Komentáře přijaté

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 11125 záznamů. Zobrazuji 3301-3315.

Jak jsme zprasili přechod od socialismu ke kapitalismu - 3. DÍL Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Politické

Jo a víte proč nebyl tenkrát problém nakoupit např.u malého řezníka?Protože jsem měla za stejnou práci vyšší mzdu než dnes.
Je to začarovaný kruh.

13.10.2010 01:57:00 | Ivreagovat

Jak jsme zprasili přechod od socialismu ke kapitalismu - 3. DÍL Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Politické

Kluci ještě k těm supermarketům.To,že vytlačily z trhu malé podnikatele je jasné.Je pravda,že ti malí byli dražšší než dnes,ale vzpomínám si,že měli dost různé ceny a dalo se nakoupit slušně,pokud jste si vybrali správný obchod a zdálo se,že konkurence funguje,než to začal Vít trochu kazit svými sámoškami.
Myslím,že kdyby tu nebyl žádný supermarket ceny by samozřejmě vylítly,protože gigouni je opravdu drží dole,ale snad by tu zas vznikla spousta obchůdků a časem by se to díky konkurenci mohlo zase trochu zlevnit ustálit ne?
Navíc gigouni vykořisťují zaměstnance,viděla jsem jak manager nepustil pokladní na wc,ačkoliv mu říkala,že už se jí chce 2 hodiny,jen pro to,že jsme stáli 3 lidi ve frontě.Řekla jsem mu ať ji pustí,že počkáme,on-že to nejde,tak jsem mu řekla ať si za tu kasu sedne on.Odešel.Ale je tam spousta takových věcí.A to je pro mě zásadní.Tohle by si můj šéf nikdy nedovolil,a kdyby jo, asi tušíte jak by dopadl.Tohle mi nedělá problém.Mám výhodu že žiji v Praze a tady práce je.Už jsem poslala dříve "někam" 2 šéfy a oni mě ani nevyhodili!?! Prostě zklapli.
No prostě já vím,že jsem proti gigounům zaujatá,ale napařila bych jim takové daně,že by do týdne vyklidili pole.Ty jejich prostory bych po částech rozprodala,nebo pronajala za rozumné ceny (státní kasa by se trošku naplnila) českým podnikatelům,kteří obchodují s potravinami a ne,že to zas koupí jeden nenasyta a vytáhne nájmy do astronomických výšek.Oni samozřejmě ti malí by to mohli chtít také někomu podpronajmout,tak v tom případě bych dala regulace na nájem na metr čtveřeční,aby to nebylo na kšeft,ale pro lidi co se živí tím,že něco do té ruky vezmou.Muselo by se také ohlídat,ale to se dělá i jinde,aby tam nebylo 10 obchodů se stejným zbožím a cenami vedle sebe.
Jo! jsem hnusná,ale užila jsem si svou levicovou vizi.
Bylo by to samozřejmě jen v supermaketech,které by najednou neměly vlastníka.Ale supermarket by se to už asi nejmenovalo.Mohlo by to mít český název.
No jo-nejde to,když ne mafián,oškubal by je stejně stát na nájmech a oni by museli zdražovat a zdražovat a krachovat.

13.10.2010 01:49:00 | Ivreagovat

Ruku na srdce, kdopak obdivuje čínský ekonomický "boom"? Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Politické

Mě přijde nelogické kupovat čínské výrobky,je to příšerný šunt.
Pokud najdu kvalitní značku a ta kupodivu není až tak drahá jako ty vyhlášené,vydrží mi triko a džíny i boty několit let a nakonec to vyjde levněji,než každou chvíli nový čínský výrobek.Samozřejmně nemám značkových věcí narvanou skříň,jen co unosím a jelikož mě co je zrovna in nezajímá,nepotřebuji každý půlrok novou kolekci.Horší je to s dětmi,ty rostou jako z vody a potřebují často nové věci.Tam to spousta lidí jinak řešit nemůže.Myslím,že takovýto rozvoj Číně spíš škodí a to zemědělství by bylo lepší.
Vždyť by si mohli vzít špatný příklad z Evropy a Ameriky.
Máme spoustu věcí,které ani nepotřebujem,proti nim se máme matariálně skvěle a čím dál víc lidí se cpe antidepresivy.
Já bych ten všeobecnej rozvoj trochu přibrzdila.
Dám extrém jo? Už jste někdy viděli indiána,který ještě žije na svém území,říct,že má depku? Stačí mu k životu jen prales.A je šťastný,vděčný svému bohu a směje se.Od srdce.

13.10.2010 00:19:00 | Ivreagovat

Ruku na srdce, kdopak obdivuje čínský ekonomický "boom"? Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Politické

A pro tohle přesně kritizuji i kapitalismus,jelikož je potažmo využíváme i my.Jde mi jen teď o obyčejnou morálku,která není momentálně v módě a neslučuje se s - urvi co můžeš.

12.10.2010 23:52:00 | Ivreagovat

Ruku na srdce, kdopak obdivuje čínský ekonomický "boom"? Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Politické

Tohle už se mi dlouho nelíbí,ale nemyslím,že to dělá jen ČÍNA,přece firmy ADDIDAS a NIKE a spousta dalších si u nich zadávají levnou výrobu a tím jim také tlačí mzdy dolů.
Ale tohle je i v Africe.Abychom měli na trhu čerstvé květiny,lidé tam makají ve skleníku,kde stříkají pesticidy a kam se potom nesmí nejméně hodinu vstoupit ani s rouškou.Ale oni je tam naženou už za 10 minut a ti lidé umírají po několika letech.Oni vědí,že onemocní a brzy zemřou,ale mají hlad !

12.10.2010 23:47:00 | Ivreagovat

Všechno, co jste kdy chtěli vědět o bankách, ale báli jste se zeptat Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Politické

Též jsem čětla,že americká vláda si půjčuje peníze právě od centální banky a ta tiskne a tiskne a vláda ji jako záruku poskytne vždy kus území.Ale to nevím jestli je fakt.Předpokládala bych,že jí ale něčím ručit musí,na základě čeho by jim pak půjčovala?
No a někdo tu centrální banku také vlastní že? Ale vláda ten dluh nikdy nesplatí.Za prvé na něj nemá a za 2.by asi 80 procent dolarů zmizelo z oběhu.
Takže pokud je toto pravda mohl by jednou celé území USA vlastnit jen majitel-spíš majitelé centrální banky.
Pak bych si tipla,že by američtí občané museli začít platit nájmy ze svých vlastních pozemků,nebo je znovu odkoupit,anebo také třeba opustit,aby tajemný nenažranec měl ještě víc.

12.10.2010 23:32:00 | Ivreagovat

Všechno, co jste kdy chtěli vědět o bankách, ale báli jste se zeptat Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Politické

Aťane víš,že tohle je zločin? Kdyby ty jsi něco takového udělal jako soukromá osoba už bys byl ve vězení,za podvod.Alespoň myslím.
Ale četla jsem,že jeden američan si půjčil na dům a nesplatil ho.Banka mu ho chtěla zabavit ale on ji zažaloval za to,že on ručil hmotným majetkem,kdežto banka půjčkou vůbec nic neriskovala,jelikož mu dala peníze-ne vydělané,ale vyrobené,nepíšu to úplně přesně,ale byly tam na to nějaké důkazy,že ta banka si právě půjčila od banky centrální.Bankéř to musel odkývat, soudce to uznal a chlap má barák zadarmo.Ale nevím jestli je to pravda,pohádka je to však krásná ne?
Tak si vezmem úvěr a koupíme nějaké pozemky ne? :-)

12.10.2010 23:12:00 | Ivreagovat

Jak jsme zprasili přechod od socialismu ke kapitalismu - 3. DÍL Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Politické

Aťane-máš pravdu,že lidi se tím moc nezabývají a to mi taky hodně vadí.I tady na literu by tě mělo číst víc lidí.Ale on spíš každý raději utíká z reálu.Nakonec si za to můžeme sami.Co jsme si zvolili,to máme.
Na vínko mám občas čas,když je volno a pozdě večer a moji chlapečkové už spinkají a mám tu ticho.
Mám tři-Manžela,syna a taťka s námi bydlí aby nebyl sám,když mamka zemřela.Ale jsou super a pomáhají mi,všechno bych sama nestihla.Chodím z práce až večer,ale oni taky.Jelikož dělám dvanáctky,mám občas v týdnu volno.Ale teď jsme začali pracovat i o víkendech dopoledne.Do loňska to šlo,ale letošek je hroznej,původní výdělek už nestačí a peníze i když je nechám,než je utratím chvíli spolu diskrétně o samotě se nemnožej a nemnožej.
Přemýšlím o pidipodnikání-no nejhorší rok,který jsem si mohla vůbec vybrat ! Ale nechci být už
zaměstnaná.
Půjčku nechci,ale mám úžasného šéfa,který mi nabídl zboží do komise a vím o místě,kde by to mohlo jít a nájem se platí jen na den do předu,takže žádné riziko.To je škoda nezkusit,zvlášť před vánoci.Šéf mě musí koncem října propustit,jelikož na místě co dělám proběhne rozsáhlá rekonstrukce a všechny nás vyrazili.Ale to je jedno,tržby už jsou tam tak zoufalé,že mě vlastně dotuje i když mi musel snížit plat o 3000.Ale na něj se nezlobím,vidím denní zisk a umím počítat.Spíš jsem mu vděčná,že mne tam vůbec nechal tak dlouho.Má ještě pár obchodů ale mooooc daleko,až na Moravě.V Praze už nechce-nájmy jsou astronomické.
Tak uvidíme,ale těším se na to,alespoň bude změna,buď k lepšímu,nebo horšímu,ale to je fuk.Už to chce nějakej adrenalin.Já jsem vlastně nikdy zaměstnaná být nechtěla,ale strašně jsem se bála půjček,riziko není můj obor,ale teď žádný dluh neriskuji,maximálně špatný výdělek.Takže kdyby něco,vlítnu rychle do supermarketu ,které nenávidím -za kasu a bude ze mě dokonalej robot s úsměvem č.3.Počítám,že tak 2 dny tam vydržím,než pošlu managera do... a rychle vymyslím jinou variantu.

12.10.2010 22:44:00 | Ivreagovat

Jak jsme zprasili přechod od socialismu ke kapitalismu - 3. DÍL Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Politické

Vladane líbí se mi hlavně jak jsi napsal ten konec.Já jsem ani nechtěla aby bylo víc sociálních dávek,ale aby si lidi mohli víc vydělat.Ovšem jak to zařídit nevím,ale ten konec jsi myslím vystihl.Já jsem nikdy o žádné dávky nežádala i když bych dříve nohla,prostě chodit se někam doprošovat se mi nechtělo a říkali jsme si dokud je co jíst,postaráme se o sebe sami.Dokonce po revoluci jsem byla pyšná,že platím daně a pomůžu státu postavit se na nohy a dala bych i víc.A teď to nejlepší,měla jsem později nárok na přídavky na syna,ale nezažádala jsem o ně.Říkala jsem si,bez třech stovek měsíčně to zvládnem,přece nebudem ožebračovat zbytečně státní kasu,když se nám daří celkem slušně.
Prosíííím nenamalovali by jste mi někdo diplom s obrázkem vola?
Dala bych si ho na zeď :-)

12.10.2010 22:04:00 | Ivreagovat

Ruku na srdce, kdopak obdivuje čínský ekonomický "boom"? Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Politické

Z toho mi vyplývá, že jejich komunismus je podobný našemu kapitalismu jen v horší podobě. A všichni od nich berou a na jejich život s... Však je pokrok do výšin vynese a pak my jim budem dělat číňany.

12.10.2010 18:54:00 | umělec2reagovat

Všechno, co jste kdy chtěli vědět o bankách, ale báli jste se zeptat Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Politické

ST! Radši jsem to jen překoukl, aby mi to příliš nehlo žlučí. Na akademické půdě (VŠE, PF a FSV UK, Univ. Antwerpen) jsem se na zabýval transdiscipolinárním výzkumem globalizace, resp. civilizační metamorfózy (ekonomie, politologie.sociologie, právo, socílní posychologie, socioobiologie, ...) s transcendent(ál)ních pořesahem /Asi sto stran bibliogragfie, zoufalsrví, že skoro nic z toho z těch nejprestižnějších časopisů prakticky nepřežije čas nsvé publikace - Publish or perish. Blbost - study, think about everithinh possible, or perish. Consilience.). Musel jsem odejít, ba zabouchnout za sebou dveře (řečeno s Nietzschem). Kariéra (pokud bych to přežil, čím jsem si nebyl jist) a uznánáí za produkci vymakaného nesmylslu, anebo život a snaha se k tomu vrátit výlučně vlatní smysluplnou cestou. Ambice rovná se doprošování se uznání od těch, kteří se mu těší. Ha(f)! Ale když i školitel tě palgiuje. Pak ona obsese ctižádostí costs too much, je totálně nesmyslným návodem na život.

12.10.2010 08:23:00 | Juan Francesco de Faroreagovat

Všechno, co jste kdy chtěli vědět o bankách, ale báli jste se zeptat Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Politické

Tak musím říct,že za tuhle úvahu máš obrovský St,protože já tomu už taky nějakou dobu laicky věřím.Co jsem četla tak např.DOLAR je původně název míry stříbra obsaženého v této minci.Každá mince,díky kovu z kterého byla vyrobena,měla svoji hodnotu a něco jsi pak logicky hodnotného v ruce,nebo měšci měl.Ale mince byly časem moc těžké,pokud jich měl člověk větší množství,na to aby se s nimi stále vláčel.A proto je raději uložil do banky,která mu na základě vkladu vydala papírový certifikát,s kterým mohl později obchodovat.Úplně stejně fungovaly dávno před tím hliněné tabulky.Jako zástava.Takže člověk přišel do obchodu,nebo kamkoliv jinam,ale s úmyslem v podstatě něco koupit a jakoby řekl:hele tady máš papír-potvrzení,že v bance mám tolik a tolik stříbra,nebo zlata a když mi dáš své zboží,nebo služby,máš tu záruku,že ten kov si můžeš kdykoliv vyzvednout.Bylo to prostě původně jen potvrzení určitého hmotného majetku a záruka toho,že něco mám a za to co od tebe potřebuji ti to dám.A tak asi vznikly peníze,jako papírová záruka hmotného vzácného kovu.Které bohužel už absolutně dnes nemají žádnou hodnotu,jelikož nejsou kryté ničím a jsou to v podstatě bezcené papíry,přesně jak to tu Aťan vysvětluje.Když se nad tím člověk zamyslí,zůstává z toho rozum stát.Za čím se to honíme? Za papírem co nemá hodnotu? Je absolutně bezcenný,ale zatím platí.A můžeme nakupovat,ale jak dlouho?
Kdyby byly bankovky doposud kryté např.zlatem,nebo jiným přírodním vzácným materiálem,nemohly by pak banky v době krize,nebo jiného průseru říkat lidem:sori,už jsi dvacátej,ti před tebou ještě dostali zpátky své úspory,ale teď už nic nemáme,máš smůlu.
V opačném a správném případě by prostě vytáhly z trezoru hmatatelnou hodnotu a řekli:Hele,papíry došly,tady máš zlatou cihlu a bylo to ok.
Tak nějak to alespoň logicky vidím.
Můj názor.
Prostě to takhle vidím.

12.10.2010 05:27:00 | Ivreagovat

Jak jsme zprasili přechod od socialismu ke kapitalismu - 3. DÍL Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Politické

Ještě jsem zapoměla Vladane,s tím,že jsou tu nenažranci díky 40.letému komunismu máš naprostou pravdu.Ale já jsem se opět před tím nepřesně vyjádřila,to se omlouvám.Když jsem mluvila o kapitalismu,měla jsem na mysli i Američany.Všimla jsem si,že už jim také vadí ty velké korporace.A nebude ta nespokojenost jen u nich.Prostě nenažranost je celkem celosvětová.Myslím ve vládách a pár zbohatlíkách.
Je fakt,že zatím tu politiku zkoumám povrchně a celosvětově a hodně obyčejně,vlastně selskym rozumem,což už je dávno pasé.
Já to mám z pohledu ženský.
Nenávidím útlak,nespravedlnost,války a násilí.Zachránit svět jsem chtěla ve dvaceti.Teď už vím,že to nejde.Ale hrozně mi vadí,že k vůli pár blbcům nahoře-momentálně myslím opět Ameriku a třeba i Izrael se pořád někde válčí a válčí,vždycky je nějaký důvod,ale že tam umírají něčí synové nad tím už nikdo nepřemýšlí.Z pohledu matky mi to rve srdce.Ale vy jako otcové to znáte taky.Všimli jste si ale,že synové politiků do války nemusí? Viděla jsem dokument o jednom americkém městečku,kde byla nezaměstnanost 50 procent a jedna žena tam pomáhala mladým čerstvě plnoletým dostat se do armády.Sama měla v armádě celou rodinu včetně 4.dětí a říkala:vstupte do armády,budete mít plat,podíváte se do světa a Amerika bude pyšná,že bráníte naši zemi.JE TO ČEST.Říkala to ovšem jen do doby,než jí v Iráku odpráskli syna.Pak otočila o 180 stupňů.A ani se jí nedivim.Ono je hezké říct,že když se za něco bojuje,oběti jsou nevyhnutelné,ale když to člověk zažije na vlastní kůži,pak se mu to "sobecky" nelíbí a změní názor.A myslím,že je to v pořádku.
Já sem prostě fanda Lenonovy písničky Imagine a Dylanova-Blowing in the wind.Je to naivní utopie,ale krááááááááásnej sen.
Chlapi já vím,že jste tu řešili původně celkem něco jiného a já jsem se dneska moc rozjela,tak se moc omlouvám,teď vidím,že jsem se asi potřebovala vykecat.No asi bylo moc času.Musím poprosit manžela, aby mi zkrátil u dřezu řetěz :-) prosím nekomentovat.Dělám si srandu.Mám skvělýho chlapa.
Sem moc ukecaná co?
Já vim.Tak já se přiznám,mám v sobě kapku vína.No jo no.Pak nevim kdy přestat.Tak dobrou,už dám pokoj.

12.10.2010 01:33:00 | Ivreagovat

Jak jsme zprasili přechod od socialismu ke kapitalismu - 3. DÍL Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Politické

No to máš Vladane možná pravdu,já to takhle ještě vydedukovat neumím,ale já jsem ani nemyslela vyhnat je odsud,jde mi jen o to aby sem nelezli další a další a hlavně jsem kritizovala to,že jsme jich sem před tím tolik pustili,ale na to už je pozdě.Já nejsem v politice a ekonomice tak zběhlá jako vy,ale úplně obyčejně ti řeknu,že to že přistěhovalci drží ceny dole je mi na hovno,když mi stále klesá plat a nemůžu si nic kooupit.Promiň za to sprosté slovo,to není na tebe,jen už jsem naštvaná na ten bordel tady.
Mě osobně po revoluci dost let,nevím už kolik,ale prostě do doby než vyhrála volby ČSSD se žilo dobře.Ceny rostly,ale platy taky.Teď ceny rostou-hlavně energií a platy klesají.Nevím přesně co to způsobilo-možná si Paroubek koupil Austrálii,ale úplně obyčejně se mi to nelíbí.Těžko se tu žije.Vidím jak lidi co podnikají od revoluce musí poslední roky mnohem víc makat než na začátku,přitom by to mělo být obráceně.
Taky jsem si myslela,že ekonomika vzkvétá,když je dobrá koupěschopnost a tak si myslím,že kdyby ty platy neklesaly a lidi mohli nakupovat,tak by vyšší ceny nemusely nutně vadit ne?
Ale to je zas jen můj názor já se tak nevyznám,vidím to jen sobecky z mého pohledu.Já spolitikou teprve bohužel začínám,jelikož jsem se kdysi idiot rozhodla,že se chci živit rukama a od té doby dělám víc a víc a na nic jiného nebyl čas.Až teď mi došlo,že si ho prostě udělat musím! Dosud jsem to sledovala jen velmi zběžně.Tak se budu snažit,abych se lépe orientovala a když budu mít štěstí za pár let se k vám snad přiblížím se slušnými a věcnými argumenty :-)
Ale ráda čtu Aťanovy názory a tvoje komenty.ČLOVĚK se poučí.
To víš ženská.Dlouho jsem se zabývala jen prací,domáctností a výchovou syna a moc mi toho uteklo,což mě teď mrzí.
Takže sice vám tady do toho budu občas kecat,ale budu se snažit vás nevytáčet.
Uznávám,že se můžu mýlit a občas se vyjadřuji dost nepřesně,v tom se musím polepšit a dát si na to pozor.
Ale jsem vám (myslím celý tento Aťanův spolek)vděčná,že tu propíráte politiku.Já neměla poslední dobou na Liter čas a nevěděla jsem to.
Študovala jsem si noviny a dokumenty na netu,ale neznám nikoho koho by politika zajímala a už jsem z toho byla na hlavu a říkala jsem si:Sem v tomhle státě jedinej magor,koho to rozčiluje? Ale nebyla sem objektivní,koukala sem jen na lidi kolem sebe.Tak sem ráda,že jsem narazila na ty vaše debaty a dozvím se zajímavé názory.Takže díky.

12.10.2010 00:29:00 | Ivreagovat

Nevznikne z Evropské unie nepovedená Rada vzájemné hospodářské pomoci? Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Politické

No jo máte pravdu,je těžký si vybrat,je fakt,že oproti historii si teď žijeme v bezpečí.Unie nám sice bude pořád něco diktovat a vymýšlet daně na kraviny,ale nedá se předem říct jestli je lepší malý suverení státeček,nebo unie.Já bych byla radši pro ten státeček,ale nejsem Sybila,ani prognostik,tak to nechám zatím osudu.Až mě unie poleze ještě víc krkem znovu se nad tím zamyslím.

11.10.2010 23:22:00 | Ivreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí