Komentáře přijaté

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 91 záznamů. Zobrazuji 46-60.

Teorie pravého partnera/ky Publikoval(a): Vladimír75 | Úvahy » Filozofické

levá, pravá, to mi jedno bývá
já se na to nějak takhle dívám:

láska není jen v hlavě - je v tobě, v každým kousíčku
chemie v hlavě? to by ji mozek hnal:-)
první zaláskování je silný, je to něco novýho, co neznáš, co tě láká, bere ti to dech

postupem času poznáváš
a už to není nově wow, ale dává ti to, pořád, silný vjemi

láska se nevytrácí jen tak, jestli jo, nestojí za to ji prožívat, ani o ní přemejšlet

to pravé ve vztahu dle mého
může být pravopravé
i levolevé
i míchané - tedy pravolevé

v tomhle jsou lidi skvělý, v lásce nepotřebují vzorce ani segregaci

to je jako vrána k vráně sedá
a zároveň ty známý opaky, co se přitahují

láska je láska, příteli a i když nám dovolí vše, abychom prožili, nikdy nám k sobě nedá definici:-)))*

05.07.2025 16:01:31 | cappuccinogirlreagovat

Teorie pravého partnera/ky Publikoval(a): Vladimír75 | Úvahy » Filozofické

Nevím, jestli hledat levého, ale žiji pod vzorem svých rodičů, kteří si byli věrni až za hrob. Zatím jsem nikoho pravého (ani levého - spíš tedy pravou ani levou) nenašel, tak to víc nemůžu posoudit.

04.07.2025 09:45:27 | Pavel D. F.reagovat

Mozek vs binární soustava. Publikoval(a): Vladimír75 | Úvahy » Filozofické

Zajímavá úvaha. Lidstvo jako omyl? No kdo ví, ale třeba podle proroků Anunaki je naše hloupost záměrná. Jelikož věří, že lidé byli stvořeni jako horníci ve zlatých dolech. O vztahu rozumu a emocí by se toho dalo napsat spoustu. Jsou i emoce binární? Nějak nevím, těžko se totiž rozumem hodnotí...

29.06.2025 09:26:29 | Pavel D. F.reagovat

Zamyšlení nad smrtí . Publikoval(a): Vladimír75 | Úvahy » Filozofické

No... je vidět že je to psáno spontánně, taky tak občas píšu, ale poslední dobou se snažím udělat si aspoň nějakou stručnou osnovu. Co se obsahu týče - smrt je záhadná věc, ale myslím si, že by ji nikdo neměl vyhledávat předčasně. I když jsem přesvědčený o tom, že smrt není absolutní konec.

25.06.2025 22:04:40 | Pavel D. F.reagovat

Teorie efektivity ve vztahu. Publikoval(a): Vladimír75 | Úvahy » Filozofické

Haha...:-)Napsané přesně, ale chybí tomu srdce. A taky pochopení, že spolupráce je více než hierarchie. Tak to možná efektivněji funguje v armádě, ale není to uz tolik přínosné ve vztahu. Jeho krása spočívá v tom, jak se lidé navzájem ovlivňují a učí od sebe.

23.06.2025 11:29:22 | Lighterreagovat

Teorie efektivity ve vztahu. Publikoval(a): Vladimír75 | Úvahy » Filozofické

Pěkně popsáno, ale já se přesto domnívám, že je třeba hlavně trochu pokory a vzájemné úcty. Systém hlavy rodiny (tatínek) a domova (maminka) se v naší rodině úspěšně držel až do konce. Aniž by na to bylo třeba myslet nebo rozebírat. Tak asi tak, možná říkám totéž, jen jinými slovy.

23.06.2025 10:02:03 | Pavel D. F.reagovat

Vlastenectví, výsada nebo manipulace ? Publikoval(a): Vladimír75 | Úvahy » Filozofické

České slovo vlastenec je dnes nevhodné a nekorektní, říká se po amerkánsku patriot, aby to znělo světově...A není už moc českeho co bránit, byli jsme asimilováni a kolonizováni, budoucnost je v našich světových amerikanizovanych dětech, které takovým starým českým slovům už stejně nerozumí a žádnou vlast už nevyznávají, všichni schopnější chtějí do světa a už se nevrátit...(možná trochu ironie,ale pravdivá)

17.06.2025 12:34:44 | Lighterreagovat

Vlastenectví, výsada nebo manipulace ? Publikoval(a): Vladimír75 | Úvahy » Filozofické

Já bych měl ještě jeden tip: ať se vládcové střetnou v nějaké vhodné počítačové hře. Koneckonců by si tam mohli přizvat i žoldáky, kteří se k nim připojí. Vyšlo by to levněji a nikdo by neumřel. Jenže když zbrojení (a farmacie) přinášejí tak veliké zisky, těžko se těchto našeptávačů zla zbavit (stejně jako je těžké se zbavit léků, které neléčí, ale udržují chorobu v poměrně uspokojivé míře). Vlastenectví ale nezavrhuji. Mít rád svou rodnou zemi není špatné. Ovšem. Už někdy před padesáti lety se objevil cyberpunk, který přisoudil vládu korporátu. A k tomu, zdá se, právě dochází.

17.06.2025 10:43:04 | Pavel D. F.reagovat

Emoce ženy. Publikoval(a): Vladimír75 | Úvahy » Filozofické

Aneb žena neví, co chce, ale nedá pokoj, dokud to nedostane.

13.06.2025 08:47:33 | Pavel D. F.reagovat

Co je to vlastně politik? Publikoval(a): Vladimír75 | Úvahy » Filozofické

Ano, pokud jde o vliv na stav peněženek občanů, tak plný souhlas.* To že mají tak velké výplaty "za politickou služby státu" je dílem námi jim dané velké moci a rezignace na rozvolňování obecné morálky, což jim umožňuje nadstandartní výplaty a brebendy.
Jsme národ holubiččí povahy. Jako svobodně si odvolíme a oni se slepí v koalice s stranami, které jsme vůbec nechtěli. A tak nezchopný faktického odporu se s námi manipuluje a orá, jak se "vrchnosti" zachce. Co zasloužíme, tak máme. Bylo by to na nekonečný dialog! Ale k čemu by to bylo? Jsem unaven z těch nekonečných řečí a marných dobývání nedobytných pevností. Nikam to nevede. Snažím se politice vyhýbat a vlastně už mi teď mrzí, že jsem do tvé politické úvahy vstoupil.

08.06.2025 22:37:33 | šerýreagovat

Co je to vlastně politik? Publikoval(a): Vladimír75 | Úvahy » Filozofické

Politika jako služba byla ideálem Občanského fóra. Navazovala tak na rok 1968 a ideály "socialismu s lidskou tváří". Nevím, jak je to ve světě, ale naši politici (většinou) velice brzo na své ideály rezignovali a berou politiku jako arogantní moc a jednoduchou cestu k penězům. Ostatně máte to přesně shrnuto v posledním souvětí této úvahy - zneužití důvěry, která vznikla vírou v předvolební sliby, je velmi časté...

08.06.2025 18:04:53 | Pavel D. F.reagovat

Co je to vlastně politik? Publikoval(a): Vladimír75 | Úvahy » Filozofické

... a co je to vlastně herec, fotbalová starr a zpěvák? A co je to vlastně novodobí lékař a privelegovaný novinář maisrýmu? Lidé trpí malostí a vyžadují nějaký ideál- vzor, někomu tupě bezmezně věřit. A tak příležitost některým dala moc a mají za to, že v nich sídlí posel prozřetelnosti Boha.
Politik/a je prostředkem jak ovládat lidi. Ostatně tak o své osobnosti smýšlel i Hitler.

08.06.2025 13:17:21 | šerýreagovat

AI zkáza lidstva? Publikoval(a): Vladimír75 | Úvahy » Filozofické

V mnohém souhlasím s touto tvou úvahou... to člověk žene AI někam, kam nepatří...AI a city? To je smlouva s ďáblem:-)*

27.05.2025 19:16:49 | cappuccinogirlreagovat

AI zkáza lidstva? Publikoval(a): Vladimír75 | Úvahy » Filozofické

Myslím, že "naučit" AI emoce bude dost neřešitelný úkol. Může emoce simulovat, ale těžko je bude prožívat. Přesto se obávám, že nebezpečí pro lidstvo AI představuje. Jako problém ale vidím spíš nasazení AI jako válečný stroj. I kdyby jen jedné z těch vojenských "prdlo v hlavě", máme se na co těšit. Další bodem je nebezpečí AI pro tvůrčí i administrativní profese. Závěrem tedy docházím k opačnému náhledu než autor téhle zdařilé úvahy. AI opravdu může zavinit zkázu lidstva.

27.05.2025 08:57:30 | Pavel D. F.reagovat

Máme se na co těšit? Publikoval(a): Vladimír75 | Úvahy » Filozofické

Dobrá úvaha. Nemůžu říct, jestli nás někdo vykope, ale přidávám svou vizi.
Myslím si totiž, že víra není úplně bezvýchodná. Složitost organismu zvířete i člověka je totiž do nebe volající. Jen ta maličká a běžnými způsoby neviditelná DNA je tak složitá a obsahuje tolik informací!
Vyšší bytosti tu nejspíš skutečně byly. Jen nešlo o Bohy, ale o bohy. To malé písmeno je důležité. Ve skutečnosti šlo o mimozemšťany (nebo natolik vyspělé pozemšťany předešlého typu lidstva), kteří nějak vytvořili člověka "ke svému obrazu". Má cenu v ně věřit? No pokud bychom brali člověka bez víry, obávám se, že se stane otrokem instinktů a zničí sám sebe. Ostatně - co je vytvoření takové umělé inteligence než cesta k vlastnímu pádu?
Instinktivně tušíme, že evoluce bude probíhat i nadále. A ve jménu víry a instinktu stavíme své pokračovatele. Zase to bude k našemu obrazu. Je to zákonitost. Víra a instinkty se navzájem doplňují.

25.05.2025 09:29:58 | Pavel D. F.reagovat

© 2004 - 2026 liter.cz v2.5.5 ⋅ Facebook ⋅ Threads ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel