Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 368 záznamů. Zobrazuji 61-75.

PROČ Publikoval(a): Alende Mysteria | Úvahy » Bůh, víra

Začnu od konce. I ty přece věříš ve věci, které nevidíš. Lásku nevidíš, a přece tady je a ty v ni věříš. Nebo nevidíš myšlenku, jen to, co z ní vykristalizuje. Tak bych mohl popsat mnoho věcí. Proč tedy nevěřit v Boha? Poznat se nám dává v Bibli.

Bůh je jen jeden. Muslimové věří v jednoho Boha, křesťané také. To jsou dvě největší náboženství. Budhisté se zase snaží ode všeho oprostit, snad také proto, aby splynuli s Bohem v jedno.

Jaký má smysl věřit? A jaký má smysl žít? Víra přece dává životu smysl. Bez víry je to pouhé přežívání v čase a prostoru bez jakéhokoliv smyslu. Jen tak. Je to trochu takové pošlapání daru života. Zamysli se nad tím a třeba zkus do toho kostela někdy zajít. Třeba tě tam napadne něco, na cos nikdy ani nepomyslela.

S požehnáním

04.06.2008 18:36:00 | Hippyreagovat

Kde je Bůh? Publikoval(a): Hippy | Úvahy » Bůh, víra

Máš pravdu. Je asi opravdu lepší pominout dokazování Boha logickými prostředky. O to mi ani nešlo. Chtěl jsem jen svou úvahou nakopnout některé lidi, aby se podívali i tímto směrem. Může to do jejich života přinést světlo.

To, že lidé nežijí podle Bible, je jejich chyba. Ani se příliš nedivím. Většina křesťanů podle mne nečte ani Starý Zákon. Je interpretačně příliš obtížný a vyžaduje čas a vůli pro pochopení. To stojí příliš mnoho :-)

Nemyslím si, že by celý svět byl věřící. Dnes to spíš vidíme globálně, protože máme tu možnost. Když někdo žili v Evropě před pěti stoletími, tak automaticky bral, že věřící je celý svět a přitom to tak nebylo. Je to jen otázka pohledu.

Ohledně majetku se toho dá napsat spousta. Osobně si myslím, že Církev na něj právo má (alespoň dle toho, co jsem nastudoval a také slyšel od odborníků). Na druhou stranu nevidím důvod, proč se za ním pachtit. Šlo to i bez něj, půjde to i dál. Navíc lidem, kteří do této věci nevidí, může skutečně tato snaha připadat jakoo honba za majetkem.

Díky moc za vhodný komentář :-) V mnohém máš pravdu - asi ti byl dán dar odhalovat podstatné věci

04.06.2008 18:26:00 | Hippyreagovat

Náš život je jedinečný.. Publikoval(a): Mademoiselle S. | Úvahy » Ze života

Tak to je fajn:-)

03.06.2008 11:15:00 | Hippyreagovat

Bohatý nebo raději s přáteli? Publikoval(a): PoeziGirl | Úvahy » Ze života

Na druhou stranu si ale nemyslím, že by peníze byly jen špatné. Je možné jimi přispívat na dobré účely, můžu je dát tomu, kdo je potřebuje více než já. Rodina kvůli tomu nestrádá, máme se dobře. Mít se dobře není přece nic špatného. Důležité je jen umět s penězi nakládat a nestat se otrokem peněz.

S požehnáním

01.06.2008 12:58:00 | Hippyreagovat

Náš život je jedinečný.. Publikoval(a): Mademoiselle S. | Úvahy » Ze života

Souhlasím. Pěkně jsi to napsala. Ale co pro tebe vlastně znamená užít si? To by mě zajímalo. V představách dnešních lidí to většinou znamená nevázaný sex, alkohol, drogy nebo užívání si bez závazků. Co to znamená pro tebe?

01.06.2008 12:54:00 | Hippyreagovat

Temná půle Publikoval(a): Element | Úvahy » Ostatní

K tomu zlu jen malou poznámku. Jsem křesťan a jako takový se snažím žít dobrý život :-) Však to znáš. Nedělní kázání, modlitba, pomoc druhým... Ale ty záporné stránky lidského já jsou zde stále. Myslel jsem si, že to půjde rychleji. Ale každá špatná vlastnost, které se zbavím, je nahrazena něčím jiným. Je to vlastně boj, který se skoro nedá vyhrát. Skoro.

Časem jsem zjsitil, že nepatrně ubývá těch zlých a špatných věcí v mém životě a přibývá těch dobrých. Je strašně těžké takové věci hodnotit. Vždy budeme ubližovat druhým i sobě, vždy tady bude nějaké to negativum. Ale je možné jít cestou lásky a dobra a v takovém případě v nás dobro bude převládat stále více a více.

Pěkná úvaha

S požehnáním

20.05.2008 20:54:00 | Hippyreagovat

O pravé podstatě Lásky Publikoval(a): Hippy | Úvahy » Láska

Mystik: souhlasím. To, co jsem popsal, je jen představa mysli a možná zčásti srdce, ale to jen z opravdu malé části. Samotná láska je něco, co mysl nikdy zcela nemůže pochopit. To lze jen prožívat.

20.05.2008 16:45:00 | Hippyreagovat

když někdo ublíží Publikoval(a): zyni | Úvahy » Láska

Na to je jediný recept. Odpustit. Odpustit znamená již nikdy nevyčítat a nepřipomínat to zlé.

S požehnáním

19.05.2008 21:02:00 | Hippyreagovat

Co se to děje ? - Jaký je náš smysl ? Publikoval(a): Orichi | Úvahy » Ze života

Každá věc, živá i neživá, má smysl. Strom je zde, aby produkoval kyslík. Zvířata proto, aby nám byla potravou. Lidé jsou zde, aby každý jednotlivec nebyl sám. I ten blbý kámen má smysl - třeba jako stavební prvek.

Vzhledem k výše napsanému nevěřím, že by to vše byla jen náhoda. Má to smysl. Krásný smysl. Myslím, že to vše kdosi stvořil, že to je zde proto, abychom se radovali.

Problémem je, že hledáš jen u sebe :-)

S požehnáním

19.05.2008 20:56:00 | Hippyreagovat

To co je uvnitř mě Publikoval(a): zlomený a nanicovatý -__- | Úvahy » Ze života

Po zimě následuje jaro. Noc nekončí nocí, ale končí východem slunce. Smutek není smutkem stále, ale přejde v radost. Ale chce to čas. Nakonec uvidíš, že se to vše změní v obrovskou zkušenost.

S požehnáním

19.05.2008 20:49:00 | Hippyreagovat

Olympijská pochodeň bezpráví? Publikoval(a): SophieGreen | Úvahy » Politické

Co na to říct? Porušují se lidská práva, mučí se zvířata, zabíjejí se kojenci, porušjí se ekologické normy. Bylo to tady, je to tady a vždy bude. U Číny je to pouze viditelnější.

Jak říkají ostatní komentátoři, je to prostě o penězích. Sport už dávno není sport, ale doping, sázky a obrovské nepředstavitelné sumy peněz.

15.04.2008 21:37:00 | Hippyreagovat

Dalajláma a svět. Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Politické

Zajímavá úvaha. Ale myslím, že budhismus jako takový není náboženství. Sami budhisté ho tak neoznačují. Je to spíše jakýsi duchovní směr. Takže bych dalajlamu nevnímal jako reinkarnaci boha, nýbrž jako duchovního vůdce. A ten si může nástupce vybrat i za svého života.

Těžko soudit jeho postoje a názory. Až tak do budhismu nevidím.

15.04.2008 21:22:00 | Hippyreagovat

Satanismus, New Age, spiritismus Publikoval(a): Hippy | Úvahy » Bůh, víra

Mystik: o čem ti mám psát? O desítkách svědectví, které jsem slyšel a některé zažil na vlastní kůži ohledně spiritismu a podobných věcí? O léčbě pomocí kyvadla, dokonce pomocí kříže, které člověk, který to provozoval, po letech nazval jednou z nejhorších věcí, jaké kdy prováděl. O kamarádovi, který pod vlivem zlého ducha (rozuměj Satana) chtěl spáchat sebevraždu? O domech z nás ve městě, které byly v područí zlého ducha? O seancích, na kterých se probouzela média? A některá mluvila,jak ty říkáš, i dobré věci? A v důsledku většina těchto věcí byla špatná. Ano, Bibli opravdu důvěřuji. Určitě ne jako Jehovista :-)

Bůh ví, proč říká, abychom zemřelým darovali pokoj. Ví, proč říká, že se nemáme zajímat o budoucnost.

Nepotřebuji používat vznešená slova, čísla a statistiky. K vyjádření pravdy postačí i jednoduchá slova.

I když Danielova vzdělanost je jistě velmipřesvědčivá :-)

09.04.2008 20:49:00 | Hippyreagovat

Satanismus, New Age, spiritismus Publikoval(a): Hippy | Úvahy » Bůh, víra

No, chlapci, nebylo mým cílem odsuzovat to nebo ono. Neřekl jsem, že všechnno, o čem píši, je naprosto špatné a nebo zase všechno, čemu věřím, naprosto špatné. Jen jsem poukázal na jisté směry, které mohou být nebezpečné.

Ano, Bible je a vždy bude svatá kniha. To, co je v ní popsané, je svaté. A jak říkají apoštolové - je správné poslouchat lidi nebo spíše Boha? Proto s vámi bohužel nemohu souhlasit. Bůh je výše než kterýkoliv člověk.

Celá tato úvaha vůbec není myšlena jako obhajoba křesťanství, což jsem napsal na začátku. Jen jsem to sepsal a čekal jsem, kdo se ozve. A už je to tady :-)

Víte, ona je ta úvaha trochu věnována vám a všem těm, kteří si vyberou ze všeho něco a dohromady nic. Ze všeho to takzvaně nejlepší a dohromady nic (berte to, prosím, bez urážky). Ono je totiž jednodušší z každého směru si vybrat něco (jako New Age) a začít žít, jak se mi zrovna líbí. Jednou použiji tenhle směr, pak zase kus tohoto náboženství. Jednou Ježíše, podruhé karmu atd. Chtěl jsem jen upozornit na nebezpečí smíchání všech cest dohromady. Ježíš říká - Já jsem ta cesta, pravda a život. Proti čemuž můžete oponovat a bude to jako vždy zde na Literu sáhodlouhá diskuze bez valných výsledků.

09.04.2008 20:40:00 | Hippyreagovat

Zamyšlení nad pravdou.... Publikoval(a): Šišmon | Úvahy » Bůh, víra

Siorak - souhlasím s tím, že spousta věřících je nešťastná. Máš pravdu. Vidíš do toho hlouběji než někteří samotní věřící :-)

Proč jsou vlastně nešťastní? Víra není o poučkách nebo o sezení v kostelní lavici a omílání růžence. To skutečně radost nepřináší :-) Je to jen síla zvyku, a pokud přijde nějaké neštěstí, najednou je takový člověk v koncích. Stejné je to s odříkáním si sexu, pití nebo s tím, že se za každou cenu musím chovat jako křesťan.

Víra je o setkání s živým Bohem. Jestliže se s ním nesetkám, je to o ničem. Bible je víc než jen seznam pouček, je to živé Boží slovo. V modlitbě naslouchám Bohu, poznávám ho, učím se milovat, naslouchám, co po mně chce. Setkávám se s živým Bohem a pak jsem skutečný křesťan!

Šišmon: aby Bůh zasáhl do tvého života, musíš mu otevřít své srdce a požádat ho, aby přišel. Možná přijde hned, možná přijde a ty si ho ani nevšimneš. Ale pokaždé, když to myslíš upřímně, Bůh přichází a objímá tě. Nikdy tě nenechá o samotě. Ale dal ti svobodu. Pokud nehceš za ním přijít, on tě nutit nebude :-)

11.03.2008 09:22:00 | Hippyreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí