Volání netvora (knižní recenze)

Volání netvora (knižní recenze)

Anotace: Slyšíte? To volá on. Netvor

 

Název: Volání netvora

Autor: Patrick Ness

Nakladatelství: Jota, 2012

 

 

Recenze:

 

Třináctiletý Conor žije pouze se svou těžce nemocnou maminkou. Je tedy odkázán sám na sebe. Tatínek žije v Americe a vzhledem k tomu, že tam má novou rodinu, tak se o Conora příliš nezajímá. A babička ho pořád jen peskuje a místo oslovení „Conore“ mu říká „mladý muži.“ Copak neví, jak se jmenuje? 

    Jako každý školák musí chodit do školy, kde ho šikanují spolužáci. A aby toho nebylo málo, v noci ho straší noční můra. Ale jednou v noci, sedm minut po půlnoci se vše změní.

      Zjeví se mu obrovský netvor v podobě tisu, který roste před domem s tím, že mu časem poví tři příběhy. A po Conorovi chce, aby mu pověděl ten čtvrtý. Podle něj Conor žadoní. A uzdravení milované maminky to dle tisu není.

     Situace se nezlepšuje ani z jedné strany – maminčin stav se zhoršuje, a tak odjíždí do nemocnice. Conor je donucen bydlet u babičky. Z ničeho nic přijíždí táta z Ameriky. A šikana Harryho, Sullyho a Antona taky nekončí. Do toho všeho se plete tis a vypráví své tři příběhy. Conorovi běží čas. Musí říct ten čtvrtý příběh. Ale dokáže to? Zvládne polknout hořkou pilulku pravdy?

 

     Volání netvora je neuvěřitelná kniha. Je jako jídlo, které milujete. Když už ho jíte, nechcete s konzumací přestat. Musíte jíst a jíst, dokud nezbyde jen čistý talíř, který ani nebude potřebovat návštěvu myčky.

    Těžko říct, do jaké kategorie bych knihu „šoupla.“ Není to horor. Není to pohádka i přesto, že je hlavnímu hrdinovi pouze třináct let. Nemůžeme jednoznačně říct Ano, kniha patří do té a té literární větve.

Měla bych horkou půdu pod nohama i s dotazem, jaké věkové kategorii je kniha určena. I když, rozhodně bych ji nedala do ruky malému dítěti, což je pro tuto chvíli rozumějte žáček prvního stupně základní školy. Váhala bych i s žáky šestého ročníku. Mě je momentálně patnáct, a jak vidíte, byla jsem nadšená. Myslím, že věk tak patnáct let a výš.

 

 

Kniha je napsána na námět autorky Siobhan Dowdové. Zemřela, než stihla knihu dopsat. Temný, úžasný příběh o lidských osudech doplňuji dle mého neuvěřitelné ilustrace Jima Kaye, který má na starosti i obálku. Dávám 100%, něco tak skvělého jsem již dlouho nečetla.

 

Některé ilustrace:

 

 

 

 

 

Obálka: Vlevo česká, vpravo anglická

 

         

 

 

Trailer (anglický):

 

http://www.youtube.com/watch?v=Q8-psqOON-Y

 

Ukázka z textu:

 

http://issuu.com/nakladatelstvijota/docs/volani_netvora/9?e=5303651/3826693

 

Zdroje ilustrací:

 

http://www.guardian.co.uk/

http://monsterbrains.blogspot.cz/

http://exlibrisandrea.blogspot.cz/

http://www.jota.cz/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor Elisa K., 01.07.2013
Přečteno 1270x
Tipy 8
Poslední tipující: Sýkorka07, jitoush, Bakchus, Joe Vai, lipo, Amonasr
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (6x)

Komentáře

Je velmi potěšující,že dnešní teenageři ještě občas sáhnou po knížce.Zvlášť,když je kolem tolik jiných lákadel.Nebudu se zaobírat Tvou recenzí,ale s obdivem k Tvé odvaze,že jsi tak přízemní a čteš "obyčejné" knížky(je to nejspíše v dnešní době poklesek v očích vrstevníků),Ti vyjadřuji obdiv a tleskám!!!

11.07.2013 04:26:05 | Bakchus

Děkuji. A neboj, čtoucí teenageři stále nevymřeli :-)

11.07.2013 16:07:02 | Elisa K.

Ta tvoje recenze,na kterou jsem náhodou narazila při brouzdání
na Literu,se mi teď v předvánočním čase hodí.Díky za tip,umíš navnadit.
Mám doma o rok starší dceru,která se čtení rozhodně nebrání.Recenze
od vrstevníka má přece jenom lepší vypovídací hodnotu,než od někoho,
kdo je v jiné věkové kategorii.Tak díky,pak řeknu,jestli to bavilo/smích/.
Mimochodem,máš talent,tak ať Tě inspirace neopouští.
P.S.A bude li nějaký další tip,tak sem s tím,rozuměj recenze na Liter.

01.12.2013 20:32:51 | jitoush

Moc děkuji :-) Pak mi prosím napište, jak se knížka líbila :-)

01.12.2013 21:42:49 | Elisa K.

Ještě jednou zdravím,mladá tvůrkyně,pokud se podaří knihu koupit,tak určitě dám vědět.Ale jestli mohu poprosit,tak mi klidně tykej.Jsem sice aktivně na Literu jen chvilku,ale pochopila jsem,že jsme si tady v komunikaci rovni
v tom smyslu,že neřešíme věk,postavení nebo jestli někdo tvoří lépe nebo
hůře.Takže,i když se neznáme a já jsem starší/narážka na moji dceru/,
tak tady to nehraje roli.Vždyť ty si zkušenější tvůrce než já a já
Ti to přeji.Ale jinak,nechám to na Tvém svobodném rozhodnutí.

02.12.2013 19:39:22 | jitoush

Tak jo :-) Já prostě někdy ze začátku tykám, přeci jen jsem oproti většině osazenstva mladý kuře a přijde mi to prostě slušný :)

02.12.2013 20:53:04 | Elisa K.

* vykám. Chybka.

02.12.2013 22:09:06 | Elisa K.

Velmi zajímavé...jak obsah,tak ilustrace...pokusím se přečíst,ikdyž mi není "plusminus"patnáct..:-)

01.07.2013 12:54:22 | lipo

Určitě zkus :) Pokud přečteš, tak dej prosím vědět, jak se líbilo :)

01.07.2013 19:03:35 | Elisa K.

Hezky napsaná recenze, s osobním zaujetím i s užitečnými radami. Kdyby mi bylo patnáct plus minus nějakých pár let nebo měl takového potomka, určitě bych běžel do nejbližšího knihkupectví... ;-)

01.07.2013 11:37:03 | Amonasr

Podle mě by si „pošmákl" i dospělý - to, že jsem ji našla v dětském oddělení pobočky neznamená, že by se to dospělým nelíbilo :-) Zkus zapátrat, je to vážně dokonalá kniha, ke které se já osobně během prázdnin s chutí vrátím ;) A děkuji :)

01.07.2013 19:02:07 | Elisa K.

No to bys mě musela znát... Kdyby mi bylo plus minus patnáct, tak bych ještě četl asi tak jednu až dvě knihy týdně, teď jich přečtu s bídou jednu až dvě za pět let... Já vím - tohle jsem na sebe prozrazovat neměl, ale já bych opravdu chtěl, jenže můj čas na to má zatím úplně jiný názor... Ale důchod se už blíží, za další dvě knihy už to pak zase přijde... ;-)) Tak jo - opravuji se: kdybych četl aspoň jednu knihu ročně, hned bych se do toho knihkupectví rozeběhl... :-)

01.07.2013 19:07:41 | Amonasr

Nu nevadí :) Aspoň budeš tušit o co jde, když ji nááhodou někde zahlédneš :-)

01.07.2013 19:10:42 | Elisa K.

Jak tušit...? Po Tvé recenzi už skoro jako bych ji sám četl... ;-) Víš, já mám jednu velkou výhodu - já můžu třeba filmy vidět klidně několikrát, protože obsah si nikdy nezapamatuju a mám pokaždé pocit, že to vidím poprvé. Ve mně zůstává vždycky jen nějaký zhuštěný pocit, který se mi někam ukládá - no a ten jsi podle mě vyhmátla docela hezky, takže ten už mám uložený taky... :-) To jen tak trochu žertuju, i když... ;-)

01.07.2013 19:19:04 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí