psaní myslel na to, že rozdílnost povah a zájmů nemusí být u partnerů vždycky na škodu, že se můžou i vhodně doplňovat. To by ale nesměl asi být jeden z nich vyložený despota, jako byl můj otec, který byl navíc bohužel i alkoholik... Ale to nepíšu proto, abych ho očerňoval, i přes to zmíněné odcizení jsme se měli rádi, i když to bylo občas dost složité, protože jeho despotismus na mě, na rozdíl od mámy, neplatil ani v dětství, natož později. On byl v jádru hodný člověk, jen měl své démony, kteří ho činili občas nešťastným a alkoholem se to řešit prostě nedá, ten to jen umocňuje... Snad už to tam nahoře teď ví taky a usmívá se na mě stejně laskavě, jako já na něj :-)

30.05.2020 17:19:48 | Amonasrreagovat

(NE)PODMÍNĚNĚ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ze života

Díky maryshko za vzácnou návštěvu a mám radost, že ten text takto vnímáš :-)

30.05.2020 17:07:39 | Amonasrreagovat

(NE)PODMÍNĚNĚ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ze života

Díky, milá Marie, za tak podnětné zamyšlení. Vždycky mám radost, když to vzbudí u čtenáře i jeho osobní reflexi, kvůli tomu vlastně i podobné věci píšu, ne primárně proto, abych se vyzpovídal. Před geny do značné míry opravdu neutečeme, ale svou identitu si nakonec člověk dotváří hlavně sám, ani prostředí nemá podle mne takovou moc, abychom ji nedokázali tak či onak překonat. Například se sestrou jsme vyrůstali v úplné rodině a rodiče máme i bez případných testů DNA nepochybně stejné, protože si nás jako děti v jistém období pletli i příbuzní, jak jsme si byli podobní, ale přitom jsme každý úplně jiná osobnost - kromě té vnější podoby, která se nedá ani dnes zapřít, jsme prakticky po všech stránkách (povahou, zájmy, způsobem uvažování atd. atd.) diametrálně rozdílní. Přesto i u ní bych ale asi dokázal vystopovat, co zdědila po tátovi a co po mámě, vždycky tam zkrátka něco je... A pokud jde o ty hodně soudržné rodiny, skoro až rodinné klany, tak těm tak úplně nezávidím. Už od útlého mládí jsem došel k přesvědčení, že příbuzné si člověk nevybírá, zatímco já se raději stýkám s lidmi, kteří jsou mi tak či onak blízcí a můžu si je svobodně vybírat - pokrevní vazba u mě nehraje příliš velkou roli. Ale vím, že se tím od většiny lidí asi trošku odlišuju ;-))

30.05.2020 17:05:13 | Amonasrreagovat

(NE)PODMÍNĚNĚ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ze života

Jj, takový upřímný pohled do zrcadla nemůže občas škodit - alespoň tak člověk může někdy včas zkorigovat něco, co mu sudičky vložily bez jeho přičinění do kolébky ;-) Díky za empatickou reflexi, Honzo :-)

30.05.2020 16:43:14 | Amonasrreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí