Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 1989 záznamů. Zobrazuji 226-240.

Říkají mi Android Publikoval(a): Helen Zaurak | Úvahy » Ostatní

Milý Josefe, to je úžasně otevřený a krásný komentář, který jsi tu zanechal, moc Ti za něj děkuji. Tvůj pohled je mi blízký, pouze s tím rozdílem, že bych nedokázala upřít status života žádné bytosti, která přemýšlí a je schopna vnímání, byť by byla zkonstruovaná v laboratoři.

Říká se, a nemám proti této myšlence argument, že evoluce nemá cíl. Svět tedy postupuje tápavě a díky náhodám. Přesto, jakousi strategii, postup přírodním výběrem lze vysledovat, jsou to: dokázat přežít v daném prostředí, uchovat sebe či svůj druh co nejdéle. V podstatě principy vesmíru se odráží i v nás - přeměna okolní hmoty na energii, a vše směřovat k účelu stability a sebe zachování. Lze rovněž vysledovat tendence ke složitosti, a vědomí rozhodně je projevem složitosti, alespoň si to myslím.

Představuji si, že zrozením vědomí se vesmír jakoby zvnitřňuje, ale zda je inteligentním, nevím... Potenciálně může být vědomí přítomno všude ve vesmíru. Nejedná se o nějakou skrytou podstatu, nýbrž právě o určení průběhu "hmoty" a "vědomí" v závislosti na prostoru a čase - tady se naše náhledy navzájem očividně liší... dovol mi však pokračovat. Na této úrovni přemýšlení, nevystupuje "vědomí" jako nějaká zvláštní a o sobě jsoucí věc, nýbrž jako specifický projev složitosti. My lidé, a všechen život, jsme vtělená evoluce, nová bytost, přesto strukturálně vpletená do jakési osnovy, v níž se organicky spojil čas a prostor. A protože jsem si jista, že lidstvo planetu Zemi nebude na věky obývat, svým způsobem bych byla ráda, kdyby se nám podařilo stvořit bytost, jež vědění lidstva uchová a ponese dál... byť jsme jen nepatrní červíčci, jak výše zmiňuje Lesan.

Děkuji, Josefe, mnohokrát za Tvé podněty a laskavé vstupy. Pokud jde o věk, můj zenit je již dávnou za mnou... a máš pravdu, zkoumání světa je úžasné dobrodružství! :-)
Hel.

19.01.2020 16:35:39 | Helen Zaurakreagovat

Říkají mi Android Publikoval(a): Helen Zaurak | Úvahy » Ostatní

Děkuji Ti, Lesane, za Tvůj komentář. Ano, souhlasím, jsme jen malí červíčci. Připomněl jsi mi tím známé: Prach jsi a v prach se navrátíš...

Mnohokrát děkuji :-)

19.01.2020 16:05:36 | Helen Zaurakreagovat

Říkají mi Android Publikoval(a): Helen Zaurak | Úvahy » Ostatní

Nicméně, Josefe, poznatky a teorie současné astrofyziky a kosmologie neukazují žádnou reálnou perspektivu věčné existence a rozvoje lidské civilizace! A člověk je natolik těsně svázán se svým tělem, že by případnou jinou budoucnost zřejmě odmítl...

Můj partner říká, že naše "inteligence" je stejně umělá, jako tzv. AI, hlavní rozdíly vidí zatím pouze v hardwaru a způsobu programování. Popravdě, souhlasím s tímto jeho názorem...

Chtěla jsem co nejlépe vyjádřit své pocity, resp. mně blízké názory, a tak hodně informací, které mám v komentáři, jsem vyčetla především u Vojtěcha Ullmanna, českého fyzika, nejsem tak chytrá, abych vše sama vymyslela...

Děkuji mnohokrát, Josefe, vím, že se opakuji, ale velice si Tvých vstupů vážím, děkuji! Dobrý večer :-)

12.01.2020 19:41:08 | Helen Zaurakreagovat

Říkají mi Android Publikoval(a): Helen Zaurak | Úvahy » Ostatní

Milý Josefe, nesmírně si vážím Tvých komentářů a především času, který věnuješ textům, jež jsem si dovolila tu vkládat, srdečně Ti za vše děkuji. Je mi i velice blízká Tvá obhajoba lidství.

Předně, jaká je hranice mezi živým a neživým? Objektivní a univerzální definice života, která by zahrnovala všechny různorodé formy života (včetně již vymizelých či dosud neobjevených), není nikterak snadná. Zjednodušeně by se dalo říct: Život je samoudržujícím se a reprodukujícím se chemickým systémem, v němž fungují mechanismy zpětné vazby, který se sám uspořádává (navzdory všeobecné tendenci v přírodě směřovat k větší neuspořádanosti - růstu entropie) a je schopen evoluce. (Jak "neživě" taková definice zní...)

Předpokládám, že dnes téměř každý nebo většina z nás máme v povědomí, že člověka i jiné živé tvory můžeme s trochou nadsázky označit jako "vesmírné bytosti" - vybudované ze stejných základních kamenů (z kvarků a elektronů) jako všechna ostatní tělesa a objekty ve vesmíru. Všechny biogenní prvky (kromě vodíku, který má primordiální původ) byly vytvořeny před více než 7 miliardami let v obří hvězdě předchozí generace, z níž dnes zbyla neutronová hvězda nebo černá díra. Naše Slunce, planety včetně Země i my jsme vytvořeni z "popela" této dávné hvězdy, která vybuchla jako supernova a zanechala po sobě plyno-prachovou mlhovinu, obohacenou o těžší prvky, které ve svém nitru termonukleárně "uvařila". Země nám "propůjčuje" stavební materiál našich organismů a Zemi je pak opět vracíme.

A co nás pohání? Je to "kosmická energie": termonukleární reakce v nitru Slunce uvolňují klidovou energii protonů jakožto vazbovou energii v poli silných interakcí. Sluncem vyzářenou světelnou energii zelené rostliny na Zemi mění na molekuly organických látek, které využívají živočichové a člověk. Je to celé ovšem jen pranepatrná porce energie, kterou Vesmír poskytuje našemu organismu k životu.

Naše biologické tělo je velmi nedokonalou, neefektivní a zranitelnou "schránkou" našeho duševního života a inteligence. A je též zásadní překážkou rozšiřování mimo Zemi, do vesmíru. Radikální změny našeho životního prostředí, na jehož "skleníkové" podmínky jsme zoufale fixováni, by znamenaly konec inteligentního tvora homo sapiens a nevratnou ztrátu všeho poznání, kterého dosáhl...

12.01.2020 19:40:25 | Helen Zaurakreagovat

Říkají mi Android Publikoval(a): Helen Zaurak | Úvahy » Ostatní

Milá Andělko, děkuji za přečtení a Tvůj vnímavý komentář, velice si toho považuji. Děkuji :-)

12.01.2020 18:23:36 | Helen Zaurakreagovat

"Slovobrána" Publikoval(a): jitoush | Experiment » Ostatní

Usmívám se, Jituško, pěkně hravé, a nejvíc se mi líbí: "vzdech v zdech, za kameny utichá dech," a také tu o Listopadu, ty dvě si krásně představuji :-))
Děkuji.

12.01.2020 15:31:41 | Helen Zaurakreagovat

Nadoblačný svět Publikoval(a): Umouněnka | Básně » Láska

Obzor zoraný křídly ptáků... víš již, kdy a co zasadíš? :-)

Hezká báseň, Vivianko...

12.01.2020 15:22:18 | Helen Zaurakreagovat

zařezaní... Publikoval(a): enigman | Poezie v próze » Ze života

Zasáhla, Enigmane...

12.01.2020 15:10:11 | Helen Zaurakreagovat

Letmě hladím Publikoval(a): jenommarie | Básně » Láska

Maruško, křehké dílko jsi předložila, ano, je hladivé, neagresivní, přesto v emoci rozporuplné, jako je někdy život sám... ráda jsem četla. Děkuji :-)

12.01.2020 15:05:47 | Helen Zaurakreagovat

Vesmírní ptáci Publikoval(a): Helen Zaurak | Úvahy » Sci-fi

Milá Jituško,

rozumím, vím, co chceš napsat - říct, a popravdě, Tvé smýšlení je mi emočně blízké. Za nejdůležitější v Tvém komentáři spatřuji otázku, jaký to má smysl?

Zkusím se vyjádřit ještě znovu v dalším samostatném textu, k této tématice naposledy, bere hodně času, který je snad lépe věnovat jiným činnostem.

Moc Ti děkuji, Jituško, za přečtení, za Tvůj čas, za další námět k přemýšlení, vážím si Tvého vstupu a jsem moc ráda! Děkuji :-)

12.01.2020 14:36:16 | Helen Zaurakreagovat

Vesmírní ptáci Publikoval(a): Helen Zaurak | Úvahy » Sci-fi

Děkuji Xoxoxo, Krahujcovi, Rainbow a Amonasrovi za zastavení a komentáře, opravdu moc děkuji, vážím si toho. Snad dodatek z mé strany. Bezpochyby se jedná o téma, které mi nepřísluší nijak komentovat, nejsem programátorem ani tvůrcem žádného softwaru. Je však jisté, pokrok nikdo nezastavíme, a jak mám i citaci v textu od Slav Milo, plně se ztotožňuji s tím, že, a teď mám na mysli obecně, každá technologie svým způsobem zrcadlí osobnost jejího lidského tvůrce. A je jen na nás, jak ji budeme využívat. Považuji za velký přínos, že např. výpočetní síly počítačů pomáhají překonávat bariéry lidského rozvoje a přispívají k tomu, že každý jednotlivec na planetě může díky technologiím dokázat více - to snad není ani třeba více rozebírat, je to díky rychlému přístupu k informacím. Mně osobně se nejvíce líbí využití AI ve vědeckém bádání a tím šíření vlastní lidské inteligence, nebo využití v lékařství, konkrétně v chirurgii. Nakonec i to, že si tu mohu číst vaše názory, je výsledkem dnešních technologií, no není to úžasné? Pokud jde o zneužívání či nebezpečí ze strany umělých produktů, které člověk za svoji historii vynalezl a stále vynalézá, resp. bavíme se o AI, potom existuje globální iniciativa IEEE řešící etiku autonomních a inteligentních systémů, která formuje budoucnost bezpečné umělé inteligence. Vidím to tak, že je jen na nás, na lidech, jaký svět si utvoříme a v něm budeme žít.
Mnohokrát děkuji, příjemné odpoledne :-)

05.01.2020 16:17:46 | Helen Zaurakreagovat

Ta jemně Publikoval(a): jitoush | Miniatura, hříčka » Ze života

Krásně hravá a přitom tajemná, křehká, tuze se mi líbí, Jituško :-)

01.01.2020 17:02:19 | Helen Zaurakreagovat

Jaké básně dokáže skládat umělá inteligence? Publikoval(a): Helen Zaurak | Experiment » Kultura

Vážení a milí, Maruško (Jenommarie), Dangere, Frráčku, Slav Milo, Josefe (Amonasr), Jorte, všem Vám srdečně děkuji za Vaše vstupy pod tímto textem, moc si toho vážím.

Zaujala mě diskuze mezi Amonasrem a Slav Milo, za kterou obzvláště oběma děkuji. Pokusím se na téma vložit ještě jeden samostatný text, kde bych snad vystihla i můj náhled na zmiňovanou problematiku, tedy snad jakousi obavu o postupném odlidšťování civilizace na úkor AI (termín AI používám pro lepší srozumitelnost v komunikaci, neboť pokud je mi známo, pojem inteligence sám o sobě není dosud biology ani filosofy ani nikým jiným dokonale vyřešen).

Tedy mnohokrát děkuji, jsem velmi ráda každému z Vás, kdo jste přispěl k tématu. Děkuji :-)

01.01.2020 16:57:38 | Helen Zaurakreagovat

Jen tak... voňavé Vánoce! Publikoval(a): Helen Zaurak | Ostatní » Bůh, víra

Děkuji, Dane :-)

01.01.2020 16:42:09 | Helen Zaurakreagovat

Jaké básně dokáže skládat umělá inteligence? Publikoval(a): Helen Zaurak | Experiment » Kultura

Maruško, to je krásný komentář, který jsi tu zanechala... sdílím s Tebou, co zmiňuješ, a mnohokrát Ti děkuji za zanechaná slova :-)

28.12.2019 17:55:19 | Helen Zaurakreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí