Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 368 záznamů. Zobrazuji 271-285.

mám ráda blázny... Publikoval(a): Janis Joplin | Úvahy » Ze života

Já asi taky. Chichi. Je v tom cítit Kerouac, Ginsberg. Prostě beatnici. Kerouac taky patří k mým oblíbeným autorům. Vlastně k nejoblíbenějším. Přečetl jsem od něj snad všechno. V té básni je něco z jeho procítěnosti, zdlouhavosti nedokončených vět a tajemných narážek. Pěkné

s požehnáním

15.12.2006 15:00:00 | Hippyreagovat

Méněcennost Publikoval(a): Dušekteráztroskotává | Úvahy » Ze života

Už pro to tvé upřímné sdělení si myslím, že seš hodná holka. Člověk není dokonalý, chybuje. Máš právo na chyby, stejně jako já nebo kdokoliv jiný. A že se ti budou posmívat? to vůbec neber v potaz. AKorát to ukazuje, že to jsou hlupáci. Nic víc. Trošku si, prosím tě, věř. Proč se ponižovat? I když uděláš chybu, není to na urvání hlavy. Tak směle do života. Přinejmenším jedna osoba tě má ráda.

S požehnáním

15.12.2006 14:57:00 | Hippyreagovat

Svatý Augustín a jeho obrat Publikoval(a): A.N.D.Y. | Úvahy » Ostatní

Sv. Augustin žil ve velmi těžké době. Líbí se mi, jak si pokládáš některé otázky. Např. to, jak uvažuješ nad hledáním odpovědí. Sám na sobě jsem to prožil při své vlastní konverzi. Pokládal jsem si otázky, hledal jsem odpovědi. Náhle jsem zjistil, že Bůh je. Že skutečně existuje. Nejen kvůli nalezeným odpovědím, ale i díky božím skutkům, které jsem viděl na vlastní oči.
Ale zpátky ke sv.Augustinovi. On žil úplně stejně jako já, kromě toho, že já nemám dítě jako on:-)) Prostě se oddával povrchnímu světskému životu těla. Ale pak pochopil a stal se křesťanem. Píšeš, že později pronásledoval jisté lidi. Ano, jednalo se o sekty, kterých vznikalo požehnaně. Např. tzv. donatisté. Nesouhlasili s církví a odloučili se. Řím byl v té době vypálen Vandaly. Skutečně to nebyla lehká doba. Augustin se podle mě snažil pouze o to, o co bych se v jeho situaci snažil i já. Očistit pravou víru do bludů, kterou do ní zasévali jiní. Tehdy bylo snadné svést člověka z cesty. Augustin proti tomu bojoval. Jakými prostředky, to nejsem schopen hodnotit.

S požehnáním

15.12.2006 14:54:00 | Hippyreagovat

Počítačové hry Publikoval(a): Sirnis | Úvahy » Ze života

Být tebou, tak si položím základní otázku:"A CO z toho hraní máš?" Odpovím:"Hodiny ztraceného času, které jsi mohl strávit něčím jiným, něčím prospěšnějším." Hry kradou čas na druhé lidi, berou si tě pro sebe. Stejně jako televize! Ta je taky o ničem. Kolem sebe máš určitě lidi, kteří tě potřebují. A ty místo toho sedíš u blbé bedny. To je pěkná hloupost, ne?!:-)
A jednou si položíš otázku:"Sakra, nemohl jsem ty dny, které jsem ztratitl sezením před bednou, věnovat něčemu smysluplnějšímu?"

S požehnáním

15.12.2006 14:41:00 | Hippyreagovat

Proč slavíme Vánoce, proto že... Publikoval(a): A.N.D.Y. | Úvahy » Ostatní

Někdy nevím, co si mám o tvých úvahách myslet. Připadají mi trošku zmatené. Přeskakuješ z jedné myšlenky na druhou, ale nedotáhneš je do konce. Jsou sice pěkné a mnohdy podnětné, avšak bez vlastního hodnocení na závěr. V některých odstavcích téhle úvahy se mi zdálo, že moc žereš filozofii, která taky řeší spoustu věcí a většinu nedotáhne do konce:-))
Jinak Vánoce jsou samozřejmě křesťanský svátek. Śtědrý den je myšleno jako obdarování lidí skrze Ježíše Krista, nicméně je možno na to pohlížet i jako na obdarování jednoho člověka druhým. V podstatě většina svátků je křesťanských. To bychom jinak skoro ani neměli volno:-) Že Ježíš Kristus žil, je historicky dokázáno, o tom snad ani tady nemusíme vůbec debatovat. Že tady zanechal neobvyklé učení je snad taktéž jasné. nebo máš něco proti tomu, aby se lidé navzájem milovali a sloužili si? Bible je návod, jak správně žít. Žádné jiné učení není tak dokonalé. Jeden krátký příběh: za 2.sv. války amíci dobyli jakýsi japonský ostrov. Všude maras, vraždy, prostituce. Došli k vesničce a naproti jim vyšli dva starci. Jeden měl v rukou Bibli. Vesnice byla nádherně upravená, prostituce žádná, pořádek, klid, láska...Oni to vysvětlili takto. Kdysi šel jeden misionář do Číny a přitom se zastavil v Japonsku. Tam stačil evangelizovat jen tyto dva starce. Naučil je pár modliteb a dal jim Bibli, aby podle ní žili. A oni to dělali. A ta vesnice byla výsledkem jejich snažení. Já skutečně nevím, co pořád lidé více hledají. Žít stoprocentně podle Bible a věřit v Boha přece není nic tak těžkého. A vidíme, že všude, kde se to dělá opravdově, to přináší výsledky. Tak proč hledat nějaké usmolené kosmické síly? Kurnik šopa! Bůh je tady, kdo žije podle Písma, žije v lásce, má pohodový život, štěstí, radost. Co více očekávat? Co více hledat? Ale to už musí pochopit každý sám....

S požehnáním

15.12.2006 14:31:00 | Hippyreagovat

O co nám v životě doopravdy jde? Publikoval(a): A.N.D.Y. | Úvahy » Ostatní

Zvláště poslední odstavec je velmi hezký

14.12.2006 12:03:00 | Hippyreagovat

O co nám v životě doopravdy jde? Publikoval(a): A.N.D.Y. | Úvahy » Ostatní

Většina dnešní společnosti žije jako nihilisté. Lidé nic neočekávají, nepřemýšlejí do hloubky. Život je pro ně začátek a konec a mezitím je práce, rodina, kariéra a hrabání peněz. Alespoň u spousty lidí, co znám, to tak je. A je to smutné. Jejich život se z něčeho nepředstavitelně nádherného smrskl na prožívání setiny toho, co by mohli prožívat. To je to nejhorší.
Opravdu si nemyslím, že by Bůh byl dobrý a zároveň zlý:-)) V Písmu se píše, že nikdo nemůže sladký a zároveň kyselý. Nikdo nemůže být světlo a zároveň tma. To je hloupost. Bůh je světlo. Ďábel, nebo duch zla chceš-li, je temnota. Temnota, která vytvoří bariéry v našem životě, tma, která nám zabrání vídět lásku a pravdu. Tma, která nás nutí k nihilismu. To je práce ducha zla. Přiklonit se k Bohu znamená přiklonit se ke světlu. A ve světle nezůstane nic ukryto. Toho se někteří lidé bojí. Museli by si vyčistit maras ve vlastním srdci. Protože v Božím světle by náhle jasně viděli, jak špatně žijí.
Jinak pěkná úvaha.

S požehnáním

14.12.2006 12:03:00 | Hippyreagovat

Necitelná hovada Publikoval(a): Hippy | Úvahy » Bůh, víra

Daniel S. (taková záhadná zkratka to S.:-))
No jo, vždyť onn Pán Ježíš kolikrát říká v Písmu:"Budou vás nenávidět za to, že patříte ke mně." Anebo:"Jestliže neuvěřili prorokům, neuvěří ani tomu, kdo vstal z mrtvých." Jak by tedy mohli věřit mi nebo tobě? Ale to nevadí. Důležité je nevzdat se a bojovat dál. Snad pochopí alespoň někteří.

PS: Revoluce už běží! A my dva jsme v ní až po uši:-)

11.12.2006 19:52:00 | Hippyreagovat

Necitelná hovada Publikoval(a): Hippy | Úvahy » Bůh, víra

elins: rozhodně jsem tím nechtěl říct, že by měl někdo pomáhat babičce, aby měl dobré svědomí. Myslíš, že jsem byl vždycky takový jako teď? myslel jsem jen na sebe, pokuřoval jsem si marjánku a užíval jsem si. Pak se vše změnilo. Jak píšeš, člověk má lásku a milosrdenství v sobě. Musí ji jen probudit! O tom to je. Probudit to spící dobro v sobě a utlumit zlo a egoismus a lenost.

S požehnáním

11.12.2006 19:47:00 | Hippyreagovat

Necitelná hovada Publikoval(a): Hippy | Úvahy » Bůh, víra

Toulavá - to jsem rád, že tě to popíchlo. Nevím totiž, jak jinak lidi probrat k nějaké akci:-) věz, že to není psáno ve vzteku, avšak v cíleném rozmýšlení, při kterém jsem použil schválně onu zdánlivou "naštvanost".

s požehnáním

10.12.2006 14:55:00 | Hippyreagovat

Pro všechny.... Publikoval(a): Luciene | Úvahy » Ze života

Někde se stala chyba. Kolega tady píše, že samotu zažívá každý. To je pěkná blbost:-)) Já ji třeba neprožívám vůbec a to můžu být třeba zavřený týden doma a nic se neděje. Je třeba se ptát, proč máš takové stavy? Kdy se ti stávají? Z čeho pramení?? Jak to, že je ti dobře a najednou se cítíš zdeptaná a osamocená! To má nějaké kořeny. A obvykle jsou to hodně hluboké kořeny. Prostě si jen sedni, zavři oči a přemýšlej. Jkaý je tvůj život? Na čem je založen? Co je jeho smyslem? Nejsi třeba sobecká, špatná na druhé lidi? Nejsi pořád nervózní, na každého naštvaná? Najdi kořeny, které ti berou klid a odhoď je pryč. Naprav se. Pokud má člověk v srdci a v mysli špatnost, pak ztrácí svůj klid, ztrácí svou pohodu. A cítí se nesvůj, cítí se osamělý a všechno mu připadá nanic. Někteří říkají, že je napadá otázka sebevraždy. Ale proč? Najdi své slabiny a ...dej je pryč! Já je odevzdávám Bohu. A cítím se skvěle. Mám výbornou náladu. Bůh je léčitel, který vyléčí všechno. Můžeš mít svůj klid, pohodu, ale musíš proto něco udělat. Např. odhodit svou sobeckost a začít se věnovat těm, kteří tě potřebují. Jestli jsem napsal něco, co s tebou nemá souvislost, tak se omlouvám:-)

S požehnáním

07.12.2006 10:07:00 | Hippyreagovat

"Zlo sobě připravuje, kdo je chystá druhému" Publikoval(a): tyxka | Úvahy » Ostatní

Mluvíš mi z duše:-) Asi jedinou možností, jak se chovat v situaci, kdy mi někdo ublíží, je odpustit. Pomsta, ta je jen zvyšuje hněv ve mně, dělá mě labilnějším, nepřístupnějším. Člověk, který touží po pomstě, se chová prostě hrozně. Odpustit není jednoduché, ale je to zřemě jediná možnost, kterou může člověk učinit. Všechny ostatní cesty vedou do slepých uliček

S požehnáním

26.11.2006 13:00:00 | Hippyreagovat

Před dny spravedlivými. Publikoval(a): RešHeNúnHe | Úvahy » Bůh, víra

Myslím, že patříš k proudu lidí, kteří se hlásí k New Age nebo něco takového. Mícháš tady dohromady spousty věcí, které k sobě vůbec nepatří:-))) Když např. mluvíš o Písmu, je tam také řečeno, že člověk je stvořený k obrazu Božímu a že dostal zemi jako věno, aby se o ni staral. Je tam také řečeno, že je postavený nejvýše. Ty mluvíš, že pes (nebo obecně zvíře) je na stejné úrovni jako člověk. S tím zase nemohou souhlasit já:-)) Klidně bych se vrátil do doby kamenné. V této době mě nic neváže. Důvěřuji Bohu a byl bych rád, kdybych se mohl vrátit zpět. Na televizi se nedívám, moderní prostředky s výjimkou mobilu neužívám:-) Já důvěřuji Bohu. Věřím, že tuto planetu řídí on. A přesto že si myslím, že to spěje k záhubě, věřím, že je to jeho plán. On nás vede, on to tak chce. A proto je to správné! Ať si říkáš, co chceš:-) Bůh to má všechno pod kontrolou. Systém není dokonalý, dochází k němu vždycky. Když už mluvíš o minulosti, je to úplně to samé. I v kmenech doby kamenné byli někteří, např. náčelníci, postaveni výše než jiní. Akorát to nebylo tak markantní, protože neměli k dispozici tolik materiálních prostředků jako my. Všechny doby jsou stejné, protože jsou v nich jedni a ti samí lidé. Vždycky budou krutovládci a utlačovaní, spravedliví a nespravedliví. je proti tomu nutné bojovat a svým příkladem ukazovat, že je to špatné. Ale nic víc. Bůh už zařídí zbytek

S požehnáním

21.11.2006 13:38:00 | Hippyreagovat

Kolik vydrží a co přinese? Publikoval(a): RešHeNúnHe | Úvahy » Ze života

Souhlas. Myslím, že je třeba se o planetu starat. Byla nám svěřena, požíváme její plody, dostáváme z ní vše v podstatě zadarmo. Měli bychom jí to vracet svou péčí o ni. Stačí docela málo. Svým příkladem ukazovat ostatním, že odpadky patří do popelnice a ne na ulici. Občas se přidat k nějaké té akci, které bývají: např. čištění lesa a podobně. Nic víc asi dělat nemůžeme. Tenhle globální problém je už pořádně rozjetý. Ale Jan XXIII říkal něco ve smyslu:"Nejsme tady abychom opatrovali nějaké muzeum, ale aby po nás zůstala země nádherná a krásná pro další generace." Toť mluví za vše

s požehnáním

21.11.2006 13:30:00 | Hippyreagovat

Před dny spravedlivými. Publikoval(a): RešHeNúnHe | Úvahy » Bůh, víra

Nemluvím o povyšování se. Neříkám, že jeden člověk má být vyvýšený nad druhého. Ale jestliže má někdo vynikající politické schopnosti, pak je politikem! Někdo jiný tohle třeba neumí, ale zase dokáže opravovat auta. Tihle dva lidé jsou si rovni, ale přesto....Jeden dostává plat 50 000 a druhý 15 000. A je to správné! Odtud pak vzniká ona sociální nerovnost. Nemyslím si, že by na tom bylo něco špatného. Bůh nás stvořil rovnocenné, ale i tak má každý z nás jiné schopnosti a dovednosti. Toť vše. Samozřejmě nesouhlasím s vykořisťování Afričanů, jak se to dnes děje, ale to už je zase jiná otázka.

S požehnáním

20.11.2006 13:28:00 | Hippyreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí