Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 130 záznamů. Zobrazuji 1-15.

v nevyřčeném Publikoval(a): zdenka | Básně » Bůh, víra

krása
děkuji
;)

10.03.2016 09:49:30 | RešHeNúnHereagovat

Hlas noci Publikoval(a): Anura | Básně » Ostatní

Povedenost. :)

22.07.2013 19:00:46 | RešHeNúnHereagovat

Pravda !? Publikoval(a): RešHeNúnHe | Úvahy » Filozofické

2/2
Mnohdy, na místech kde jest používán > p o j e m < kabbala, jde přeci jen o onu vědu takzvanou > h e r m e t i s m u s < , která se dělí ve dví:
1.) theologie - filosofická část tézí z dogmatismu.
2.) theurgie - metafyzická část praxí k rituálu.

Existují mnohé výtečné knihy hermetismu, kteréž jsou již sepsány. Nemnohé z nich jsou však ve své výslednosti "ta" > d í l a < , kteréž jsou ve finále světu zvěstující obě stránky hermetické nauky, a ve vlastním obsahu jsou kombinujícími > u v ě d o m ě l o s t < theologie i > v ě d ě n í < theurgie. Mezi kvalitnější zasvěcence kabbaly a mistry hermetických věd patří například:
- František Bardon (npř. Brána k opravdovému zasvěcení, Praxe magické evokace, Klíč k opravdové kabale)
- Éliphas Lévi (npř. Kniha zasvěcení, Klíčky Šalamounovy, Tajemství kabaly, Věda duchů, Dogma a rituál vysoké magie)
- Gerard Encause Papus (npř. Základy praktické magie, Tajná věda I. a II., Kabala)
- Wiliam G. Gray (Žebřík světel)
- Otakar Griese (npř. Mumiální hermetická léčba, Magické zrcadlo a kterak s ním pracovat, Morálka kabaly, Talmudu a rituální vražda)
- Hermes Trismegistos (npř. Kurs praktické magie, Smaragdová deska)
- Paracelsus (npř. Azoth - O Stromu neboli linii Života, Elementární bytosti, Poklad Alchymistů)

Především nelze nikterak opomíjet to nejdůležitější pro samotnou kabbalu, z čehož jest těženo povědomostí samotnému hermetismu, jakožto vědě o kabbale, která není samotnou kabbalou. Sem patří například tyto posvátnosti:
- Heprejské Písmo (samotné hieroglyfy)
- Sefer Jecira (Kniha Stvoření)
- Zóhar (Kniha Záře)
- Talmud
- Kabbalah Renovata (Kabbalistický Strom Života)
- 32 cest Moudrosti
- 50 bran Inteligence
- Shem-Ham-Phoras (72 jmen Božích)

Vyčet je opravdu jen zlomek ze všech pokladů dějinného bádání těch, jenž se odvážili. Ovšem jest ještě menším zlomkem těch skvostů, kteréž se "opravdově" dotýkají samotné > k a b b a l y < v její ryzí podstatě. Častěji už asi člověk narazí na nějaké to opravdové dílo alchimistické, kterých jest do dnešní doby mnoho poztráceno. Nejčastěji však lze narazit na hermetismus a ještě častěji na okultní filosofii, mysticismus či čarodějnictví.

Co míníš onou > h e r m e n e u t i k o u < si raději ani nechci domýšlet, i když přiznávám, že název se může mnohdy nechat slyšet vkusně lahodícím...

Hermelín bych si dal, což mi připomíná, že bych v následujícím týdnu mohl najít den, kdy bych mohl u stolu při obědě s hermelínem posedět a rozjímat o eucharistii. :)

13.07.2013 15:30:17 | RešHeNúnHereagovat

Pravda !? Publikoval(a): RešHeNúnHe | Úvahy » Filozofické

1/2
Příteli :)

Bobky jsou vždy fajn, čímž nemám na mysli toho, že jsou fajn jen na plácání figurek, pakliže nám dojde formelína. Účely bobků dozajista závisí i na konzistenci samotného materiálu. Není tak? :D

Psát slovem o kabbale je mnohdy ošemetnost sama.

Maddona a kabbala? Tak to mi doposud nějak samovolně uniká na zřeteli i pozornosti. Kdo ví co druzí ví? Svou vlastní > d u ch o v n o s t < máme přeci každý stejně tak, jako máme své vlastní kroky skrze přítomnost prožívaného života. Dá se to chápat tak, že individualitě bytostností se meze nekladou, což už ovšem není stejně platným tvrzením, pakliže budeme chtít nazírat > i n d i v i d u a l i s m u s < jakožto takový. Přiznávám, že některými texty i některými melodiemi, se Maddona (ve své prozpěvavé hudebnosti) opírá o zásadnosti a podstaty samotného života. To však ale ještě nijak nenasvědčuje tomu, že by byla znalá tajemstvím kabbaly, přičemž to samozřejmě ani nikterak nenasvědčuje pravému opaku, čili její vlastní hermetické neznalosti. Nepopopřu, že Maddona má jeden z nejlukrativnějších postojů ve světě, kde by s > k l í č e m < k opravdové kabbale "směla-mohla-mocti" změnit svět o vlastní působnosti. Myšlenky se v mém duchu chvějí k této idei: "Nechť je Maddona Maddonou, neboť jest to dobrým!"

Ono > p ů s o b e n í < není dnes (ještě) zapotřebí. A to i v situaci, kdy se současnost světového dění jeví být zdát ve své přítomnosti divoká a neklidná. Pakliže se vývoj odehrává na sklonku jednoho odeznívajícího věku a zároveň se odehrává za vznesu jednoho rozeznívajícího věku, co že to mám snad ve své víře a v nitru svého člověka chtít svým sobě vlastním životem? Co že to mám od života očekávat? Zdá se, že ještě nenastal "pravý čas těch dnů", aby se > t a j e m s t v í < stalo naprostou zjevností, a ačkoliv lze ve vnějším světě mnohdy nazírat oné "víry v život", proč jest při samotném žití života zapomínáno na život samotný. Pročpak mnohá ta životní situace s vírou jen spíše připomíná neúprosný souboj o vlastní přežití každičkého pouhého dne?

13.07.2013 15:29:06 | RešHeNúnHereagovat

zivot Publikoval(a): RešHeNúnHe | Úvahy » Filozofické

Dozajista dokážu porozumět jisté zklamanosti i jistému rozhořčení. Mnohdy jsem byl býval psal zde v nemístné uspěchanosti, jenž se nehodí ani k daným tématům a ani k tomuto webu. Snad bych se byl i slovem omluvil, avšak na omluvnosti jsou nejskvostnější skutky samotné.

Na Liter se prozatimně obracím spíše jako ku svému zápisníku, do nějž si zapisuji jistých podnětů k nadcházejícímu zpracovávání. Ponejvíce pro mne nyní platí, že doposud ještě dozajista nenastala má přítomnost v mém zpřítomnění, kdy bych se byl k vlastním námětům navracel. Tak bych je byl teprve nějak prvotně zpracovával k onomu prvotně-prvnímu plnohodnotnějšímu podání dál. Vždyť svým člověkem si zde před zrakem lidí pokládám pouhé skicy, a to jakožto předobrazy k samotným obrazům či malbám. Jak ohodnotit hrubého zrna?

Z psaného i přesto lze vycházet, neboť v textech ponechávám dojít jen po samotnou okrajovost, kdy krokem dál vedou stezky za hranice dávnověkem ohraničených tajemství. To je však stále zahaleno! Má-li býti filosofická, mystická, metafyzická či alchymistická práce vzkvétající, a má-li vskutku růst, pak jest přeci záhodno ponechávat náznaků, či naopak vědění rozšířeného uvědomění zastírat ve zmatenost slovních spletitostí až takřka v obludnosti bludů a přeludů.

Je fakt v pravdivosti, že se pravděpodobenství nedá srovnávat se samotným "mlčet", na kteréž jest v jistých vědách přirozeného > Ž i v o t a < nemálo poukazováno, ale i tak to přeci jenom nepostrádá účinku. Ba co víc? Mohu se tak obracet k tomu, co již v mém povědomí netřímám, a také se tak mohu ve svém Duchu navracet ku "bodům spojitostí" dřívějších rozpočítávání Tetragrammatonického klíče.

Je pochopitelné, že zveřejněné desetinové minimum, z mé dosavadní celkově celistvé kreativnosti, nese v sobě težkopádnou konstruovanost, a pro jiného člověka (čtenáře) mezi lidmi tak musí býti ještě těžkopádnější až nesmyslně nesmyslná, né-li naprosto nepochopitelná.

Co směl bych plácat za neurvalé hlouposti, pakliže bych nepřipustil, že se nyní ve svém slovu opírám více o výmluvnost než o omluvnost?

Neřekl bych již ničeho pro tuto chvíli přetrvalosti.

13.07.2013 05:03:47 | RešHeNúnHereagovat

Klíč Publikoval(a): isisleo | Básně » Ostatní

Amen. Budiž tak. ♥

21.05.2013 11:47:22 | RešHeNúnHereagovat

Továrna na lásku Publikoval(a): Mia | Básně » Láska

lidska spolecnost byla prevychovana k tomu, aby lasku ani neznala, a ackoliv je laska vsim a vsude nehledeji ji ve svete kolem, ale v sobe same. a ty lidi v nichz neni hyckana a jest jejich klamnou iluzotvornosti toho cim ze pry ma bejt? ty klidne vypust ze zivota, nebot si vskutu ani nejsou vedomi toho co je laskou... zivotem.

21.05.2013 11:02:48 | RešHeNúnHereagovat

vycházející slunce Publikoval(a): RešHeNúnHe | Básně » Ze života

Ano,
já sám samozřejmě uznávám i přiznávám,
že svou tvorbu podávám ve značném zanedbání,
čehož zajisté musí býti i mohému čtenáři patrno,
avšak například zrovna tato roztvořenost,
jest krátkou sekvencí své vlastní celistvosti,
kteráž byla psána již před nějakou tou dobou,
a zde podaný počátek komplexnějšího vyjádření,
je pouhý výňatek textu ze svého kontextu.

"Při zjevenosti přečteného polohlasu... V čem spočívá hloubka vize vůči dané věci?
Vždyť v realném světě mnoha naplnění možných relativit, my žijeme touto alternací!"

02.05.2013 04:44:38 | RešHeNúnHereagovat

Zřím Publikoval(a): RešHeNúnHe | Básně » Filozofické

Děkuji. Vždy potěší když něco zaujme či pohladí.

02.05.2013 02:00:39 | RešHeNúnHereagovat

Zřím Publikoval(a): RešHeNúnHe | Básně » Filozofické

děkuji

25.07.2012 07:13:30 | RešHeNúnHereagovat

poklona stvoření Publikoval(a): RešHeNúnHe | Básně » Bůh, víra

jak jsme na tom po letech par? :)

12.07.2012 20:18:36 | RešHeNúnHereagovat

Pro ty lidi, kteří.. Publikoval(a): Kávový Poutník | Básně » Ostatní

Už žádné vybízejícím kdy zase

08.07.2012 15:58:15 | RešHeNúnHereagovat

Pravda !? Publikoval(a): RešHeNúnHe | Úvahy » Filozofické

To není tak jednoduché. Úplně pomíjíš další možnosti, které bývají příčinami nedorozumění. Především jimi bývají i naše vlastní vnitřní hranice, které máme stanoveny nám vlastním duchovně-duševním rozpoložením. Přijímat nové koncepty nebo je snad i vytvářet není snadné. To proč by jsi nedokázal porozumět máš v sobě ne v tom že bych napsal absolutní nesmysl. Lidé se na pravdu dívají v ránci vyřknutého slova. Já šel ve své představě poměrně dál, za hranici všeho dění, kde jsem se ji snažil definovat tím že jsem ji vlastně odmítl definovat. Místo toho jsem se zaměřil na významy pravděpodobnosti a pravdivosti, neboť o tom se psát dá.

Nevyžaduji aby jsi mi porozuměl, ale aby jsi začal chápat sebe sama. Neboť ve vnitřním světě máš dostatečné odpovědi na své otázky.

Píši češtinu a jsem v ní neporozuměn. Často to tak dopadá. :D Především mi i český jazyk dodnes neposkytuje slova, které pak je nutno vytvářet. Když jsem se pokoušel definovat existenci v jejich procesech, přestaly být dostupná slova k terminacím, a ne dění které by bylo třeba popisovat. Asi proto to tak vypadá, ale sám sobě jsem srozumitelný.

Na to PS: teda mužeme klidně hodit bobek, neboť kdyby jsi měl základy kabbaly ať už v theologické či v theurgické náplni sebe sama, chápal by jsi mnou zmiňovaný termín hermetismu.

03.07.2012 14:14:01 | RešHeNúnHereagovat

Pravda !? Publikoval(a): RešHeNúnHe | Úvahy » Filozofické

:)

Vzhledem k té větě: "Když chce člověk definovat co je pravdivé, pak se musí opírat o pravdivost jak se odehrává, ale nejde o pravdu samotnou, neboť ta je děním mžiku přítomna v "tady a teď", který se odehrává na kosmické principální úovni ducha mentální sféry, univérsální zákonitostní úrovni duše astrální sféry a vesmírné zákonné úrovni tělesného fyzikální sféry. To vše v rámci pravdy nelze vyjádřit současně, neb na to neexistují slova či ten okamžik nezastavíš, aby jsi jej obsáhl vysvětlením. Proto onen termín "pravděpodobnost pravdivosti" s popřením, že by se dalo popisovat pravdu samotnou.

Ve tvé větě nerozumím taky slovům kdybych chtěl rozumět, ale na vyšší úrovni vědomí má hluboký smysl. Ale o tom se ani nehodlám přít, protože taky to může tkvět na mém iluzorním vjemu kdy jen to přání najít smysl si sama smysl vytvoří aniž by existoval. Kde je pak ona pravdivost? Přesto dokážeme k sobě samým promlouvat že? :D

Ano to vše a nejen to vše je vesmír, v tom jak >blábolivě< vyjadřuješ. Na jiné úrovni vědomí tvá věta vykazuje právě souhrnost všech sfér onoho jedinečného okamžiku a tudíž popisuješ pravdu samotnou, která nezná definic slova. Zastav svět či čas, podrž se přítomnosti a nech čas sebou protékat tak, jak protéká přítomností každým okamžikem. Svým způsobem jsi se pokusil o totéž co já, o popis pravdy která nezná slova, které by ji obsahovalo absolutně. :D

Dá se říci že smysluplné věci na úrovni rozpravy či konverzace na úrovni komunikace ztrácejí význam! A komunikace i konverzace jsou absolutně odlišné pojmy kontaktu.

PS: Z terminologie slov, kterou jsi užil, bych usuzoval, že jsi znaly jistých hermetických pojetí.

02.07.2012 20:49:53 | RešHeNúnHereagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí