Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 27204 záznamů. Zobrazuji 25096-25110.

BÁSNICKÉ STŘEVO 2 Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Kultura

Ano, přesně tak vnímám dobře míněnou kritiku, jak jsi ji popsala... A využiju toho, cos tam taky vepsala - sice upřednostňuju dávat pochvaly, ale vždy napíšu proč - a to je asi to podstatné, děkuju za připomenutí tohoto důležitého aspektu. A někdy to dá fakt práci, pojmenovat podstatu toho, proč se mi to či ono líbí, najít přesné a výstižné argumenty. Ale tu práci si s tím dávám právě proto, aby si někdo nemohl myslet, že jen tak podkuřuju... Pak i ta pochvala má myslím větší váhu ;-)

06.12.2013 14:20:27 | Amonasrreagovat

Měli jsme si spolu víc promluvit Publikoval(a): Aťan | Povídky » Ze života

Nepochybně ;-)

06.12.2013 14:12:55 | Amonasrreagovat

BÁSNICKÉ STŘEVO 2 Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Kultura

Chápeme to velmi podobně. Od pojmu "objektivní" kritika je nutné jít pryč. Ale vnímám volání po dobře míněné kritice - samozřejmě je pak na autorovi, zda ji přijme a je to i na jeho odpovědnosti, schopnosti, síle, talentu, zda se jí poddá. Ale zpětná vazba je důležitá pro každého. Nicméně brát kritiku jako nějakou svátost oltářní s tím, že někdo má patent na zjevenou pravdu, by samo byla velká chyba. Možná by to každý kritik měl vždycky zdůraznit - tak to vidím subjektivně já, ale i já jsem omylný a je jen na Tobě, autore, zda se s tím ztotožníš či ne. Aša je dost sebevědomá, aby se sama rozhodla tak či tak, stejně jako mnozí další. A ti méně sebevědomí by věděli, že nikdo ani na Literu nesežral všechnu moudrost světa a za svou tvorbu si můžou vždycky jen sami (stejně jako v životě)...

06.12.2013 14:10:48 | Amonasrreagovat

Měli jsme si spolu víc promluvit Publikoval(a): Aťan | Povídky » Ze života

:-D Ale tos to už trošku poposunul. Z těch 99% většina fňuká, že je málo za svou práci odměňovaná - a v drtivé většině mají samozřejmě pravdu, ve srovnání s tím 1%, co na všechny zvysoka kálí v pocitu, že tak je to správně, když patří k vyvoleným. Ale nad tím, že zanedbávají zpravidla taky svou duchovní stránku, už myslím většinou ti žehrající nad svým postavením moc nepřemýšlí. A tak jsem pochopil i Tvou povídku - že skutečné štěstí je často po ruce, jen ve své slepotě na něj nedosáhneme... :-)

06.12.2013 14:01:38 | Amonasrreagovat

BÁSNICKÉ STŘEVO 2 Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Kultura

Myslím si, že Anjesis měla na mysli spíš dobře míněnou kritiku, než objektivní kritiku. Souhlasím, že objektivní kritika neexistuje, vždy je subjektivní. Objektivní může být do jisté míry pokud jde o formální postupy (takto "objektivně" vnímám třeba hanele i já), ale ani to neplatí stoprocentně - poezie je dnes tak neuvěřitelně rozvolněná a i v tištěné podobě vychází tak absurdní věci (víc než kvalita dnes nepochybně rozhodují různá "bratrstva"), že o stoprocentní objektivitě nemůže být ani řeč. Ale to se netýká jen poezie či literatury, to je situace v celém umění a já se přikláním k těm, kdo tvrdí, že kunsthistorie už neexistuje (s jistou nadsázkou pochopitelně). Zřejmě se nacházíme na historickém zlomu nejen civilizačně vůbec, ale i v umění, a je to předzvěst čehosi kvalitativně nového, co už možná přichází, byť to ještě nedokážeme vnímat. Ale to už jsem se pustil hodně do "volného vesmíru" ;-))

06.12.2013 13:31:08 | Amonasrreagovat

BÁSNICKÉ STŘEVO 2 Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Kultura

Teda s tím strachem to na mě nezkoušej, já mám pro strach uděláno... ;-)) Ne, to fakt není správné slovo pro to, proč nepíšu třeba víc kritických komentářů. ;-)

Podívej Ašo, já se s Tebou nepřu. Já bych tady taky uvítal krititější atmosféru, tedy nikoliv vůči osobám, ale vůčí dílům. Dokonce jsem si při vstupu na Liter zpočátku naivně myslel, že k tomu ty komentáře mají sloužit, a nevěřícně jsem nad obsahem toho chatování kolikrát kroutil hlavou. Liter je prostě takový, jaký si ho tu sami děláme a to zase souvisí s tím, jak rozmanití jsme a jak se to tu pak už utřese. To už jsou určité statistické zákonitosti, které to semelou a vyplivnou v nějaké podobě. Samozřejmě je možné to výsledné "nastavení" i nějak ovlivnit, ale vždy jen do určité míry. Ty se to teď snažíš ovlivnit pro mě nesmírně sympatickým způsobem a vůbec nechci být brzda tohoto trendu, stojím v tom za Tebou a mnohými dalšími, kteří do toho jdou. Nohu nastavovat nikdy nebudu a rád i zatlačím. Ale přístupů může být mnoho, já mám nějaký, Ty máš nějaký, oba máme svou pravdu a naše úsilí se sčítá, určitě neruší. Někteří budou vždy stát víc na Tvé pozici, někteří na mé, jiní na té úplně opačné straně (jen si kopnout do slabšího pro ukojení vlastní žízně po krvi - to je projev nízké sebedůvěry, byť to vypadá opačně) a většina možná zůstane lhostejná a bude jí to jedno.

Ale aby sis nemyslela, že se to ode mě odráží jako hrách od stěny, přemýšlím nad tím a určitě se i na mně Tvoje snaha nějak odrazí. A ani nechci, abys uvažovala stejně jako já, to už bys nebyla Ty. Ty jsi zde tak originální a dobrá právě proto, že jdeš na věci s otevřeným hledím, bez bázně a hany a přitom vůbec ne hloupě, máš vše dobře promyšlené a víš, co děláš. Tak se nenech ničím a nikým odradit, ani mnou ne, kdyby to tak náhodou někdy mohlo vypadt (což samozřejmě tak není) :-) A v těch zdejších celkových siločarách se někdy víc prosadí moje "měkká síla" a někdy víc ta Tvá "nekompromisní" - vždy ale jen ku prospěchu celku ;-)

06.12.2013 13:15:06 | Amonasrreagovat

Měli jsme si spolu víc promluvit Publikoval(a): Aťan | Povídky » Ze života

Kéž bys měl pravdu v tom, že si to většina lidí někdy řekla... Jsem v tom skeptičtější. Ale vystihl jsi to dostatečně názorně, západním "civilizantům" srozumitelně a hezky. :-)

06.12.2013 11:56:30 | Amonasrreagovat

BÁSNICKÉ STŘEVO 2 Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Kultura

Ašo, Tebe mám na seznamu - "může se kritizovat" a pokud tu bude víc takových, jako Ty, rád ho budu rozšiřovat. I já jsem přístupný dobře míněné kritice. Někdy má ovšem kritika i jiné pozadí, naštěstí číst mezi řádky docela umím, takže to zpravidla rozeznám, zvlášť když si do mě někdo kopne z pomstychtivosti. Naštěstí se mi to stává hodně zřídka, ale u jiných to občas zahlédnu, a výjimečně se tu najdou i tací kritici, co nenávistnou kritiku pěstují jako sport. Takže pozor - ne každá kritika je dobře míněná, to je třeba mít také na paměti...

A děkuji za uznání, vím, že bys to nenapsala jen tak, o to si ho víc vážím a je pro mě o to cennější :-)

06.12.2013 11:50:59 | Amonasrreagovat

BÁSNICKÉ STŘEVO 2 Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Kultura

Ašo, naprosto s Tebou souhlasím, takto by to mělo ideálně být. Ovšem pak do toho vstupuje řada „ale“… Jak tu poslední dobou častěji opakujeme s Aťanem, „lidé jsou různé“, a to jak jako autoři, tak i jako čtenáři. Někteří autoři ani dobře míněnou kritiku neunesou (jistá sebestřednost, i když v různé intenzitě, je asi vlastností každého autora a potlačit ji, není jednoduché) a pak stačí pár uražených reakcí od něj nebo jeho příznivců a leckoho chuť pomáhat dobře míněnou radou přejde, to se nelze divit. Někteří jsou ochotni v tom pokračovat i za cenu občas obdržených neurvalých kopanců, jako třeba Robin, před takovou statečností smekám.

Já volím metodu značně selektivní – dobře míněnou kritiku píšu jen těm, o kom vím, že ji ocení, což jsi i Ty, jak sis jistě všimla. ;-) Ale dělám to taky jen tam, kde vidím opravdu potenciál vývoje směrem kupředu a tím pádem spíš i u mladších, kteří to třeba ode mě jako staršího i vezmou méně úkorně. Ovšem třeba tam, kde chybí talent, je kritika myslím dokonce kontraproduktivní, autora to může bolet a stejně bych mu nepomohl, přitom je fajn, že sem své věci dává – i v takových ne příliš umělých dílech se dají objevit zajímavé a přínosné myšlenky. A tam pak má smysl i pochválit a povzbudit. Ta škála je samozřejmě mnohem širší – zvolil jsem jen takové dva krajní případy.

Takže je mi sice blízké „Laus alit artes“ neboli „Chvála živí umění“ (Seneca mladší, Listy Luciliovi), ale zároveň tleskám i Tvému komentáři a děkuju za něj. A byť to možná vypadá paradoxně, není to ve vzájemném rozporu :-)

06.12.2013 11:40:29 | Amonasrreagovat

BÁSNĚ JSOU JAKO LIDÉ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Nepochybně, umět naslouchat druhým je taky docela kumšt a ne každý to umí. Když se s takovými lidmi potkám, vždy mi to udělá dobře a jako bonus nás to kolikrát vzájemně obohatí. Nebudu raději nikoho jmenovat, aby ses třeba nemusel červenat.

Jinak - oba jsme z poddruhu homo politicus, takže kvůli mně k doktorovi nemusíš, to je stejně asi neléčitelná "úchylka" ;-)) A komu takové "úlety" nevoní, nemusí to číst - svoboda a demokracie mají i takové výhody... ;-)

06.12.2013 11:13:24 | Amonasrreagovat

Měli jsme si spolu víc promluvit Publikoval(a): Aťan | Povídky » Ze života

Určitě. Ale abych dovysvětlil - nemyslím si, že bychom se měli vracet ke stylu života primitivních národů, ale k nim ty nejpodstatnější hodnoty přicházejí bezprostředně a nezkresleně jaksi samy, proto jsou šťastní i s málem. My jsme ten instinkt ztratili a proto je nutné se mu učit, chceme-li být taky štastní. Je to vždy něco za něco. Náš blahobyt (relativně vůči nim) je vykoupen zmatením hodnot v duši, ale dá se to uspořádat. Samozřejmě jen s vynaložením nějakého úsilí uvnitř sebe sama - duševně pohodlní lidé nemají šanci ten rovnovážný stav nalézt...

06.12.2013 11:03:09 | Amonasrreagovat

BÁSNĚ JSOU JAKO LIDÉ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

V podstatě s Tebou souhlasím. Na hrubý pytel patří hrubá záplata, toho už si naši předkové dávno všimli. Já se to snažím uplatňovat sice až jako krajní možnost, když vyčerpám smírnější metody, ale jsou případy, kdy je nutné látat okamžitě. A čím jsem starší, tím víc docházím k poznání, že zlu se nesmí nikdy ustupovat - je lepší se mu postavit v zárodku, než se vymkne kontrole... ;-) No vida, kam až jsme došli :-D

06.12.2013 10:55:33 | Amonasrreagovat

Měli jsme si spolu víc promluvit Publikoval(a): Aťan | Povídky » Ze života

Už jsem to někde psal, ale sem se to hodí. Kamarád se kdysi vrátil z hor tuším v Nepálu a fascinovaně vyprávěl, jak tam potkal ty nejšťastnější lidi na světě, co kdy viděl, přitom zároveň taky ty nejchudší. Asi má k nim ta vesmírná energie nějak blíž, než k nám, kterým civilizace už natolik zpřeházela hodnoty, že to štěstí se mezi nimi hledá stejně špatně, jako klíče v dámské kabelce. Možná i hůř... ;-)

06.12.2013 10:45:33 | Amonasrreagovat

LIDÉ JSOU JAKO BÁSNĚ Publikoval(a): Amonasr | Satira, epigram » Ostatní

Jo, to znám. A když ho sundáš, stejně Ti tam hned frcnou zase další… Za červenou řepu buď ještě rád – mě si párkrát spletli s toaletním papírem, než jim došlo, že jsem smirkový… :-D

06.12.2013 00:56:04 | Amonasrreagovat

LIDÉ JSOU JAKO BÁSNĚ Publikoval(a): Amonasr | Satira, epigram » Ostatní

A pak se kolikrát pod tou lupou ještě objeví jakýsi kódovaný jazyk, se kterým by si dnes už neporadila ani Enigma... ;-))

06.12.2013 00:47:58 | Amonasrreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí