Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.
Demokracie 21 a volby prezidenta ČR Publikoval(a): ewon | Úvahy » Politické
To by mohlo být na velké teoretické rozbory a k těm tu asi není prostor, ani by to tu nejspíš skoro nikoho nebavilo číst ;-)
Ale aspoň dvě poznámky. Obecně mám v ekonomii i politice odpor k složitým matematickým metodám, ty stejně pracují jen s hypotézami (zpravidla značně nepřesnými nebo úplně chybnými), a všechno je pak stejně úplně jinak, matematika sem – matematika tam. U Janečkovy metody ale oceňuju, že je poměrně triviální, srozumitelná, a odbourává jakousi autocenzuru u voliče tím, že se nemusí tolik bát, že jeho hlas propadne a nemusí tak volit jen menší zlo. Mnozí dobří kandidáti nedostali v minulých prezidentských volbách víc hlasů jen proto, že si kdekdo (třeba jen podvědomě) řekl: ten nebo ta stejně nemá šanci, tak budu raději z možných zel, která reálnou šanci mají, volit to pro mě menší. A negativní hlasy zase můžou pomoci eliminovat ty, kteří společnost populisticky a vypočítavě rozdělují, protože sází na hlasy právě těch, kteří moc nepřemýšlí. Větší šanci by pak mohli mít kandidáti, kteří nekalkulují jen s nízkými nebo primitivními pudy, protože by se jim to od těch, kteří je prokouknou, nemuselo vyplatit. Samozřejmě zjednodušuju, jak jinak – a je mi jedno, jestli někdo skočil na špek Zemanovi nebo jiný na Schwarzenbergovo falešné číro – mně tyhle záměrně hluboce kopané příkopy mezi voliči nejsou sympatické ani z jedné strany, současný systém ale vede k tomu, že jedině ony mají šanci na úspěch (a zdaleka ne jen u nás).
Úsměvně pak na mě působí Tvá poznámka, že problémem je demokratický volič, protože je bezmocný nebo hloupý (ale chápu, jak to myslíš, a v podstatě neoponuju). Tohle si nejspíš myslí i ona mocenská a korporátní pseudoelita a kdyby mohla, tak by se bez demokratického voliče ráda obešla. Jelikož to však formálně nejde, tak ho účinně a masivně mediálně ohlupuje a i tu víceméně formální demokracii ještě oklešťuje, kde jen může. Proč se asi všechny zavedené partaje bojí přímé volby, veřejné transparentní kontroly nebo referenda jako čert kříže? Protože by se jim ty jejich výživné pašalíky mohly taky lehce rozplynout pod rukama. Systém vlády jedné partaje už u nás naštěstí není, ale stejně si tu moc a prebendy mezi sebou v zákulisních dohodách parceluje jen pár stran, které vodí na drátku velký kapitál. Nemluvě o jediných dvou stranách, podobných si jak vejce vejci, které se přetahují o moc v USA, a všichni ostatní jsou „demokraticky“ eliminováni. Všechno tam má pod kontrolou v podstatě jen pár rodin spjatých s velkým byznysem a prezidentské volby jsou tam něco jako fandění na baseballovém mači, taková lidová zábava, která ale nemá prakticky na nic vliv. Kam to vede, vidíme přímo názorně na stavu současného světa – v ČR si naštěstí umíme zaneřádit jen vlastní malý dvoreček :-)
Demokracie 21 a volby prezidenta ČR Publikoval(a): ewon | Úvahy » Politické
Každý pokus hledat nová řešení pro něco, co už příliš nefunguje a neodpovídá současným výzvám doby, je myslím dobrý, i když může vypadat utopicky. Všechno skutečně nové se zpravidla rodí skrz množství pokusů a omylů. I my jsme tak přišli na svět, s prakticky nulovou výchozí šancí na startu na úspěch. Janečkův pokus objektivizovat vůli voličů je mi sympatický, i když v partajním systému mocenských her a symbiotického propojení velkého byznysu a velké politiky nemá žádnou šanci na to, aby prošel, protože by mohl ohrozit jejich skutečné zájmy. Může být ale zárodkem, který ukazuje jednu z možných cest těm, kterým není úplně putna, kdo a proč si pohrává s našimi osudy... :-)
Jsme schopni vidět svůj vlastní fanatismus? Publikoval(a): ewon | Úvahy » Politické
Já jsem totálně fanatický fantastologik. :)
A většina vědců a svatých spisovatelů (mezi než se skromě počítám až na prvním místě), na tom nebyla o nic lépe...
Zajímavý článek, jen ho ještě zreviduj, myslím, že bys tak mohl dospět k odpovědi.
20.02.2017 21:39:29 | reagovat
Je strach z imigrantů oprávněný? Publikoval(a): ewon | Úvahy » Politické
Dneska jsem narazil na zajímavý rozhovor:
https://video.aktualne.cz/dvtv/svedsko-prestava-zvladat-migraci-narusta-kriminalita-i-strac/r~0ab6755ad5de11e681020025900fea04/
09.01.2017 08:28:05 | reagovat
Koláž Publikoval(a): ewon | Experiment » Sex, erotika
Sentimentální dílo? Leda tak vzpomínkou na ludmila, byl dost svérázný.
Text pana ing. má v rámci celku zajímavou roli, přiznávám, že na první čtení jsem ho ale nerozklíčovala. (též přiznávám, že jsem nečetla příliš pozorně)
Vybral jsi ke kombinaci zajímavé typy promluv. Zajímavý a zábavný počin, ewone. Ráda bych si přečetla i další názory na tuhle koláž. Pak by mne zajímala samozřejmě tvá intence, ale nehodí se ji prozradit.
28.12.2016 14:02:31 | tall&curlyreagovat
Diskuze (zejména na internetu) Publikoval(a): ewon | Úvahy » Ze života
Ale já jsem v tom svém příspěvku psala, že argument "ale to je jen tvůj názor" je chybný. Napsala jsem, že "pravda není subjektivní". Takže naprosto souhlasím s tvým stanoviskem, že nelze vše omlouvat subjektivitou, relativitou apod.
Ano, souhlasím, že jsou fakta - Mácha žil. Ale je nutné si uvědomit, že je to fakt, který platí především v českém kontextu, možná evropském, ve světovém kontextu to nikoho nezajímá (spadl v lese strom, když ho nikdo neviděl padat?). Proto jsou ty pravdy institucionální, tzn. vážící se k určité skupině lidí, která se jimi zabývá a něco pro tu skupinu znamenají. Uvědomit si to znamená například, že nepůjdu nikoho vraždit, protože je jeho náboženská pravda jiné než moje.
Už jsem v tom taky zamotaná a mám dojem, že opakuju to stejné pořád dokola. Pardon.
04.12.2016 18:27:34 | tall&curlyreagovat
Diskuze (zejména na internetu) Publikoval(a): ewon | Úvahy » Ze života
Strfil jsem se přímo do černýho:-), chtěl jsem Tě poškádlit(a nejen tebe) a povedlo se:-), no, ale je dobře že umíš tu dobrotu.Ovšem ochutnat jí nemůžu, tak je to zase jen na víře, že jí umíš:-)
04.12.2016 18:27:21 | Jeněcovevzduchukrásnéhoreagovat
Diskuze (zejména na internetu) Publikoval(a): ewon | Úvahy » Ze života
Když jsme u těch statistik - poudaček a zaručených zpráv, tak ty nám zdělují a již dlouho před počítači zdělovaly, že muž je mužem prý, až kolem padesátky.
Třicet let není málo, ale záleží na tom, co za nich opravdu v reálu zažiješ.Pokud Ti bude šedesát a neopustíš svojí vísku, maximálně do své práce vzdálené co by dup a pak půjdeš na jedno, dvě a domů, tak asi zakrníš:-), no, a pak tě předčí i ten třicetiletý "světák".To je realita života.:-)
04.12.2016 18:23:11 | Jeněcovevzduchukrásnéhoreagovat
Diskuze (zejména na internetu) Publikoval(a): ewon | Úvahy » Ze života
To máme z toho, že ten život nežijeme, ale jen krájíme! :D Já jdu raději dovařit tu svíčkovou s domácím knedlíkem, ženy prý v tomto, dle jevevzduchuněcoshnilého, zaostávají a cpou se do něčeho, o čem nemají páru ;)
04.12.2016 18:15:41 | tall&curlyreagovat
Diskuze (zejména na internetu) Publikoval(a): ewon | Úvahy » Ze života
Víš, já si myslím, Ewone, že vy mladí se vůbec zaobíráte tak nějak nepodstatnýma věcma, a život vám tak zbytečně utíká, a nic vám, až tak nepřináší.Já sám jsem na Literu již cirka šestým rokem a výsledek je ten, že jsem pochopil, že jsou v životě daleko důležitější věci nežli dohadování zde na Literu, a to, kdo má pravdu a kdo ne.Myslím si, že nejste připraveni dostatečně do reálného života, a že již brzy to zjistíte.Bude vám chybět pokora, úcta k druhému, skromnost, a bude u vás převažovat neústupnost a egoismus.Příjdou krušné chvíle, a tam se v pravdě ukáže, kdo je schopen přežít a kdo bude jen papouškovat co je psáno na počítačích a kdo se s problémy, které jsou za humny dokáže bez zbytečných povídaček Poprat.Neber to osobně, ale mnoho z vás, mlsdých, bude Nepřipraveno se potýkat s těmito nesnázemi.
04.12.2016 18:09:00 | Jeněcovevzduchukrásnéhoreagovat
Diskuze (zejména na internetu) Publikoval(a): ewon | Úvahy » Ze života
Jistě že je to postmoderní hledisko. Žiju přeci v postmoderní době :) Doufám, že pro tebe není postmoderna sprosté slovo, tady na literu se často v negativním kontextu užívá :)
Jinak myslím, že ti rozumím a to, co píšeš není banální, je to, myslím, zcela oprávněné přemýšlení o pravdě v dnešním světě. Pokud bych měla být stručná, protože jinak by to bylo na dloooouhý elaborát, tak v mém chápání neexistuje ta tvá kategorie A. Tedy žádný objektivní na člověku nezávislý svět pravdy, ke kterému se vztahuju. Jak se můžeme shodnout na objektivní pravdě, když i ta je proměnná v čase /viz vědecký poznatky o čemkoli/. To, že Slunce svítí není pro mne pravda, ale je to prostě jen jazykové vyjádření něčeho, s čím mám zkušenost. (takto se slunce ukazuje v mém vědomí)
Moje realita jsou ty institucionální fakty /už jsme o nich kdysi mluvili/. Pravda je v podstatě diskurzivní, každá sociální skupina má tu svou, té věří, tu učí své děti ve školách, podle té vede války atd... Druhá věc je, že já nevěřím ve vývoj, tedy v to, že směřujeme k něčemu lepšímu. Že tedy jsme vyspělejší než jiné skupiny v čase a prostoru. Proto nepotřebuji ten koncept jedné pravdy. Na druhou stranu to asi ani neznamená, že pravda je subjektivní (jak často lidé tenhle postmoderní chaos chybně interpretují), spíš je ta pravda nějak společensky závazná ve smyslu morálním či etickém (nevím jak to vyjádřit).
04.12.2016 17:45:26 | tall&curlyreagovat
Diskuze (zejména na internetu) Publikoval(a): ewon | Úvahy » Ze života
HLEDAČ MÁ PRAVDU!!!, Tak To JE!!!. Jeho odborná, Velmi detailně zpracovaná Pravda, JE PRAVDA!Filozofování je jedna věc, odborné hledisko Hledače je věc druhá, a Pravdivá, a to stejně tak, jako je pro mě holý fakt, že naše Země je placatá.
04.12.2016 15:19:57 | Jeněcovevzduchukrásnéhoreagovat
Diskuze (zejména na internetu) Publikoval(a): ewon | Úvahy » Ze života
K Bodu 3- zajímavá varianta je(a ta mi příjde důležitá)....
Staletí se lidé učili, že je Země placatá, ale já Nevěřím, že je kulatá.Jednak jsem to na Vlastní Oči Osobně Neviděl, a To, co nám vědci, dokazují na fotkách, filmech, atd, to je pro mě(a i dost jiných), pouhá Záměrná Mystifikace lidí(vydělalo to ostatně jiným lidem Mnoho peněz), a to na Celém Světě:-)Dokaž mi prosím, že se mýlím:-).
Mohl by jsi mi to dokázat, a to pouze tím, že by jsi byl ochoten mi zaplatit letenku na soukromém raketoplánu, což již není problém, a tak mi umožnil, abych naší nádhernou, Prý:-)), kulatou:-)) Zemi uviděl NA VLASTNÍ OČI.Jinak mě Nemůžeš přesvědčit:-).Zaplať mi letenku, já poletím a pak Ti možná dám i zapravdu:-).Země je pro mě zatím Placatá:-).Ach ta filozofie:-))
04.12.2016 15:00:35 | Jeněcovevzduchukrásnéhoreagovat
Diskuze (zejména na internetu) Publikoval(a): ewon | Úvahy » Ze života
Jéé, to je dlouhý. Zajímavý. Pravda je relativní.
Slunce hřeje, bez debat,
když tě hřeje, tak jsi rád.
v zimě teskním, volám, kde je?
Ale přesto někde hřeje... :-)
Diskuze (zejména na internetu) Publikoval(a): ewon | Úvahy » Ze života
Sám sobě protiřečíš a kličkuješ jen proto, abys nemusel přiznat, že ses mýlil. Nevím, co tu píšeš o tom, jak by laici měli mít právo pokládat otázky,když ty jsi žádné nepokládal a hned jsi předkládal ta svoje tvrzení jako nevyvratitelnou pravdu a když jsem se ti to snažila slušně vysvětlit, tak jsi jen urážel a kopal kolem sebe.
Srovnáváš tu nesrovnatelné, ale je naprosto zbytečné tu s tebou ty diskuse vést. Klidně si postěžuj svým žalobníčkům do vzkazů, ti ti určitě o mně odkývou cokoli, přestože mě vůbec neznají.
A neboj, tvoji pravdu ti neberu a pravděpodobně to udělám jak s Lighterem a už na tebe nebudu reagovat, jen tím ztrácím čas. A navíc tahle diskuse má fakt být o jiných věcech.
03.12.2016 21:22:07 | reagovat