Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 836 záznamů. Zobrazuji 376-390.

Romové, my a exil. Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Politické

Heleď, ne že bys neměl v něčem pravdu, ale občas bacha na to, co říkáš.
Romové jsou národ bez tradice - to není pravda. Jejich tradice je náhodou slušně bohatá a pestrá. Jen se šíří ústní slovesností. Takže říkat o někom, že nemá tradici a folklór je proto, že to není nikde napsané je trochu nefér.

Další věc - mám v ruce pár čísel... Víš kolik dostavájí Romové jako starobní důchod? Skoro nic. Nemají odpracováno... Viděls někdy Roma v domově důchodců? Kdepak. Jo a když člověk spočítá ty jejic ztráty ze zlodějena porovná to s důchodem, tak nás vyjdou o dost levněji než bílej důchodce... Nemluvě o tom ty nevíš, že i ve firmách se krade? Kolik je lidí, co si tu a tam odvezli pytel cementu, co zkrátili daně a vzali peníze bez lístku? A to neluvím o tunelování. Kolik ukradli za jedno desetiletí bílí tuneláři a kolik ukradli za 50 let romové? Neporovnatelné číslo... a když připočítám všechny ty ukradené cihly, cementy, prohlížení porna v pracovní době a zašívárnám na stavbách, tak jsou romové vlastně laciní. Jen bohužel neumějí krást s takovým taktem jako my. Když cikán ukradne poklop z kanálu, tak nadáváme, ale když vedoucí stavebnin vyveze na svůj dvorek paletu tvárnic, tak mu tleskáme, jak šikovně to zašantročil v účetnictví...
A ještě jedna věc - Romové jsou JEDINÝ národ, který nikdy proti nikomu neválčil, nikdy si nedělal nárok na žádné území, nikdy nikomu nevnucoval svůj styl života a nikdy nestál v čele žádné vzpoury.

Ano, souhlasím, že se musí něco dělat, že je zapotřebí, aby pracovali, že všichni pseudohumanisti svýma kecama o právech jenom způsobili, že zde máme generaci která pracovat vůbec neumí a nechce, která je zvyklá dostávat zadarmo. Ale nesouhlasím s tím, aby se na ně házela špína, která není jejich...

27.11.2008 11:23:00 | Daniel S.reagovat

Eutanázie? - ANO! Publikoval(a): ŽV | Úvahy » Ze života

A není tedy potom namístě obvinit z mučení (s následkem smrti) toho, kdo situaci tohoto pacienta zavinil? Uzákonit eutanázii, je vlastně v těchto (a to budou hojné) případech mučení ve státních ústavech s umožněním umřít.
Není respektována ani lidská důstojnost a vlastně ani lidská práva. Pacient je vlastně otřesným zacházením donucen k sebevraždě.
Asi by byl zapotřebí do takového procesu zapojit i rodinu, která dovolila, aby se s jejich babičkou, dědečkem nebo jiným takhle zacházelo.

Čili znovu opakuji, že je třeba k A vykonat také B a měl by to být jeden společný zákon. Pacient má právo na smrt, ale má stejně nezadatelné právo na důstojné bezbolestné, lidské a pozitivní zacházení. Jedno není možné oddělit od druhého, porotože jedno bez druhého by mohlo být kvalifikováno jako vražda...

24.11.2008 11:48:00 | Daniel S.reagovat

Eutanázie? - ANO! Publikoval(a): ŽV | Úvahy » Ze života

A co taková LDNka? Představ si tuto situaci... máme zde starého člověka o kterého se rodina stará doma. Ale pak třeba přijdou o práci a už se o něj starat nemohou, protože se musejí přestěhovat za prací jinam. A tento člověk se dostane do LDNky. A nevím, zda jsi tam byla, ale to je dost úděsné místo a jen tam člověk vleze, už je o dost mrtvější... A ejhle náš starý, ale jinak normální člověk je úděsností prostředí tak zhnusen, že spáchá raději eutanázii. To už jsme na úrovni středověku, kdy se kacíř po mučení na hranici vlastně těšil...
Takže pokud řekneš, že starý člověk má na smrt právo, musíš říct takay B, že má právo na důstojné dožití. Ze má právo se dostat někam, kde se s ním bude dobře zacházet. A pokud toto nenímožné, pak se z eutanázie stává jen východisko pro mučeného a týraného člověka...

23.11.2008 16:13:00 | Daniel S.reagovat

Romové a Tibet Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Politické

Jo, taky nemám rád, když stát na jedné straně zakazuje a druhé neřeší... Akorát nevím, co s tím mohou nějací náckové udělat. Že zbijou pár Romů? Nebo že tam postaví hlídky? Víš, co bych udělal já? Kdyby každej ten skin obešel svoje kamarády a vybrali nějaké prachy, aby se ti bílí mohli odstěhovat, možná by to bylo lepší řešení. Ať si tam romové dělají chánov. pomáhejme těm našim. Když je stát proti nám, tak si pomůžeme sami. Pomozme těm našim, aby se odstěhovali do svého. A začněme od těch nejstarších...

20.11.2008 12:14:00 | Daniel S.reagovat

Touha po bohatství Publikoval(a): Hippy | Úvahy » Ze života

Hezky řečeno... Jinak bych ještě dodal, že je určitým znakem naší křesťansko-židovsko-řecké kultury, že bohatství by mělo být vnímáno jako odpovědnost. A komu bylo hodně dáno, od toho se hodně očekává...

06.11.2008 09:57:00 | Daniel S.reagovat

Rozmazlený fakan Publikoval(a): The_blood_of_Kingu | Úvahy » Ze života

He, he... dobrej vtip - rozmazlené dítě z chudých poměrů...

22.10.2008 09:49:00 | Daniel S.reagovat

Den posledního soudu. Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Bůh, víra

No, já bych si z Malachiáše moc starosti nedělal. Jednak středověk si na podobné texty dost potrpěl, takže už měl být konec světa asi 20x, včetně Sibyly, Nostradama a dalších.
A jednak. Milý Malachiáš senám dochoval jenom v několika málo fragmentech 4. až 5tých opisů od originálu. A tento krásně funkční text nikdo neviděl kompletní před rokem 1911.
Takže do té doby to bylo jen několik úlomků se kterými si nikdo nevěděl rady a v roce 1911 to někdo rozlousknul... Ale zapoměl uvést své jméno, známe jen pseudonym, zapoměl uvést prameny ze kterých čerpal a pouze jsme se dověděli, že on ho zná, protože ho má doma zapsané. Ale jestli ho má, nebo jestli ho sám vymyslel, to už se nedozvíme.

Takže bych to viděl spíš jako šestákový příběh, který se dotvářel postupně 16. století a každá generce přidala pár "zaručených" proroctví...

29.09.2008 10:23:00 | Daniel S.reagovat

Věřící vs nevěřící Publikoval(a): Hippy | Úvahy » Bůh, víra

Zrovna včera jsem četl moc pěkný citát:

Církev je stará už 2000 let a tak se za tu dobu musela dopustit pochopitelně téměř všeho, čeho se dopustit dá. Ti, co ji kritizují (ať už jednotlivci nebo instituce) jsou mladíčci, kteří mají velmi krátkou historii a tak se samozřejmě zdají čistší, ale nikdy to nedotáhnou na podobně dlouhou existenci. Pravděpodobně velmi brzy provedou něco fatalního a zaniknou...

22.09.2008 06:33:00 | Daniel S.reagovat

Matemický důkaz existence Boha Publikoval(a): Hippy | Úvahy » Bůh, víra

No Hippy, většinou jsem na Tvé straně, ale tentokrát nebudu. Úvaha je přiliš povšechná a málo se obrací k těm, co nerozumějí náboženskému slovníku. Už třeba dneska slovo Láska je strašně ošidné. Málokdo si pod tímto termínem představí to co ty. A tak s tebou nesouhlasí, protože kdy bylo na tomto světě více "lásky", totiž volných vztahů, sexu apod? Tvůj pojem, že se z lidí vytrácí láska je tím pádem problematický. Tomu porozumím tak já, protože jsem odchován kostelem a tento slovník je mi vlastní.

Nevím, ale přijde mi, že je to, jako kdybys přišel do čtvrté cenové a začal vysvětlovat teorii relativity vědeckým a odborným názvoslovím.

A do třetice? Náboženství je jako každý jiný předmět. Nejprve se chodí do první třídy a učí se jednoduché axiomy. Až později se dojde na rovnice a nerovnice. Dělej toto. Vysvětluj jednoduché axiomy. Tak jako Ježíš. Ten nedělal teologii, ten povídal podobenství...

10.09.2008 19:58:00 | Daniel S.reagovat

Nový světový řád-Konec lidství... Publikoval(a): Vladislav. | Úvahy » Politické

Mimochodem... ještě z trochu jiného soudku. Umberto Eco by tvůj postoj označil za tzv. prafašismus. Víš proč? Prafašismus vychází totiž z toho, že neúspěchy člověka nebo národa se musí svézt na někoho jiného. Hitler taky tvrdil, že velké Německo bylo zrazeno židovským spiknutím. Židé se vůbec vždycky hodili na takové obětní beránky, protože jsou všude - v každé zemi. A tak bylo nejjednodušší říct, že svobodě se nedaří, protože to někdo sabotuje zevnitř a řídí zvenčí.
A dneska je to totéž, jen se musely vytvořit imaginární skupiny a předat jim až démonický vliv, aby bylo na koho svézt vlastní selhání. Al málokdo je ochoten říct, že chudoba je tu proto, že my moc žereme a spotřebováváme několikanásobně víc než ti chudí. Ilumináti ovládají svět, ale vzdát se svého pohodlí, to ne... Ilumináti šíří propagandu v televizi, aby lidi zblbli, ale že by taky bylo zapotřebí starat se o chudáky a začít u sebe... těžko že?
Ne, je lepší vykřikovat o tom, že je zapotřebí bojovat za lepší zítřky a vytvářet je tak, že půjdeme někomu po krku.
Prostě stejné jako každá diktatura. To, že jsme na tom špatně není naše chyba, za to může někdo jiný, který nás ovládá a vykořisťuje.

09.09.2008 10:44:00 | Daniel S.reagovat

Nový světový řád-Konec lidství... Publikoval(a): Vladislav. | Úvahy » Politické

Mno, tak jsem si početl o tvých vizích ohledně světového uspořádání. Nebudu tě hanět, ani nebudu argumentovat proti, jen ti řeknu, že prakticky totožný text napsal už Ahmed Písař ve starém Egyptě roku 2000 př. nl. Stejně tak psali řekové, římané, indové, i japonci, číňané a samozřejmě středověcí evropané, američané a další. Nekteré pověsti nasvědčují, že podobné nápady měli i polynésané a maoři.

Nejhorší na tom je, že všechny současné texty se odvolávají právě na tato stará proroctví a "zaručené zprávy" které ovšem nikdy nikam nevedou. Nedají se vyvrátit - to je jejich výhoda, ale nedají se ani dokázat, to je jejich nevýhoda...
Takže už 4000 let minimálně se snaží nějaké skupiny ovládnout svět a kde nic tu nic.
Možná bychom si poradili prostě pomocí matematiky. Takže: Na světě je 6 miliard lidí. Denně se jich narodí více než jeden milion. Každý člověk dneska průměrně pošle denně 4 SMS a uskuteční 2 telefonní hovory. Provede 1 transakci platební kartou. Takže to máme denně šedesát miliard operací, které by bylo zapotřebí archivovat a znát. Už chápeš co je to za číslo? Kdybys každou vteřinu počítal dvě čísla, dopočítal by ses na konec těchto operací za 1150 let. Kdybys strávil četbou (a tedy ovládáním jenom těchto transkací, potřeboval bys na denní hlášení 100.000 let.
A to nemluvím o ekonomických číslech, vládních prohlášeních, atd, atd.
Mimochodem souhrnné dění za jeden den by muselo být zaznamenáno na 100 milionů DVD. Jak chceš někoho ovládat? Jedině dělbou moci. Ale pak už neovládáš, pak se o moc dělíš a když se na to koukneš tak dneska má půlka planety co dělat, aby vůbec věděla, co se děje za branami parlamentu nebo za branami továrny.
Jedna ruka neví, co dělá pravá. Jak chceš v takovém bordelu něco ovládat? Ani milionkrát výkonnější počítače by nestačily, aby existoval rozumně použitelný systém sledování osob. V dnešní technické době by jen archivování telefonních hovorů zabralo veškerou kapacitu všech počítačů na celém světě.
telekomunikační firmy jsou rády, když dokáží po 30 dní udržet v databázi kdo komu volal, kolik provolal a kam mají poslat fakturu. Vědět navíc, co volal, kam a jak, je nemožné.
Jen kvůli americké kontrole mailové korespondence (a to pomáhají počtače vyhledáváním klíčových slov) se daří vysledovat asi 0,001 promile všech podezřelých hovorů a sledování ročně spotřebuje 30 miliard dolarů.
Jakékoliv sledování by spotřebovalo víc peněz než je hospodářský produkt celé planety. A technická revoluce tomu nenapomáhá, protože i když vzroste kapacita a schopnost počítačů, ještě rychleji roste kapacita a přenos dat. KAždá technická novinka naopak zhoršuje možnost ovládání lidí.

05.09.2008 12:52:00 | Daniel S.reagovat

křesťanství vs. islám Publikoval(a): Kirkhof | Úvahy » Bůh, víra

Ano s tímto výkladem bych souhlasil. Islám je v současné podobě fanatický z důvodů ropných a mocenských. Trochu výjimka je Izrael a jeho problémy s Islámem. Ale islám už ukázal schopnost tolerance a ukazuje ji v Kataru, Abu Dhabě a jiných Emirátech, proto je ostatní fanatický islám spíše otázkou zneužití náboženství vládnoucí mocí.

A to je stejné jako to bylo u křesťanství, budhismu, hinduismu a vlastgně i židovství. Naštěstí křesťané už před staletími pochopili, že nejlepší obranou proti fanatismu je sekularizace - tedy oddělení světské a církevní moci od sebe. A jakmile tohle pochopí i v Íránu a jinde, bude islám pouze zajímavým folklórem a jako se u nás chodí do Svatého Víta, tak budeme v Mekkce chodit do Velké mešity...

01.09.2008 21:38:00 | Daniel S.reagovat

křesťanství vs. islám Publikoval(a): Kirkhof | Úvahy » Bůh, víra

Ještě to doupřesníme...

1. Poslední slovo nemá v žádné církvi žádné koncilium, ale Litera Písma - tedy co nejlepší výklad Bible k dannému tématu. Ano, ten se může vyvíjet tak jak se vyvíjí poznání lidstva a občas se mění. Proto už dneska nikdo (ani katolíci) neupalují čarodějnice. Litera písma je věc neuvěřitelně demokratická a umožňuje, že i Papeži je něco nadřazeného. Ani Papež nemůže mluvit proti Bibli. Maximálně ji může křivě vyložit, ale to není udržitelný stav. Obzvlášť dneska ne, když číst umí vlastně každý...
Proto také říkám, že v křesťanství se musí reformovat církve, což je normální, protože společnost se taky zreformovala od otrokářské k občanské.

2. To, že církve něco připsaly k Bibli... Proti tomu hovoří dvě skutečnosti. Jednak známe originály nebo opisy jednotlivých biblických knih z období pár let po jejích vzniku. A navíc jsou tyto kopie rozšířeny do tolika rozdílných prostředí (Arménská církev, koptská církev, pravoslavní, apod) že by se jakýkoliv rozdíl po roce 100 našho letopočtu projevil. Jinými slovy, kdyby katolíci kdykoliv během dějin do Bible něco přidali, věděli bychomto, protože máme stovky dochovaných opisů z roku 70. Mimochodem, kdybychom tuto metodu - množství dochovaných opisů + rozšíření uplatnili na ostatní historické knihy, tak Caesarovy zápisy o válce Galské jsou bezcenné, protože jsou dochovány jen ze dvou opisů, které vznikly nejméně 500 let po sepsání originálu. Podobné je to s Kosmovou kronikou, Herodotovými Dějinami a dalšími dílky. Bible je oproti nim superpřesně zdokumentovaná a dochované opisy jsou nejvýše 30 let mladší než originály... A Korán je ještě přesnější než Bible, protože je známa přesná posloupnost koránů až k roku cca 700. Takže pokud tvrdíš, že Bible je historicky sporná, protože se do ní dalo něco připsat, pak dějepis je ještě mnohem spornější, protože prostor pro úpravy je mnohem větší...
No a pak existuje ještě jedna skutečnost. V roce 1960 byly v Kumránu u Mrtvého moře nalezeny svitky s částmi starozákonních knih, které jsou z roku cca 300 př. nl. Porovnáním se současným světovým překladem Bible se zjistilo, že faktická podobnost je 98% a kontextová takřka 100%. Tedy falzifikování biblických textů je celkem přesvědčivě vyvráceno.

01.09.2008 16:46:00 | Daniel S.reagovat

křesťanství vs. islám Publikoval(a): Kirkhof | Úvahy » Bůh, víra

Z laického pohledu v tom rozdíl možná nevidíš, ale z pohledu profesního... Jen malý příklad. V Bibli se více než 100x vyskytuje spojení, že Bůh je láska. V Koránu ani jednou. V Bibli se nachází více než tisíc hlavních postav, které popisují svou "zkušenost s Bohem", v Koránu je jen jedna - totiž Mohamed.
Bible má 66 knih, které vznikaly v období dlouhém 1500 let, korán vznikl za desetiletí.

V křesťanských církvích nebylo nikdy nutné reformovat náboženství, ale reformovaly se církve. Nebylo nutné měnit Bibli, ani k ní přidávat, ani od ní ubírat, bylo nutné zobecnit výklady. Totiž bylo nutno nevytrhávat texty z kontextu a zohlednit jejich kontext historický, kulturní, národní, apod.

Oproti tomu v islámu došlo hned k několika reformám náboženství. ke koránu bylo nutno přidat navíc ještě Hadísy. Samotný korán v sobě obsahuje náznaky reformy islámu, ke které došlo ještě dřív než vůbec islám začal. Například jsou tam ještě fragmenty tzv. satanských veršů a potom medínské sůry jsou v protikladu s mekanskými a výslovně se v nich uvádí, že mekanské jsou špatné.
Další reforma náboženství se podobá křesťankému schizmatu, ale jen vnějškově, protože zatímco křesťané se rozhádali kvůli pojetí víry, ale bible zůstala stejná, muslimové se rozhádali o pojetí náboženství - jiné hadísy uznávají šiíté a jiné sunité. Tedy každá z těchto skupin odsoudila kus nedílné součásti koránu, což se v křesťanství nikdy nestalo.

Tolik jenom k těm nejzásadnějším rozdílům. Naopak džihád, křížové výpravy, husitství, osmanská renesance to nejsou otázky o odlišnosti náboženství, ale otázky rozlišnosti pojetí náboženské moci. A tam není rozdíl mezi křesťansku, muslimskou, hinduistickou, budhistickou, či jakoukoliv jinou společností. Všechny mají totiž společné to, že nejde o náboženství, ale o zdůvodnění osobní moci.

01.09.2008 14:19:00 | Daniel S.reagovat

Smrt vojáka Publikoval(a): Miro Sparkus | Povídky » Akční, detektivní, dobrodružné, válečné

Jo a nechci se chlubit, ale moje poslední povídka má 73 přečtení a 24 tipů.
Tvoje má k dnešku 116 přečtení a tip ani jeden.

06.08.2008 12:29:00 | Daniel S.reagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí