Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 1448 záznamů. Zobrazuji 661-675.

Stinné stránky sebepoznání Publikoval(a): Daniela | Úvahy » Ze života

jo, myslíme toho samého. :)

09.06.2014 22:38:15 | ewonreagovat

Stinné stránky sebepoznání Publikoval(a): Daniela | Úvahy » Ze života

nějak mi to připomnělo úvahy jednoho hlubinného terapeuta z psychologie.cz.

... ale je možné, že to prostě jen vychází z tebe.

a stručně řečeno: hodně štěstí. :)

09.06.2014 12:29:37 | ewonreagovat

Děti a škola Publikoval(a): genca | Úvahy » Ze života

neřekl Komenský, že škola je obrazem společnosti?
Jestli ne, tak to říkám já. :)

Je to čtivě napsané, ale chybí mi tam nějaké "proč", důvody, proč se to děje. Asi nemůžeme čekat, že to tady vyřešíme...

to s tou elitou to nám taky říkali- myslím, že mě ta propaganda mírně neprospěla. :)

25.05.2014 10:52:49 | ewonreagovat

Ideové otroctví Publikoval(a): dead-head | Úvahy » Filozofické

musím přemejšlet, co jsem tím vlastně myslel. :)
Nestarat se znamená, nesledovat média, nekoukat na televizi, neuvažovat o tom o čem média mluví. No, ale ani tím si nejsem jist...

jestli se téma přesune někam jinam, nevím.
Za tím mým názorem - kterým se asi beztak neřídím-je vlastně skryta marnost toho, že nějaký názor mám. Příklad: i když si něco myslím o ukrajinské krizi: co s tím můžu dělat? (podotýkám, že si toho zas tak moc nemyslím, či spíše jen to, že to na mě přes média působí). Že si něco myslím např. o Václavu Klausovi? Že někdo něco řekl o V. K.? mraky, mraky informací... ale k čemu jsou.
Můj názor ve svý podstatě pesimistickej.

... trošku si říkám, co vlastně ve svých úvahách myslíme. Přijde mi, že se topím v nedorozumění. A to možná k budování názoru patří. :)

19.04.2014 21:04:59 | ewonreagovat

Ideové otroctví Publikoval(a): dead-head | Úvahy » Filozofické

připojím se co nejstručnějc. Je mít názor praktické, nebo psychicky nezbytné? (samozřejmě závisí názor na co...)

Není někdy lepší se paradoxně nestarat?
...odpověď může být samozřejmě lenost nebo nezájem, ale myslím tím prostě i to, že některé problémy jsou prostě příliš složité.
Ještě více- možná to pozoruju u sebe- jestli nejde o stav: mít názor pro názor samotný a o jeho obhajování... (řek bych, že mě ovlivnila autorita Priglu, nebo něčeho takového).

12.04.2014 12:21:02 | ewonreagovat

INSTINKT Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Filozofické

že do toho tak vstupuju...
Neříkám ani že nesouhlasím, ani že souhlasím. Nicméně je to těžký...
Už jsme to někde u konrétnějších témat probírali- tuším, že šlo o Sýrii. Těžko si pamatuju tyhle detaily...
Už mám pocit, že k takovému vyjádření přistupuju postmoderně- totiž, jaký text můžu přidat k tomuto textu... Neřeším, jestli to je, nebo není pravda, na svou obhajobu říkám z praktických důvodů...

...a teď do toho ještě zaplést instinkt.

V poslední době Putin zkouší naše instinkty, trošku jsem čekal, jestli to tu někdo nenadzvedne tohle téma, ale možná že jsem nakonec rád, že tu je klid. Že shlédnu nějaký ten vtípek na FB, kdo patří na Krym a kdo do krimu a jdu spát...
Jak bylo v jednom (zajisté pokleslém) americkém filmu:
"co mi není rovno, po tom je mi hovno".

Ještě mě tak napadá, jak jsme se učili (a vy možná trochu taky), jak ti předváleční básníci si každej psali to svoje, intimně-surealisticky- poetistcky- složitě-prostě. A pak všechny z výšin Parnasu snesl ohlas války... No, jsou to takové moje fikce, nic víc...

23.03.2014 15:46:48 | ewonreagovat

Úvaha o pravdě Publikoval(a): Miki13 | Úvahy » Ze života

když už není s kým diskutvat, diskutuji sám se sebou. :)

18.02.2014 23:03:57 | ewonreagovat

Úvaha o pravdě Publikoval(a): Miki13 | Úvahy » Ze života

chtělo by to trochu rozvést...

16.02.2014 22:15:52 | ewonreagovat

For Ewon ♥ Publikoval(a): Libby New | Ostatní » Láska

stal se takovej malej zázrak... :-*

23.12.2013 17:24:19 | ewonreagovat

O meteoritu z 15. 2. Publikoval(a): ewon | Úvahy » Příroda

a tady další článek, který možná vyvrací či upřesňuje, co píšu (6. 11. 2013)

http://www.novinky.cz/veda-skoly/318458-zbytek-telesa-ze-ktereho-pochazi-celjabinsky-meteorit-miri-k-zemi.html

(nemám vůli ho srovnávat s tím, co píšu já.)

06.11.2013 20:34:31 | ewonreagovat

Stane se z Literu ráj pro úchyly a patologické egocentriky? Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Smutné

mimochodem: stalo se od té doby něco?
řekl admin něco? :)
jelikož mi paměť část vymazala... vzpomínám si, že jsem se aspoň trochu zastával hp Ricka (nickem si nejsem jist) a jeho práva na publikování.

Nicméně pokud teď s částečným odstupem řešíme situaci- navrhoval jsem absolutní svobodu- jako pokus- na druhou stranu po ní příliš netoužím. Dokonce zjišťuju, že mě vlastně vadí, když nevím o koho jde- vadí mi multinickování. (byť opět nechci striktně říct, že nemá žádný význam). Ostatně to, co udělal Michal je zajímavé- skoro bych řekl překvapující.

Nicméně bych vznesl lehký dotaz: byl bys proto, aby multinickování bylo nějakým způsobem zakázáno či omezeno právě v pravidlech?

A ještě k motivaci: pozoruju u sebe, že když mám pocit, že někdo s kým si píšu je vlastně šprýmař, tak jednoduše ztrácím důvěru, jakmile ztrácím důvěru, ztrácím i zájem. Nejsem si jist, jestli původní úvaha směřovala tímhle směrem- je pro mě dost neurčitá.

04.11.2013 01:08:13 | ewonreagovat

Egon Bondy - revisited Publikoval(a): chinaski38 | Úvahy » Filozofické

Tak předně doplním, že jsem ji našel ve sbírce Zbytky eposu (1954-1955)
s názvem "Po tramvajích po Národním divadle i po mřížích hrobu Václavova".

Nicméně ten ST jsem chtěl dávat téměř hned po přečtení Bondy- revisited. Úvaha je napsaná s přehledem, tím chci říct, že jsem aspoň dvakrát musel hledat cizí slova, je na poměrně intelektuální téma- rozbor básně. Nicméně, jak říkám, byl jsem pozitivně zaujatej dopředu: právě tou básní.

Úvahu si tedy radši netroufnu rozebírat, což obvykle dělám. Řeknu jen pár poznámek: Bondy by báseň měl napsat ve 22- to jsem netušil, myslel jsem že báseň je mladší, neboli že ji napsal jako starší... Pochopit dobu, autora, dílo... ach.
Co v ní vidím já? Nebo, jak jsem jí vztáhnul ke své době: jako něco (bohužel) negativního- jako nevíru v cokoli. Tohle je možná zajímavý střet: jestli báseň vnímáme jako útok na vyprázdněné fráze (komunismu, nebo jiného ismu) nebo jako výpověď o sobě- či lépe řečeno něco, s čím se lze identifikovat... Básník přitom píše Vy a ne já:

v hovnu žijete až jste se uhovnili
pro hovno děláte
v hovnech milujete

Na druhou stranu o básníkovi je nejvíce ta první část, podobně rozsáhlá a velice jiného ražení, než část "hovno":

...
vaše svoboda je pro mne ještě něco horšího než horror vacui
ať ji na rudo či oranžovo lakují
já radši prstem kundy maluji
...

(by se dneska dalo pochopit, že autor není pro levici :), i když je marxist levý :))

Uf. No, je to docela záběr. Je zajímavé už jenom to spojení- ta báseň byla napsána v době, kdy asi básník netušil, že padne komunistické impérium, že bude internet, že se člověk dostane na Měsíc... Přesto se internetem šíří. Patrně autor netušil, že se stane duchovním otcem undergroundu... Padesát, šedesát let...

01.11.2013 18:17:31 | ewonreagovat

Sýrie a spol. Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Politické

Zelenýho jsem neznal... a z toho co vidím, tak se dá číst :)

18.10.2013 10:14:02 | ewonreagovat

Stane se z Literu ráj pro úchyly a patologické egocentriky? Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Smutné

proč lidi nemůžou pohnout s tím, čím by mohli? Těžko na to odpovědět... Koukolík by možná řek, že lidi se chtěj ubavit k smrti. :)
... a pak konkrétně je otázka, s čím můžou pohnout.
Moje odpověď podle mě stejně k ničemu není.

16.10.2013 23:38:53 | ewonreagovat

Stane se z Literu ráj pro úchyly a patologické egocentriky? Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Smutné

no tuším, že editora dělal Paul.. (a pravda byli i další editoři).
O radě bohužel vím jen to, že byla (co dělala nevím) a že skončila. (podle mého mylného dojmu) jako nefunkční.
Myslím, že to všichni dělali zadarmo.

16.10.2013 16:27:16 | ewonreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí