Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 27204 záznamů. Zobrazuji 8056-8070.

MÍ STRÁŽNÍ ANDĚLÉ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Láska

U mě jistě hraje roli i poměrně pokročilý věk - člověk už vnímá spoustu věcí (nejen emocionálních) z většího nadhledu a smířlivěji, a to nejspíš i zpětně... ;-)

23.02.2018 15:35:52 | Amonasrreagovat

MEDIÁLNÍ DIKTATURA Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Ostatní

Co bych Ti ale třeba doporučil a mohlo by se Ti to snad i líbit, jsou Fleet Sheety Erika Besta, dá se na nich procvičit hezky i angličtina (i když vycházejí také česky), a přinášejí stručnou a vtipnou formou velice zajímavé postřehy (hodně i zákulisní), které umožňují pochopit mnohé z toho, co běžně zůstává skryto pod povrchem a do médií se ani nedostane. A nejsou myslím nijak levicové, takže by Tě nemusely ani dráždit. Vysílání ČT považuju z velké části také za tendenční, mnohem objektivnější je podle mne Český rozhlas. Takže výsledek průzkumu interpretuju ne tak, že lidé čím dál víc věří bludům, ale naopak, čím dál víc nejrůznějším tendenčně zabarveným informacím nevěří, a proto také tradiční média jsou na tom dnes tak katastrofálně, pokud jde o výsledky průzkumu, i když jim stále ještě věří o něco víc lidí, než těm alternativním, což je myslím v pořádku. Jak vidíš, čísla jsou čísla, ale jejich interpretace se může výrazně lišit – což je ale také přirozené.

A poslední – nesouhlasím s tím, že je naše společnost rozdělená. Když kandidují dva kandidáti na prezidenta, rozhodně se mi líbí víc výsledek 52:48 než 99,8:0,2, jako tomu bývalo za totality při volbách. Navíc ve skutečnosti šlo o výsledek 34:33:33, a mezi oba kandidáty se navíc rozprostřely další hlasy jako pro tzv. menší zlo – takže jaképak rozdělení. Já jsem sice u voleb byl, ale nepatřím mezi fanoušky ani jedné z finálových stran, přiznám se i k tomu, že v parlamentních volbách jsem volil Piráty a jsem s nimi zatím spokojen. Až mě někdy zklamou, zvolím si zase nějakou netradiční stranu, která mi bude sympatická tím, že není zkorumpovaná a zkompromitovaná a umí se rozhodovat věcně bez falešných ideologických šablon a snahy manipulovat, jak mě o tom až dosud Piráti přesvědčují. Tvrzení o jakémsi fatálním rozdělení společnosti považuji jen za úspěšně rozšiřovanou novinářskou mantru, která jim samozřejmě pomáhá vyvolávat ve společnosti zdánlivou atmosféru nenávisti a nejrůznější z toho plynoucí (většinou naprosto marginální) zbytečné konflikty, které jsou pro média bohužel živnou půdou. Mlčící většina ale podle mne s tím nemá nic společného a společnost je jen patřičně demokraticky pluralitní, což je podle mne v naprostém pořádku – ostatně volby do parlamentu tu ohromnou pluralitu názorů jen potvrdily, opět k mé spokojenosti. Tolik ještě tedy z mé strany. A i Tvé názory samozřejmě beru vážně a jsou pro mne zajímavé – v mnohém bychom se nejspíš v přímé diskuzi i shodli, ale tady se to tak zkrátka nemůže vyjevit, ten formát je tu prostě takový, jaký je, což není ani moje ani Tvoje vina, ani vina Literu – je to zkrátka literární, nikoliv politický server.

23.02.2018 15:24:30 | Amonasrreagovat

MEDIÁLNÍ DIKTATURA Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Ostatní

Luky, myslím si, že tahle debata už mnohonásobně přesáhla formát Literu a patřila by někam úplně jinam. Na jednu stranu mě může samozřejmě těšit, že díky jednovětému aforismu se rozvinula tak neuvěřitelně široká diskuze, a pokud bychom spolu seděli někde u kafe nebo vínka, strávil bych při ní bez problému klidně i celý večer. Tady je to ale v tomto rozsahu jednak mimo moje časové možnosti a taky se mi zdá, že si víceméně každý tak trochu stále jen vedeme svou a jsou to v podstatě spíš dva monology než skutečná dvoustranná diskuze. Já nemám ambici nad Tebou vyhrát a ani Ty mě nemůžeš porazit – mám raději výměnu názorů, z níž si každý něco odnese, snad jen kromě pocitu, že toho druhého třeba převálcoval. To ani k ničemu není a ani v přímých debatách nemám snahu udělat ze svého spolubesedníka pitomce, i když bych často mohl, kdybych chtěl – nevidím v tom ale žádný smysl a polechtat si tím své libido už dávno nemusím.

Proč to píšu. Je nám asi oběma vcelku jasné, že máme každý trochu jiné hodnotové založení, jiný hodnotový žebříček, jiné životní zkušenosti, možná jsme každý vyšli z jiného rodinného či sociálního prostředí a jsme v neposlední řadě i jinak osobnostně založení. A hlavně jsme oba dostatečně erudovaní a inteligentní na to, abychom měli tyto věci v sobě už vcelku zřetelně vyprofilované a poměrně jasné. Ty nezměníš můj pohled na svět a já zase nezměním ten Tvůj. A není to ani potřeba. To, že společnost je různě sociálně, názorově, politicky, ideově, intelektuálně a já nevím jak ještě rozvrstvená, je naprosto přirozené a pokud si každý může svobodně své názory hlásat, je všechno v nejlepším pořádku – v demokratické soutěži se to pak projeví třeba ve výsledku voleb apod. a upřímně řečeno, ty stejně nerozhodují lidé s jistým všeobecným rozhledem a inteligencí, jako máme my dva, ale v podstatě ti, kteří se nechají více či méně zmanipulovat těmi, kteří tu manipulaci umí lépe než ti druzí nebo se ještě nestačili tolik zkompromitovat, jako to třeba u nás už dokonale svedly tradiční strany (a předvádí to i jinde, je to globálnější problém). A dobře jim tak, zaslouží si to.

Přeci jen ale ještě dvě poznámky. Už jsem si v Tvém komentáři přečetl, o čem ten průzkum byl, a zjistil jsem, že jsi původně neuvedl výsledky průzkumu, ale svou vlastní interpretaci těchto výsledků. Podle Tebe jsou a priori alternativní média bludařská a tradiční nejspíš šíří pravdivé informace. Jelikož jsem dlouhá léta odebíral jak HN, tak i Právo, dobře vím, že v obou těchto novinách vždy vycházelo poměrně dost tendenčních článků a komentářů sloužících zájmům jejich cílových skupin nebo majitelů. Obě noviny mě časem dokázaly tak otrávit, že jsem je přestal číst úplně a vystačím si v podstatě s internetem. Odebírám už jen měsíčník Literární noviny, které Ty vcelku pochopitelně neuznáváš, ale pro mě jsou zdrojem zajímavých pohledů na okolní realitu apod., i když se také zdaleka se vším neztotožňuju. (pokr.)

23.02.2018 15:21:04 | Amonasrreagovat

MEDIÁLNÍ DIKTATURA Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Ostatní

Anděli, já se na ten Matrix snad budu muset opravdu někdy podívat, už mi to doporučovala A42 ;-)) Tak až zase někdy půjde v televizi, nahraju si ho a zkouknu... Jinak si rozumíme, akorát až takový skeptik ohledně mladé generace asi nejsem - ale faktem je, že žijeme v hyperkonzumní době, kdy vše je čím dál víc manipulováno všelijakými nadnárodními korporacemi, kterým v podstatě vyhovuje, aby se lidi o politiku a všeobecné souvislosti moc nezajímali a každý si hleděl hlavně svého a zvyšoval neustále svůj konzumní apetit. Odmítám ale uvěřit tomu, že by to většině lidí takto opravdu stačilo a rezignovali by na nějaký vlastní osobnostní rozvoj a všeobecný rozhled, který k tomu patří. Připadá mi to lidsky poněkud nedůstojné, nechávat sebou jen tupě manipulovat výměnou za plný žaludek a život v jakéms takéms dostatku. Ale to už by byla nekonečná diskuze, zkoušet predikovat, kam vlastně může směřovat další vývoj. Osobně se mi zdá, že ta dnes teprve nastupující generace mladých, která není už jakkoliv zatížená minulostí, případně rozčarovaná a frustrovaná z nenaplněných nadějí, se umí dívat na svět kolem sebe už i zdravě kriticky, t.j. s určitým nadhledem a nepředpojatě, a bude se snažit o trochu harmoničtější, spravedlivější a méně pokrytecký svět, než jak funguje dnes... Ale já jsem nenapravitelný optimista a je mi v této poloze i docela dobře, tak si ji schválně pěstuju. Vzhledem k tomu, že opravdu výrazně spravedlivějšího a lepšího světa se už asi ani dožít nemůžu, tak vlastně ani žádné zklamání snad tolik neriskuju... ;-)

21.02.2018 23:18:53 | Amonasrreagovat

ŠELMA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Ano, v Tvém případě to zní, Ivano, nejen náramně poeticky, ale i víc než uvěřitelně ;-)

21.02.2018 18:11:48 | Amonasrreagovat

MEDIÁLNÍ DIKTATURA Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Ostatní

Není mi úplně jasné, jakých 25% lidí věří jakým bludům a jak a kým vůbec byl zadaný onen výzkum STEM. To ale není pro mne podstatné. Dokonce se mi to číslo zdá poměrně podhodnocené, pokud bych měl vzít v úvahu, že žijeme v podstatě v období stupňující se dezinformační války, která se vede z nejrůznějších stran a samozřejmě nejvíc ze strany velmocí, které se tím snaží prosazovat své vlastní zájmy. Pokud ovšem věříš tomu, že dezinformace se vyrábějí jen na východě, pak je zbytečné, abychom spolu vedli až do takové míry nejapnou diskuzi. Já nesleduju cíleně žádné dezinformační servery, čtu si jen různé zprávy, komentáře, poslouchám různé diskuze odborníků a snažím se orientovat v těchto věcech a často protichůdných stanoviscích vlastním rozumem. Nepřipadá mi to dokonce až tak složité vytušit, jaké a čí zájmy se pod čím skrývají. Pro osvěžení paměti Ti ale připomenu třeba důvody války v Iráku, které byly vyfabrikovány z podvržených informací a které dnes pod tlakem faktů přiznávají dokonce i lidé jako Tony Blair, kteří tuto z dnešního pohledu přímo katastrofální invazi aktivně podporovali. Které zpravodajské služby se ale na tom podílely, jestli CIA, NSA nebo FBI či všechny dohromady včetně třeba některých britských, to Ti říct nedokážu, ale třeba se Ti podaří si to někde vygúglovat. Následky, včetně imigrantské vlny, si poneseme bohužel ještě hodně dlouho. Stejně tak by bylo podle mne víc než naivní si myslet, že podobné velmocenské dezinformační kampaně se nevedou třeba kolem války v Sýrii, kolem situace na Ukrajině apod. Ale pokud chce někdo věřit tomu, že západ je pouhou nevinnou pasivní obětí dezinformačních kampaní z východu, mohu zvolat tak akorát „svatá prostoto!“ - na víc už se v takovém případě nezmůžu.

21.02.2018 18:02:01 | Amonasrreagovat

MÍ STRÁŽNÍ ANDĚLÉ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Láska

Krásně řečeno :-)

21.02.2018 12:26:37 | Amonasrreagovat

MEDIÁLNÍ DIKTATURA Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Ostatní

Ano, bulvár už snad ani není novinařina - i když jsou to vlastně dnes nejsilnější a nejsledovanější média... A jde navíc doslova přes mrtvoly...

21.02.2018 12:24:36 | Amonasrreagovat

MEDIÁLNÍ DIKTATURA Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Ostatní

Nejsem mediální analytik - zobecňuju jen své vnímání skutečnosti, je to můj osobní názor. Každý si může udělat obrázek sám, pokud dlouhodobě sleduje různé kauzy, naposled třeba ohledně Janka Kroupy v Českém rozhlase. Už jen způsob obsazování rad je politický, takže tyto rady z podstaty věci ani nemohou být nezpolitizované...

21.02.2018 12:20:35 | Amonasrreagovat

MEDIÁLNÍ DIKTATURA Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Ostatní

OK - tak tomu říkejme třeba kontrapropaganda. Bude rozkrývat dezinformace účelově jen z východu nebo vyváženě i ze západu? Tak jako tak, dávat kulaté razítko na pravdu mi přijde opravdu směšné a hloupé. Možná se tedy nechme překvapit, jaké výstupy nám tento úřad za peníze daňových poplatníků poskytne a jak budou opravdu důvěryhodné a validní. Osobně jsem k něčemu takovému víc než skeptický, ale neberu Ti ani Tvůj optimismus - čas ukáže... ;-)

21.02.2018 12:13:30 | Amonasrreagovat

MEDIÁLNÍ DIKTATURA Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Ostatní

Nejen směšné, ale i hloupé - žádná státní cenzura myslím nikdy demokracii neprospěla a je lehce zneužitelná těmi, kdo jsou právě u moci, ať ji nazýváme jakkoliv... ;-)

21.02.2018 11:44:58 | Amonasrreagovat

MEDIÁLNÍ DIKTATURA Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Ostatní

Anděli, dějiny píší vždycky vítězové a průběžně se podle toho také neustále mění - před sto lety byl mravním vzorem při vzniku republiky Jan Hus, dnes chceme obnovovat symboly národní poroby, jako třeba Mariánský sloup na Staroměstském náměstí, a mnohým se stýská po habsburské monarchii - katolická církev je ve svém historickém revanší momentálně docela na koni, Masaryk by se asi divil... Ale všeho do času - budoucí generace si to budou řešit po svém, tak jsko si to po svém řešíme my. Dějinné kyvadlo bude v pohybu neustále a nikdy se nezastaví, jinak to ani být nemůže.

Ale zpět k médiím - byl jsem přítomen řadě událostí, o kterých referovala následně média, a nikdy (opravdu doslova nikdy) to nebylo v souladu s tím, co jsem viděl na vlastní oči a slyšel na vlastní uši. Novinářská profese je v současné době asi jednou z nejprodejnějších vůbec a kvalita novinářů obecně soustavně klesá. Často je to opravdu jen nedbalost a neprofesionalita z jejich strany, v řadě případů jde ale o úmyslně tendenční zpravodajství přizpůsobené tomu obrazu, který je manipulativně předem zadán, a nejde jen o politiku, ale i o byznys apod. Nezávislá masmédia už prakticky neexistují - noviny jsou v podstatě kompletně hlásnou troubou několika vzájemně si konkurujících oligarchů a rovněž veřejnoprávní média slouží různým lobistickým skupinám a musí se příslušně ohýbat před zpolitizovanými radami České televize a Českého rozhlasu. Jsou naštěstí ještě i vysoce profesionální a nezávislí novináři, osobně si nejvíc vážím třeba Zity Senkové v Českém rozhlase Dvojka nebo Ivana Hoffmana z Deníku, a určitě se najdou i další - jenom doufám, že jim časem také někdo kvůli jejich důsledné nestrannosti a příkladné profesionalitě nezatrhne tipec... ;-)

21.02.2018 11:35:01 | Amonasrreagovat

MEDIÁLNÍ DIKTATURA Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Ostatní

Díky za poklonu, která je sama o sobě pěkným aforismem... ;-) Snad by se i Marx zasmál s námi oběma :-)

21.02.2018 11:05:05 | Amonasrreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí