Komentáře přijaté

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 1576 záznamů. Zobrazuji 871-885.

Mimozemšťani jistě existují Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Úvahy » Ze života

https://www.youtube.com/watch?v=tNYrV9qrXT4

viděl jsem tohle. Je to celý nesmysl. :))
Ale přijde mi, že už jsem to někdy viděl (dávno). Na druhou stranu jsou tam informace, který si samozřejmě nepamatuju a který jsou zajímavý.


http://www.astro.cz/clanky/ostatni/maysky-kalendar-a-rok-2012.html

Tady je rozebrání toho kalendáře, nemám sílu to číst...

29.05.2018 16:05:36 | ewonreagovat

Mimozemšťani jistě existují Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Úvahy » Ze života

já jsem tím někdy pověstnej. :)
Tam už ten název napovídá, že to jsou dokumenty typu nesmysly. Oni to lidi totiž rádi sledují, fascinuje je to. Mě to zas děsí, jak se to vezme. Zkusím na to kouknout teda... protože soudit něco, co jsem ani neviděl... Ale je to ten typ jako "záhady UFO" a "celou noc jsme pozorovali, jestli se neobjeví a pak nad ránem, málem jsme spali najednou, a pak na kameře, rozmazané cosi. "Bille pojď blíž, pojď blíž... Cítím nějakou energii". Atd atp.
Pak tam mluví nějaký profesor, o tom, že tahle historická deska znamená přílet UFOnů atd atp. Budu rád, jestli se pletu. :-))

Arnošt Vašíček, Daniken ze starých mohykánů, ale je jich jako psů co to zkoumaj. Myslím, že na to maj i univerzity... :)
Ve středověku se tomu říkalo šarlatánství. :)

29.05.2018 13:31:57 | ewonreagovat

Mimozemšťani jistě existují Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Úvahy » Ze života

Já ho neviděl, a možná ani neuvídím a hádám, že by mě nepřesvědčil. Ale nemůžu si nepoložit fascinující otázku. Jsou nám mimozemci podobní je jedna věc. Myslí podobně další. Ale sakra by mě zajímalo, jestli jsou taky nábožensky založení. :-))
Případně jak vůbec pojímají duchovno. Ale s těmi kontakty to je horší. :-))
Ve Startreku to tuším moc neřešil, ale moc ho neznám, tak nechci kecat.

28.05.2018 22:32:38 | ewonreagovat

Jak mě pozvali cikáni na oběd Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Povídky » Ze života

Tiež používam "cigáň" a myslím, že ich to vôbec neuráža. Zatiaľ som sa stretla s tým, že sa sami tak označujú.
No, síce si ochutnal psa, ale super. (Robím si srandu.)

25.05.2018 16:30:04 | Olenskareagovat

Jak se nestat robotem Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Ostatní » Ze života

Vnímám tu snahu něco změnit. Ale také vnímám generační rozdíly mezi mým mládím a tátovým ...
Je obdivuhodné co všechno ti mladí dovedou. O tom by byl ten článek delší. Psal o tom již Jiří Suchý. Dítě školou povinné, dovede to, co my ne ...

25.05.2018 16:22:29 | VEDz RVAHEsreagovat

Jak mě pozvali cikáni na oběd Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Povídky » Ze života

https://www.youtube.com/watch?v=Q4BSiJ53tWo

13.05.2018 17:15:41 | reagovat

Jak mě pozvali cikáni na oběd Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Povídky » Ze života

ja jsu taky Romka.Nemám moc ráda oslovení cikánka.a vůbec.víte,že my "cikáni nejsme cikáni ale praví Židé?

13.05.2018 17:13:58 | reagovat

Jak mě pozvali cikáni na oběd Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Povídky » Ze života

Když jsem byla hodně malá, brácha mě k Cikánům odkládal, aby mě nemusel hlídat :-)) Jinak, už jako větší, zažila jsem Cikány na Slovensku, tábořili na louce u řeky Váhu, v těch místech byl dravý tok, měli koně, dřevěné vozy, žili venku pod otevřenou oblohou.
A ještě později, svého času jsem pracovala jako uklízečka, byla tam se mnou Cikánka, nepamatuji, že by svoji práci někdy odbyla, byla stará, ráda pletla, dala mi nějaké vzory, vzpomínám...

08.05.2018 16:15:06 | Helen Zaurakreagovat

Jak mě pozvali cikáni na oběd Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Povídky » Ze života

..jsem moc rád Honzo, žes to napsal...hezké vzpomínky na cikány už málokdo zveřejní...
ČÁGO
degeš j-Frr

08.05.2018 10:23:31 | Frrreagovat

Jak mě pozvali cikáni na oběd Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Povídky » Ze života

Kamarádil jsem se taky s jedním a jeho rodinou. Byl už starší a jmenoval se Josef a byla s ním neskutečná sranda. Uměl si dělat legraci sám ze sebe a z toho, že je prostě Cikán. Jednou přišel a zeptal se mě, jestli vím, proč Cikáni nesmí jezdit Závod míru. Trochu vyjeveně jsem na něj pohlédl a on ze sebe hned vypálil: „No protože vy bílí byste si poznali svoje kola.“ Tím mě dostal. Sbíral tyhle vtipy o Cikánech a rád je vyprávěl a strašně se jim smál.
Po revoluci jsem mu jednou řekl: „Buď zdráv Rome“, a on hned, „Nazdar bílej. Nenadávej mi. Já jsem Cikán! Jako Cikán jsem se narodil a jako Cikán i umřu. Jsem Cikán a jsem na to hrdej.“
Patřil ke třem původním rodinám u nás ve městě a ani s jednou nebyly potíže.
Taky měl přísnou manželku, která ho držela zkrátka. Proto ke mně vždycky v hospodě přišel ke konci měsíce a půjčoval si ode mě stovku. Po výplatě mi ji pokaždé vrátil. Takhle to šlo asi tři roky. :-)) Dej mu pánbůh svatý nebe.

08.05.2018 10:04:53 | Koblížekreagovat

Jak mě pozvali cikáni na oběd Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Povídky » Ze života

já používám cigáni, vždycky se to u nás tak psalo a říkalo, a žádnému to nevadí... jako kluk jsem byl u přessousedů Perských na cigánské svatbě, dodneška vzpomínám, vdávali 2 dcery najednou v obrovském vojenském stanu na dvoře, tři dny jsem tam skoro bydlel :-)

08.05.2018 07:43:28 | reagovat

Za dobrotu na žebrotu Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Úvahy » Ze života

Cikáni byli exkomunikováni v Evropě už od středověku, výrazná data jsou od 16.století.
K odebrání kol kočujících cikánů došlo po uvedení tohoto zákona: Poslanecká sněmovna N. S. R. Č. zákon č.117/1927, k vládnímu návrhu zákona (tisk 1135) o potulných cikánech a podobných tulácích.
Komunisti /tak se nazývali, nevím co to přesně vyjadřuje/, vydali zákon v roce 1958 o začlenění.
Zažil jsem na stavbách při konání autorského dozoru všelicos. Když byl přede mnou člověk starší než já, pozdravil jsem první. Jedno, zdali to byl kopáč, řemeslník, ouřada. Většina dobrých a schopných. Pár netáhel bylo vyhozeno a už nikde si v našem rankingu neškrtli.
Pokud autor mířil na současnou migrační vlnu, je to závažná věc. Matně si pamatuji, dle ročenky UNICEF / OSN, že jen v Africe umíralo ročně 12 mil. dětí do 15let (cca před 20lety). Kdo si myslí, že je to nepravda, může dohledat.

05.05.2018 14:03:31 | reagovat

Za dobrotu na žebrotu Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Úvahy » Ze života

Jevevzduchuněco:
"Dnes se toto uplatňuje všude ve světě, nejvíce v USA(černošská geta), jelikož místo cikánů tam mají problémy s černochama. "

Nejsem expert na menšiny v Americe... Ale zhruba řečeno, segregaci v jižních státech chtěli odstraňovat v 60. letech, protože segregace je zkrátka proti lidskejm právům. (ale co to ty lidský práva jsou, žejo...)
Byli lidi tuším jako Martin Luther King... Ti něco říkali.

Tvoje řešení aspoň tak mu rozumím, stojí na několika předpokladech:
1) tvoje "olej a voda": jisté kultury se nesnášejí. To, které to jsou většinou určuješ ty, ale to nebudeme řešit. Je to zkrátka předpoklad.
2) řešení, aby nedošlo ke konfrontaci je pak izolace (to vlastně asi nebude předpoklad, spíš důsledek předpokladu jedna). Což zní vpodstatě rozumně, ale opět musíš stoprocentně věřit tezi "olej a voda". Pokud olej a voda neplatí nebo platí jen někdy, proč segregovat?

K segregaci:
Ač s tím nesouhlasím, neumím to ani vyvrátit, nicméně si myslím, že tohle jde aplikovat např. na Černochy v Africe, těžko to aplikuješ na obyvatelstvo v jedné zemi, to naopak povede k prohloubení problému, který ve společnosti je. Bude z toho větší rasismus, větší nezaměstnanost, víc vyloučených komunit, víc nezaměstnanosti. Tj. myslím si, že řešení segregace je špatné i v případě platnosti teze "olej a voda". Ale připouštím, že moje teze není zcela logicky čistá. Píšu to spíš narychlo.
Co bys v případě segregace musel vybudovat je národní stát té dané menšiny. Aby byla skutečně plnoprávná, ne to že je někam uklidíš, aby "nevadili".

05.05.2018 11:05:37 | ewonreagovat

Za dobrotu na žebrotu Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Úvahy » Ze života

Mě taky naštval... s jevevzduchu má jednu výhodu, dá se s ním aspoň trochu mluvit. Někteří jiní si to napíšou a tím to hasne. :-)

tohle by tě možná mohlo bavit... btw. je to součástí širší diskuze na blistech o tom, co by se v ČR mělo:

https://blisty.cz/art/90841-lidi-nejsou-racionalni-bytosti-jednaji-na-zaklade-emoci.html

Byl tam i jeden takovej rasistickej:

https://blisty.cz/art/90803-zrusme-neziskovky-omezme-vliv-lidi-se-zahranicni-zkusenosti-a-zavedme-prisnou-ostrahu-hranic.html

Ale nechci to zcela rozebírat, bych se v tom moc utopil.

05.05.2018 10:53:04 | ewonreagovat

Za dobrotu na žebrotu Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Úvahy » Ze života

Tento příspěvek mě naštval hned na několika rovinách. Jsem Rom, vysokoškolák, s technicko/matematickým vzděláním a mohu autora ujistit, že moje geny jsou sakra v pořádku!

Obsah příspěvku jako takový by možná jako rasistický vnímán být nemusel, ale anotace rozhodně ano. Ale to je za mě úplně ok. Mě nevadí, že jsou někteří lidé rasističtí. Daleko víc mě ubíjí absence logiky.

A přesně logiku tento příspěvek nemá. Žádnou. Autor totiž nepochopil rozdíl mezi korelací a příčinou. Je to totiž opačně. Ti lidé jsou na tom mizerně a chovají se mizerně, protože žijí v ghetu. Ne naopak.

Jak se mají přistěhovalci naučit zvyklostem země, do které se přistěhovali, když budou žít jen mezi svými? Proč je sestěhovávání "lidské" ba dokonce "nejlidštější"? Autor by nás možná mohl obohatit svými myšlenkami, kdyby přidal vysvětlení ke svým tvrzením a ne jen deklaroval tvrzení.

Vím, že můj komentář je poněkud prudký, ale tento příspěvek si nic jiného než prudkost a jasný nesouhlas nezaslouží. Na druhou stranu nabízím diskusi. Jsem ochotný změnit svůj názor. Jsem ochotný autorovi příspěvku dát ve všem za pravdu. Když své postoje vysvětlí a přesvědčí mě.

04.05.2018 23:10:44 | Fíkreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí