Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 27204 záznamů. Zobrazuji 24841-24855.

U jezera Divokých orchidejí… Publikoval(a): enigman | Poezie v próze » Ze života

Jako by se ten knihovník toulal po Kavkaze v tygří kůži...

27.12.2013 18:49:30 | Amonasrreagovat

MALÍŘOVA SMRT Publikoval(a): Amonasr | Básně » Kultura

Díky Eliško, to je od Tebe milé :-) Vlastně už je to teď dvojí vykopávka - nejdřív jsem ji po více než čtvrtstoletí vykopal já a teď po dalším víc než půlroce znovu Ty. Takové dvojí zmrtvýchvstání se hned tak nějaké nepovede... ;-) Vidíš, jak se ta básnička z toho chvěje radostí? :-D

27.12.2013 15:31:14 | Amonasrreagovat

NEPŘEJÍCÍ VRÁNA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ze života

Jo, oškubání by takové vráně slušelo :-D

K té příčinné souvislosti mezi zvýšeným výskytem závistivosti a častými národními kotrmelci by asi chtělo ještě něco dodat... Tak když to porovnám třeba s Američany, pro které je úspěch druhých zpravidla předmětem obdivu namísto naší závisti, tak to možná vychází z toho, jak se dotyčný jedinec toho úspěchu většinou dobere. A v tom máš možná pravdu - při těch českých kotrmelcích asi docházelo až příliš často k tomu, že úspěchu jedince nebylo docíleno poctivým úsilím a pracovitostí, ale spíš uměním otáčet se jako korouhvička podle směru foukání větru a taky využíváním všelijakých nepoctivých cestiček - podvádění, přítelíčkování, okrádání a znevýhodňování druhých, koneckonců přesně toho, čím se nejvíc vyznačují třeba čeští politikové i dnes. Máš asi pravdu - pak to dává smysl... ;-)

27.12.2013 15:20:17 | Amonasrreagovat

Vánoce Publikoval(a): prouteny kosik | Ostatní » Ostatní

Kdyby tam nebyl ten úplně zbytečný vulgarismus na posledním řádku, který mi k půvabné slečně vůbec nepasuje, dal bych i ST, protože jinak je mi ten náhled docela blízký ;-)

27.12.2013 12:48:24 | Amonasrreagovat

NEPŘEJÍCÍ VRÁNA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ze života

Díky za zastavení i za prima reakci :-) Tobě taky přeji energické vkročení do nového roku a ať Tě i nadále neopouští současný tvůrčí rozmach! :-D

27.12.2013 11:20:46 | Amonasrreagovat

Unavený a nasraný Publikoval(a): Isquieasuus | Básně » Ostatní

Taky se měj, dobrou noc ;-)

26.12.2013 23:45:04 | Amonasrreagovat

NEPŘEJÍCÍ VRÁNA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ze života

Jo, taky mi dnešek připadá jako nějaký protestní den - to je stejně zvláštní, jak se ta témata občas sesypávají v jakýchsi záhadných nevysvětlitelných vlnách :-D

26.12.2013 23:25:22 | Amonasrreagovat

NEPŘEJÍCÍ VRÁNA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ze života

Jsem zvědavý... :-D A pokud se rodí básně i ve snech, tak to raději nechci vědět, protože sny zapomínám - to už bych si musel rvát vlasy, co jsem jich poztrácel ;-)) Ale možná si to vynahrazuju tím, že jsem i ve dne občas jako ve snách... :-D Dobrou noc a ještě jednou děkuju za fajn pokec :-)

26.12.2013 23:23:42 | Amonasrreagovat

Unavený a nasraný Publikoval(a): Isquieasuus | Básně » Ostatní

Je to věc osobního nastavení a vkusu, ale zrovna tu Ódu považuju za jednu z nejlepších věcí, co jsem letos na Literu četl, mám ji mezi oblíbenými díly a těch mám mnohonásobně méně, než autorů - tam si dávám opravdu jen ty z mého pohledu zcela zásadní nebo pro mě něčím objevné texty.

Poezie má samozřejmě tisíce tváří a miliony odstínů, rozhodně bych proti sobě nechtěl stavět různé žánry, styly, autorské přístupy atd. Ten subjektivní pohled čtenáře v tom bude vždy rozhodující a respektuju, že se v názoru konkrétně zde spolu diametrálně lišíme - jindy se třeba zase můžeme shodnout. Je určitě fajn, že zdejší "kavárna" je názorově pestrá a je lépe se spolu bavit a třeba i nesouhlasit, než nesouhlasit a nebavit se... Snad jsme nenudili ani ostatní... ;-)

26.12.2013 23:20:49 | Amonasrreagovat

NEPŘEJÍCÍ VRÁNA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ze života

Promiň :-D Trošku jsem znejistěl sám, když jsem to už napsal, zda jsem Tě správně pochopil... Ale platí to nepochybně tam i tam. A musím se ovšem opravit - u nás Čechů to nevidím jako řečnickou otázku, plně se k Tobě přidávám a ptám se také - proč nejtypičtější národní vlastností Čechů je závist? Možná by nám odpověděl spíš nějaký historik - to by mě tedy fakt docela zajímalo... :-)

26.12.2013 23:00:22 | Amonasrreagovat

NEPŘEJÍCÍ VRÁNA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ze života

Děkuji za zastavení i pěkný rozvíjející komentář - rád se ke všemu připodepisuju :-) Tu závěrečnou otázku jsi ale nejspíš položila jen tak řečnicky - v tvůrčích kruzích to asi bylo, je a bude věčné téma... :-D Nakonec Shaffer na to napsal úžasnou hru a Forman ji neméně úžasně zfilmoval, i když zrovna chudák Salieri to odskákal asi z valné části nevinně. Čest jeho pošpiněné památce! :-( Ale i v tom jsou tvůrci bestie - když jdou za svým cílem, neštítí se téměř ničeho... :-D

26.12.2013 22:43:39 | Amonasrreagovat

Unavený a nasraný Publikoval(a): Isquieasuus | Básně » Ostatní

Možná toho nečtu tolik, co Ty (pravděpodobně to tak i je), ale opravdu na současná témata moc nenarážím, a to ani na Literu. Navíc každou chvíli čtu třeba v Literárkách povzdechy lidí, kteří naopak čtou mnohonásobně víc než my dva dohromady, a jsou takříkajíc v centru dění, že současná poezie a literatura vůbec na tuto kritickou roli téměř rezignovala. Takže jsem si to nevycucal jen tak z prstu, není to jen ryze můj názor, ale opírám ho i o hlasy povolanějších, než jsem já.

Té předepsané formě, co by měl či neměl text obsahovat, moc nerozumím, ale tento konkrétní text obsahuje přesně to, co třeba mě oslovuje a já se přitom nepovažuju za někoho, kdo by podléhal jen tak nějakým klišé. Snad to nezní moc neskromně – nejsem doufám natolik nepokorný. Navíc to tu oslovuje i řadu dalších, jak vidím z tipů i reakcí, o kterých vím, že jim není lhostejné, jak dnešní zpitomělá společnost vypadá. Ovšem vzhledem k otupělosti řady lidí, která je mainstreamově zcela programově budovaná (zblblé konzumní stádo je lépe ovladatelné, než nezávisle myslící bytosti), je každý takový pokus o probuzení potřebný a je jich stále zoufale málo. V tom se tedy asi neshodneme. U této konkrétní věci navíc vidím velký bonus v tom, že ji napsal někdo, kdo opravdu psát umí, a proto i ten účinek je výraznější.

Mimochodem, Ty máš taky velký talent - kdybys napsal něco současně společensky kritického, samozřejmě po svém, potěšilo by mě to neméně ;-)

26.12.2013 22:33:49 | Amonasrreagovat

Unavený a nasraný Publikoval(a): Isquieasuus | Básně » Ostatní

Že se vměšuju – budu Ti oponovat. Podle mne je to poměrně přesná diagnóza stavu dnešní společnosti a jasné vyjádření postoje autora. V čem ještě by to mělo být konkrétnější? Na rozdíl od řady jiných, včetně profesionálních, básníků Tom nerecykluje dávno přežvýkaná témata, ale je zcela současný, pojmenovává bolavá místa dneška – přesně tuhle úlohu současné do sebe zahleděné umění téměř přestalo plnit a dostalo se tak i vlastní vinou na periferii společenského zájmu. Když to trošku přeženu - protěžovaní umělci oslovují jen navzájem sami sebe a úzký okruh svých promotérů a fanoušků, o čemž m.j. svědčí i ty směšné náklady poezie. Zaplaťpánbu za každého, a to i zde na Literu, kdo píše, navíc zdařilou a srozumitelnou formou, opravdu o současných problémech, nikoliv jen o historicky prověřených tématech či nekonečných variacích osobních intimních traumat…

26.12.2013 21:39:04 | Amonasrreagovat

Unavený a nasraný Publikoval(a): Isquieasuus | Básně » Ostatní

:-) Tak už Tě nebudu rušit, pusť se do dalšího psaní ;-)

26.12.2013 21:02:04 | Amonasrreagovat

Pod korunami stromů Publikoval(a): Danger | Balady, romance » Příroda

Je v tom symfonie, je to i báseň, a přec symfonická báseň to není. Skladba je to ovšem kouzelná, doznívající v intimním tichu nerušeném ani potleskem :-)

26.12.2013 21:00:02 | Amonasrreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí