Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 40 záznamů. Zobrazuji 1-15.

Ohňostroj Publikoval(a): Nikdo_ | Básně » Ostatní

cítíš to podobně jako já... doufám že se nespálíš a moc Ti to přeji :-)

23.06.2013 01:51:16 | Ondřejreagovat

Co si ze mě udělala? Publikoval(a): Nikdo_ | Úvahy » Láska

ahoj,
přeji ať se daří lépe, nevim do jaké míry umíš anglicky, ale Tvá úvaha ve mě vyvolala pocit jako píseň Betterman od Pearl Jam
( http://www.youtube.com/watch?v=lWzLgWWu5wU )

14.04.2013 14:18:27 | Ondřejreagovat

Omluva světu Publikoval(a): Ondřej | Básně » Smutné

aby bylo jasno, já mam důvody proč být (= povinnost), ale chybí sebemenší chuť... a to už trvá tak hrozně dlouho. Tak pochybuji, že se to změní :-)...

27.06.2011 17:12:00 | Ondřejreagovat

Smrt? Publikoval(a): Isquieasuus | Básně » Ostatní

něco podobnéhojsem se snažil napsat , ale nikdy mi to nevyšlo... mluvíš mi z duše:-)

04.06.2009 00:04:00 | Ondřejreagovat

Potřebujeme víru? Publikoval(a): Anne Leyyd | Úvahy » Bůh, víra

nedávno jsem po delší době optevřel Citadelu (Antoine de Saint Exupéry) a chtěl bych tu ještě část odcitovat:-)

» Nedotkl jsem se Boha, ale bůh, který dovolí, abychom se ho dotkli, není už bohem. Stejně tak jestliže vyhoví modlitbě. Poprvé jsem pochopil, že velikost modlitby spočívá především v tom, že na ni nepřichází odpověď, a že podobná směna nemá nic společného s nechutným obchodem. A že učit se modlitbě znamená učit se tichu. Že láska začíná teprve tam, kde už nelze čekat žádný dar. Láska je především modlitba a modlitba je ticho. «

19.05.2009 21:40:00 | Ondřejreagovat

Potřebujeme víru? Publikoval(a): Anne Leyyd | Úvahy » Bůh, víra

takhle... člověk před tisíci lety byl v podstatě stejný jako teď... máš pravdu že lidé by to asi nepochopili, ale jen kvůli tomu že společnost, má jakousi setrvačnost a je konzervativní a nedůvěřivá vůči novinkám... samozřejmě i ta společnost se vyvíjí, ale je to v řádu generací, a je k tomu poptřeba silnou osobnost, která dokáže ostatní přesvědčit o správnosti svého názoru. A tak potom vznikají nové umělecké, náboženské, politické nebo i filozofické směry... prostě Ti lidé se silnějším názorem (ironií osudu je, že ten názor nemusí být lepší!) dokážou ostatní přesvědčit že mají pravdu... a než přijde ještě silnější či rozpínavější názor, tak jsou na výsluní... většinou vyhraje ten, který se líbil silnější straně:-). náboženství jako taková vznikala z touhy po vysvětlení... odpovězení na otázky které nám dávala naše abstraktní mysl (kdo jsme? kde jsme se tu vzaly? co je smrt?) a ty silnější názory přežily, ale pořád je to jen názor a potvrzení je nedosažitelné... můžeš svou mysl pouze uchlácholit vírou že máš pravdu. myslím, že v nějakém TAOgově komentu (jestli to nepsal, tak se omlouvám a jestli jsem to blbě parafrázoval, tak taky:-D) jsem četl, že náboženství je konkretizování boha do lidské úrovně. jako třeba "nakreslení auta", ano může to být hezký obrázek, může být nakreslený tak že skoro uvěříš že do něj můžeš nasednout a odjet, ale pořád je to jen nakreslené auto a tak Tě nikam neodveze! prostě jsi stáhla 3-D objekt do 2-D a tak jsi ho omezila... a podobně je to i s náboženstvim, to tvrdí že za použití nějakých obecně platných pouček je možné poznat boha, nebo se k němu aspoň dostat blíže. Ale neomezí tím boží funkčnost?

19.05.2009 17:39:00 | Ondřejreagovat

Potřebujeme víru? Publikoval(a): Anne Leyyd | Úvahy » Bůh, víra

ještě než to uzavřu i já, tak bych se chtěl ještě zeptat, jestli jsi jedna z Těch, kteří si myslí že všechno co je v bibli je svatá a jediná právda (stvoření Adama a Evy, biblická potopa,atd.), a nebo jestli k Bohu a bibli přistupuješ "moderně"... evoluce může být, protože to Bůh udělal tak, aby byla možná? pak se to taky pokusim shrnout

16.05.2009 08:44:00 | Ondřejreagovat

Kritika Publikoval(a): dreamer. | Úvahy » Ze života

je strašně moc důležité mít svůj sen a za ním si jít... bez něho je život takový prázdný. o tom jaký velký vliv má důvěra či nedůvěra našeho nejbližšího okolí (zejména na děti, ale výsledky toho se projevují i později) píše třeba Antoine de Saint Exupéry v Malém princovi... kde letec, který byl sestřelen v poušti chce něco nakreslit, ale neumí to, protože jako dítě rád kreslil, ale rodina ho v tom nepodpořila a tak v tom nepokračoval, jestli jsi Malého prince nečetla tak doporučuji... možná si říkáš, že na pohádky jsi už velká, ale věř že tato kniha může leccos dát i dospělému, který čte s "otevřenýma očima".dál bych Ti rád doporučil ještě Citadelu (od stejného autora). Ta je dost složitá a zabere Ti nějaký čas jí přelouskat... musí se u ní dost přemýšlet o významu a z některých myšlenek mi nebylo zrovna příjemně, ale dnes jsem rád že jsem ji přečetl

15.05.2009 13:35:00 | Ondřejreagovat

Potřebujeme víru? Publikoval(a): Anne Leyyd | Úvahy » Bůh, víra

v čem je půst na Velký pátek a popoleční středu něco jiného??? má to nějaké logické opodstatnění? ne, nemá je to dáno tradicí, tak jako mnou zmiňované příklady. to že jsi o nich nepsala vím, ale řekněme, že na tuto otázku nahlížím z širšího hlediska. ty věci jsou jakésy symboly kterými si Boha polidšťuješ... k čemu bůh ten Tvůj půst potřebuje? k čemu potřebuje aby jsi šla na vánoční mši? proč Arabové nejí maso? je to všechno stejné... prostě symbol za kterým se má skrývat Bůh... ty symboly jakože pocházejí od Boha (a je jedno od kterého), člověk Ty symboly potřebuje aby mohl Boha popsat, ale je hloupost ty symboly za boha považovat...

14.05.2009 14:25:00 | Ondřejreagovat

Potřebujeme víru? Publikoval(a): Anne Leyyd | Úvahy » Bůh, víra

no moment, ale tohle přece přesně dělá fanatik... je nepřístupný argumentům... prostě slepě věří ve výklad, který mu dal kněz (nebo jiná duchovní autorita)... nepřemýšlí, pouze koná... to, co mu někdo nakuká, že je v zájmu jeho víry... jistá část takových lidí se potom odpálí na náměstí s výkřikem: "Aláh ahbar," protože oni věří, že je to v zájmu jejich boha, a že je za to čeká ráj... nepřemýšlí o podstatě. vidí jen ten jeden, jim předložený, výklad slova božího. a je jedno jestli to je příznivec islámu nebo svědek jehovův. hloupě si myslí, že jen oni mají pravdu. je jedno jestli nejí krávy, prasata, nekošér jídlo, nebo nesmí přijmout krev. jsou to všechno jen jistá nařízení, která podle mě od boha nepochází... proč by Bohu mělo vadit, že jím prasata(že jsou špinavá?), nebo že si zachráním život transfuzí??? o Bohu máš hlavně přemýšlet...né bezmyšlenkovitě přijmout výklad někoho "zkušenějšího"

13.05.2009 22:26:00 | Ondřejreagovat

Potřebujeme víru? Publikoval(a): Anne Leyyd | Úvahy » Bůh, víra

promiň ale když nějakému malému dítěti postaví do cesty smrt hlady, tak kde je potom Bůh? může za to to dítě? ne... ale Ty tvrdíš že to je Boží vůle ... tomu dítěti na Bohu vůbec nezáleží, ale naopak tomu Bohu by mělo... ono chce jen jíst. o Bohu nepřemýšlí na to ještě nemá "rozum". a to že dítě přijde do ráje může být pravda ale nemusí... a i kdyby tomu věřili všichni lidé na světě tak to být pravda nemusí! pro mě je náboženství hledání nějaké spravedlnosti, která na tomto světě neni... ono by bylo krásné kdyby dobří lidé, ať už věří v cokoliv, by se na věčnosti měli dobře... a špatní lidé byli potrestáni... ale je to pravda? nebo je to spíš zbožné přání? a pro mě je rozdíl mezi vírou a náboženstvím. a to takovej, že víra dává sílu, kdežto náboženství přikazuje (chovej se takhle nebo tě stihne boží trest, popřípadě Ti Bůh (jediný a pravý) ukáže záda a Ty si žij život zatracených) promiň ale doufám že jestli Bůh je, tak snad neni takový lidský

09.05.2009 15:40:00 | Ondřejreagovat

Potřebujeme víru? Publikoval(a): Anne Leyyd | Úvahy » Bůh, víra

no dobrá, připusťme že Bůh existuje, připusťme i to že zasahuje do našeho života, a že nás všechny miluje... dále tady bylo řečeno, že je postaven mimo čas. vidí vysledky činů minulých i budoucích... pak ale to, že já nevěřím, má na svědomí hlavně on, to on mi dal do cesty zkoušky na základě, kterých ja svou víru ztratil a udělal to i přes to, že předem znal výsledek svého činu... a tak mě vlastně odsoudil k žití bez boha (v pekle nebo, kde?... a to po zbytek věčnosti) co je proti tomu vražda, nebo potrat? neni tento lidský Bůh krutější než člověk sám?

09.05.2009 14:09:00 | Ondřejreagovat

Už nedýchám... Publikoval(a): brouceklesni | Básně » Ostatní

to já píšu depresivně celkem nerad, ale teď nějak jinak psát ani nedokážu...

06.05.2009 11:49:00 | Ondřejreagovat

(Ne)hezký den Publikoval(a): toužím.jít.dál | Básně » Ostatní

já si krásné dny ničím sám, jen kvůli tomu že mám strach si je přát víc... a ony by pak nepřišly... a to by bolelo, tak jsem se obrnil prázdnotou, ale ono to nepomáhá

asi si nezasloužím sám sebe

06.05.2009 10:19:00 | Ondřejreagovat

Člověk neb Zvíře? Publikoval(a): brouceklesni | Fejetony, sloupky » Ze života

zajímavé... ale ještě bych tam doplnil některé ryze lidské vlastnosti... třeba krůtý jako člověk... protože to je v přírodě unikát... zvířata "ubližují" jen při obraně a při lovu, kdežto člověk někdy i pro zábavu

06.05.2009 10:02:00 | Ondřejreagovat

Stránky: 1 [2] [3]
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí