Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 27204 záznamů. Zobrazuji 26026-26040.

RASISTA Publikoval(a): Amonasr | Povídky » Ze života

Je mi jasné, že Tvoje motivace jde od počátku tímto směrem, ale držme se věcné stránky. I kdybych nepřiznal, že jde v podstatě o virtuální dokument a byla to celé jen literární fikce, stále to v sobě nese nějakou informační hodnotu.

Na druhou stranu už jen ta omluva, kdy se z rasisty vyklube ve skutečnosti ukřivděný člověk, přece dodává Kristiánovi spíš na věrohodnosti, skutečný rasista by tohle neudělal, tím spíš v anonymitě. A divila by ses, kolik mladých kluků má takto vyspělý jazyk, zvlášť když nebyli doma hýčkáni a museli dospět už třeba v těch šestnácti, zatímco některým se to pod rodičovskými křídly nepodaří ani mnohem později - z toho se skutečně nedá jednoznačně soudit.

K věcné diskuzi by ale přece mohlo dojít, i kdyby to byla "jen" literární fikce, to je přece také smyslem literatury, odrážet společenské problémy a nastolovat otázky. K tomu označení Nikotinových názorů z mé strany ale přece nedošlo kvůli tomu, že se mnou nesouhlasil. Kdybys na mě vytáhla xenofobní argumenty Ty, ač nerad (stejně nerad jako na Nikotina), musel bych to vztáhnout i na Tebe - ale proč jsi to asi neudělala? To je samozřejmě jen řečnická otázka. Z Tebe žádná xenofobie nečiší a mně nesouhlas se mnou skutečně nevadí, naopak tohle je přínosná diskuze.

Chápu, že Nikotin po diskuzi u jiného díla, kdy jsem se zastal autora proti jeho nenávistným útokům, obrátil svou pozornost na mé dílko a pokračoval ve stejném duchu. Pouze kromě na mé dílko začal útočit hlavně na Romy. V tom je snad rozdíl a určitě ho vidíš i Ty. Pokud Nikotin nějak věrohodně ukáže, že není xenofob a že to tak nemyslel, tak se tu můžeme klidně dohodnout, že jsem se v jeho hodnocení zmýlil. Ale zatím mu někteří jeho "ochránci", nemyslím Tebe, spíš prokazují medvědí službu, možná dokonce pro něj nešťastně a nezaslouženě. Škoda, že nenapíše třeba sám, že proti Romům ve skutečnosti nic nemá. To by přece bylo docela chlapské... Já taky nesnáším různé nemakačenky, lehkoživky, zloděje, podvodníky atd., ale nedělím je podle barvy pleti, protože to není ta dělící čára - jedno etnikum proti druhému. A přece i ten Kristián je krásný důkaz, jak je to strašně složitá záležitost a jak jsou zavádějící a nebezpečné zkratkovité soudy. I v tom se snad shodneme.

07.08.2013 16:47:16 | Amonasrreagovat

RASISTA Publikoval(a): Amonasr | Povídky » Ze života

Proti takové kritice nemůžu nic namítat, respektuju Tvůj pocit z přečtení. Snad jen na vysvětlenou - je to skutečná diskuze, žádná konstrukce, a ty vzkazy Kristiánovi měly za cíl mu pozdvihnout pošramocené sebevědomí. Že jsem se přitom neubránil klišovitosti, to připouštím, určitě by to někdo uměl líp. V živém rozhovoru bych samozřejmě mluvil jinak, tady jsem chtěl vtěsnat do pár vět co nejvíc povzbudivých argumentů. Nebylo to psáno pro Liter, ale byly to vzkazy živému člověku. To moje „chvástání“ je tam míněno sebeironicky, je mi líto, že Ti to tak nevyznělo, asi se mi to tedy moc nepovedlo - to už je jen literární „vata“.

Kristiánovy vzkazy jsou naprosto autentické, zda jim věříš nebo ne, už nepřísluší mně, abych se k tomu vyjadřoval. Já mu věřím, i když samozřejmě ani já nevím, zda na protější straně ty vzkazy psal skutečný šestnáctiletý Rom Kristián – podstatou je, že to vše se dělo jako reakce na jeho skutečné rasistické útoky na jednoho mladého černocha. Domníval jsem se, a stále se domnívám, že to za zveřejnění z nejrůznějších důvodů stálo. Věcnou diskuzi vítám, i když je takto kritická, protože má nepochybně smysl. V tomto případě mi skutečně nejde o mé vlastní zviditelnění, ale spíš o to téma samotné.

Ten Dvořák tam je proto, že jsem se o něm Kristiánovi zmínil a chtěl jsem, aby i čtenář věděl, co jsem měl na mysli - ne každý asi ví, co si pod tím představit. Čili jen jako ilustrace. Nemůžu za to, že je ta hudba tak dokonalá, že to může působit i emotivně – na druhou stranu to nevnímám jako minus.

Každopádně Ti děkuji, žes té diskuzi vrátila věcný rozměr :-) Ohradil bych se snad jen tomu pojmenování „pseudo“, nemusíš mi samozřejmě věřit, ale proč hned nálepkovat. Nicméně to je jen nepodstatná drobnost z Tvé a poznámka z mé strany. ;-)

07.08.2013 15:51:04 | Amonasrreagovat

RASISTA Publikoval(a): Amonasr | Povídky » Ze života

Tím jsi podal výpověď především o sobě a zvýšil, bohužel smutným způsobem, dokumentární hodnotu tohoto dílka. O tom, kolik Čechů je xenofobních, existuje mnoho jiných pojednání a jen jsi jim přidal na důvěryhodnosti. Víc k tomu nemám co dodat, argumentační hodnota Tvého příspěvku je prakticky nulová... Děkuju CCGREE za stručnou a výstižnou reakci.

07.08.2013 14:04:53 | Amonasrreagovat

Tančím se svým stínem Publikoval(a): Radhuza | Básně » Ze života

I já děkuji ;-))

07.08.2013 10:23:32 | Amonasrreagovat

LITER – malá společnost na malém prostoru Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Ostatní

To zní racionálně - ano, náckové ve všech mutacích jsou "odvážní" v tlupě nebo v anonymitě, proti tomu nemůžu nic namítat...

07.08.2013 10:22:42 | Amonasrreagovat

KOMU ZVONÍ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Filozofické

Je mi ctí i potěšením, že i v tomto si spolu rozumíme ;-)

07.08.2013 10:14:55 | Amonasrreagovat

LITER – malá společnost na malém prostoru Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Ostatní

Aťane souhlas, jen malou poznámku v návaznosti na mou předchozí odpověď Cikáněti a s přihlédnutím i k jeho zajímavé reakci. Někteří agresoři jsou skutečně nenapravitelní a diskuse s nimi tak může být svým způsobem kontraproduktivní. Ale aspoň jasné odsouzení každého takového rozbíječe Literu by tu mělo veřejně zaznít a čím víc nás bude, tím líp, abychom jim aspoň trošku srazili hřebínek. Jen místo nekonečných diskuzí bych to viděl na jasný distanc od nich a pak je poslat nekompromisně do... Literáci jsou podle mne dost inteligentní na to, aby si udělali obrázek i podle několika jasných vyjádření. Možná by ale sami mohli občas napsat, na čí straně jsou - třeba by ty otravné diskuze pak byly o to kratší. Ani agresor nepůjde proti většině, jsou podle mne sami zbabělí...

07.08.2013 08:51:33 | Amonasrreagovat

LITER – malá společnost na malém prostoru Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Ostatní

Díky za vysvětlení, už Ti rozumím... ;-) A je důležité, žes to rozvedl - jsou to cenné názory.

Občas sám tvrdím, že zlým se člověk nestává, ale rodí. Schválně to takto přeháním, protože když se někdo rozhodne ubližovat druhým, dělá to zcela vědomě a nějaká přesvědčovací diskuze je zpravidla předem odsouzena k nezdaru. Ta úspěšnost, že někoho přesvědčíš pouhým slovem, je skutečně asi dost malá. Nicméně člověk se občas může chytit za nos a za ten pokus to snad stojí. Koneckonců sám tvrdíš, že jsi byl agresorem - to přece ukazuje, že změna postojů je možná a jsem rád, žes to tu otevřeně napsal, protože jsi tak sám důkazem, že se všichni nebojí ani nejsou pokrytci ;-)

Asi záleží i na té motivaci - pokud je člověk zlý proto, že nemá rád sám sebe kvůli tomu, že se cítí jiný, než by chtěl být, ale nemůže to změnit, pak s ním svým způsobem cítím a vidím tam i šanci, že se může s pomocí okolí sám se sebou vyrovnat a zbavit se své agresivity. To je myslím případ i Nikotina, on je podle mne agresivní kvůli nějakému svému vlastnímu mindráku - to je cítit i z toho, že sice provokuje, ale otevřeně se k vlastnímu skrytému náckovství nehlásí, zřejmě se za ně sám stydí a ví, že se chová v rozporu se svým skutečným svědomím. Osobně ho blíže neznám, je to tedy jen hypotéza, ale chtěl bych tomu aspoň věřit, že je mu ještě pomoci.

A pak jsou samozřejmě tací, kteří to mají opravdu v genech a těm skutečně pomoci není. To jsou různí sociopati, kteří jdou agresivně a bezohledně za svým takříkajíc přes mrtvoly, těm je nějaká empatie s lidmi naprosto cizí a tam je každá diskuze úplně zbytečná, smysl má jen tvrdý distanc od nich. Takoví jsou i hodně nebezpeční. Bohužel víc než za mřížemi je jich dnes třeba ve vrcholné politice, ale to už je jiná písnička... ;-)

07.08.2013 08:35:12 | Amonasrreagovat

LITER – malá společnost na malém prostoru Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Ostatní

Můžu se jen zeptat - chtěl jsi skutečně napsat, že jsou jen dva typy Literáků - jedni se bojí a ti druzí jsou pokrytci? To mi připadá přeci jen poněkud přitažené za vlasy, zvlášť když podotýkáš, že o tom víš své... ;-) A ke kterému typu se vlastně přikláníš? Nechci se hádat, ale skutečně mi vrtá hlavou, zda jsem třeba jen něco špatně nepochopil... :-)

07.08.2013 00:36:56 | Amonasrreagovat

DECHOVKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Humor

Kupodivu ani tu jsem si nevybavil... Ale moje paměť je opravdu mizerná, nejrychleji mi teď třeba naskakuje, jak vykrmovali pašíka v paneláku nebo jak třída navštívila ZOO - "nechci slevu zadarmo", pak taky jak v nějaké partě kouřili a popíjeli, ale jen takové útržky... :-)

06.08.2013 23:54:37 | Amonasrreagovat

Tančím se svým stínem Publikoval(a): Radhuza | Básně » Ze života

Mám Tě trvale na mušce ;-) a návštěva u Tebe je pokaždé příjemně osvěžující zážitek ;-)

06.08.2013 23:44:03 | Amonasrreagovat

LITER – malá společnost na malém prostoru Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Ostatní

100% nadhled nemá asi nikdo a je lidské, když se někdy člověk i zdravě vytočí, nejsme přece roboti... Ale máš naprostou pravdu, s nadhledem toho člověk zvládne mnohem víc a dává to i určitou převahu, ta snaha o něj je důležitá... ;-)

06.08.2013 23:41:14 | Amonasrreagovat

RASISTA Publikoval(a): Amonasr | Povídky » Ze života

Ano, je to zcela autentické... Když jsem to přepisoval, tak mě samotného udivilo, že jsem kromě doplnění interpunkčních znamének nemusel v Kristiánových vyjádřeních upravovat obsahově ani stylisticky téměř vůbec nic, že to je tak nosný a konzistentní text... Byla to poměrně snadná práce, stačilo prakticky jen kopírovat...

06.08.2013 23:34:02 | Amonasrreagovat

DECHOVKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Humor

Taky si Tě nějak neumím představit, jak ji brnkáš třeba na kytaru ;-)

06.08.2013 23:22:01 | Amonasrreagovat

DECHOVKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Humor

To bylo jen takové zbožné přání... ;-) I když někdy je hezké věřit i na zázraky... ;-)

06.08.2013 23:20:41 | Amonasrreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí