Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 1404 záznamů. Zobrazuji 1381-1395.

Nepokoj Publikoval(a): vkl | Miniatura, hříčka » Ze života

Předvolební menu: Paskov na třitisíce způsobů.

03.10.2013 19:10:14 | Luky-33reagovat

ježka v kleci nic nebolí Publikoval(a): Sarah | Básně » Ostatní

Pěkně rafinovaná záležitost. Anotace s všeobecným věnováno, ovšem zcela záměrně chybí komu a dle mého názoru bude spousta mužů, kteří v textu „náhodou“ objeví právě tu svou adresu.

02.10.2013 12:24:25 | Luky-33reagovat

O muži, který leštil mince Publikoval(a): Týna | Povídky » Ze života

Zajímavé téma, týkající se možná většího množství lidí, než by se mohlo na první pohled zdát. Podle mého máme každý nějaké ty své mince, jen si to nechceme sami sobě přiznat, natož aby o něčem takovém vědělo naše okolí… Nemyslím si, že by námět byl až tak úplně na okraji, například Zelenka se svými Knoflíkáři úspěšně oslovil masové publikum už před lety a já se při jejich sledování také velice pobavil.

Spíše než téma mě však zaujala forma, kterou jsi celou věc podala, na několika místech (můra, obrázek) jsem úspěšně zarezonoval. Jen je škoda té vynucené stručnosti, nebýt ji, bylo by rezonancí více a celý počin by celkově vyzněl mnohem kompaktněji, škrtání jde poznat, alespoň já mám ten pocit. Když je dobrý nápad, je dobré mu dát tolik prostoru, kolik si v naší fantazii vyžádá, někdy se dá i z maličkosti vyždímat nečekaně mnoho stran. Mimo jiné je to díky tomu, že autor prožívá při zpracování něčeho o čem si myslí, že je to dobré obdobné pocity jako tvůj leštič :-) Kdybych si potřeboval občas trochu zaleštit já, asi bych popadl spíše sitol alias cídidlo a ne saponát, ale to je jen má profesionální deformace, takže tuhle poznámku neber nijak moc vážně. :-) No a už skutečně polední myšlenka: nemyslím, že dny leštičů jsou mrzuté. Podtrženo sečteno u mě tip.

30.09.2013 21:28:42 | Luky-33reagovat

Hledání v Atlasu o všem Publikoval(a): Elisa K. | Básně » Ostatní

Já bych přechodníky, archaismy a jiné lingvistické libůstky nezatracoval, naopak podle mého mají potenciál živé vody, která dokáže dát textu jiskru nevšednosti. Jen je třeba být opatrný, dávkovat je skutečně po špetkách a s pečlivým rozmyslem, protože spolehlivě fungují jako exotické koření, s jehož pomocí se dá výsledná chuť zvýraznit, ale taky úplně pokazit.

30.09.2013 08:24:11 | Luky-33reagovat

Paula Publikoval(a): JaJarda | Povídky » Horrorové, krvavé, strašidelné, tajemné, záhadné

Já bych řek, že Jarda je vnímavej a chápavej autor a jako takovej logicky musí mít pochopení pro naše plky pitvající jeho literární postavy. Ostatně minimálně jednu z nich si zabil on sám…

29.09.2013 22:31:33 | Luky-33reagovat

Paula Publikoval(a): JaJarda | Povídky » Horrorové, krvavé, strašidelné, tajemné, záhadné

Přesvědčil jsi mne. Asi máš pravdu, Julián byl chlípný padouch zneužívající naivní, proto opravdové, lásky nebohé Pauly a vlastně si ani nic jiného než smrt nezasloužil. Stejně tak připouštím, že čestní jedinci by se měli pro sichr zavírat do zoo, aby nám třeba náhodou v té svobodné divočině skutečně nevyhynuli. Takovou hříčku přírody by si totiž po pár generacích nevysnil ani ten nejschopnější fantasta a nejen literární příběhy by nám zbytečně zevšedněly.

28.09.2013 10:15:42 | Luky-33reagovat

Paula Publikoval(a): JaJarda | Povídky » Horrorové, krvavé, strašidelné, tajemné, záhadné

Myslíš? Vždyť hrál, trhal i vkládal, líbal a cválal, ba dokonce i krapet hořel. Přece by tohle všechno nedělal jenom proto, aby potom špatně spal a cítil se mizerně. Kdepak, já bych řekl, že Julián byl typický neuvědomělý šťastlivec a ten mord mě v tom jen utvrdil.

27.09.2013 21:55:07 | Luky-33reagovat

Paula Publikoval(a): JaJarda | Povídky » Horrorové, krvavé, strašidelné, tajemné, záhadné

Aťane, chápu-li správně tvou úvahu, pak by to znamenalo, že Julda měl s tou ženskou vyloženě smůlu a to se mi nezdá, páč ona ho jen milovala…

S tou údržbou mají myslím jisté zkušenosti na východě… Nesnáším konspirační teorie, ale tak mě napadá, jestli ten plešatej fešák, co ho léta vydávají za Lenina, se ve skutečnosti nejmenoval jinak…

27.09.2013 21:20:50 | Luky-33reagovat

Paula Publikoval(a): JaJarda | Povídky » Horrorové, krvavé, strašidelné, tajemné, záhadné

Kdyby se Paula byla bývala raději vyučila pořádně počtům a neztrácela čas studiem francouzštiny, vyšíváním, baletním hopsáním, bezduchou hrou na niněru a podobnými nesmysly, nemusela by se pachtit s klasickým řešením ve formě vraždy. Paula počtářka, by totiž elegantně převedla věk milencův do jiné soustavy (třebas šestnáctkové, viz příklad) a hnedle by nedošlo ke znevážení velectěného rodu Rottenbergů. Pantáta by těm dvěma ochotně kápnul nějaké to nevelké panství s bohatými vinicemi a hned by bylo na zámku veseleji. No jo, počty holt nejdou dívkám od pradávna, ale potom se nedivme, že bylo, je a nejspíš ještě bude tolik zbytečných mordů z lásky. :-)

Julinán 49dec = 31hex
Paula 29dec = 29dec

27.09.2013 14:59:59 | Luky-33reagovat

Chyby Publikoval(a): LosCarlitos | Úvahy » Ze života

Odpovím ti a přitom nevyslovím ani jedinou číslici, byť je mám velmi rád, protože jsou lhaní neschopné. V tomto případě jich však není zapotřebí, protože skutečná odpověď na tvou otázku je obsažena již ve tvém textu. Vždyť tvé „mohl“ stačí jen doplnit o prostinké „chtít“.

25.09.2013 22:52:39 | Luky-33reagovat

Táta odešel Publikoval(a): rumich | Prozaická miniatura » Ze života

Souhlasím s cukrem, ten mě taky zaujal. Pro mě to byl pravý záblesk intimna.

22.09.2013 12:56:25 | Luky-33reagovat

Náboženství je opiem lidstva Publikoval(a): veverka.danca.007 | Úvahy » Bůh, víra

Docela mne zaujalo, že na to kolik ti je let, tak je tvůj příspěvek prostoupen Marxovým výrokem, s nímž nejen souhlasíš, ale hrdě se hlásíš i ke svému ateismu. V podstatě by se dalo říci, že jsi typickou Češkou. Češi jsou totiž prý zdánlivě nejateističtějším národem na zeměkouli. Slůvko zdánlivě se mi do mé předchozí věty nezatoulalo omylem, nýbrž zcela záměrně. My Češi, kteří světu a přiznejme si, že více než než světu, spíše sami sobě s oblibou tvrdíme, že máme zlaté ručičky a že v každém z nás je kus muzikanta se navíc máme za ateisty. Jenže ve skutečnosti si sami sobě lžeme. Na tvrzení o zlatých českých ručičkách možná něco kdysi i bylo, ale ty naše dnešní ručičky nám jdou pěkně dozadu, netvrdím, že všem, ale velké spoustě z nás určitě. Důkazem mého tvrzení budiž vzrůstající import dělnických profesí z východního směru a tomu odpovídající nárůst nezaměstnanosti. S muzikálností jsme na tom podobně, protože když jsem byl před pár dny s mým synem poprvé ve škole a děti byly vyzvány, aby předvedli to či ono, tak se o překot hlásily. Jakmile však došlo na zpěv, nastalo ticho a nejen že vzhůru nevylétla ani jedna ruka, ale mezi vyparáděnými rodiči to zašumělo, přičemž jsem z útržků šumu zaregistroval následující: já té naší holce nezpívám, protože to sama neumím, já zase nemám sluch atd. Naštěstí situaci zachránil Jáchym, který se nabídl, že když už to tedy musí být, tak že zkusí hymnu. Což bylo i přes nespornou slavnost prvního školního dne s rozpaky zamítnuto, zpěv tedy byl zrušen. Ale abych se konečně dostal k tomu našemu typicky českému ateismu. Češi ateisté nejsou. Jen to o sobě tvrdí, protože se tomuto tvrzení učili po několik generací a otevřeně si přiznejme, že komunistická ideová propaganda se do našich mozků a bohužel i srdcí vsákla mnohem hlouběji, než si myslíme. Ostatně tvé argumenty a také použitá terminologie je toho jasným důkazem. Ne, nevyčítám nic tobě! Vyčítám učitelům, vyčítám nám rodičům, vyčítám všem, kteří si nejsou schopni sami sobě přiznat, že to čím jsme si jako národ prošli, bylo zlo a se zlem už je potřeba jednou provždy skoncovat. Už nesmíme opakovat ty naučené fráze pořád dál a dál. Už je na čase začít přemýšlet a hledat vlastní cesty. Ještě se vrátím k podstatě tvé úvahy. Lidé víru potřebují, je přirozenou součástí jejich života, protože člověk je bytost myslící, sociální a především cítící. Ani komunisté s tímhle faktem nic nezmohli. Zrušily se křtiny? Kdepak, jen nahradily vítáním občánků. Lidé se potřebují nějak vyrovnat se ztrátou bližního, potřebují nalézt odpovědi na otázky na které je i naše supermoderní technika a věda krátká. Věříme všichni, bez výjimek, někdo v Ježíše, jiný v Mohameda a někdo v Higgsův boson. Lidé si svou spirituální potřebu nesou v sobě už od samého počátku civilizace, můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co proti tomu můžeme dělat.

20.09.2013 09:16:29 | Luky-33reagovat

Arachno Publikoval(a): JaJarda | Povídky » Ostatní

No ono zatím není moc co... Něco delšího kutím, ale zatím moc spokojen nejsem, tak to trochu nechám "dozrát aneb odstát" a pak se uvidí. :-)

16.09.2013 22:52:00 | Luky-33reagovat

Arachno Publikoval(a): JaJarda | Povídky » Ostatní

Aťane, už ses někdy zkoušel těsně před aktem pozorovat v zrcadle? Nemusíš mi ani odpovídat, já také ne a nic na tom nezmění ani sebevětší touha po dokonalém pochopení jedné věty. Nevěřím, že se najde byť jen jediný chlap, který by to někdy udělal, čehož Jarda mistrně využil a ponechal volný prostor fantazii. Obrazotvornost je totiž dvojí, jedna je vypuštěna z uzdy při vzniku textu a druhá jde po její stopě při čtení, přičemž se zvědavě dívá kolem a často zahlédne šlépěje i tam, kam autorova myšlenka ani nevkročila. V tom je dle mého názoru podstata literatury, jež přetrvala staletí a stále čiperně žije i v naší době plastové co přetéká jedničkami a nulami.

16.09.2013 22:41:34 | Luky-33reagovat

DĚTI VÁM TO ŘEKNOU Publikoval(a): Amonasr | Fejetony, sloupky » Ze života

Vidíš a já se dnes od našeho velkého malého dozvěděl, že s ním do školy chodí nějaký Leošek, kterého prý vůbec nezná ze školky, na čemž by nebylo nic až tak zvláštního, byť žijeme na vsi a prakticky všechny děti se tu znají velmi dobře. Leošek však našeho čerstvého prvňáka zjevně zaujal, jelikož svou myšlenku nadále rozvinul a došel k závěru, že Leoška ze školky znát nejspíš ani nemůže, protože asi vůbec není z Evropy. Tomuhle konstatování jsem se podivil, načež mi bylo vysvětleno, že přece nemůže být z Evropy, když má takovou divně tmavou kůži. Kluk se při téhle myšlence dlouze zahleděl do velké mapy co má nad postelí a sebejistě prohlásil, že Leošek je nejspíš z Japonska. V Praze, Brně nebo nějakém jiném velkoměstě by něco takového bylo celkem běžné, ale tady u nás v horní dolní? No, jsem docela zvědav, zda se z Leoška skutečně vyklube malý japončík, nebo jen přespolní rošťák, který byl na prázdninách u moře. Děti nám to řeknou, v tom máš recht. Zásadní problém je v tom, že máme sakra málo času jim pozorně naslouchat.

12.09.2013 22:32:55 | Luky-33reagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí